Onverdoofd ritueel slachten

07-04-2011 21:39 651 berichten
De PvdA twijfelt niet langer en steunt het voorstel van Marianne Thieme (Partij voor de Dieren, PvdD) om een einde te maken aan het onverdoofd ritueel slachten van dieren. Met de PvdA erbij is er een ruime meerderheid in de Tweede Kamer voor, want eerder schaarden PVV, SP, GroenLinks en D66 zich al achter de Pvd A.

Niet alleen het onverdoofd ritueel slachten, maar de hele sector moet onder de loep. Ook het dagelijkse welzijn van de dieren laat veel te wensen over. Dieren die nooit een dag van hun leven in de buitenlucht hebben doorgebracht.

Ik ben tegen onverdoofd ritueel slachten, hoop dat deze wet er door komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:werkverbod schreef op 08 april 2011 @ 16:55:

[...]

Daar weet jij helemaal niets van. Dat blijkt duidelijk aan de frequentie van het openen van nutteloze topics gericht op de Islam
Een goede zaak dat dit soort middeleeuwse barbarij eindelijk wordt verboden.

Het is sowieso al belachelijk dat er op religieuze gronden uitzonderingen worden gemaakt op de wet, en het is al helemaal schandalig dat het welzijn van dieren daarbij in het geding komt. Koeien en Schapen hebben er echt geen boodschap aan wat Allah vindt!
quote:ravachol schreef op 08 april 2011 @ 12:30:

In 1940 werd ritueel slachten door de Duitse bezetter verboden, ook toen al onder het mom van dierenbescherming maar in werkelijkheid was het natuurlijk "joodje pesten". Dezelfde reden waarom nu de PVV instemt met het verbod.

[/b]

Hoe voelt dat nu? Om in zo'n slachtoffer positie te moeten zitten? Is echt de hele wereld tegen je? Guttegut..

Als Jaap het niet is, laat het jou zijn die zonder aanleiding weer Hiteler/Joden/Tweede Wereld oorlog erbij moet halen.

Slap dit hoor.
quote:Rik78 schreef op 08 april 2011 @ 21:52:

[...]

Hoe voelt dat nu? Om in zo'n slachtoffer positie te moeten zitten? Is echt de hele wereld tegen je? Guttegut..

Als Jaap het niet is, laat het jou zijn die zonder aanleiding weer Hiteler/Joden/Tweede Wereld oorlog erbij moet halen.

Slap dit hoor.

Nee hoor. Het is de vinger op de zere plek. Iedereen weet dat het de PVV niet om te doen is om dierenleed te voorkomen, maar om moslimleed te veroorzaken. En dat er wat jodenleed bijkomt is colatoral damage voor Wilders. Ik ben benieuwd wat voor vlees hij eet als hij in Israël is. Of zou het het bij falafel laten?

Kijk, als het echt om dierenleed zou gaan, dan zouden ze de prioriteiten wel leggen bij het halfslachtig electrocuteren van varkens, het levend koken van kippen en de nertsenfokkerij.
Maar ik snap het niet. Wat is er nu minder zielig aan een pin door het hoofd? Nadat het beest zijn leven in de bio industrie heeft doorgebracht?

Waarom is dat minder erg dan een slachting waarin het dier 10 a 20 seconde er over doet om dood te gaan?
quote:ravachol schreef op 08 april 2011 @ 22:12:

[...]

Nee hoor. Het is de vinger op de zere plek. Iedereen weet dat het de PVV niet om te doen is om dierenleed te voorkomen, maar om moslimleed te veroorzaken. En dat er wat jodenleed bijkomt is colatoral damage voor Wilders. Ik ben benieuwd wat voor vlees hij eet als hij in Israël is. Of zou het het bij falafel laten?

Of een pizza Hawai met ananas en ham, in Tel Aviv kan het allemaal, kom zeg, ze leven daar echt niet in het jaar kruik.

Kijk, als het echt om dierenleed zou gaan, dan zouden ze de prioriteiten wel leggen bij het halfslachtig electrocuteren van varkens, het levend koken van kippen en de nertsenfokkerij.Moeten ze inderdaad ook aanpakken in het kader van dierenleed, er zal wel geen gekke religie zijn die gebiedt half geëlectrocuteerde varkens te eten of levend gekookte kippen.
Het ritueel slachten is te walgelijk voor woorden!!!!!
quote:groenoogje1962 schreef op 08 april 2011 @ 09:25:

Toen ik in Tunesie op vakantie was (eens maar nooit weer) heb ik een rituele slachting gezien ter ere van een of ander feest. Dat gebeurde achter een moskee, kleine kinderen moesten perse op het schaap gaan zitten voor de foto's. Zo zie je maar hoe anders de opvoeding is. En daarmee dus ook het aanleren van normen en waarden. Hier in het westen zouden wij onze kinderen nooit blootstellen aan zulke bloederige toestanden.

En als ik een geitje was zou ik liever gedurende mijn leven een beetje aan de kant van de weg scharrelen en dan mijn nek doorgesneden kregen, dan dat ik mijn leven in een bio-industrie flat voor dieren doorbracht met als bonus dan een pijnloze dood.

En over normen en waarden: wat een onzin om dat te koppelen aan slachten. Mensen eten al eeuwen vlees en slachten daar dieren voor en mijns inziens is het veel eerlijker om daar open mee om te gaan.

Hier in Nederland wil iedereen een stukje filet zonder botjes voor 3,- per kilo uit een plastic bakje van de supermarkt.

En omdat er geen bloed te zien is, bescherm je je kinderen zogenaamd.
Wel geinig dat bij ritueel slachten het dier geen mes te zien krijgt.

Alsof het zich zou realiseren wat daarmee gaat gebeuren.

Dat beest heeft geen benul. Die raakt alleen in paniek als hij dode soortgenoten ziet of ruikt.

Maar van de aanblik van een mes heeft zo'n dier helemaal niets.
quote:Rik78 schreef op 08 april 2011 @ 21:52:

[...]

Slap dit hoor.Wat een walgelijke reactie, had je niets beter is huis? BAH!
quote:Gemini6 schreef op 09 april 2011 @ 00:15:

Het ritueel slachten is te walgelijk voor woorden!!!!!Ik begrijp het nog steeds niet. Er wordt wel geroepen dat het walgelijk is, en zielig enzo, maar wat is er dan walgelijker en zieliger aan dan "gewoon" slachten?
quote:Mariejan schreef op 09 april 2011 @ 00:56:

[...]

Ik begrijp het nog steeds niet. Er wordt wel geroepen dat het walgelijk is, en zielig enzo, maar wat is er dan walgelijker en zieliger aan dan "gewoon" slachten?De manier? Onze manier (de westerse) is natuurlijk beter/pijnlozer/minder barbaars?
quote:Jaschenca schreef op 09 april 2011 @ 01:10:

[...]

De manier? Onze manier (de westerse) is natuurlijk beter/pijnlozer/minder barbaars?

En zelfs daar bestaat geen duidelijkheid over, als ik dit topic lees.

De hals van het dier doorsnijden vinden wij eng en vies en barbaars maar uiteindelijk gaat het erom hoe lang het dier lijdt.

En daarvan lees ik hier verhalen dat het van 20 seconden tot 2 minuten zou duren.

Ik vind het echter heel raar dat wij hier allemaal toestaan dat dieren zonder enige bewegingsvrijheid worden opgefokt en vetgemest en ons dan druk maken om de korte periode van pijn tijdens het slachten.

Dat is een discrepantie.

We willen wel allemaal vlees maar niet weten dat er dieren geslacht worden.

Slachten is nou eenmaal geen schoon klusje, ook niet in de Westerse slachthuizen maar het is inherent aan vlees eten.
quote:werkverbod schreef op 08 april 2011 @ 14:18:

[...]

Kan je verwachten.Je bedoelt dat je maar wat riep. Helder.
quote:ritmeester schreef op 09 april 2011 @ 12:17:

[...]

Je bedoelt dat je maar wat riep. Helder.Nee, dat je of niet goed leest, of mijn woorden verdraait.
quote:ravachol schreef op 08 april 2011 @ 13:06:

[...]

En als de EU het verbiedt kunnen we het nog importeren uit Israël, dat immers een associatieverdrag met de EU heeft voor vrije handel in landbouwproducten.Wat een onverwachte vriendschap tussen de koosjere slachter en de halal vleeshandel
quote:Vilma schreef op 08 april 2011 @ 22:22:

[...]

Of een pizza Hawai met ananas en ham, in Tel Aviv kan het allemaal, kom zeg, ze leven daar echt niet in het jaar kruik.

Nog steeds lastig te krijgen en vrij duur. Vaak gebruiken ze kalkoenvlees om ham te imiteren, is veel goedkoper.

Overigens geloof ik niet dat als Wilders met een aantal nationaal-religieuze settlers aan tafel zit er voor hem een stukje treife vlees wordt neergezet.

quote:Moeten ze inderdaad ook aanpakken in het kader van dierenleed, er zal wel geen gekke religie zijn die gebiedt half geëlectrocuteerde varkens te eten of levend gekookte kippen.

De PVV kan het dierenleed geen r*k schelen. Ik heb ze nooit iets horen zeggen over de wantoestanden in de bio-industrie. Bij de PVV is dierenleed hooguit een mogelijkheid om weer eens een goedkoop anti-islam statement te maken.

Van de Partij voor de Dieren kan ik me voorstellen dat ze tegen zijn, maar zij geven ook aan om aan al het dierenleed een einde te willen maken.
quote:ritmeester schreef op 09 april 2011 @ 12:20:

[...]

Wat een onverwachte vriendschap tussen de koosjere slachter en de halal vleeshandel In Nederland werken de islamistische en joodse gemeenschappen al jaren samen bij het ritueel slachten.
dubbel
quote:groenoogje1962 schreef op 08 april 2011 @ 09:25:

[...]

Toen ik in Tunesie op vakantie was (eens maar nooit weer) heb ik een rituele slachting gezien ter ere van een of ander feest. Dat gebeurde achter een moskee, kleine kinderen moesten perse op het schaap gaan zitten voor de foto's. Zo zie je maar hoe anders de opvoeding is. En daarmee dus ook het aanleren van normen en waarden. Hier in het westen zouden wij onze kinderen nooit blootstellen aan zulke bloederige toestanden.

Dat gebeurt in zoveel culturen, dat feesten en daar een beest voor slachten. In landen als Tsjechië, Polen, Hongarije en Italië hebben de meeste bewoners van de dorpjes in de heuvels nog een eigen varken. In Nederland was thuisslacht heel gewoon buiten de steden, tot 1997 - toen thuisslacht verboden werd.

En dat het verboden werd had echt niets te maken met het 'blootstellen van kinderen aan bloederige toestanden'

Diezelfde kinderen laten wij nu lekker oorlogsspelletjes spelen op de nintendo - visueel heel realistisch weergegeven - en ze kijken naar bloederige toestanden in films en naar machtswellustige pimps met vrouwen die niet meer dan als 'hoeren' zouden zijn in muziekclips, enz. enz.

Ja, wij zijn gelukkig beschaafd. Nu ja. Wij zijn beschaafd en zo ongelukkig omdat anderen dat niet net zo zijn als wíj.
quote:ritmeester schreef op 09 april 2011 @ 12:20:

[...]

Wat een onverwachte vriendschap tussen de koosjere slachter en de halal vleeshandel
quote:waranaka schreef op 09 april 2011 @ 12:56:

[...]

[afbeelding]Het zal eerder gaan om een gedeelte van een abattoir dat beschikbaar is gesteld voor rituele slachting.
quote:iones schreef op 08 april 2011 @ 18:11:

[...]

Ik pleit zelf voor de pin. Dat is het meest humane.

Dat half verdoofd door strompelen ziet er inderdaad heel humaan uit.

En die pin gaat ook nog niet eens altijd helemaal goed, het blijft ten slotte een machine.

Het is trouwens wel handel om dadelijk dat schietmasker naar derde wereld landen te gaan exporteren omdat we anders hun producten niet afnemen. Want met dieren beulen doen we natuurlijk geen zaken.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Mariejan schreef op 08 april 2011 @ 22:18:

Maar ik snap het niet. Wat is er nu minder zielig aan een pin door het hoofd? Nadat het beest zijn leven in de bio industrie heeft doorgebracht?

Waarom is dat minder erg dan een slachting waarin het dier 10 a 20 seconde er over doet om dood te gaan?

Het is een HEEL groot verschil. Geen doodstrijd. Dat is het verschil. Met een pin in het hoofd is het dier op het moment zelf al uitgeschakeld. geen pijn, geen stress.

De pin en het schietmasker zijn een en hetzelfde hoor.

Zolang je er zelf nooit bij bent geweest, kun je er niet over oordelen. Ik kan dat wel, heb het met eigen ogen gezien.

Ik keur bioindustrie niet goed. Maar Nederland doet dat wel. Is dat dan tevens een vrijbrief om dan NOG beroerder met vee om te gaan dan we al doen???

trouwens erg flauw om de PVV er van te beschuldigen dat het ze gaat om moslimpjepesten. Want ze hadden het aanpakken van dierenleed wel degelijk op de agenda staan en ze pleitten voor dierenpolitie en hogere straffen voor dierenmishandeling. Dus nu niet meer zeuren over de PVV. De motie kwam trouwens ook niet van de PVV maar van de partij voor de dieren.

IK ben erg blij dat de partij voor de dieren bestaat. Dit hebben ze nu intussen bereikt en ik hoop dat ze nog veel meer gaan bereiken en alle vormen van dierenleed zoveel mogelijk gaan aanpakken. Misschien wel biologische industrie dusdanig bevorderen dat het voor meer boeren interessant is om dat te gaan doen.
quote:iones schreef op 09 april 2011 @ 19:26:

[...]

Zolang je er zelf nooit bij bent geweest, kun je er niet over oordelen. Ik kan dat wel, heb het met eigen ogen gezien.

.

Ik ook. En ik vond het doorsnijden van de hals slagader niet inhumaan.

Diervriendelijk slachten is al een contradictio in terminis, maar ik vind de pin echt niet diervriendelijker.

En daarnaast vind ik het van den zotte dat onze regering zich hiermee bezighoudt.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven