uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Annali, ik ga wel mijn zwembandjes eraf proberen te sporten (zegt zij die al 5 jaar niet meer heeft gesport...weet dus niet of er echt wat van gaat komen ) Ik pas nog steeds niet in mijn oude broeken van voor de zwangerschap, het scheelt niet meer veel maar ze zitten niet bepaald lekker.

Zespri, al naar de wc geweest? Hoop dat alle middeltjes helpen.

Nakur, je vroeg over een volgende zwangerschap: we gaan in juli weer naar het ziekenhuis voor een terugplaatsing van 1 van de embryo's die in de vriezer ligt. Tot die tijd gebruiken we geen anticonceptie, maar de kans is nihil dat het spontaan lukt bij ons.

Ik ga nu echt mijn schoenen aantrekken en op de fiets weg, anders zit ik hier over 2 uur nog
O ja, dolfijntje, was even vergeten dat jullie met terugplaatsing zwanger waren geworden, sorry. Wat zijn je gevoelens over de afspraak in juli? Te vroeg/ te laat of wel prima? Hopelijk is het dan in 1x raak!

Zespri, maar 5 kilo?! Hoe krijg je het voor elkaar?

Annali, knap dat jij je maar zo weinig kan wegen... ach, ik vind alles tot nu toe knap aan jou hoe je met alles omgaat
Pluis, zet je je fotosessie nog op hyves? Wat grappig, dat verhaal van Froukje! Die brandnetel thee moet ik maar eens proberen...

Nakur, mooi dat jullie het samen zo positief hebben ervaren gister! En dank voor de tips!

Sosofie, veel plezier in Drenthe!

Dos, jij dank voor de kledingtips! Marktplaats vind ik ook irri, alsof mensen niet meer fatsoenlijk af kunnen melden tegenwoordig...

Blaumeertje, leuk die bellypaint! Plaats je de foto's tzt. online??

Dolfijntje, ik ga voor jullie duimen in juli. Het is jullie zo gegund!

Annali, je kracht en positivisme is verbazingwekkend!

Hier veel gedraai vanochtend. Voelt onprettig, maar misschien gaat Uk nu wel goed liggen. Ben vanmiddag lekker vrij, heb weekend! Ben aan het experimenteren met het bekleden van fotolijstjes voor de kinderkamer, leuk!
coltje hij staat erop!

Vraagje wie van jullie die de box al heeft staan heeft ook een box van bopita model brent. Wil een boxkleed gaan maken maar kom overal een andere maat tegen................
Over mijn kgs.. snap daar ook niet zoveel van heur.. Ik voel mij namelijk echt zo'n dikke vette pad hahaha en nog waggelend ook. Mijn kont is dikker , mijn bovenarmen , bovenbenen en onderkin.

Dus die 5kg zit nog niet eens bij de beeb en mijn buik.

@Dos ik ben nog steeds gestopt met roken officieel sinds 7 januari geen sigaret meer aangeraakt.. (dat lieg ik maandje later heb ik samen met mijn onderbuurman tijdens t uitlaten vande honden 1 sigaretje gerookt na 1 trekje dacht ik dat ik doodging en sigaret weggesmeten)

Dus eigenlijk telt die niet mee toch ? Ik kan er ook goed vanaf blijven en hoop ook van ganse harte dat ik na de bevalling geen zin meer heb in een sigaret. Mijn moeder heeft alle zwangerschappen niet gerookt en toen ze bevallen was , is ze weer begonnen. Ik moet zeggen dat de eerste paar weken best lastig was maar nu gaat t mij fluitend af om geen sigaret aan te raken. Mis meer mijn roseetje en rood wijntje en biefstukje dan een sigaretje..

@ Dolfijntje.. jaaa ben naar de wc geweest oke ranzige details komen nu , was enorm veeeeeeel maar zachter dan normaal. Heb nu buikpijn van een lege buik/darmen daarvoor buikpijn van volle darmen.. Maar hele opluchting en dat door 4 eetlepels lijnzaadolie (zooo smerig om in te nemen maar gelijk hap kwark/yoghurt erachter aan is t te doen)

En ook ik ga voor je duimen dat t goed gaat in juli. Het is jullie zo gegund !!!!!

@Pluis het is toch niet zo erg dat t kleed wat groter is ? Dan vouwt t gewoon beetje dubbel bij de spijlen. Dat heb ik ook met mijn box , althans vermoed ik , de box staat er nog niet. Heb ook geen bopita .. welke wel.. ehhh ff checken welke wij hebben *lol*
Wij hebben de schardt box bas met lade ..

Bij babydump staat bij de Bopita Brent - 101x82x81 (D/B/H)
Heerlijk Zespri, nu maar hopen dat de lijnzaad blijft helpen. Wat goed dat je nog steeds gestopt bent met roken.

Nakur, voor nu voelt juli goed, maar niks moet gelukkig Ik mag gewoon bellen zodra wij de terugplaatsing willen, dus of dat nu volgende week of volgend jaar is, alles kan. We gaan in juni op vakantie en hoop dan ook weer gewoon aan het werk te zijn, dus mij leek juli dan wel een mooie maand.

Sosofie, geniet van Drenthe! Jullie hebben wel een mooie week uitgekozen.
ja probleem was op een andere sitestaan weer net andere maten, scheelt niet veel maar toch.

En ben eigenlijk wle zo een zeur dat die precies moet passen, zeker omdat die zelf gemaakt is

Knap hoor de rookstoppers dat het jullie zo goed lukt!

Zepsri lekker dat je weer naar de wc bent geweest, hopelijk lukt het nu weer wat beter de komende tijd.

doijntje hoop voor je dat t in juli lukt en jullie heel snel een positieve test en mooi zwangerschap zullen hebben.
Hoera voor Zespri!

Pluis, hier ook Bopita Brent, heb er een boxkleed in van Jollein. Scheelt maar heel iets, ik vind het niet storend...
@ pluis: ze raden aan om een boxkleed in je box te leggen die net iets groter is dan de binnenmaat vna je box zodat de randen iets omgevouwen zijn. Zo zijn de meeste boxkleden ook gemaakt. Op die manier kan je kindje ook niet zo gemakkelijk onder het kleed komen enzo...
Pluis.. op sommige sites staan de buitenmaten en op sommige sites staan de binnenmaten en op weer andere sites staan ze beide. En ik denk dat t niet erg is dat ie iets groter is , want keertje wassen , krimpt een beetje en dan is is weer te klein. Terwijl ie ongewassen precies paste
Wat een drukte hier weer!

Zespri bedankt voor het aanbod, lief van je! Wij gaan echter het hele weekend qualitytimen met onze mannetjes, dus de volgende keer beter... We hebben veel familie in de buurt wonen en daar gaan we ook niet naartoe.

Over die boxkleden: ik vind het juist leuker (zachter) staan als het kleed een beetje groot is. Als ze beginnen te rollen en te draaien is het ook handig: dan knallen ze met hun koppie niet rechtstreeks tegen de boxrand...
Helpen jullie eens even mee met brainstormen ...

1e naam van onze dochter staat al vast (zie hyves/geboortekaartjes) maar we zitten steeds meer en vaker te denken aan een 2e naam .. En dan vernoemen naar de beide oma's.. Alleen .... beide oma's heten t zelfde de 1 heet Hennie en de ander heet Henny..

Iemand die een leuke variant o.d er op heeft ???
Henriette? Weinig origineel denk ik, moet er echt even voor gaan zitten..

Henrieke

Henneke

Henderine..

Allemaal uit het boekje... stamt af van Hendrik - er zijn wel meer opties, maar die wijken meer af van Henny/Hennie...
Ik kom niet verder dan Hendrika. Lastige namen!
Coltje en Dolfijn .. idd zo zit ik dus ook aldoor.. Hanna , Henna , Henne , (maar enige van die 3 vind ik Hanna leuk)
Jah t zijn gewoon K*Tnamen hahaha valt geen pap van te koken..
Van die namen vind ik Hanna ook het leukst.

Even een beetje rare vraag misschien, maar onze Uk is flink aan het draaien vandaag. Lag maandag nog horizontaal, maar heb nu het gevoel dat het koppie (of het kontje/de benen) nu achter het schaambeen zit. Maar wat een gedraai daar, en gestomp of geschop! Voelt naar! Heb bijna het gevoel dat er straks even een handje naar buiten komt... Herkenbaar?
Hinke of Hinte stamt ook af van Hendrik btw..
Zespri, moest wel lachen om dat vieze lijnzaadolie, dat is ook heel goor. Ik roerde altijd 2 eetlepels door de yoghurt heen en dan gewoon je bakje yoghurt opeten, is goed te doen hoor! Misschien met nog wat muesli erbij en dan proef je er niets meer van.

Namen, lastig, geen nieuwe inspiratie tav hieronder. Hanna vind ik het leukste.

Coltje, hier iets van 2 wk geleden nare dag met buik gehad. Weet niet of kindje daardoor gedraaid is, die keer ervoor lag ie wel van boven naar beneden maar konden ze neit voelen waar het hoofd was. Die keer daarna lag ie wel met hoofd naar beneden. Hopelijk wen je er snel aan.

Hier een beetje een dipje, man zit niet goed in zijn vel, het gaat niet goed op zijn werk (te weinig opdrachten) en nu heeft hij daar zoveel last van dat hij sinds dinsdag met angstaanvallen thuis zit. Ook al naar dokter geweest, medicjinen gekregen, maar gaat wel met ups en downs. Ik ben er erg verdrietig over, drukt toch een stempel op de zwangerschap als je een angstige en neerslachtige man thuis hebt. Dus van mij misschien wat minder blije post dan normaal te verwachten, sorry.
Nakur, wat heftig :(. Ook niet iets waar je met een dag of twee weer overheen bent... Sterkte daar

Gisteren wezen zwangerzwemmen met Saartje en andere dame van Samen Bevallen. Was gezellig! Wel zwaarder dan ik dacht. Maar: heeeeerlijk geslapen vannacht, dat had ik nodig!

Ukkie had de hik vanochtend, voor het eerst .

Nu snel naar fysio, tot later!
NAmen voor Zespri:

Helaine

Heine

Henicea

Hendrina

Henretta

Zie voor meer inspiratie:

Meisjesnamen met H
Hm Zespri ik zat te denken aan Hennieke maar dat combineert niet zo lekker met de eerste naam geloof ik?

Ik vind Hanna ook wel leuk, maar redelijk vergezocht van de oorsprong Hennie/Henny omdat Hanna van het bijbelse Hannah komt en Hennie van Hendrikus (maar goed dat zijn dingen waar ik op zou letten, jij vindt dat misschien helemaal niet belangrijk)

Sosofie, veel plezier in Drenthe, ben daar opgegroeid.....is mooi. Misschien nog een tip voor je qualitytime.... bij de manege in Odoorn kan je huifkarren huren voor een toch door het bos.....(kan jij lekker blijven zitten) Ik vond dat als kind altijd echt het leukste van het leukste! Als je nog meer tips wilt, dan vraag je het maar...

Nakur, wat akelig dat je man zo'n last heeft van de situatie op zijn werk....hij zal de verantwoordelijk voor jou en zijn kindje op zo'n moment ook wel extra zwaar voelen denk ik....Ik hoop dat het snel weer wat positiever wordt.
@Dolfijntje, die zwembandjes moeten er hier ook al jaren af…

Hoop dat de volgende terugplaatsing in 1x raak is. Gun het je zo!

@Coltje, dat had ik vorige week, uk was heel heel heel veel aan het draaien, voelde echt niet prettig.

Dat ze er af en toe doorheen dreigt te zakken had ik vorige week ook, maar gelukkig is dat niet gebeurd haha en dat gevoel heb ik nu gelukkig niet meer.

Heb wel het idee dat het de goede kant opgedraaid is en nu niet meer in stuit ligt.

Dat horen we volgende week bij de vk wel.

En we willen foto’s van de lijstjes!

Fijn ook dat het zwemmen beviel en je er lekker van hebt kunnen slapen.

@Pluis, ik vind een boxkleed ook mooier als hij er iets overheen valt. Precies passend is alleen handig bij die geplastificeerde gevallen.

@Zespri, vooral het stoppen en niet aankomen, echt super knap.

Ik ben acuut gestopt toen ik de positieve zwangerschapstest in mijn handen had, dus dat was rond 1 okt. Maar de kilo’s vlogen eraan.

Heb er verder ook geen moeite meer mee, HEEL af en toe denk ik er nog aan.

Gelukkig rookt mijn vriend niet, dus ik denk ook niet dat de drang om na de bevalling te gaan roken heel groot gaat zijn. Helemaal niet nu de prijzen de pan uit rijzen haha.

Fijn dat je naar de wc bent geweest, dat lucht echt op!

@Sosofie, geniet van de qualitytime en het heerlijke weer!

@Zespri, waarom een 2e naam? Ik heb ook maar 1 naam, mijn vriend heeft er totaal 3, maar die vind het ook maar onhandig en dus krijgt onze dochter ook maar 1 voornaam. Vernoemd naar niemand, hoeft ook niemand zich bezwaard/overgeslagen te voelen.

Met 2x Henny kan ik echt niets, geen idee wat je ervan zou moeten maken (sorry).

@Nakur, wat onwijs vervelend van je man zeg. Hoop dat de medicijnen helpen en hij snel wat beter in zijn vel gaat zitten. Snap dat dat niet iets is wat er op dit moment erbij kunt gebruiken.

Sterkte in ieder geval!

@Annali, die huifkarren klinken goed! Hmm krijg nu ook wel zin in een weekendje weg (maar zit er helaas op alle mogelijke manieren niet aan op het moment.)

Nou hier is de kraamzorg gisteren geweest. Ze was echt heel erg leuk, ben weer een stuk wijzer mbt bepaalde dingen. En een hele hoop stress van me afgevallen, we hebben namelijk besloten dat wij de eerste 2 weken na geboorte bij mij gaan wonen.

Dit omdat het anders teveel wordt voor iedereen en de honden. Hier heb ik een grote tuin waar ze in en uit kunnen lopen, bij vriendlief kunnen ze op het moment niet echt buiten (kleine tuin, vijver, alleen maar kiezels) en zou er dus perse iemand 8x per dag met de honden moeten lopen (2 groepjes van 4). Dat vond ik zelf onzettend vervelend en had ik al echt stress over.

Gelukkig vond de kraamzorg het ook een veel beter idee om dan hier te blijven en daarna als ik weer op de been was naar mijn vriend toe te gaan.

Nu moet ik hier helaas nog een hoop doen, maar dat komt wel goed.

Ga zo mijn lekker mannetje (hond haha) in bad stoppen want hij ziet eruit om op te schieten.

Daar ben ik wel weer een uur of 3 zoet mee, dus ik verveel me vandaag niet.

Het is ook prachtig weer! Hondjes zijn aan het genieten (en ik ook).
Hallo allemaal,

Ik merk dat ik eigenlijk te weinig tijd heb om mee te lezen / schrijven.

@Pluis: wil je me uit de tabel halen?

@Allemaal: heel veel succes met jullie zwangerschap / bevalling en misschien tot schrijfs.

Liefs, Dionne

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven