Vraagje

06-04-2011 18:45 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik dit bij relatie moet zetten of Psyche,

Maar kan iemand zo verslaafd zijn aan softdrugs(wiet) dat als hij dit niet krijgt, agressief word?
Hij kan er niet klaar voor zijn, maar dat is iemand die verslaafd is nooit. Lange tijd werd er gedacht dat softdrugs (wat daar dan onder werd verstaan) niet zo verslavend en niet zo schadelijk waren. Ik heb ook geblowd tijdens m'n studententijd en daar is het gelukkig bij gebleven. Maar het wordt steeds duidelijker dat weed/hasj/ganja whatever niet alleen verslavend is maar ook echt schadelijk. Dus het antwoord op je vraag: ja. En je vriend moet als de sodemieter hulp zoeken. En doet hij dat niet, dan zou ik zelf maken dat ik weg kwam... Sterkte!
Dankje Hunniebunnie, ja hij zegt ik ben er gewoon nog niet klaar voor..bang voor de shit die naar boven komt denk ik.

Ik denk ook echt dat het een bepaalde zwakte is van de dingen niet onder ogen kunnen zien..even hard gezegd. Ik wil hem graag helpen natuurlijk maar ja hij moet die keuze zelf maken omdat hij het wil. Ik vind het gewoon zo jammer dat hij letterlijk een ander persoon word als de wiet op is, en er weinig geld over is om dat tekopen..ik bedoel andere dingen gaan voor uiteraard.
Mijn wederhelft neemt ook wiet...het is wel verslavend en ik geloof idd dat hij zo zijn gevoelens onder drukt.

Maar hij gebruikt al zolang dat ik niet eens probeer hem te laten stoppen...ik vind hem altijd milder als ie heeft gebruikt.

Maar ben ook erg in de war geweest toen ik er nog maar net achter kwam,zijn buien,het onvoorspelbare...aangemoedigd om er mee te kappen,er over te praten e.d.

Duzz succes meid....wordt moeilijk!
@schieterd, in principe heb ik niet erg veel problemen met blowen, maar wel als het 20 euro per dag kost, en hij agressief, chagerijnig word bij gebrek aan...dan word het automatische ook mijn probleem.
@Schieterd en Butterfly 14: als je relatie (lees: jijzelf) er onder lijdt, moet je afstand nemen. Dat hoeft niet per se einde relatie te betekenen, wel eind relatie met softdrugs. Dit is niet meer recreatief blowen voor de fun. Dan mag vriendlief laten zien dat hij wel degelijk een ruggengraat heeft en kan afkicken. Als jullie relatie dat niet waard is.... dan weet je vrees ik genoeg.
He butterfly14...ja dan is het zeker ook jou probleem,en lijkt me heel moeilijk voor je,je vriend zit er midden in en jij moet dit maar aan zien(hoeft niet natuurlijk),en zo wordt het het dus een probleem voor jullie beide,20 euro per dag is ook erg veel!!

Misschien moet je het ook niet zover laten komen als ik,praat er wel over en zet door,ik heb het gewoon opgegeven op den duur,ook omdaT ik zag dat hij niet zonder kon en ik hem ook niet kwijt wilde....had vroeger niet kunnen bedanken dat ik het zover zou laten komen maar hou te veel van hem om nog allerlei eisen te gaan stellen....en ook hij is wel eens agressief en chagie,maar dan laat ik hem links liggen tot ie weer normaal kan doen!!

Duz hunniebunnie ik neem ook wel afstand maar ik denk dat ie er nooit meer van afkomt en dan is het aan mij hoever ik er in mee wil gaan!

Hih ziet dat allang niet meer zo...ziet er ook geen kwaad in,misschien stop ik mijn kop wel in het zand en zwak ik de boel allemaal een beetje af...dan is het minder erg!!

Nogmaals succes...
Ja het is idd gewoon moeilijk, het is af en toe echt een beetje je kop in het zand steken.

Voorde rest hebben we een leuke goede relatie met veel vriendschap en intimiteit, we zijn echt maatjes. Alleen dit staat af en toe erg tussen ons in..jammer genoeg
x
Hij blowt al sinds heel jong, maar het was een snel kwaad mannetje ja.
Het klinkt misschien overdreven (en wat hier volgt past eigenlijk beter in de pijler Actueel), maar ik ben faliekant tegen drugs, waarbij ik ook nog geen onderscheid maak tussen hard- en softdrugs. Spacecake heeft een desastreuze invloed op mijn zus gehad, is mij ooit door mijn ouders verteld (hersenbeschadiging bij de geboorte, het overlijden van mijn broer en spacecake heeft voor nogal wat problemen gezorgd). Daarnaast ontwricht drugs ook de maatschappij. Wat mij betreft gaan de coffeeshops dicht en is het afgelopen met het gedoogbeleid m.b.t. drugs.

En nee, ik zou niet kunnen samenleven met iemand die aan drugs verslaafd is.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven