Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
India..zoals ik al schreef herken ik de situatie....wij zijn eigenlijk sinds dag 1 niet meer zonder elkaar geweest en uiteraard krijg je irritaties...knallende deuren en soms vallen er woorden die je liever niet had uitgesproken. En boos zijn? Pffffff hou maar op...Woest! Ik heb ook een periode in relatie gehad dat ik dacht waarom zijn wij bij elkaar...maar liefde, gevoel, aantrekkingskracht en gewoon het gevoel dat we bij elkaar horen overwon.....Nu inmiddels gaat het veel beter. Meer rust. Maar kunnen nog wel eens knallen hoor. Hoort bij ons. Allebei sterke karakters en een duidelijke mening. Dat kan wel eens botsen

Enne ego bericht? Valt mee hoor hahahah. Ik heb het idee dat ik af en toe hele forum domineer. Vreselijk...blij dat hier morgen hopelijk toch wel einde aan komt...maar het is wel prettig he dat je hier ff soort van kan spiegelen.....

Freddy...spannend inderdaad zoals India zegt. Lijkt er veel op dat ......dinsdag meer uitsluitsel he?
effe snelle reactie hier.

Snok, wat een toestand zeg. Ben enorm voor je aan het duimen.

Verder hier flink ******. Afgelopen zondag zijn we naar het ziekenhuis geroepen om afscheid te nemen van mijn oma en afgelopen maandag is ze overleden. Tussendoor heb ik tentamen gedaan(ging nog best redelijk) en smiddags het bericht gekregen dat er nog een familielid was overleden. Gisteren heeft mijn man zijn auto tegen een andere auto geparkeerd en vandaag loopt het snot aan alle kanten mijn hoofd uit.

Hopelijk gaat het vanaf zaterdag allemaal wat beter. Dan ga ik ook weer bijlezen en reageren.

Sorry voor dit egobericht.
Plukkie...het spijt me dat te horen van je oma.....en ook je andere familielid.....

Niet dat je je hierdoor beter gaat voelen maar begrijp dat je echt gevoel van #$%^&*() heb.....HIer dat hele akkiefietje om zwangerschap...eergisteren mijn lief ook auto tegen ander aan geparkeerd..die vent ging er ook nog vandoor met bloedgang...

DAnk je voor je denken /duimen....

Morgen meer.....
Wat ontzettend verdrietig Plukkie en dan komt ineens van alles tegelijk he... sterkte

Snok, jij sterkte morgen, het zal een spannende dag zijn. Ik ga voor je duimen hoor! Hoe laat moet je?

Hihi ladies, ik geloof dat we maar eens op moeten houden met onszelf te verontschuldigen voor ego bericht. We hebben allemaal wel eens baal-/pech-/rot- dagen, laten we dat lekker eruit gooien.

Ik ga nu even een stuk met Mibb-man wandelen, we hebben ook het plan opgevat om sportief te gaan doen, we willen ons op gaan geven voor de Nijmeegse Vierdaagse!
plukkie wat erg allemaal, heel veel sterkte met het verwerken van al dit verlies!

snok succes morgen hoop voor je op een goede afloop dit alles klinkt niet echt als een miskraam nog 1 nachtje en je hebt hopelijk zekerheid over alles!

mibb volg vooral je gevoel over wel of niet naar de huisarts gaan. Je kan er ook voor jezelf een tijdslimiet aangeven per wanneer je wel gaat, maar idd eenmaal in het ziekenhuis gebeuren en je komt er waarschijnlijk niet zomaar meer uit!

Hier verder weinig nieuws leven heeft zijn gangetje weer en daar de nod nog niet dichtbij is probeer ik me daar maar ook niet teveel mee bezig te houden.

Net wel een tijdschrift over zwangerschap gekocht dacht wie weet staat er vast iets in wat handig is om te weten
Plukkie, knuffel voor jou. Wat een rot week.

Gecondoleerd met je oma en je andere familielid.

Wat knap van je dat je ondanks alles je tentamen nog redelijk hebt kunnen maken.

@Snok, succes morgen.

@mibb: dat is wel weer het andere uiterste van sportief doen zeg, de nijmeegse vierdaagse. Ik dacht dat ik ergens had gehoord dat je dan minimaal 800 of 1000 (uur of km??) gelopen moet hebben in de maanden daarvoor om het te kunnen halen.
Nogmaals dank allemaal voor jullie medeleven...echt super fijn....

Ik laat het horen....

nog ff dit....schreef het net in uitgerekend aug ....Kuitkramp...herkent iemand dat....das is weer nieuw sinds vandaag....
Plukkie wat erg allemaal... Gecondoleerd en een knuffel voor jou... Sterkte met alles...

Snok ik had al gelezen van je echo, voor jou ook allemaal erg spannend zeg... Ik ga morgen heel hard voor je duimen.

Ik reageer later wel weer meer, heb het helemaal gehad met mijn werkplek, misschien maak ik me druk om niets, maar ze doen ineens heel idioot.

Afgelopen weekend werd me verteld dat ik op zeer korte termijn een gesprek met mijn werkbegeleiders moet regelen. Terwijl het altijd goed ging, nooit iets negatiefs altijd positiefs.

Heb al een keer eerder zoiets meegemaakt (heel achterbaks allemaal). Ben er dus even helemaal flauw van... Ik hoop maar dat het meevalt.

Maar daar ben ik de afgelopen dagen nogal mee bezig geweest (was wel vrij).

Sorry voor mijn echo stukje, later meer en dan minder echo.
Lady bug...thx....

Whats up? Waarom opeens "gedoe" op je werk?

Vervelende collega's ? Backstabbers? Zo komt je verhaal beetje over?
Plukkie, gecondoleerd met het verlies van je oma en andere familielid, wat een &^@*()^$@ begin van het jaar. Dapper dat je nog wel tentamen bent gaan doen. Alvast sterkte voor de begrafenis / crematie.

Mibb, volgens mij kan het nooit kwaad eens bij de huisarts langs te gaan. Temperatuur je ook elke ochtend, dan is nl wel vaak te zien of je een eisprong hebt door de verhoging van enkele dagen. Wat leuk dat jullie nadenken over de vierdaagse, lijkt me geweldig om een keer aan mee te doen, maar wel vreselijk veel trainen daaroor. Ben het helemaal met je eens dat niemand zich hoeft te veronschuldigen voor ego-berichtjes, daar is het forum voor!!

Snok, ik blijf voor je duimen, succes vandaag! En kuitkramp...dat heb ik mijn hele leven al regelmatig 's nachts, dus daar heb je niet zoveel aan.

Lady_bug, ik weet niet precies wat er aan de hand is, maar is er ook een mogelijkheid dat ze juist op je werk positief met je willen praten? Heb je nog een tijdelijk contract dat ze daar iets anders van willen maken? Sterkte in ieder geval!

Hier ben ik echt de dagen aan het aftellen, word al zenuwachtig bij de gedachte. Man is heel lief en hij vraagt ongeveer bij alles wat ik eet of ik dat wel weten, mocht ik zwanger zijn.

liefs Freddy
Dames...geen goed nieuws helaas. Vruchtzakje zat er nog steeds en was van 3 mm naar 6 mm gegroeid (hoort bij 5/6 weken zou 7 weken en nog wat moeten zijn) en gyn zei dat het fout is. Moet over 2 weken terug. Dan zou het in principe al los gekomen moeten zijn; maw ben naar huis gestuurd om te wachten op een "miskraam".....

En nu? Weer wachten dus en dan maar hopen dat alles weer normaal op gang komt...en dan maar weer zien of het weer lukt maar dat is nu voor mij even te ver weg denken.....
snok, wat een enorm vervelend nieuws, echt... ben er verdrietig van. hoe voel je je? weet je man/vriend het al? hoe is het met hem?

plukkie, gecondoleert, wat naar. juist als je zelf met de mooie dingen van het leven bezig bent.... hoop dat je het een beetje aankan, als je wil zeuren of je hart wilt luchten; voel je vrij!

hier alles druk maar goed, gister en vandaag vruchtbare dagen, gister goed gebruikt van gemaakt en waarschijnlijk gaan we vandaag ons best ook nog wel even doen, het is wel een heel spannend idee hoor, dat er als je nu aan het vrijen bent opeens iets kan ontstaan wat je al die tijd tegen gehouden hebt... gelukkig heb ik het heel erg druk met studie en alles, dus ik kan er niet de hele tijd over nadenken en ook aftellen naar de 24e zal er (hopelijk) zo veel mogelijk bij inschieten.

freddy en bloem, juulie NOD komt eraan, spannend!

lady en dametje, wat een gedoe op het werk zeg, niet echt vrolijk en gezellig daar dus...

pluis, leuk he tijdschriften, ik durf het nog niet aan, zag laatst ook en twijfelde maar heb besloten te wachten tot ik in ieder geval zelf een positieve test gezien heb.

mibb, wat goed, de nijmeegse vierdaagse, dan heb je wel echt iets om voor te trainen en doen. heb nu al bewondering voor je. ga je een train schemamaken? wanneer is de 4daagse dit jaar?

trouwens, ons internet thuis ligt eruit, iets met de router ofzo, dus ben nu met laptop op school aan het werk. maar baal er wel van, kan ik niet meer thuis ontspannen 's avonds even lekker op t forum.

liefs vlinder
@Snok, wat vreselijk. Wel rekening mee gehouden maar toch niet verwacht. Ik wens je alle sterkte van de wereld toe, en neem vooral de tijd om dit te verwerken.

@Plukkie, heel veel sterkte toegewenst de komende tijd. Het is ook wel allemaal tegelijk. Wel knap dat je toch nog dat tentamen bent gaan maken.

Hier geen nieuws, ben even heel druk bezig, dochter slaapt, dus ik ga gauw weer verder.
Snok, een hele dikke , wat naar voor jullie, had nog zo gehoopt dat het toch nog goed zou komen. Heel veel sterkte, schrijf het hier maar lekker van je af als je daar behoefte aan hebt en zoek ook maar goed troost bij elkaar, samen verwerken.

liefs Freddy
Vlinder dank je.....ja voel me ook verdrietig vooral als ik mensen zie/spreek met wie ik close ben.Raak dan emotioneel.

Mjin man was erbij...hij zei alleen jij wordt geen mamma en ik geen vader...tenminste nu even niet. Dat knop even om moet...

Het is ok zo...want het was niet goed blijkbaar. En we besloten er voor te gaan en hop ik was gelijk zwanger...Gewoon te mooi waar te zijn. OP mijn leeftijd schijnen toch wel 1 op 10 zwangerschappen niet goed te gaan....ja....ik ben nu zon statistiek....

Beer dank je....

Dames ik ga hier ook weer soort van meeschrijven denk ik zo he? Maar goed eerst maar eens even kijken wat mijn lichaam nu gaat doen? Over twee weken sowieso weer echo...kijken of het afgestoten is (dat zal ik dan ongetwijfeld al eerder weten als het met bloed en pijn gepaard gaat). Voor mij is het zaak dat ik snel weer "gewoon" ben...Dat mijn lichaam van mij is zeg maar....En dan zien we wel verder.....

Kan iemand misschien de tabel aanpassen? Dank je.....
Er wordt echt veel geschreven, leuk om allemaal te lezen, ik heb niet veel tijd om op alle verhalen te reageren maar was wel even stil van het verhaal van Snok. Jeetje meid, wat onwijs balen voor je zeg! Ik word er helemaal verdrietig van. Ik denk dat je maar moet bedenken dat je lichaam dit vast met een reden doet alhoewel dat nu makkelijk praten is natuurlijk. Succes de komende tijd.

Ik ben nu ook begonnen (sinds 20 december, voor in het schema) en ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen ik vind het erg spannend. Als het meteen raak zou zijn dan betekent dat dat ik met 7 maanden zwanger ga trouwen (dat wordt dan wel een grote trouwjurk), ach ik heb zo iets van ik zie het wel en als het zo moet zijn dan is het zo...

Vraagje ik hoorde dat je ook aan "draden" kon zien of je je eisprong had, weten jullie hier iets van?
Snok jee wat vreselijk! Weet even niet wat ik moet zeggen op je een beter gevoel te geven.

Als je lichaam het vruchtje afstoot vloei je idd goed en heb je even hele erge krampen nog vele malen erger dan bij je menstruatie. Als je het vruchtje helemaal kwijt bent stopt het vloeien en de pijn snel.
Snok,

wat akelig om zo op de afloop te moeten wachten. Ik hoop dat jij en je man goed kunnen blijven delen nu. En doe het ook rustig aan. Je kunt niks doen dus misschien wat afleiding regelen.

@Vlinder, jaa, raar is dat he, de eerste keren vrijen dat je weet dat er iets zou kunnen gebeuren. De maanden daarna 'went' het. Maar ik vond die eerste maand heel bijzonder. Omdat het toch voor het eerst van je leven is dat je bewust zonder voorbehoedsmiddelen vrijt.

@Ka, ach als het een paar maanden duurt dan wordt het een iets minder grote trouwjurk, scheelt weer stof

@Lady bug, is er al een gespreksdatum?

Ik heb 14 februari een evalutie met mijn directie. Op dit moment merk ik dat ik de agelopen week gewoon heel improductief gewerkt heb. Gebeurd dan zoveel tegelijk ineens dat mijn concentratie gewoon nul is. Voel me wel schuldig en moet er echt over praten. In elk geval even met vriend/vrienden, dat zet me wel weer op het rechte spoor.

@Plukkie, heftig als er zoveel dingen tegelijk gebeuren. Hoe voel je je nu?

Vanmiddag de eerste echo van ons kindje! Heb ik heel veel zin in, is ook spannend maar ik had vannacht een hele mooie droom over de geboorte. Dus op een of andere manier voelt dat goed. Mijn broertje mailde me net de echo van zijn kindje (die vorige week gemaakt is). Hij doet er verder helemaal niet sentimenteel over dus dat ie een bestandje mailt dat 'onze kleine' heet ontroerd me!
Snok, wat ontzettend erg zeg! Ik hoop net als dametje dat je veel steun vindt bij je man en dat het jullie samen lukt om af en toe de zinnen te verzetten.

Plukkie, gecondoleerd en heel veel sterkte toegewenst!

Dametje, veel plezier vanmiddag bij de echo, wie weet kan je hem wel inscannen ofzo, kunnen we hier ook meegenieten van jou kleine wonder!

Vlinder, ik herken dat ook wel, de extra spanning bij het vrijen omdat je weet dat je zwanger zou kunnen worden. Het is waar wat dametje zegt, het went, maar ik blijf toch wel altijd een soort van extra besef hebben.

Hier gevoelige borsten, maar dat heb ik meestal ook wel als ik gewoon ongesteld wordt. Alleen heb ik het idee dat het nu iets meer is, met af en toe steken, die ik niet herken van ongesteld worden. De spanning neemt nu wel weer toe, meestal kom ik de eerste week na de vruchtbare dagen zonder spanning door, maar de laatste week vind ik echt lang duren. Met vriend afgesproken dat als ik volgende week niet ongesteld wordt, we vrijdag gaan testen...nog een week wachten dus...tenzij ik eerder ongesteld wordt natuurlijk.
Snok, een hele dikke knuffel en alle sterkte van de wereld. Het is niet leuk en ook niet eerlijk, maar je kan er niets aan doen. Misschien even de tijd nemen om te verwerken en dan komt er vast weer een dag dat je denkt...ok, zo is het nu eenmaal. Ik hoop dat je veel steun hebt aan de mensen om je heen en het forum.

Bloem en Freddy, zitten jullie in afwachting?

De andere dames waarvan de NOD niet bekend is, wanneer wordt het voor jullie spannend?

Hier is er echt vrede op aarde sinds zondagmorgen...gelukkig maar, dat geeft India-man en mij weer moed. Veel gepraat afgelopen week en ook veel leuke dingen samen gedaan. Heel fijn. We proberen elkaar niet meer zo te veranderen :-).

De vruchtbare periode staat voor de deur, maar ik weet niet of we er voor gaan of niet. Ik bedoel, we hebben het wel afgesproken maar ik weet nu niet of ik daar iets van moet gaan zeggen of dat ik moet wachten tot India-man ermee komt?? Ik wacht even af...

Ben nog steeds aan het studeren, hoewel vaak afgeleid...haha. En ik had vanochtend erg leuk nieuws over een nieuwe stageplek. Die zou heel dichtbij mijn huis zijn en evt. de mogelijkheid geven om uiteindelijk daar te gaan werken. Nou dat is in mijn huidige situatie echt top. Dus ben een beetje hyper.

O ja, gister tijdens etentje met mijn vader en zijn aanstaande zei hij dat ik nu toch wel een mocht opschieten met kids want hij wilde weleens opa worden?! Nou ja....ik viel ongeveer van mijn stoel. Mijn vader was nooit zo van de kinderen...

Grappig.

Werkse allemaal, het is bijan wknd!

Liefs
ka, wat leuk ook begonnen, wanneer is je NOD?? en zwanger trouwen zou leuk zijn!! wat is je trouwdatum?

dametje, vertel, hoe was het?? heb je een mooie foto van je kindje?? ja het is echt bijzonder om zo te vrijen, slapen nu twee avonden bij mijn ouders dus moeten ons even inhouden, zondag gaan we weer naar huis.

heb trouwens echt zere borsten vooral mijn tepels, hebben meer mensen daar last van (gehad)?? bloem jij had ook gespannen borsten he? maar dan alleen rond je NOD of ook rond je vruchtbare dagen.

spannend bloem, ik kan me dat wel voorstellen dat de eerste week een stuk sneller gaat dan de tweede, geduld, geduld, geduld en dat is volgens mij bij geen van ons echt een sterk punt! alhoewel wie was dat nu die geen behoefte had om te testen?

india, leuk dat je vader er ook wat over zegt, des te leuker om hem straks het blijde nieuws te vertellen. hoop dat jullie er samen uitkomen of je nu wel of niet gebruik gaat maken van de vruchtbare dagen!

manlief is al steeds manieren aan het bedenken om aan zijn beste vriend te gaan vertellen dat we zwanger zijn, als we zwanger zijn. echt leuk, als hij daar zo mee bezig is. stel dat we in een keer zwanger zijn dan is de verteldatum rond verjaardag van die vriend, bron voor leuke ideeën, man is webbuilder en wil dan in de verjaardagskaart alleen zetten 'chek www.....nl' en dan daar de booschap zetten.

liefs vlinder
anoniem_53339 wijzigde dit bericht op 12-01-2008 14:46
Reden: kleurtje
% gewijzigd
He vlinder ik herken die zere borsten wel zowel bij de eisprong als rond de nod manlief mag er dan echt niet aankomen en buikslapen doe ik dan liever ook niet!

Dametje hoe was de echo????????????

india ben benieuwd of jullie ze gebruiken maar in ieder geval lekker dat alles weer tot rust is gekomen bij jullie thuis.
Dametje, hoe was de echo? Natuurlijk helemaal goed, maar kom je het snel vertellen?

India, fijn dat er weer wat rust is bij jullie. Ik vind het wel erg knap dat jullie er ook zo goed over kunnen praten. Hier wil het nog wel eens niet uitgepraat worden en over gaan tot de orde van de dag, helaas allebei vanuit huis meegekregen.

Ka, leuk dat je nu ook echt begonnen bent!

Vlinder, hier ook erg gevoelige borsten, word in de loop van de dag steeds erger. Het gekke is dat ik dat nooit zover voor mijn NOD heb, ruim een week, meestal pas de dag ervoor.

Bloem, jij ook gevoelige borsten en ook eerder dan normaal? Zou het dan...... Ik kan denk ik niet wachten met testen tot vrijdag. Tot nu toe was mijn cyclus zeer regelmatig, dus als ik dinsdag niet ongesteld word, dan ga ik woensdagochtend testen.

Heerlijk avondje hier op de bank, man zit rond te zappen, ik zit lekker met laptop op schoot. Man zit aan de rode wijn, maar die laat ik in ieder geval tot woensdag maar even staan en ik hoop daarna nog 9 maanden

liefs Freddy
Hallo, hallo,

Echo was prachtig. Het ukje was wakker en zwaaide met armpjes en beentjes. We konden het hartje zien en horen. Kort zo n eerste echo, wij hadden er nog wel veel langer naar kunnen kijken. Ik heb de woorden nog niet gevonden om echt uit te drukken hoe bijzonder het ineens voelde.
@Bloem en Freddy, het is wel spannend he?

@India, lastig he bij die mannen, of je er nu wel of niet wat van moet gaan zeggen. Gewoon verleiden dan maar ???

Wat een geweldig nieuws trouwens over je stageplek. Dicht bij huis werken is echt ideaal. Ik werk ook op 10 (auto)minuutjes afstand, en vind dat (na jarenlang ruim een half uur (ik weet dat er veel mensen zijn die veel langer meten reizen) reistijd echt super!

@Vlinder, jullie zijn wel creatief in het bedenken van manieren om het te vertellen, leuk

@dametje, super die echo. Het is zo leuk om zo'n minimensje in je rond te zien spartelen! Het gaat dus helemaal goed!!!

Hier gaat alles z'n gangetje nog steeds. Dochter heeft verder de hele week goed geslapen (afkloppen). We zijn gister bij de financieel adviseur geweest, die gaat nu info vezamelen, en wij moeten uit gaan zoeken wat ongeveer de overwaarde is op dit huis, en of we willen verbouwen of nieuw kopen. Tja, is een lastige dat laatste..... Ook de adviseur benadrukte dat het wel belangrijk is om alvast een aantal dingen snel te gaan regelen, dus we hebben het nog weer even over trouwen gehad. Misschien wordt het ook nog een optie om alle zakelijke dingen op korte termijn te regelen (de huwelijkse voorwaarden en dan voor de wet trouwen), en later een keer een leuke dag om een en ander te vieren. Tja, we wachten af. Vriend is momenteel flink verkouden, met ook koorts etc, dus ik laat het onderwerp maar even rusten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven