Wordt 2008 ons jaar?

31-12-2007 15:06 13438 berichten
Alle reacties Link kopieren
mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Hills Hills boy! 22 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009

mama uitger j/m opmerkingen Mimpje27 mrt ? VERLOF! Jobje1 juni ? 18 mrt vlos Missc18 aug 19 mrt vlos WIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Rossianov 0729 mrt22 maart 1e prik Floortjejan 0831 mrtnog even geen MMM Ann17 aprGorgijan 071e IVF poging, 27 mrt echo
@Jobje, ik hoop dat ik niet meteen wil testen. Zoals ik er nu over denk zou ik 2 dagen na mijn NOD testen, of in mijn geval nu pas op de vrijdag misschien (4 dagen). Dan heb ik een heel weekend om te proberen de big smile onder controle te krijgen voordat ik weer naar mijn werk moet....

Heb ik nou op dit topic gelezen dat je aan het solliciteren bent (toch?) of op het andere topic? Maar hoe gaat het daarmee? Zit je al lang thuis?

TT, ik vind dat de kerels er ook wel een beetje op mogen letten toch? Wij maar foliumzuur slikken en alcohol minderen en dan zouden zij niks hoeven te doen? Lijkt me niet. Mijn kerel drinkt een week voor de klusdagen niet. Dat was dus afgelopen weekend een verjaardag aan de sinas! De stakker....

Strakke broek en laptop op schoot tja, wat moet je daar dan mee? Wat is strak trouwens? Zie meteen een beeld voor me van mijn kerel in strakke leren broek, nou die heeft ie niet dus!

Vriendlief is vanavond niet thuis, wordt dus lekker bankzaken doen vanavond..... en op de bank eten en lekker veel soaps kijken.

Hebben jullie trouwens al plannen voor de zomervakantie gemaakt? Hoe gaan jullie daar mee om?

@Ellein, ik heb daar nooit van gehoord hoor, dat mannen geen alcohol mogen drinken, ik zal het eens opzoeken. Waar heb je dat gelezen?

Ik zit pas sinds 1 januari thuis en heb aankomende vrijdag en aankomende maandag alweer sollicitatiegesprekken, dus ik heb goede hoop dat ik niet te lang werkloos blijf. Maar het maakt het wel lastig om niet teveel aan zwanger worden te denken...

Lekker Ellein, een avondje alleen thuis!

Ik heb nog geen plannen voor de zomervakantie, maar wij willen toch wel binnen Europa blijven, dus dat moet ook wel kunnen als je zwanger bent en als je nu zwanger zou raken komt het kindje echt niet meer voor de zomer, dus moet dat wel lukken.
quote:Jobje schreef op 09 januari 2008 @ 13:41:

@tantetruus, ik heb nooit gehoord dat mannen ook niet teveel koffie en alcohol mogen drinken. Is dat echt zo? En handwerk tussendoor is ook niet erg, want als je het te lang niet doet zitten er teveel oude zaadcellen in het zaad. Dus soms juist goed.

Alcohol verzwakt het zaad (minder spermacellen en minder beweeglijk). Wat ik fout had, is de koffie... van een paar kopjes per dag schijnen ze zelfs sneller te gaan zwemmen!

Over het handwerk: spermacellen vernieuwen zich elke 2 á 3 dagen. Wanneer je elke 2 á 3 dagen sex hebt, is de kwaliteit van het spul optimaal. Bij zaadlozingen die korter op elkaar volgen, zitten er weer weinig zaadcelletjes in het kwakje. Dus wel of geen handwerk luistert nogal nauw ...
@Ellein

Een week niet drinken, sow! Ik weet niet of ik de mijne zover krijg... Niet dat hij vaak drinkt, maar helemaal niet? Anyways, strakke leren broek haha... ik weet het eigenlijk ook niet, wat 'strak' dan is... maar het gaat er geloof ik om dat de zaadjes op een temp van 36,5 graden blijven (daarom hangen ze ook 'buiten'). Dus als het warm wordt in zijn broek moet 'ie uit...

Jobje succes met solliciteren!
@tantetruus, ik hoor inderdaad ook altijd dat je het eigenlijk niet vaker dan om de dag moet doen, vanwege de zaadkwaliteit, maar pas las ik ook een onderzoek, waarin stond dat dat helemaal niet waar was en dat de kwaliteit bij 1 zaadlozing per dag ook nog steeds goed is.

Nou ja, dat van die alcohol weet ik dan ook weer, maar gelukkig drinkt mijn vriend niet zo heel veel. Maar ik ga ook niet overal op letten hoor, want dan heb je geen leven meer.
Zo! Wat kan je veel dingen doen om de kans om zwanger te raken een (klein) beetje groter te maken. Ik ga me er maar niet te veel mee bezig houden. We klussen wanneer we zin hebben, en of dat nou iedere dag is of een paar dagen niet, dat maakt mij dan niet zo veel uit. Ik wil ook niet dat er te veel druk op komt te liggen. Ik zou het heel fijn vinden om nu gelijk zwanger te zijn, maar als het nog een poosje gaat duren, vind ik dat ook niet heel erg...

Mijn man rookt niet en drinkt alleen in het weekend af en toe een biertje. Dus daar zal het niet aan liggen denk ik. Zelf rook en drink ik ook niet.

@Jobje veel succes met solliciteren! Ik kan me voorstellen dat je daardoor nu wat een dubbel gevoel hebt mbt zwanger worden...

Eileen, zou je het in het schema bij mij bij NOD een vraagteken willen zetten? Dit omdat ik geen idee heb hoe mijn cyclus is. Ik vraag me wel af wanneer ik een zwangerschapstest zou moeten doen. Gelijk na 4 weken al? Of misschien nog even wachten? Ik ben na ik gestopt ben met de pil nog niet weer ongi geworden.

Fijne avond. Liefs!
@Ellein

Zo dan jij bent snel met de tabel.

Wij gaan in april al 2 weken naar Lanzarote met zn 3-tjes. En de zomer blijven we thuis. We moeten nog het e.e.a. verbouwen dus hebben we dan mooi de tijd voor.

@Jobje, succes vrijdag en maandag!!

Ik geloof niet echt dat wij heel erg bezig zijn met de zaadkwaliteit van manlief. Zo een enkelt biertje of sigaretje zoveel invloed hebben?

Ik kan al bijna zenuwachtig worden van het verplicht te moeten sexen strakjes... niet dat ik het niet leuk vind in tegendeel... maar het erom doen... jeetje ben benieuwd strakjes haha.
Wij gaan eind deze maand en weekje op wintersport en we willen rond mei nog naar de zon. Afhankelijk van wat de komende maanden gaat gebeuren gaan we in september nog een paar weken met de auto of vliegtuig.

Mijn man drinkt bijna nooit en hij rookt ook niet. Wel fietst hij vaak. Ik zeg er eigenlijk niets van, wel wanneer hij een laptop op schoot neemt.. Dan doet hij er een kussen tussen maar ik weet niet of dat veel helpt haha.
Hallo allemaal!

Nou, gisteravond heb ik de pil laten staan (toch een bijzonder moment...) dus als het goed is word ik dit weekend ongesteld. Dan gaan we het veilig toen tot aan de volgende ongesteldheid en daarna gaan we er echt voor. Ben heel benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn! Vroeger, voordat ik aan de pil ging, kon ik de klok er op gelijk zetten en was ik heel regelmatig ongesteld, maar dat is al wel wat jaartjes geleden... Nou ja, in elk geval nog een maand geduld dus. Vanmorgen ben ik met het foliumzuur begonnen, ik begreep dat dat moet vanaf 4 weken voor de bevruchting tot 8 weken erna, dus dan ben ik in elk geval mooi op tijd

Wij houden op dit moment geen rekening met het maken van vakantieplannen, we zien wel hoe het allemaal loopt. We willen wel gezond gaan leven vanaf het moment dat we er echt voor gaan; dat raadde de huisarts ook aan toen ik mijn orienterende afspraak met haar had. Gisteravond hebben we lekker samen op de bank gezeten, allebei met een eigen boek over zwanger worden (lang leve Bol die ook tweedehands boeken verkoopt!) en dat was erg leuk.... Enerzijds hebben we heel hard gelachen, vooral om het boek dat mijn vriend las en wat wel érg ver doorsloeg in gezond en stressvrij leven... Anderzijds hebben we ook best wat nuttige tips gelezen. Leuk om er op die manier samen mee bezig te zijn!! Naast 'gewoon' gezond leven, de juiste vitaminen binnen krijgen en niet of niet te veel drinken, willen we alles gewoon lekker op z'n beloop laten en zeker de eerste periode gewoon maar zien hoe het gaat. Wat dat betreft dus net als wat Maxx zegt: seks als we er zin in hebben, ben ik snel zwanger dan is het leuk maar we gaan ons er (nog) niet al te veel op richten hebben we besloten.

Ik las overigens dat het voor de kwaliteit van het sperma het beste is als er tenminste 36 uur tussen elke zaadlozing zit (dus daadwerkelijk zeker niet meerdere keren op een dag klaarkomen) en dat het ook weer niet goed is als er 10 dagen of meer tussen zit want dat de kwaliteit dan ook achter uit gaat.

Jobje en Anne, ben benieuwd hoe het bij jullie gaat, ik duim!!
@Michigan, leuk dat het voor jullie nu ook steeds dichterbij komt! En gezellig zeg, samen zwangerschapsboeken lezen. Zover krijg ik mijn vriend denk ik niet.

Ik voel sinds vandaag een soort buikpijn, die wel erg lijkt op menstruatiebuikpijn, dus ik vermoed dat ik binnen niet al te lange tijd ongesteld word. Jammer, maar ja, op naar de volgende ronde!

En Anne, bij jou?
Hallo allemaal,

Mag ik ook nog met jullie meeschrijven? Mijn vriend en ik denken er ook helemaal klaar voor te zijn in 2008. Ik zou eigenlijk tot begin jan de pil slikken, maar vriendlief zei begin dec. al; 'Neem die nieuwe maar niet meer in!'

Ik heb begin dec. nog een pilongesteldheid gehad. We hebben het die peiode erna wel veilig gedaan om eerst maar even een natuurlijke menstruatie af te wachten. Ik had (volgens de 28 dagen norm) zaterdag ongesteld moeten worden, maar dat is gisteren gebeurt. Voelde het wel enorm aankomen, misselijk, buikpijn, je kent het wel

Ik ben wel enorm gelukkig dat ik meteen zo snel weer ongesteld ben geworden, want als ik sommige verhalen lees, dan zie ik dat dat ook veeeeel langer kan duren.

Deze cyclus willen we dus gaan proberen te benutten. Ik vind het zo spannend allemaal. Vooral omdat je er helemaal niets over kunt voorspellen. Sommige dames zijn meteen zwanger en anderen doen er jaren over... Wij gaan gewoon proberen ontspannen te genieten van deze leuke tijd. We zien wel.

Zou ik ook in de tabel mogen komen te staan?

Mijn NOD is, als ik een cycluslengte van 31 dagen aanhoudt, 9 februari. Ik ben 28 jaar.

Als ik dit zo allemaal opschrijf gieren letterlijk de spanningen door mijn lijf, herkennen jullie dit?
Hoi Ethereal, welkom! Ik denk dat hier zeker nog wel plaats is voor meeschrijvers, want het is hier nog niet zo druk. Eilleen zal je wel in het schema zetten.

Leuk he, om nu echt te beginnen! Fijn dat je meteen de eerste keer ongesteld bent geworden. Bij mij duurde het de eerste keer dus 12 weken!
Welkom op het topic, Ethereal! En succes met ontpillen verder. Hopeljk heb je er weinig last van.

Over de alcohol zal ik met manlief ook nog eens gaan hebben. Maar over het algemeen drinkt hij er hooguit eens één of twee in het weekend. Toch goed om hier mee te lezen, want zo hoor je toch dingen waar je zelf nog niet 1,2,3 aan had gedacht!

Ik ben nu overigens eigenlijk aan het WOG'gen, maar ik mag zo lekker naar huis, want het is bijna vijf uur!
Hallo allemaal,

Jullie merken vast wel dat het op mijn werk weer drukker is.... niet meer zoveel tijd van WOGen.

Ethereal, ik heb je in het schema gezet. Ik vond het ook superspannend om het voor het eerst te typen, en al helemaal om voor het eerst in de vruchtbare periode te vrijen. Tja, die zenuwen.....

Ziggie, zo leren we nog wat van elkaar dus. Handig.

Michigan, wauw, het begint voor jou ook al serieus te worden dus. Wat een lief idee, saampjes hoe-word-ik-zwanger-boekjes lezen op de bank. Vriendlief heeft hem naast zijn bed liggen en leest er 's avonds in (tenzij hij andere bezigheden op de agenda heeft staan, maar dat begrijpen jullie wel ).

Loewyz, TUUT TUUT! Het is ook heel makkelijk aan te passen ïn het schema dus dan doe ik dat ook maar meteen. Net zo handig! Jij bent de enige met al een kindje, dus jij bent al "ervaren. Denk dat we je raad nog weleens nodig gaan hebben. Hoe heb jij je eerste zwangerschap ervaren?

Jobje, succes met je sollicitaties!

Ik zit nu in de lange lange lange periode voor mijn NOD. Mijn schildklier is wat raar van formaat en zal in de toekomst waarschijnlijk afwijkend gaan werken, en sinds gisteravond heb ik een zeurderig gevoel in mijn schildklier (heb ik anders nooit). Het zou misschien wel te maken kunnen hebben met een eventuele bevruchting???? Schildklier, hormomen......??? Verder voelt mijn lichaam niet anders dan normaal. Wanneer kun je de eerste tekenen van een zwangerschap eigenlijk verwachten? Zere (.)(.) bijvoorbeeld of misselijkheid of krampjes?

Hoe ik me nu voel kan ik me niet voorstellen dat ik zwanger ben, maar even kijken of ik in de loop van volgende week wat "voel".

Meiden, fijne avond. Nog 1 dagje en dan is het alweer weekend...

Wat is WOG-en?
Werk Ontwijkend Gedrag

Oh, haha, grappig, die kende ik niet.
@Ellein

Ik houd het schema ook bij bij het andere topic (dec '06) maar zo snel als jij haha...

De zwangerschap van mijn zoon.. jeetje ik had meer willen genieten dat ten eerste. Het is zo verschrikkelijk snel gegaan. Heb weinig foto's van die periode, meiden echt doen hoor... is zo leuk om terug te kijken!!

Ik heb niet echt hele erge klachten gehad qua misselijkheid, bekken etc. In de zomer hield ik al wel gauw veel vocht vast, dikke voeten etc. Maar verder liep ik er wel aardig doorheen. Op het laatst had ik 's nachts altijd wel erge pijn in mijn handen en benen. Men, als ik daaraan terug denk. En de bevalling... ja... 12 uurtjes, viel best mee, kan langer, maar dat het pijn doet is een feit. haha.

@Ethereal

Hello!!

Die spanning is hier ook hoor. Al moet ik nog wel stoppen met de pil.

Ik slik eigenlijk pas weer sinds mei07 de pil, nog geen jaar dus... (daarvoor zoals eerder gemeld al jaren geen pil geslikt) ooit toen ik 16 was 2 jaar gedaan. Ik heb niet echt het idee dat ik onwijs moet gaan ontpillen ofzo. Bedoel als ik strakjes ongesteld ben geweest is het gewoon gelijk gaan in de vruchtbare periode, elke kans benutten dacht ik zo.

Waarom 'ontpillen' jullie eerst of willen jullie eerst nog even met rubbertje sexen??
Welkom Etheral. Spannend allemaal he? Ik vind het ook zo leuk dat je samen met je man een geheim hebt waar niemand van af weet. Hij wordt zo af en toe gek van mijn gepraat over baby's, dus het is fijn om de ervaringen en gevoelens te kunnen delen op het forum.

@Jobje: duurde het bij jou 12 weken voor je weer ongesteld werd na het stoppen met de pil??? Jeetje, dat is een hele poos. En in al die tijd heb je maar 1 eisprong natuurlijk. Bedenk me net dat dat bij mij ook zo kan zijn natuurlijk. Hmm, had al helemaal bedacht dat ik over een week of 2 wel eens een test kan doen als ik dan nog niet ongi ben. Maar ja, het kan natuurlijk ook nog heeeel lang duren. Nou ja, ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Maxx
@Michigan, ik zou er gelijk voor gaan hoor, zoals loewyz zegt. Het is niet nodig om een maand te ontpillen. Er is alleen een piepkleine kans op meerlingen. Ik zou niet kunnen wachten als ik jou was, maar je moet het natuurlijk zelf weten.

@Maxx5, ja het duurde echt 12 weken, toen baalde ik wel. Maar dat zijn uitzonderingen hoor, dat het zo lang duurt. Ik had gewoon pech. Terwijl ik toch maar 5 jaar de pil had geslikt, dat vind ik niet heel erg lang.
Hallo allemaal,

Ook wij gaan er vanaf januari helemaal voor. Al zijn we al ruim 10 maanden bezig. Volgende week hebben we een afspraak bij de gyn. Dit maakt het voor ons toch wat echter.. Ik ben bekend bij de gyn vanwege vorige zwangerschappen. Dus ik weet ongeveer wat ons te wachten staat. We kunnen beide bijna niet meer wachten. We gaan een spannende periode tegemoet.

Mag ik jullie vragen wat NOD betekend?

Overigens, ik ben ook 32
Hoi Lelie30, welkom! Jullie zijn al 10 maanden bezig en gaan volgende week naar de gyn? Is dat omdat het nog niet wil lukken, of om een andere reden?

NOD is de niet ongesteldheidsdag. De dag waarop je normaal ongesteld wordt, maar die bij een zwangerschap dus uitblijft. Dat is ook de dag waarop je kunt testen of je zwanger bent. Ik weet het ook pas sinds kort hoor.

Maar jij hebt dus al kinderen. Hoeveel en hoe oud?
Hoi Jobje, Ik heb idd al kids. Mijn oudste is 11 en mijn jongsten zijn 8 een tweeling dus! De reden dat wij naar de gyn gaan is omdat ik bekend ben met het niet hebben van een eisprong. Als ik die al wel zou hebben dan zou dat misschien één keer in de paar jaar ofzo kunnen voorkomen. Het vreemde van het hele verhaal is dat ik wel gewoon menstueer. Dus dat gaan we dan ook even navragen daar!

Maar goed. Gelukkig kan ik met behulp van de gyn wel zwanger worden!! Kijk maar naar mijn kindjes!! Voor ons nu dus spannend omdat ook al bestaat er altijd een kleine kans op spontane zwangerschap, we nu "echt " los gaan.

Ik moet jullie wel bekennen dat ik erg zenuwachtig ben voor die afspraak, maar kan tegelijkertijd ook niet wachten. De dagen zijn nog nooit zo traag voorbij gegaan

Maar goed. Ik denk dat ik dit weekend ongesteld ga worden. Al is mijn cyclus nooit helemaal regelmatig. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik dat ook niet zo bijhoud

xxx
Zo dames, jullie zijn goed bezig geweest! Moest even flink bijlezen na 1 dag geen forum (thuis effe geen internet, en ook niet altijd tijd voor WOG)..

Lelie30, welkom, een leeftijdsgenoot!

Maxx, bij mij duurde het ook ongeveer 6 weken voordat mijn 1e echte menstruatie weer kwam. Vervolgens 'maar' 3 dagen ongesteld. En nu weer afwachten.. wel jammer dat ik nog niet weet wanneer mijn vruchtbare week is. Maar misschien ga ik mijn eisprong wel voelen?! Heb bedacht dat we deze periode tot aan mijn NOD maar zeer regelmatig moeten klussen... :-)

Anne, meldplicht! Vandaag is je NOD.. spannend!

Ohja, hebben jullien gister trouwens Cold Mountain gezien? Mooie film hoor, maar dat zij (Nicole Kidman) dan net weer na 1 nachtje met die man (Jude Law) direct zwanger is!!!! Dat vond ik zo grappig, dat kan alleen maar in de film!
Lelie, ik heb je bij in het schema gezet. Oh, ik kan nog even kindje invullen (4 dan toch?) en wat zal ik bij ronde zetten? 1 of 11? Leuk dat je mee komt schrijven, nog iemand met heul veul ervaring! Handig....

Missc, ik heb die film gister niet gezien, maar als ik nu denk dat 2 vriendinnetjes van mij in de eerste ronde zwanger waren dan denk ik nu echt: hoe kan dat toch? Voor mijn gevoel toen was het heel logisch dat het in 1 keer raak was, maar nu ik er zelf mee bezig ben lijkt het zo onlogisch dat het in 1 keer lukt!

Ik werd na 4 weken en 1 dag na de laatste pilmenstruatie echt ongesteld, dus keurig al zeg ik het zelf. Was ook wel even bang dat het veel langer zou duren. Voor ons maakte dat weinig uit want toen wilden we er nog niet voor gaan, maar een beetje regelmaat is wel fijn. Daarna ook steeds na 4 weken en 1 dag (1 uitschieter met 3 dagen later, maar dat mag geen naam hebben).

Jobje, laat je even weten hoe je sollicitatie is gegaan? Ben benieuwd...

Voor de rest ook allemaal

Ga aan het werk, toch wel even lekker een WOG momentje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven