Hoe lang strijken jullie gemiddeld?

07-04-2011 21:16 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er net zo'n 2,5 uur over gedaan om 1 flinke wasmand weg te strijken! Ik vind dit verschrikkelijk lang duren. En dan ben ik nog niet eens een pietje precies.

Vaak stel ik het uit, omdat ik wel betere dingen te doen heb in 2,5 uur. (Zoals afstuderen...) Met als gevolg dat het er een week later nog staat en er al weer een wasmand extra bij staat te wachten, wat nóg langer duurt!

Nu is het alleen nog maar de was van mij en mijn vriend, maar hoe moet dat dan als we straks een gezin met kinderen hebben? . Ben bang dat ik er een dagtaak aan ga krijgen!

Ik heb een stoomstrijkijzer. Maakt een stoomgenerator nog wat uit in snelheid? En hoe doen jullie dat met dekbedovertrekken? Ik doe ze nu maar gewoon verkreukeld om de dekens, want strijken lukt me niet. Veel te groot! Voor ik aan het eind ben, is de bovenkant al weer gekreukt.

Hoe lang doen jullie gemiddeld over 1 mand was? (Voor degenen die de moeite nemen om te strijken tenminste want ik lees ook veel verhalen van mensen die niet/nauwelijks strijken ).
Waarom strijk je in hemels naam ondergoed en pyjama's????
O Jaaaa lijkt mij ook heerlijk, alles netjes in de kast.

En daar blijft het dan ook bij....
och, ik ken ook iemand die theedoeken strijkt, dat vind ik zo onnodig, maar goed.

Man strijkt enkel overhemden, en strijkt dan af en toe ook wel een blouse van mij mee, verder strijken we niks, zonde van mijn tijd. Word wel uitgehangen en opgevouwen in de kast gelegd.
Theedoeken en kussenslopen worden hier wel gestreken (door man, ik strijk niet)

Maar vooral voor de hygiëne
Ik strijk op zondagavond toch wel een uurtje of 3 voor de tv. Voor mezelf, man en de kids. Is dan echt een hele klus! Heb dan ook best veel. Ik begin pas met wassen op vrijdag vandaar.

Maar daar zit eigenlijk ook opvouwwerk bij. Dus niet de volle 3 uur strijken...
Strijken?? Ik doe liever leuke dingen met vriend en kind.

Ik strijk nooit dus.
bepaalde kledingstukken strijk ik,ik vind het er anders echt niet netjes uit zien.zomers meer dan in de winter .ongeveer 2 x pwk klein uurtje,ik probeer het niet op te sparen,maar dat gaat nog wel eens mis.voor ik het door heb,is het meer dan ik dacht.dan zit ik zo aan 20 stuks :(
1 mand was??? Je denkt toch echt niet dat ik een hele mand met was ga strijken

Ik strijk wat ik nodig heb en dan ook alleen maar wat zichtbaar is. Dus zo'n 1,5 minuut voor een blouse, 2 minuten voor een overhemd.
quote:_Barbabella_ schreef op 12 april 2011 @ 16:59:

Theedoeken en kussenslopen worden hier wel gestreken (door man, ik strijk niet)

Maar vooral voor de hygiëneMaar de beestjes zijn toch wel dood als je dergelijke was draait op 90graden? Beddengoed, handdoeken en theedoeken doe ik iig altijd op 90.
quote:prulletje schreef op 10 april 2011 @ 15:51:

En wat voor voorbeeld geef je je kinderen daarmee? Hoeven die ook nooit netjes wat op te ruimen? Mogen die ook alles in de kast gooien?

Dat is nooit een garantie. Hoe jij het doet, dat je kinderen het dan ook zo zullen gaan doen.

Mijn moeder is Truus de Mier - bij haar zal het nooit rommelig of stoffig zijn, de kasten zijn mooier en strakker ingevouwen dan hoe je het gepresenteerd krijgt in de Bijenkorf, etc. Dat voorbeeld heb ik gehad.... maar dat voorbeeld heb ik dus niet overgenomen
Van twee personen niet meer dan een uurtje per week.

Dekbedovertrekken strijken ? Dat doe ik dus niet.

2.40 x 2.20 m. lukt echt niet.

Ik strijk alleen overhemden van hem en bloesjes en katoenen broeken/rokken van mezelf. Ondergoed en pyama's niet.

Theedoeken strijk ik wel.

T-shirts van mezelf alleen als ze erg gekreukt zijn. Soms is het voldoende om kreukels in tricot met de plantenspuit vochtig te maken en goed te laten drogen op een hangertje.

Ik laat veel kleding goed in model geaaid op een hangertje drogen, dan is strijken vaak niet eens meer nodig.
nou 2,5 uur vind ik wel erg lang voor 1 goeie volle wasmand.

Ik strijk thuis alleen de broeken en vooral de blousjes van mn vriend. Al die basic shirtjes die ergens onder gaan strijk ik echt niet!

Heb nog een bijbaan bij mensen thuis waar ik de was doe. Dan ben ik in max 2 uur klaar met t strijken van 1 volle wasmand, strijken van het droogrek vol was en het opvouwen van 1 wasmand handdoeken, sokken etc.

Dus ik heb geen idee wat jij in die 2,5 uur doet hoor!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:rococo schreef op 10 april 2011 @ 16:04:

Nee, dat vind ik niet onhandig, want dan zou ik het wel anders doen. Ik vind het wel praktisch eigenlijk.

En ik geef mijn kinderen denk ik het voorbeeld dat kleren strijken en opvouwen totaal niet belangrijk is.

We hebben een heel gezellig huis, goede banen, we koken lekker en zijn lief, beleefd, sociaal en ruimdenkend... ik dénk zomaar dat het wel goed komt met ze .

Ook al liggen de kleren hier onopgevouwen.

(Mijn kinderen ruimen overigens netjes de tafel af enzo, en speelgoed slingert niet rond.. de slordigheid is niet op alle vlakken. Maar ik vind het hele huishouden gewoon niet zo interessant , en mijn man ook niet. Het lijkt tot nu toe weinig uit te malken, nul negatieve effecten eigenlijk)Dit vind ik nou stoer. Waarom vouw ik eigenlijk mijn was? Ik vind het ook niet leuk... het eerste wat je doet als je het gaat gebruiken is het weer uit elkaar halen. Maar toch vouw ik het elke keer netjes weer op. Misschien moet ik hier eens vaker over nadenken
Ha, ja hoor het kan allemaal best een slag makkelijker!
Ja ik doe het wel maar laat het vaak oplopen en hoe meer hoe langer,een ramp gewoon,bijhouden zal veel beter zijn maar ja....wat ik nu heb liggen doe ik zeker 2 uur over.pffffffffff
Ik strihjk zzo weinig mogelijk. En sinds ik er achter ben gekomen dat mn kleren die ik schoon uit de kast kaal, vouw ik de was gewoon, en als ik het wil dragen bekijk ik ter plekke of de strijkbout eroverheen moet.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik strijk veel. Kleding zeker. Theedoeken niet. Dekbedovertrekken wel. Als de was droog is strijk ik meestal nog dezelfde avond. Wil het geen berg laten worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven