Moet ik hier iets mee?

13-04-2011 21:18 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen megaprobleem, maar ik zit er toch een beetje mee in mijn maag. Dus: wat zouden jullie doen?

Mijn zwager en zijn vriendin hebben vorige week een kind gekregen, een redelijk zware bevalling met een keizersnee uiteindelijk. De vriendin is er vooral psychisch nog niet zo goed aan toe. Ze zijn wel thuis. Ik begrijp aardig goed hoe ze zich voelt, omdat ik tien weken geleden zelf van onze tweede ben bevallen.

We zijn nog niet op kraamvisite geweest, omdat zij dit teveel en te zwaar vond, begrijpelijk, wel jammer, simpelweg omdat we blij zijn met ons nichtje en nieuwsgierig.

Zaterdag zijn we welkom. Maar, zij wil niet dat onze kinderen meekomen, dit vindt ze te druk. Dit begrijp ik ten dele, maar zelfs als een van ons met onze oudste in de tuin gaat spelen en we om de beurt naar haar in de slaapkamer boven gaan zonder kinderen, wil ze niet dat ze komen. Het steekt me. Ik wil zoveel mogelijk rekening met haar houden, omdat ze het zwaar heeft, maar onze kinderen horen nu eenmaal bij ons. Nu gaan ze naar opa en oma, maar het voelt naar.

Nu vraag ik me af we er wat van moeten zeggen. Zeggen dat het ons raakt, bedoel ik dan. Misschien tegen haar, maar dan wel tegen mijn zwager. Misschien ook niet zaterdag, dan wel een andere keer. Wat vinden jullie? Maak ik me, weer eens, te druk?
Ik denk dat je overdrijft en ik vind het heel goed van je schoonzusje dat ze aangeeft wat ze wel of niet aan kan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ja, ik denk ook dat je haar er onnodig mee op zou zadelen als je het haar gaat zeggen. Dus goed dat je hier even komt peilen van te voren ;)

Ik zou het niet persoonlijk opvatten en het gewoon loslaten.
Het is geen afwijzing van je kinderen.. Ze kan het gewoon echt niet aan.

Ik zou het respecteren en er vooral niets van zeggen.
persoonlijk vind ik dat een kraamvrouw heel veel mag eisen. Dus ook dat je kinderen niet meekomen. Je weet zelf hoe moeilijk en zwaar zo'n tijd kan zijn. Ik vond het ook niet echt fijn dat er kinderen mee kwamen met de kraamvisites. Aan de ene kant omdat het hoe dank ook meer zooi geeft in huis (en ik geen tijd/puf had om alles weer op te ruimen), het toch altijd onrustiger is én vanwege infectie gevaar. Wellicht allemaal drog-redenen maar een kraamvrouw mag wat mij betreft onredelijk zijn, die verdomde hormonen hé! Ga iig niet "moeilijk doen". Dan moet zijn zich daar ook weer druk over maken en verstier je toch een beetje een bijzondere tijd. Daarbij schiet je er toch ook niets mee op, toch?
@jill82: zou voor het eerst zijn dat we een gezamenlijk gespreksonderwerp hebben...

@nummerzoveel: onze oudste is redelijk druk, maar zij vindt dat kinderen netjes en schoon moeten zijn, vindt zandbakken enz vreselijk, knoeien mag niet enz. Wij staan daar anders in zeg maar. Hij is vaker niet welkom geweest en toen was ze niet zwanger/net bevallen
Even voor de duidelijkheid..

De vriendin van je zwager.. Dus... De vriendin van de broer van jouw man?
anoniem_106929 wijzigde dit bericht op 13-04-2011 21:36
Reden: tiebvaut
% gewijzigd
@sweetsummer: die ja;-)
quote:Vlaflipperdepip schreef op 13 april 2011 @ 21:33:

@jill82: zou voor het eerst zijn dat we een gezamenlijk gespreksonderwerp hebben...

@nummerzoveel: onze oudste is redelijk druk, maar zij vindt dat kinderen netjes en schoon moeten zijn, vindt zandbakken enz vreselijk, knoeien mag niet enz. Wij staan daar anders in zeg maar. Hij is vaker niet welkom geweest en toen was ze niet zwanger/net bevallen

Ah.. Het klinkt een beetje negatief, maar hier komt de aap uit de mouw.. Zij wijst je kinderen dus vaker af? Dan zou ik er nu helemaal niet door verbaasd zijn.

Schud het van je af TO.. Ga lekker kijken naar je nichtje en vraag of je wat foto's mee mag voor de kids. De tijd dat ze haar zien komt wel.
@sweetsummer: die ja;-)
waarom moeten je kinderen mee? Zitten ze vastgeplakt aan je?

Je kunt toch een uurtje gaan zonder kinderen?

Dat ze je oudste niet zo leuk vind, tja, kan gebeuren, niet iedereen vind jouw kinderen net zo leuk als jij ze vind
@sweetsummer: doen we zaterdag ook. Zoals ik al zei, begrijp ik het ook wel, maar het steekt inderdaad een beetje door die eerdere voorvallen.

Ik laat het gaan, maar vind het wel moeilijk. Ook omdat onze oudste zich erg op zijn nichtje verheugt.
@feeks: ze moeten ook niet mee, niks moet, maar ik vind het gewoon jammer. En ik ben behoorlijk realistisch wat mijn kinderen betreft, weet heel goed wat er wel/niet leuk aan ze is.
In dit geval zou ik er gewoon in mee gaan, maar het zou mij wel heel erg steken dat ze mijn oudste niet mag en dat ook laat merken, ik geloof niet dat ik erg lang leuk om zou kunnen gaan met zo iemand.

Is het trouwens haar eerste?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Vlaflipperdepip schreef op 13 april 2011 @ 21:33:

onze oudste is redelijk druk, maar zij vindt dat kinderen netjes en schoon moeten zijn, vindt zandbakken enz vreselijk, knoeien mag niet enz.

Dat wordt dan lekker als haar eigen kleintje groter wordt...

Maar ik kan me je gevoel goed voorstellen, zeker als je voorstelt de kids beneden te laten. Maar goed, een kraamvrouw zit bomvol hormonen... Dus niks van aan trekken, je kids wegbrengen, nooit meer over praten, totdat zij er ooit over begint. En het fijne is als je gewoon een kraambezoekje brengt, sta je een half uurtje later weer buiten en kan je de kids weer ophalen....
(heeft ze ook een jongentje gekregen grijnz...)
Ik zou er nu gewoon rekening mee houden, precies wat je al doet dus. Ik zou er later ook niet over beginnen. Maar mocht ze de boel wat meer op de rit hebben en het is dan nog steeds zo, dan wel.

Wel vervelend trouwens, dat je oudste vaker niet welkom is, hoe ga je daar mee om?
Ik vind dat jij je aanstelt.
Snap ik Vla.. En het is ook een beetje flauw..

Ik moet eerlijk zijn dat ik, vanwege eerdere afwijzingen, een beetje het idee krijg dat ze het wel een mooi excuus vindt om hem te weigeren.

In ieder geval sterkte met je mond houden .. Ik zou het persoonlijk ook strontvervelend vinden als ik het idee heb dat het een persoonlijk iets tegen kind is (rather than, echt omdat ze het niet aan kan)..
In het geval dat je oudste vaker niet welkom is geweest, zou ik je man alleen op kraamvisite laten gaan om een statement te maken.

Als ik dit verhaal niet had geweten, had ik het ook voor deze ene keer laten zitten.
Het is een keurig meisje;-)

Dat de oudste minder welkom is, staat meer contact wel wat in de weg. Ik heb met haar niet zo'n klik en dat geeft niet, maar mijn man zou een betere band met zijn broer willen en dit maakt het lastiger. Mijn zwager is dol op onze oudste, dat wel.
@Nike: heb ik even aan gedacht, maar juist omdat ze zo kwetsbaar is door die hele bevalling enz (want dat ze het zwaar heeft, geloof ik wel) vind ik het nu niet het goede moment voor statements;-)
Heb een vriendin van mij in de kraamperiode ook wel eens gevraagd om haar oudste niet mee te nemen. Kind is me absoluut zeer dierbaar, maar ook erg druk en ik had het even heel erg zwaar. Was geen enkel probleem. Kind heeft het nooit gemerkt en is me nog steeds zeer dierbaar.

Vond het toen heel fijn dat ze mijn wens respecteerde.

Niet je zwager opzadelen met dat gevoel. Het gaat nergens om en je kinderen houden hier geen trauma's aan over.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
@bwitched: daarom hebben we het ook zo opgelost, en loos ik mijn ei even hier;-)
Je man kan toch ook een betere band met zijn broer hebben zonder dat jij ook leuk met zijn vriendin kan opschieten? Als je zwager omgekeerd ook prijs stelt op de band met jouw man dan zou hij ook wel eens tegen zijn vriendin kunnen zeggen dat ze zich wat verdraagzamer op moet stellen. Ze kunnen zelf ook wel op hun tien vingers natellen dat het niet in goede aarde valt als je laat blijken dat je iemands kind niet mag en hem of haar daarom weert.

Van mij zou ze in ieder geval de pot op kunnen. Ik zou maximaal een half uur spenderen aan dat kraambezoek, als ik al mee zou gaan, en verder stiekem hopen dat haar kind later een enorme wildebras wordt die iedere dag een kilo modder door het huis verspreidt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Dat belooft wat als kinderen niet vies mogen zijn en niet mogen knoeien. Weet ze wel daar haar kindje nog minstens twee jaar alles rücksichtlos laat lopen, aan twee kanten nog wel.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven