Man steekt zichzelf in brand op de dam

06-04-2011 13:48 1145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in mijn lunchpauze mijn boterhammen op te eten als ik onderstaand bericht hoor op de radio. Verschrikkelijk, denk ik, en wat erg voor de omstanders. Je zal het maar zien. Nu kom ik net op nu.nl, en daar staan dus foto's/video's online. En daar wordt ik toch een beetje onpasselijk van. Nieuws, oke, maar ik hoef toch niet geconfronteerd te worden met een meneer die zichzelf in de fik steekt (voorpagina) en 2 minuten blijft branden? (filmpje) (Nee, ik heb het filmpje niet aangeklikt, maar het feit dat het kan maakt me al heel boos).

Ik hoop oprecht dat de meneer hulp krijgt- als hij dit overleefd, en dat voor de omstanders indien gewenst slachtofferhulp wordt aangeboden.

AMSTERDAM - Op de Dam in Amsterdam heeft een man zich woensdagmiddag in brand gestoken. Dat bevestigt de politie. De man, van wie de identiteit onbekend is, is met zeer ernstige verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis.

Hulpdiensten waren snel ter plaatse. De man stond bij het monument op de Dam ten tijde van zijn daad. De omgeving rondom het monument is afgezet met linten.

Een verslaggever van de NOS meldt dat de man schreeuwde voordat hij zichzelf in brand stak.

Verwarde indruk

Volgens omstanders maakte de man een verwarde indruk en sprak hij, met een buitenlands accent, over zijn kinderen. De brand is gedoofd met hulp van omstanders, meldt de politie. Zij bevestigen dat het om een poging tot zelfdoding gaat.

De man stond ongeveer 2 minuten in brand, meldt AT5. Het motief van de man is bij de politie nog niet bekend. De man is inmiddels afgevoerd. Politiewagens staan nog op de Dam.
Nee.

EVE betekent: Eigen Verantwoordelijkheid Eerst.

Dat wil niet zeggen dat er daarna niets meer komt.

Ik pleit niet voor anarchie, wel voor een overheid die zich beperkt tot haar kerntaken.

Natuurlijk heeft de overheid ook een aantal verantwoordelijkheden

Zelfs inclusief een corrigerende taak als ouders hun eigen verantwoordelijkheid zwaar misbruiken.

Maar het begint altijd bij de eigen verantwoordelijkheid van de burgers. Dat is al een heel ander model dan wat we nu hebben.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:ritmeester schreef op 08 april 2011 @ 13:07:

[...]

Alweer flauwekul. EVE betekent afschaffen van kinderbijslag.

Je verkondigt opmerkelijk linkse visies, die opmerkelijk weglopen van het idee van echte eigen verantwoordelijkheid.Brilletje? Ik schrijf aanpassen.
quote:werkverbod schreef op 08 april 2011 @ 13:10:

[...]

Volgens jouw theorie, kunnen we dan ook meteen alle verkeersregels afschaffen.Inderdaad. Ik heb echt niets te maken met mensen die woorden als "vrijheid" en "verantwoordelijkheid" misbruiken om een kleinburgerlijke, laffe politiek die vooral henzelf dient mee te maskeren.
quote:Donkeyshot schreef op 08 april 2011 @ 13:12:

Nee.

EVE betekent: Eigen Verantwoordelijkheid Eerst.

Dat wil niet zeggen dat er daarna niets meer komt.

Ik pleit niet voor anarchie, wel voor een overheid die zich beperkt tot haar kerntaken.De vraag is natuurlijk wat die kerntaken zijn.

Ik zei het al, ik heb geen enkele interesse in laffe kleinburgerlijkheid verstopt onder termen als "vrijheid" en "verantwoordelijkheid".

Wie echt kiest voor vrijheid en verantwoordelijkheid, zal met verrekt goede argumenten moeten komen voor overheidsingrijpen op welk vlak dan ook.

Ik sluit niet uit dat die argumenten er zijn, maar die moeten dan wel geleverd worden. de default-modus is: geen overheid.

quote:Natuurlijk heeft de overheid ook een aantal verantwoordelijkheden

Zelfs inclusief een corrigerende taak als ouders hun eigen verantwoordelijkheid zwaar misbruiken.

Maar het begint altijd bij de eigen verantwoordelijkheid van de burgers. Dat is al een heel ander model dan wat we nu hebben.Mee eens. Maar pas als het denken radicaal consequent wordt, heb ik interesse.
Lijkt me een groot feest als al die ambtenaren en gezagsdragers naar huis worden gestuurd. Iedereen verantwoordelijk voor zich zelf. Geweldig.
Verkeersregels zou ik niet afschaffen, die bewijzen hun nut.

Van mij mag de overheid ze nog handhaven ook, zolang ze maar niet doorschieten. Van de verkeersborden daarentegen kan minstens 90 % direkt weggehaald worden.

Voor mij is het geen of-of verhaal: burgers en overheid hebben allebei verantwoordelijkheid. Maar ik zou met de EVE een heel eind willen opschuiven richting de eigen verantwoordelijkheid van de burgers.

Dan krijgen meteen een paar honderdduizend ambtenaren hun handen vrij en die kunnen op zoek naar een nuttige broodwinning. En de burgers hoeven dan zo veel minder belasting te betalen dat ze weer geld overhouden voor zichzelf en hun gezin. Dat is goed voor de economie.
quote:ritmeester schreef op 08 april 2011 @ 13:16:

[...]

De vraag is natuurlijk wat die kerntaken zijn.

Ik zei het al, ik heb geen enkele interesse in laffe kleinburgerlijkheid verstopt onder termen als "vrijheid" en "verantwoordelijkheid".

Wie echt kiest voor vrijheid en verantwoordelijkheid, zal met verrekt goede argumenten moeten komen voor overheidsingrijpen op welk vlak dan ook.

Ik sluit niet uit dat die argumenten er zijn, maar die moeten dan wel geleverd worden. de default-modus is: geen overheid.

[...]

Mee eens. Maar pas als het denken radicaal consequent wordt, heb ik interesse.Eens.
ik vrees dat ik niet mee kan doen

oh, of toch
quote:Zanne schreef op 08 april 2011 @ 12:42:

[...]

Ja hoor, dat aanvaard ik. Stuur jij dan ook die Duisters, Oostenrijkers, Amerikanen en Canadezen terug?Of weiger je die bij de grens?Of geldt dit verhaal alleen voor asielzoekers uit het Midden-Oosten en Afrika?

Dit verhaal geldt alleen voor asielzoekers uit landen

buiten de EU binnen de EU mogen ze zich vrij

vestigen daarom werken er nu een boel oost Europeanen

in Nederland.

Dit zijn de afspraken die we op Europees niveau gemaakt hebben.

Ben je hierop tegen stem op een partij die uit de EU wil stappen, die vrijheid heb je.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:werkverbod schreef op 08 april 2011 @ 12:49:

[...]

Nee het gaat erom of jij ook bereid bent de delen. Het huis, je geld etc ?Ik deel mijn geld nu ook al door belasting te betalen.
EVE lijkt aardig op 'Eigen Volk Eerst!'
quote:Zanne schreef op 08 april 2011 @ 21:42:

[...]

Ik deel mijn geld nu ook al door belasting te betalen.Wie niet, maar daar gaat het niet om. Of je ook praktisch solidair bent, of alleen maar met mooie babbeltjes.
quote:werkverbod schreef op 08 april 2011 @ 22:41:

[...]

Wie niet, maar daar gaat het niet om. Of je ook praktisch solidair bent, of alleen maar met mooie babbeltjes.

Wat zou ik moeten doen om te laten zien dat ik meen wat ik zeg?

Onderduikers in huis nemen?
quote:Zanne schreef op 08 april 2011 @ 23:04:

[...]

Wat zou ik moeten doen om te laten zien dat ik meen wat ik zeg?

Onderduikers in huis nemen?Dat is inderdaad een heel goed idee.
quote:werkverbod schreef op 08 april 2011 @ 23:05:

[...]

Dat is inderdaad een heel goed idee.

En als we realistisch blijven, wat is dan een echt goed idee?

Want ik weet niet zoveel te bedenken, behalve op een partij stemmen die asielzoekers wil opnemen, geld doneren aan goede doelen, vrijwilligerswerk bij vluchtelingenwerk, petities tekenen, of invloed uit oefenen door te je stem te laten horen tijdens demonstraties tegen het uitzetbeleid.
quote:Zanne schreef op 08 april 2011 @ 21:43:

EVE lijkt aardig op 'Eigen Volk Eerst!'

Fijn dat het jou ook opvalt.

Maar dat betekent het dus niet !

Ik veronderstel wel enige intelligentie en een minimum aan gevoel voor humor bij forummers. Maar misschien ben ik wel te optimistisch.
quote:Donkeyshot schreef op 08 april 2011 @ 23:32:

[...]

Fijn dat het jou ook opvalt.

Maar dat betekent het dus niet !

Ik veronderstel wel enige intelligentie en een minimum aan gevoel voor humor bij forummers. Maar misschien ben ik wel te optimistisch.

Hoe bedoel je 'ook'?

Ik zie verder niemand die daar een opmerking over maakt. Maar misschien heb ik er over heen gelezen.
Ik betwijfel of er iemand is die het NIET is opgevallen. Het ligt er nogal dik bovenop en dat is ook de bedoeling.

Geen Eigen Volk, maar Eigen Verantwoordelijkheid eerst !

En hopelijk is het je ook opgevallen dat onze beleidsvoornemens werkelijk voor geen meter lijken op die van de PVV. Dus doe geen moeite om te proberen ons die hoek in te duwen.
quote:Donkeyshot schreef op 09 april 2011 @ 00:07:

Ik betwijfel of er iemand is die het NIET is opgevallen. Het ligt er nogal dik bovenop en dat is ook de bedoeling.

Geen Eigen Volk, maar Eigen Verantwoordelijkheid eerst !

En hopelijk is het je ook opgevallen dat onze beleidsvoornemens werkelijk voor geen meter lijken op die van de PVV. Dus doe geen moeite om te proberen ons die hoek in te duwen.

Nou, gelukkig dat je zelf al zegt dat het de bedoeling was.

Maar wie is 'ons' dan? Jij en..... ?
quote:Zanne schreef op 09 april 2011 @ 00:12:

[...]

Nou, gelukkig dat je zelf al zegt dat het de bedoeling was.

Maar wie is 'ons' dan? Jij en..... ?Gewoon even het topic teruglezen.
Dat heb ik net gedaan. Maar voor zover ik weet is het een fictieve partij waarvan jij de naam hebt verzonnen. Maar is er een reden dat je zo'n agressieve houding aanneemt?
quote:Zanne schreef op 09 april 2011 @ 00:15:

Dat heb ik net gedaan. Maar voor zover ik weet is het een fictieve partij waarvan jij de naam hebt verzonnen. Maar is er een reden dat je zo'n agressieve houding aanneemt?Men zou hier op dit forum wel eens een cursus "wat schrijf ik" mogen volgen.Ik ervaar helemaal geen agressie bij D.S., denk ook dat dit meer een irritatie is die bij jezelf zit.
quote:werkverbod schreef op 09 april 2011 @ 00:19:

[...]

Men zou hier op dit forum wel eens een cursus "wat schrijf ik" mogen volgen.Ik ervaar helemaal geen agressie bij D.S., denk ook dat dit meer een irritatie is die bij jezelf zit.Of een gebrek aan signaleren bij jezelf, alles is mogelijk!
quote:Jaschenca schreef op 09 april 2011 @ 00:34:

[...]

Of een gebrek aan signaleren bij jezelf, alles is mogelijk!Plastic zakjes zijn niet zo duur, bij Aldi of Apie koop je ze voor een habbekrats.
@ Zanne: ik ben niet agressief, wel een tikkeltje geïrriteerd. Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim ?

Vanmiddag heb je gewoon mee zitten praten toen Ritmeester en ik het idee opperden om een nieuwe Politieke partij op te richten (de E.V.E. dus).

Dus het verbaast me nogal dat je nu komt vragen wie "we" zijn.

Werkt je korte termijn geheugen niet helemaal zoals het hoort ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven