bedtijd

19-04-2011 20:40 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik merk met het mooie weer (en doordat het zo lang licht is) dat ik het moeilijk vind om mijn kind op tijd in bed te krijgen... zo lekker aan het spelen nog

Nu is het steeds half 9 (véél te laat...).

Hoe laat slapen jullie kinderen (écht slapen dan he, dus niet naar 'boven gaan' en dan nog moeten douchen/badderen/wassen/tanden poetsen/voorlezen etc)??
de jongste van 4 gaat om 7 uur naar boven, slaap dan om half 8

de oudste van 7 gaat om 8 uur naar boven, ze heeft altijd wat meer moeite met inslapen. Rond 9 uur slaapt ze wel.

Bij mij is tijd, tijd. Enkel in het weekend mogen ze een half uurtje later.
de jongste van 4 gaat om 7 uur naar boven, slaap dan om half 8

de oudste van 7 gaat om 8 uur naar boven, ze heeft altijd wat meer moeite met inslapen. Rond 9 uur slaapt ze wel.

Bij mij is tijd, tijd. Enkel in het weekend mogen ze een half uurtje later.
Tja verduisteringsgordijnen zijn er al maar toch zit er ergens een klokje wat roept: 'het is nog geen avond!!' ofzo...

Net even opgezocht:

Kinderen van 4 en 5 jaar hebben gemiddeld zo’n 12 uur slaap per dag nodig

Kinderen van 6 tot en met 9 haar moeten zo’n 11 per dag slapen

Kinderen van 10 en 11 jaar willen vaak heel laat naar bed, maar ook zij hebben toch nog wel 10 uur slaap per dag nodig.

Kinderen van 12 jaar denken dat ze de wereld al aan kunnen en kijken vaak nog tot laat tv. Toch moeten ook zij nog wel 9 uur per dag slaap krijgen

Dan redden we de 'regels' niet hier. Maar nou moet ik zeggen als baby ook al niet!
Oudste is 12 en slaapt rond 20:30 , jongste is 9 en slaapt rond 20:15. In de vakantie wordt het later. Om 7:00 gaat de wekker.
2x
quote:mimomimosa schreef op 19 april 2011 @ 21:26:

Oudste is 12 en slaapt rond 20:30 , jongste is 9 en slaapt rond 20:15. In de vakantie wordt het later. Om 7:00 gaat de wekker.Om zeven uur gaat hier ook de wekker, maar dan zijn we al wakker (meestal 3 kwartier of half uur....zucht. Er zijn ook nog periodes nóg vroeger...)
quote:Tinus1977 schreef op 19 april 2011 @ 21:17:

[...]

hier zelfde tijd en zelfde leeftijdenEn hier ook hetzelfde.
Zo rond 19.00 liggen ze allebei in bed (oudste is 2 jongste is 7 maanden).

De jongste altijd, de oudste ligt ook wel eens later in bed als dat zo uitkomt.

Ik probeer het ook met het mooie weer gewoon het zelfde te houden, wij genieten ook wel van de avonden zonder kinderen.
Dochter van 2,5 gaat om 20 uur. Maar net hoorde ik haar om 21 uur nog roepen. Met dit weer slaapt ze later dan anders.
Mijn leenkind van 8 gaat om 20.15 uur naar boven en slaapt dan zo tegen 20.45 uur tot 07.30 uur dus dan komt hij bijna aan zijn 11 uur

In het weekend mag hij tot 21.30 uur opblijven maar hebben we ook de afspraak met hem dat we hem niet voor 9.00 uur s'morgens willen zien. Werkt perfect!
Nee, bij ons wordt iedereen door de wekker wakker. Mag ook wel, beide kids sliepen pas met zes jaar door! Ik ben nog wel even bezig met slaap inhalen ;)
quote:nielson schreef op 19 april 2011 @ 21:26:

Tja verduisteringsgordijnen zijn er al maar toch zit er ergens een klokje wat roept: 'het is nog geen avond!!' ofzo...

Oh ja dat herken ik, in het begin is het altijd wennen maar gelukkig wennen mijn 2 kinderen er heel snel aan....
quote:mimomimosa schreef op 19 april 2011 @ 21:35:

Nee, bij ons wordt iedereen door de wekker wakker. Mag ook wel, beide kids sliepen pas met zes jaar door! Ik ben nog wel even bezig met slaap inhalen ;)
dochter 15 en zoon 14, door de week om 21.00/21.15 uur.

Moeten om half 7 op..

weekenden half 11/11 uur..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Kan me de tijden van toen ze nog heel klein was niet meer goed herinneren, toen ze in groep 8 zat om 20.30u naar boven. Op voortgezet werd het 21.30u naar boven.

Toen ze klein was, wel altijd voor 19u. Was thuis-moeder, geen gehaast tussen werk-kdv-thuis. Consequent vond ik belangrijk, alleen met hoge temperaturen was ik makkelijker.

Dochter is vanaf 18e echt nachtmens geworden, maar sinds ze vaste baan heeft in andere stad, toch een ochtendmens. Het tij kan keren. Ben benieuwd hoe ze het zelf gaat aanpakken, over een jaar of 10 . . . . .vast heel anders dan hoe ik het met haar heb gedaan!
Ik heb zoon van 20 mnd rond 19:15 naar boven gebracht en hij slaapt nu nog niet. Mijn vriend is nu bij hem, anders blijft 'ie huilen. Hij krijgt een tand, dat staat iedere keer garant voor drama. Normaal gesproken slaapt hij zo'n 10 uur per nacht en 's middags nog 2 tot 3 uur.
Mijn kinderen (5 en 7) liggen voor 19:30 in bed. Vaak slapen ze direct, soms hoor ik ze nog eventjes praten (slapen samen op een kamer). Maar het is hier om 19:45 altijd stil.

Zomer of winter maakt trouwens niet uit. Na het eten mogen ze niet meer buiten spelen.
anoniem_11932 wijzigde dit bericht op 20-04-2011 09:44
Reden: aanvulling
% gewijzigd
dochter van 3,5 jr gaat tussen 19.00 en 19.30 uur naar boven. Streven is dat ze echt om half 8 gaat slapen, maar soms wordt het ook kwart voor 8.
Mijn dochter van 1,5 slaapt van 19 tot 7. Maar niet meer overdag.
Oudste van 5 gaat (als ze naar school moet) rond 19.45 uur naar bed. Jongste van 15 maanden slaapt 's middags van 14.00 tot 16.00 uur en gaat 's avonds rond 20.30 naar bed.

In weekend/ vakantie kijken we niet zo nauw.
Jongste van anderhalf gaat om 19.15 uur

Oudste van drie om 19.30 uur.

Beiden slapen vervolgens tot een uurtje of acht 's ochtends.
Jongste van 14 maanden gaat om 18:30 naar bed en slaapt dan meteen. De oudste van bijna 4 ligt om 19:00 in bed en slaapt meestal tegen 19:30 in.

De jongste slaapt 's middags nog, dus zou dan kunnen bijtanken, maar de oudste kan er echt niet tegen om laat naar bed te gaan. Dat wordt de dag erop drama.
Dochter (bijna 3) gaat om 19 uur naar boven, gemiddeld gaat rond 19.45 uur de deur dicht. Of ze dan meteen slaapt; geen idee, zolang ze er maar niet uit komt (tenzij ze ziek is of eng gedroomd heeft natuurlijk) mag ze best nog even zingen/lezen. Ze is vaak tegen 7 uur wakker en slaapt helaas overdag niet meer. Ze zou het goed kunnen gebruiken (en ik hoogzwanger ookwel) maar wil echt niet meer. We wijken alleen bij hoge uitzondering van de bedtijd af.
Tussen half zeven en half acht. Zeer zelden later. Oudste (4) kletst dan even met haar poppen en zingt wat, jongste (bijna anderhalf) kletst wat en slaapt.

Tijd is vooral afhankelijk van mijn eigen humeur en dat van hen
Dochter ligt doordeweeks meestal tussen half acht en kwart voor acht in bed en slaapt vaak vijf minuten later. In het weekend en vakanties kan het later worden.

In de zomervakantie vind ik negen uur bijvoorbeeld geen probleem, omdat ze dan langer door kan slapen (en dat ook doet).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven