Man steekt zichzelf in brand op de dam

06-04-2011 13:48 1145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in mijn lunchpauze mijn boterhammen op te eten als ik onderstaand bericht hoor op de radio. Verschrikkelijk, denk ik, en wat erg voor de omstanders. Je zal het maar zien. Nu kom ik net op nu.nl, en daar staan dus foto's/video's online. En daar wordt ik toch een beetje onpasselijk van. Nieuws, oke, maar ik hoef toch niet geconfronteerd te worden met een meneer die zichzelf in de fik steekt (voorpagina) en 2 minuten blijft branden? (filmpje) (Nee, ik heb het filmpje niet aangeklikt, maar het feit dat het kan maakt me al heel boos).

Ik hoop oprecht dat de meneer hulp krijgt- als hij dit overleefd, en dat voor de omstanders indien gewenst slachtofferhulp wordt aangeboden.

AMSTERDAM - Op de Dam in Amsterdam heeft een man zich woensdagmiddag in brand gestoken. Dat bevestigt de politie. De man, van wie de identiteit onbekend is, is met zeer ernstige verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis.

Hulpdiensten waren snel ter plaatse. De man stond bij het monument op de Dam ten tijde van zijn daad. De omgeving rondom het monument is afgezet met linten.

Een verslaggever van de NOS meldt dat de man schreeuwde voordat hij zichzelf in brand stak.

Verwarde indruk

Volgens omstanders maakte de man een verwarde indruk en sprak hij, met een buitenlands accent, over zijn kinderen. De brand is gedoofd met hulp van omstanders, meldt de politie. Zij bevestigen dat het om een poging tot zelfdoding gaat.

De man stond ongeveer 2 minuten in brand, meldt AT5. Het motief van de man is bij de politie nog niet bekend. De man is inmiddels afgevoerd. Politiewagens staan nog op de Dam.
quote:Jaschenca schreef op 09 april 2011 @ 01:31:

[...]

Ik heb geen zakjes nodig, geen last van vooroordelen en onderbuikgevoelens. Ik leef lekker relaxt, ik hoop jij ook. Maar ik vermoed het ergste.De helft van de volwassen bevolking heeft graag last van de onderbuik, zou best wat minder mogen. Dan krijgen we allemaal iets meer ruimte op deze planeet.
quote:werkverbod schreef op 09 april 2011 @ 01:34:

[...]

De helft van de volwassen bevolking heeft graag last van de onderbuik, zou best wat minder mogen. Dan krijgen we allemaal iets meer ruimte op deze planeet.Iets meer ruimte voor jouw onderbuikgevoelens?
quote:Zanne schreef op 09 april 2011 @ 01:31:

Je kind Adolf noemen en dan verbaasd zijn dat mensen associaties hebben met Hitler vind ik behoorlijk vreemd. Dan hou je jezelf behoorlijk van de domme.

Je partij E.V.E. noemen en dan zeggen dat het je eigen negatieve gedachtes zijn om er Eigen Volk Eerst van te maken i.p.v. Eigen Verantwoordelijkheid Eerst, vind ik onder dezelfde noemenr vallen als bovenstaand voorbeeld.

Zanne, ik vrees dat je gewoon niet intelligent genoeg bent om me te snappen. Of je weigert het te snappen, dat kan misschien ook nog. Ik had die partij ook "de Basis" kunnen noemen maar dat maakt me nog geen fan van Osama Bin Laden.

Aan de partijpunten die we noemden (en je zat gewoon mee te lezen en te schrijven) kon je overduidelijk zien dat we totaal iets anders willen dan wat de PVV voorstaat. Het ligt werkelijk mijlenver uit elkaar.

Als je dan toch met zo'n opmerking komt over dat de naam lijkt op Eigen Volk Eerst dan heb je er werkelijk niets van begrepen.

Denk eerst even na voordat je wat post.

En die vraag wie "we" waren was juist van jou ook nogal dom. Je hebt er vanmiddag bij gezeten en je hebt mee gereageerd dus het is nogal bizar dat je dat ook al niet wist.

En nu ben ik er wel weer klaar mee; ik ga slapen.

Als je het nou nog niet snapt dan wil je het niet snappen en daar kan ik verder niets mee.

Welterusten.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ah en net als het op antwoorden aankomt gaat DS er weer vandoor.

Hoe verrassend.
DS, jij associeert zelf nu al voor de tweede keer vanavond 'jouw' partij met de PVV. Niemand anders die dat doet hoor.

Dus hou het even bij jezelf graag.
quote:Zanne schreef op 09 april 2011 @ 01:38:

Ah en net als het op antwoorden aankomt gaat DS er weer vandoor.

Hoe verrassend.Maar gelukkig is hij helemaal niet agressief!
Kijk Sanne, dat doet DS nu, als hij het niet kan winnen dan zijn wij waarschijnlijk te dom en moet hij ineens wat anders doen. En eerlijk? Ik word door zo'n eentje liever als te dom bestempeld, dan dat ik hem/hij mij ooit gaat begrijpen. Doe geen moeite, jammer van je tijd en energie.
quote:batwom schreef op 09 april 2011 @ 01:40:

[...]

Maar gelukkig is hij helemaal niet agressief! Nee helemaaaaaaaaaaal niet agressief zelfs.
quote:Jaschenca schreef op 09 april 2011 @ 01:40:

Kijk Sanne, dat doet DS nu, als hij het niet kan winnen dan zijn wij waarschijnlijk te dom en moet hij ineens wat anders doen. En eerlijk? Ik word door zo'n eentje liever als te dom bestempeld, dan dat ik hem/hij mij ooit gaat begrijpen. Doe geen moeite, jammer van je tijd en energie.Helemaal met je eens.
quote:Zanne schreef op 09 april 2011 @ 01:42:

[...]

Helemaal met je eens.Da's mooi
quote:Jaschenca schreef op 09 april 2011 @ 01:43:

[...]

Da's mooi Best knap hè, dat ik begrijp wat je geschreven hebtToch? Voor iemand die zo verschrikkelijk dom is, doe ik het toch best goed. Niet?
quote:Zanne schreef op 09 april 2011 @ 01:47:

[...]

Best knap hè, dat ik begrijp wat je geschreven hebtToch? Voor iemand die zo verschrikkelijk dom is, doe ik het toch best goed. Niet?Voor een dom deernke doeje het wel okee.
Ah dankje dankje Jas! Krikt mijn eigenwaarde weer een beetje op.

Wedden DS, dat je morgen gewoon dit gedeelte overslaat? Zodat je niet hoeft te antwoorden en niet hoeft toe te geven dat je met E.V.E. Eigen Volk Eerst wilde suggereren? En dat je zelf degene bent die tot twee keer toe zijn partij met de PVV vergelijkt, dat verder niemand dat doet.

Of weer een uitvlucht verzint en dingen roept als ; Wat ben jij dom'.

Maar ja, een kat in het nauw.....
http://www.nu.nl/binnenla ... in-nederland-blijven.html

Zo beroerd is ons asielbeleid blijkbaar nu ook weer niet.
Zo. lekker geslapen (ik hoop jullie ook) en klaar voor het weekend.

En E.V.E. was natuurlijk een parodie op het Eigen Volk Eerst gebral van de domrechtsen. Dat is wat het er mee te maken heeft. Niet meer en niet minder. Dat leek mij nogal meer dan duidelijk, in elk geval voor wie 's middags had meegelezen en -geschreven. Maar soms overschat je weleens mensen.

Ik zal er een volgende keer een sarcasme modus omheen zetten
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ik vond het anders prima te volgen dus aan DS ligt het niet.
quote:ritmeester schreef op 08 april 2011 @ 12:05:

[...]

Prima. En inderdaad, dat soort netwerken lopen door het hele land.

Je kunt me altijd nog eens vragen hoe ik ermee gevorderd ben ;)

Ik ben namelijk níet iemand die alleen maar wat kletst en verder nooit wat doet.

Ik trek het me namelijk wel aan hoe er vaak met die mensen gesold wordt.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Donkeyshot schreef op 09 april 2011 @ 09:21:

Zo. lekker geslapen (ik hoop jullie ook) en klaar voor het weekend.

En E.V.E. was natuurlijk een parodie op het Eigen Volk Eerst gebral van de domrechtsen. Dat is wat het er mee te maken heeft. Niet meer en niet minder. Dat leek mij nogal meer dan duidelijk, in elk geval voor wie 's middags had meegelezen en -geschreven. Maar soms overschat je weleens mensen.

Ik zal er een volgende keer een sarcasme modus omheen zetten

Precies wat ik bedoel DS.

Vragen negeren.

Wat dat betreft stel je me niet teleur.
quote:werkverbod schreef op 08 april 2011 @ 12:07:

Kritiek Iran

Iraanse kritiek op situatie immigranten

DEN HAAG - Nederland moet zijn verantwoordelijkheid nemen om de situatie van immigranten te verbeteren. Dat stelt de Iraanse ambassade in Den Haag vrijdag naar aanleiding van de dood van de Iraanse asielzoeker die zichzelf in brand had gestoken. Volgens een verklaring lijkt het erop dat Nederland „een gevoel van verantwoordelijkheid moet tonen voor de verbetering van de ongepaste situatie van immigranten die een beter leven zoeken in dit land”.

Ze hebben gelijk. Laten we even ergens anders neerleggen hoe ze in Iran bezig zijn en even puur kijken naar hoe we híer met die mensen omgaan en dan hebben ze op die Ambassade wel degelijk gelijk. Wij behandelen die mensen ook niet zo goed. Dit immigratie systeem heeft niks meer te maken met medemenselijkheid. Het is puur gebaseerd op het van ze af komen waar ze kunnen. Als ze ook maar iets vinden wat ervoor kan zorgen dat ze die mensen terug kunnen sturen, zullen ze dat met beide handen aangrijpen. Zo ligt het.

Daar mag best op gewezen worden. Daar móet onderhand ook weer eens op gewezen worden! En dan halen we nu er even weer bij hoe het komt dat wij er hier mee moeten dealen.

De situatie in Iran. Daar worden mensen als stront behandelt, helemaal waar en daarom komen ze hierheen maar daar kunnen die mensen op de Ambassade niks aan doen!

Dat zijn ook maar werknemers met een mening en een professionele. Tenslotte is het één van hun taken op te komen voor Iraniërs in ons land, duh!

Wil je met vingers wijzen, dan moet je toch bij de regering in Iran zijn. Die afschuwelijke Ahmadinejad en die starre rigide geestelijken daar!
quote:Zanne schreef op 09 april 2011 @ 10:28:

[...]

Precies wat ik bedoel DS.

Vragen negeren.

Wat dat betreft stel je me niet teleur.Geef gewoon toe dat je het niet snapt.
quote:werkverbod schreef op 09 april 2011 @ 10:32:

[...]

Geef gewoon toe dat je het niet snapt.
quote:Beauke schreef op 08 april 2011 @ 12:07:

Shala: er zijn nu eenmaal mensen van mening dat ze een kind of dier erger vinden, dat mogen ze toch vinden? Hoe kun je dit, iemands mening of gevoel, nu bediscussieren?

Nou niet weer díe straat inslaan. Ik had alláng geschreven hoe ik daarover dacht. Lees maar eens even terug.

Het ging er nu om dat jij het die man zijn eigen schuld vindt en dat is in mijn optiek heel erg kortzichtig. Het begon niet met het zichzelf in brand steken. Daar zit een hele voorgeschiedenis aan vast!

Hij is niet als enige verantwoordelijk voor deze daad.

Hij is indirect wel degelijk ook door anderen tot dit punt gebracht.

En het gaat niet om vingers wijzen, hij heeft het inderdaad zelf aangestoken maar we kunnen niet doen alsof dat uit het niets kwam en hij gewoon gestoord was om niks. Alsof niemand een ander daartoe kan drijven, want daar ben ik het echt niet mee eens. Het immigratiebeleid deugt niet en hoe dat komt, doet er niet toe. Het gaat er om dat het op deze manier een heel fout systeem is die mensen in psychische moeilijkheden brengt en nu is het zelfs zóver gekomen.

Daar kun je echt niet zo even aan voorbij gaan en doen alsof die man het allemaal zélf gedaan heeft. Pertinente onzin. Daar hangen verbanden mee samen.
quote:werkverbod schreef op 09 april 2011 @ 01:27:

[...]

Dat noem ik nu projecteren. Je wilt niet lezen wat er staat, het past helemaal niet in je kraam. Je wilt alleen aan jou negatieve gedachten vasthouden en het de ander in zijn / haar strot rammen.

Dat is niet aardig..Kijk jij ook even in de spiegel, dan, wil je? Wat jij nu anderen probeert duidelijk te maken, doe je zelf ook met je starre houding over Islam en moslims.
quote:Donkeyshot schreef op 09 april 2011 @ 01:37:

[...]

Zanne, ik vrees dat je gewoon niet intelligent genoeg bent om me te snappen.

DS, het zou je sieren als je dit soort dingen eens achterwege laat. Ik heb al vaker van je gelezen dat je dan deze weg inslaat als jij en een discussie partner even niet op dezelfde golflengte zitten.

Jij hebt dat niet nodig. Je kunt vast genoeg argumenten uit de mouw schudden zonder persoonlijke toevoegingen.
Ach laat hem.

Dat is precies DS als hij het niet kan winnen.

De ander is te dom om zijn argumenten te snappen of hij gaat er vandoor zodat hij niet meer in discussie hoeft te gaan.

Best sneu als je op die manier een discussie probeert te winnen.

En jammer voor de discussie ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven