uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Hier toch maar besloten geen 2e naam te geven aan dochter..

wel van schoonmoeder een buggy gekregen , althans we mogen er 1 uitzoeken op haar kosten.

Nu twijfel ik tussen de Quinny zapp extra en de maxi cosi mila...
Oh was ik het bijna vergeten!

32 weken vandaag!!
ik a.s zondag alweer 29weken ... gaat rete snel nu
@Zespri, fijn, ben je daar ook uit

Wat leuk dat je een buggy mag uitzoeken!

Over buggy's... tsja ik weet niet, wij hebben een mutsy, die kan als kinderwagen en daarna als buggy.

Hoorde zelf alleen maar negatieve dingen over een Quinny dus daar heb ik niet eens naar gekeken. (Misschien is dat wel helemaal niet zo, maar goed.)
Dos, fijn dat de knoop is doorgehakt wb waar te verblijven na de bevalling.

Zespri, de quinny zapp hebben vrienden van ons en die zijn er niet tevreden over. De kleine (11 maanden inmiddels) hangt heel erg onderuitgezakt erin. Ze hebbennu een McLaren gekocht en zijn daar erg tevreden over. Maar dat is maar 1 mening
Dolfijntje.. ik bedoel ook de quinnyzapp extra dat is weer een nieuwere type dan de gewone Quinny zapp.. de extra kan nl ook in verschillende standen gezet worden en dat kan de gewone zapp niet..

*gaat even neuzen naar de mclaren*

HIlarisch.. kreeg mailtje van mijn afd.hoofd dat ik 29 april bij de bedrijfsarts mag komen.. eh 10 dagen later ga ik met zw.schapsverlof.. Bijzonder ..
Zoo dames, ik ga een poging wagen om bij te schrijven.

Heb de hele week wel bijgelezen, maar geen tijd/rust gevonden om te schrijven. Nu rustige middag op het werk, zonnetje schijnt door de ramen, en ik dacht laat ik nu eens de tijd nemen voor mijn forumvriendinnen! haha..

Dionne, je hoeft toch niet perse direct de tabel uit? Wie weet heb je tijdens je verlof wel weer zin om mee te schrijven.

Je blijft welkom hoor! Jij ook succes met je verdere zwangerschap. Laat in ieder geval wel van je horen wanneer je kindje geboren is!

Dos, lijkt me prettig dat jullie het besluit genomen hebben in jouw huis te zijn na de bevalling. Dat geeft vast rust. Ook om te weten dat de hondjes het dan optimaal naar hun zin zullen hebben, en zo dat het jullie zo min mogelijk energie kost in die weken. Ben je werkelijk 3 uur lang bezig om je hond in bad te doen? Pfff. en moet dat bij alle 8? hoe vaak?

Zespri ik vind Henna wel leuk, en lijkt het meest op Hennie/Henny. en tis hip....en past ook wel bij de eerste naam toch... Wel grappig, wij hebben ook een tweede naam, en die van onze moeders lijken ook op elkaar. Voor belloman hoefde het niet perse, maar ik vind het wel speciaal om te doen. We moesten de twee namen ook even een tijdje vaak achter elkaar opzeggen en schrijven voordat we gewend waren aan de combinatie. Nu vind ik het helemaal leuk.

Nakur wat erg voor je man, en dus ook voor jou. Het klinkt behoorlijk heftig en niet iets wat hij in een week ontwikkeld heeft. Heeft hij er vaker last van gehad? Zagen jullie hetaankomen? Ik hoop voor jullie dat de medicijnen aanslaan en dat hij er snel weer bovenop gaat komen.

Zorg goed voor jezelf he, blijf ontspannen en dingen voor jezelf doen! En praat het lekker van je af hier!

Hier ook een boxkleed dat iets te groot is....vond het ook al een beetje vreemd..maar na het lezen van waarom dit juist goed is weet ik dat ik me er ook niet meer aan zal irriteren

Wat is dit toch handig zo'n forum!

Dolfijntje, wow ik hoop ook echt zo hard voor jou dat je snel weer zwanger mag zijn! Net als Anali natuurlijk. Wie weet schrijven jullie verderop in dit jaar wel weer samen mee bij een ander topic, bijvoorbeeld ; uitgerekend in juni 2012

of eerder!!!!

Met mij gaat het nog steeds erg goed eigenlijk. Merk wel dat het langzaamaan ietsje pietsje zwaarder wordt allemaal....traplopen (hier op het werk moet ik regelmatig even twee trapjes af en weer op) kost meer moeite, benen gaan niet zo soepeltjes meer omhoog....laarzen aantrekken....sneller buiten adem...en ik heb sinds een aantal nachten 1rusteloos been, links. Dat is vet irritant. Vaak begint het 's avonds als ik in de rust kom..ik val dan wel goed in slaap, maar wordt standaard twee uur later wakker en val dan heel moeilijk weer in slaap...het gaat soms ook een nacht goed...heel wisselend.

Maar als dit het enige is, dan ga ik niet verder klagen. Ben echt blij hoe het tot nu toe gaat. Kan heel veel dingen nog wel.

Afgelopen woensdag is hier een mevrouw van het gastouderburo geweest voor een gesprek.....wat onze wensen zijn..en allerlei andere vragen. Het is een kleinschalig buro en hebben in ons dorp niet veel gezinnnen. We horen volgende week of er een match bij zit...Ze gaf aan wel 1 gastoudermoeder goed bij ons te vinden passen, maar ze wist niet of dit praktisch gezien kon....afwachten dus..vind het spannend.

We hebben evt nog andere opties, nog een ander gastouderburo...of anders misschien zelf iemand zoeken.

Maar heb toch stille hoop dat hier iets uitkomt.

Tot zover. Zal nu iedere dag even weer meeschrijven want ik heb deze week echt het gevoel gehad dat je er snel helemaal niks meer van snap als je dat niet doet!

lekker genieten van het weer.

doei!
Haha zelfs tijdens het schrijven van mijn post gaan jullie in razendtempo door!

Toch maar geen tweede naam Zespri?

En wbt die buggy: is jouw kinderwagen niet om te bouwen tot een buggy dan? Die van ons wel, na zes maanden kan het kind daarin toch? Of ben ik nu weer dom aan het praten?

Hier 30 weken! Kan het me bijna niet voorstellen, 't gaat zoo snel!!
Bello.. naam Henna ga ik gewoon wel ff achter de 1e naam zetten.. Haha hoezo wispelturig..

En t klopt dat mijn kinderwagen omgebouwd kan worden naar buggy, maar mijn onderstel islomp en groot. En niet handig ivm de trappen hier in de flat. Dus een compacte kleine buggy waar evt ook een maxi cosi op kan geklikt worden. Zou gewoon ideaal zijn voor mij en ook voor schoonmoeder die erge reuma heeft.

Wanneer je dan ff snel de hond uit wil laten o.d. of effe snel ergens heen moet kan je zo de maxi cosi er op klikken.

En wanneer kindje iets ouder is en niet meer in wandewagenbak hoeft kan je t zo in de buggy zetten met meerdere standen. En die dus simpel en snel in de auto kan , maar ook aan de fiets mee kan.

Volgens zusje en vriendinnen met kinderen is t handiger en belangrijker om een goede buggy te hebben dan kinderwagen. (waarom ik daar dan zo heel erg naar luister weet ik dan weer geen goed antwoord op te geven haha)
Henna is dat spul waar ze je handen mee kleuren enzo, of je haar.....
Zespri, hier ook ideeen met henna voor je haar. Althans, ik kleur al een aantal jaren mijn haar ermee dus ik zal mijn kind niet zo snel zo noemen.

Man en ik hebben beide 1 naam, ons kindje krijgt er 2. Vinden we gewoon mooi en iets chiquer klinken. Ik hoop dat je eruit komt!

Buggy: kun je niet tzt gewoon zo'n ordinair ding kopen merkloos?

Bello: van boxkleed te groot wist ik idd ook niet, hier staat de box nog niet, doe ik als ik met verlof ga want ik denk dat ik dat ding snel genoeg zat ben.

Bello & anderen: man nooit klachten gehad maar op zijn werk loopt het al meer dan een half jaar niet goed. Tegelijkertijd zien ze hem als drager van het team, wat hij opgevat heeft als ik moet meer presteren en het heel goed doen. (achteraf gezien dan). Sinds januari was ie wat minder vrolijk maar ach, dat zijn we allemaal wel eens. En hij is een binnenvetter. Dus eigenlijk voor mijn gevoel pas 'problemen' sinds 1,5 week, hij zei dat hij hartkloppingen had. 3 dagen later zat ie helemaal in de put en sinds afgelopen wekeend opeens angstaanvallen. Tja kan blijkbaar snel gaan. Vind het wel moeilijk. Gelukkig voel ik me nu wel erg goed want als dit in het eerste trimester was gebeurd had ik niet geweten hoe we dit op hadden moeten lossen, dan hadden we er niet kunnen zijn voor elkaar. Hij heeft nu oxazepam (werkt redelijk goed) en paroxetine maar daar is ie nu nog maar 3 dgn mee bezig (gaat na ca 2 wk werken). Maar ja, idd niet leuk.
Dos klopt, maar het is ook een naam..volgens mij heet de ex-vriendin van 'ik ben zelf nog niet uit de kast -arie boomsma' zo.

Vind het wel grappig, beetje apart. Tis ook maar een tweede naam, en de gedachte om moeders te benoemen vind ik wel mooi. Zespri succes

Klinkt wel logisch wat je zegt, heb daar nog niet over nagedacht. weet ook niet of ons onderstel nou zo lomp is dat het onhandig wordt....we zullen zien..hebben dat ding nu in huis en gaan het er maar mee doen! Je kunt ook buggys'voor heel weinig kopen voor als ze wat groter zijn he, die heel weinig ruimte in nemen in de auto....voor als je lange dagen hebt met veel wandelen en ze dat nog niet helemaal volhouden.... dat komt tzt wel.

ik wil naar huis!! tis veel te mooi weer om binnen achter pc te zitten!!
Oh Nakur echt heel erg balen.....Je man klinkt als iemand die te veel verantwoording op zich heeft genomen de laatste tijd.....doordat hij het gevoel kreeg dat dat van hem verwacht werd...Maar tsjee als je er hartkloppingen van krijgt is het wel tijd om ff rustig aan te doen...oxazepam is om rustig van te worden toch? dat andere ken ik niet, waar is dat voor?

Ga lekker met zijn tweetjes naar buiten, proberen te genieten van het mooie weer! (gewoon lekker veilig in je eigen tuin kan ook natuurlijk...)

Sterkte!
Bello: oxazepam is idd een kalmeringsmiddel. Het idee is om dit in te nemen totdat de paroxetine (antidepressivum) gaat werken, maar dat moet 2 weken insluipen.

En nu ga ik lekker naar huis, zonnig weekend allemaal!
Ik ga ook naar huis joepie! Weer een week overleefd! Nog 4 te gaan
@Bello, wat spannend met die gastouders...hoop dat ze een leuke match voor jullie hebben!

@Nakur, getsie wel blij dat je hem kunt opvangen, want dat is toch wel heel belangrijk nu. Denk inderdaad ook aan jezelf!

We gaan dadelijk toch kijken voor een wiegje op de kamer.

Een uberschattig roze wiegje, ben benieuwd!

Mochten we het kopen dan komt de foto zsm..
Ooooo! Babies! BABIES!

Op ons “ongeduldige ladies” topic worden ineens allemaal babies geboren! Ben helemaal hyper haha!

Ik doe even een ego-mail, want niet genoeg tijd om alles te lezen...

Werkweek zit er gelukkig weer op! Ik merk dat ik meer en meer verlang naar thuis rommelen en nestelen (maar nog steeds niet naar schoonmaken ) en niet meer werken. Nog 7 weken werken. Nu 29 weken buik. Navel wordt fijngetrapt: er zitten zelfs blauwe plekken omheen! O en wat heel leuk is: sinds deze week voel ik ipv trapjes veel meer echte lichaamsdelen verschuiven: dikke billen of harde hielen. En als ik daar dan zachtjes op duw, dan duwt ie terug!

Heb vandaag (hopelijk) een meerkoetje gered. Reed in de bus en vlak voor ons stopte een auto, een vrouw stapte uit en pakte voor haar auto een aangereden vogeltje op en zette hem in de berm. Reed vervolgens door. Bus reed ook door. Een paar meisjes op de fiets stopten maar zagen er niet uit of ze wisten wat ze moesten doen. Ik barstte bijna in huilen uit, maar vermande me en heb dus vogelopvang gebeld en aangegeven waar hij lag (versuft en met een gebroken vleugeltje). Ze zijn hem gaan halen en ik hoop dat ze hem gevonden hebben en konden oplappen. Heb alleen niets meer gehoord, maar ik durf zelf niet meer te bellen. Stel dat ze zeggen dattie toch dood is gegaan, dan beland ik in een geweldige jankbui...

Maandag naar bv/fv-workshop geweest. Rare Man mee. Viel me mee dat hij niet heel giechelig werd van de jaren 70 filmpjes met enorme brilmonturen haha!

Had van zondag op maandag heel veel last van mijn rug in bed. Wist niet meer hoe ik moest liggen. Donderdag bij de fysio geweest, maar die kon niets in mijn bekken vinden en ook niet in mijn wervels. Conclusie: het heeft met mijn spieren / verkeerde houding te maken. Hij kon er niets aan behandelen. Balen! Maar op mijn werk aangekomen heb ik gemeld dat mijn tafel te laag is en meteen hebben mijn collega’s de tafel op bakstenen gezet, lief! Vandaag minder last van rug gehad, dus misschien helpt het wel ook!

Dit weekend komen Rare Papa en Rare Mama de kast met de scheur die geruild is in elkaar zetten! Zal het dan eindelijk wat worden met die kamer?

@nakur: moeten jullie nu een heel trajet in om nakurman er weer bovenop te helpen of is er goede hoop dat het met de medicijnen die hij nu krijgt meteen een stuk beter zal gaan? Sterkte!

@beatle: vergeet mij niet: ik zit ook al een tijdje boven de 10 kg met mijn nu 12 kg! Grappig dat juist de hekkensluiters zo zwaar worden haha!
zespri hier een maxi cosi mila als buggy. Is een fijne wagen, rijdt prettig. Minpunt vind ik dat de gordeltjes ook altijd over de schouders gaan. En is nu toch echt niet meer nodig.

Moet zeggen buggy wordt ook relatief weinig gebruikt. Vond de kinderwagen altijd toch het fijnst lopen.

Ouinny vind ik zelf erg laag. Succes met kiezen!

Raar lief dat je collega's je bureau omhoog hebben gezet!

En wie weet zaten we wel bij dezelfde bv/fv avond. Geen idee welke regio je woont. Hier omgeving rotterdam.

Nakur

Dos lekker dat de knoop is doorgehakt waar jullie zijn na de bevalling. In wiens huis gaan jullie uiteindelijk wonen?

Bello heerlijk dat je zwangerschap zo lekker gaat. Nog even en dan verlof!

Hier heeft pluiszoon vandaag zijn tebbybeer zilver zwemdiploma gehaald. Zo grappig vertelt het overal trots en heeft geen idee wat een diploma is

Ook vandaag voor het eerst op het potje geplast, zo trots.
Dos, fijn dat jullie eruit zijn waar jullie gaan verblijven, en voor jou extra fijn omdat het je eigen vertrouwde omgeving is, denk ik.

Zespri, relaxt, het uitkiezen van die buggy! Nu ik al deze reacties lees over kinderwagens, word ik toch steeds weer blij dat wij voor de Stokke Xplory gekozen heb, veel mogelijkheden en mooi stabiel. Voor even wandelen met de hond heb ik de Bondolino draagzak, lijkt me relaxter.

Bello, hoop dat je een goede match krijgt met je gastouders! Ben benieuwd!

Raar, blauwe plekken, wow! Die is sterk!

Pluis, wat een ontwikkelingen bij pluiszoon! Gefeli! Trotse mama zeker!
haaaaai,

Het valt hier bijna niet bij te houden zeg, poeh poeh.

@ nakur, wat naar van je man, maar fijn dat er nu aan de bel getrokken is. Ik snap dat het een stempel op je zwangerschap drukt, hoewel ik denk dat dit beter nu kan gebeuren dan net na de geboorte van jullie kleintje.

Kunnen jullie er samen wel goed over praten?

ow luna dochter roept, ga even kijken, *vreemd tijdstip, dochterlief slaapt normaal als een engeltje*

Tot straks
@pluis: zat jij ook in een zaaltje in V? ik keek nog eens naar je foto's en ben er nu zeker van dat ik je herkend heb, haha! is er nog iemand waaraan je je finaal geërgerd hebt? zo niet, ik zat (met rare man) helemaal rechts voorin. weet je dan wie ik ben?
Raar, Pluis, wat grappig dat jullie elkaar onbewust ook hebben gezien!
wat is de wereld klein he!

ik verbaas me er steeds weer over.

rare man heeft overigens in beide toiletten chloor gemikt en is nu de deur uit. ik moet nu wel heul nodig... maar kan echt niet goed tegen die dampen dus zit nu op zolder op te houden... ieee!
@Raar, blauwe plekken wauw!

En dat meerkoetje, achgerum. Hopelijk heeft ie het gered!

Wat vervelend rugpijn (ik weet er alles van) hopelijk heeft het bureau omhoogzetten geholpen.

Grappig ook dat je Pluis tegen bent gekomen op de bv cursus.

Ik voel me hier wel een beetje eenzaam in het zuiden

@Pluis, we gaan uiteindelijk bij mijn vriend wonen. Maar daar gaan ze binnenkort een hele hoop afgraven. Waarschijnlijk in de tijd dat ik net ben bevallen, dus ook daarom is het wel beter om hier te zijn. Proficiat met je zoon, een zilveren teddybeer diploma, wauw!

@Coltje, die draagzak, daar was ik gisteren ook naar aan het kijken. Vind het heel moeilijk, want in de zomer een draagzak wordt voor ons beiden al snel veel te warm lijkt me? Maar het is ook mijn enige optie als ik met de honden ga wandelen om de kleine in een draagzak te doen.

En joepie, gisteren het wiegje opgehaald. Hij is helemaal nieuw en kei-mooi.

Gaan we toch “rooming-in” doen! Oh wat worden dat mooie foto’s van die klein daarin!

Zal zo even eentje op H zetten (als het lukt).

Verder verveel ik me, ik wil een hoop doen maar ik kan niets want ik heb de spullen niet in huis en kan ze ook niet halen. Mijn pa is bij en met mijn vriend de plintjes aan het leggen. Hopelijk wordt het mooi!
Rare Man begon nu ineens uit zichzelf ook over rooming-in. Ik wil alleen niet alsnog een wiegje kopen, dus wij slepen gewoon het ledikant de kamer in. Kan dan niet naast het bed, dus we moeten alsnog even opstaan, maar dat is toch ook goed? Het gaat toch vooral om het kunnen horen? Is natuurlijk wel een beetje jammer van de kinderkamer die dan niet helemaal is wat hij hoort te zijn, maar dat duurt ook maar kort.

@dos: je weet het niet, misschien is er alsnog iemand op het forum die nu leest dat je uit het zuiden komt en blijkt er ook een connectie te zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven