Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
Ik snap jou wel hoor Yellow moest zo aan je denken vanmiddag. Ik stond bij de apotheek. De HV'er die hier van de week was zou recepten regelen voor mijn nortrilen. Dus ik stond daar en het was niet geregeld. Ik voelde me zo teleurgesteld en dacht echt: Tja, ik ben het ook maar waarom zie iemand moeite doen voor mij.

Heb niet gebeld ze stikken er maar in dan maar geen AD.
Ibi toch

Maar je hebt die AD wel nodig toch eigenlijk? ja, ik weet dat ik nu klink als een juffie, maar je kunt waarschijnlijk niet zomaar niet mee die AD slikken toch... Wat een pannekoeken die hulpverleners dat ze dat niet gewoon goed regelen. Word er boos van!! Kan niet iemand anders voor je bellen ? ZUs of vriendin? Dat ze het moeten fiksen zodat jij het morgen dan gewoon op kunt halen?

Je bent niet maar iemand, je bent een heel waardevol iemand, en dat zij geen moeite doen zegt meer over hen dan over jou, echt waar
Dank je voor je lieve reactie Yellow. Tja ik zal morgen idd. wel moeten bellen want kan niet zonder AD maar ik ben zo moe waarom moet alles een gevecht zijn? Waarom gaat niets zoals ik wil?

Ben druk bezig met financiele zaken wilde een betalingsregeling treffen met de belastingdienst omdat hun een fout gemaakt hebben waardoor ik nu 2500 moeten betalen. Moet ik verdomme 6 pagina''s met info invullen. Overal kopien van bijvoegen. En uitleg geven over waarom ik nog niet precies weet wat ik aan hypotheek moet betalen dus vertellen over overlijden Patrick.

Ik zou morgenochtend gezellig met mijn zus gaan winkelen en ineens zag ik dat ik morgenochtend naar bedrijfsarts moet dus dat gaat ook niet door en toen ik thuis kwam lag er weer een brief op Patrick zijn naam. Jezus hij is DOOD wanneer hebben ze dat nou door. Was weer een bedrijf wat hier allang van op de hoogte was.

In ATWT ziet iemand zogezegd de geest van iemand die is overleden en dan zie je die overledene staan bij zijn vrouw die aan het huilen is. En ik baal ervan dat ik daar niet naar kan kijken zonder boos en verdrietig te worden. Ik wil gewoon naar een suf tv programma kijken is dat nou ook al te veel gevraagd.

Ik ben zo moe en verdrietig...

Ik herken dat gedoe met brieven. Het pijnlijke is dat bij vooral 'algemene' brieven die bedrijven sturen naar iedereen, maar dan wel met naam, die opdrachten worden al 3 maanden , en soms langer, van tevoren gegeven aan een kopieerbedrijf (of hoe dat ook heet) en dan krijg je dit soort dingen. Dat kunnen ze er dan niet handmatig uithalen. Dat betekent niet dat het niet pijnlijk is natuurlijk, maar ik dacht, ik leg even uit na mijn eigen ervaringen ermee dat ze het meestal niet expres doen.

Ik begrijp ook niet waarom je zo'n gevecht moet leveren voor die AD eerlijk gezegd. Is er niet iemand die je daarbij kan helpen? Want dat kun je er nu ook niet echt bij hebben denk ik (weer de hele tijd bellen, uitleggen ruzie maken etc)

Belastingsverhaal klinkt ook lastig. Dat wordt inderdaad doorzetten. Toch vind ik het ook vreemd dat je voor dit soort dingen geen hulp hebt in jouw situatie . Maatschappelijk werk of iets dergelijks die dat soort dingen van je overneemt. Is dat een optie?

Ja, ook het tvkijken is nu anders he Dan zie je al die dingen die er aan gelinkt worden... Ik heb toen mijn grootste Star Trek periode aller tjiden beleefd, heeft mij echt geholpen. Gaan trouwens wel ook mensen in dood, maar daar gaan ze er allemaal heel moedig mee om ofzo , en dat hielp mij dan om ook proberen moedig te doen. Nou ja, misschien een tip. En anders moet je gewoon heel veel Help mijn man is klusser/heeft een hobby en dat soort programma's kijken. Bedenk me nu dat die programma's ook pijnlijk kunnen zijn voor jou... America's next topmodel downloaden? Alle seizoenen tot nu, en dan meteen benelux ook en Engeland ?
Nou, heb toch maar boodschappen gedaan. Dan hoef ik morgen niet
Goed gedaan water!

Als het idd. brieven zouden zijn die vantevoren gemaakt kunnen worden had ik er nog enigzins begrip voor gehad maar het zijn echt persoonlijke brieven. Vandaag was het van onze tweede hypotheek dat ze te veel geld hadden afgeschreven. Prima alleen maar mooi meegenomen (gaat om best een leuk bedrag) alleen waarom op zijn naam?

Wel lief dat je meedenkt.

Wat betreft een maatschappelijk werkster. Tja ik ben ook eigenwijs he. Ben zelf maatschappelijk werkster dus het is mijn eer te na om hier hulp voor te zoeken. Tenslotte weet ik precies hoe ik iets moet doen en ik weet hoe druk ze het al hebben dus wil niemand ook lastig vallen. Daarnaast moet ik dan alsnog voor haar bepaalde stukken zoeken dus het resultaat blijft.

Ik had bij mijn psychiater aangegeven dat ik spanningen had van elke week medicatie krijgen en ik het maandelijks wilde maar hij vond dat niet goed omdat een maanddosis inname dodelijk zou zijn en dat wil hij niet dus het moet nog steeds per week.

Haha dingen als mijn man is... kan ik wel goed hebben. Zijn meestal toch niet echt de beste vangst van de zee he die mannen. Morgen komt er iemand hierheen met alle dvd's van sex in the city dus ben benieuwd. Vanavond komt confessions of a shopoholic die ik ga kijken. Lees de boeken regelmatig dus heb er zin in.

Had al dagen trek in brood met frikandel dus heb dat lekker gegeten. Nu nog ff wat kopieen maken voor de belastingdienst dan is het zo goed als klaar.
Ohja vanavond confession... Die ga ik kijken!! Vriend is weer laat thuis dus ik eet pizzaaaaa jummie!

Ben nogal aan het comfy food de laatste tijd.. Net ook weer donuts gekocht...

Pff vriend wil naar de rai morgen maar ik wil tennissen en naar het strand! Veel lekkerder! Eventjes overhalen vanavond..
Leuk dat je iets hebt om naar uit te kijekn Ibi (die film) en waterlelie ook

Zal ik een bommetje gooien op dat kantoor van die hypotheekfiguren dat ze het niet hebben aangepast. Ik kan echt ontzettend aso zijn (vrees ik) dus wil dat best eens gebruiken voor het goede .

Ja ik snap dat je je trots hebt omdat je zelf maatschappelijk werkster bent, maar dan weet je ook dat het ook vaak bij maatschappelijk werk gewoon het idee is dat iemand het overzicht met je in de gaten houdt, . Niet dat je iemand anders opeens alles voor je gaat oplossen.

Wat betreft je medicatie, ik snap wel dat je het niet per maand meekrijgt. Af en toe zit je zo diep, dat zou dan mis kunnen gaan. Hoewel het vervelend is voor je dat ej het elke keer op moet halen, begrijp ik het wel. Heb je geen moer aan natuurlijk of ik dat nou wel of niet een goed idee vind, maar dit kreeg je er gratis bij van me.
Nou gratis is altijd lekker meegenomen he?

Zit idd. filmpje te kijken en ondertussen paaseieren te rapen op mijn online boerderij.

Zat 2 tellen op mijn hometrainer toen het zadel omhoog schoot en ik krijg hem niet meer goed. Hmm nou mag van het weekend even naar kijken.
*ego-post*

Ik heb nog een tijdje liggen slapen vanavond. Of het zat tegen slapen aan, ik weet even geen woord daarvoor. Mijn moeder belde nog hoe ik het gehad had, wel leuk.

Heb van date nog niks gehoord, heb nu zelf een mail gestuurd of hij nog wil afspreken. Heb erin gezet dat ik vandaag niet lekker was en dat ik hoop dat het morgen beter gaat.

Nu kan ik dat verder loslaten voor vandaag. MSN uit en hopelijk vroeg slapen.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 19 april 2011 @ 21:46:

Nou gratis is altijd lekker meegenomen he?

Zit idd. filmpje te kijken en ondertussen paaseieren te rapen op mijn online boerderij.

Zat 2 tellen op mijn hometrainer toen het zadel omhoog schoot en ik krijg hem niet meer goed. Hmm nou mag van het weekend even naar kijken.

is dat farmville? is helemaal hip and happening toch...

Moon Ik hoop dat je snel duidelijk hebt voor jezelf en van hem of je morgen de afspraak hebt.
Ik heb nog niks gehoord. Denk dat we morgen pas bepalen of het doorgaat.

Ik vind het wel goed zo. Stel dat hij zich er helemaal op had ingesteld en ik het evt zou afzeggen omdat ik geen energie heb... dan had ik dat vervelend gevonden.

Nu kan ik morgen even kijken hoe het gaat en dan zien we wel.

Ik heb een leuk weekend gehad in een mooie stad, maar het maakt de twijfels over mijn toekomst wel weer groter. Ik dacht: als ik ga studeren kan ik misschien tijdje in het buitenland studeren in een stad als deze.... zo gaaf.

En later denk ik weer: Ik ben geen 20 meer, ik kan niet én nog jaren van mijn vrijheid genieten én proberen kinderen te krijgen terwijl ik niet eens geld heb. Misschien moet ik gewoon gaan werken.

En een man in the picture maakt het allemaal nog lastiger, dan moet je daar ook nog rekening mee houden.

Ik weet het, het schiet niet op als ik elke keer zo'n verhaal neerzet en ik ga écht de mogelijkheden op een rij zetten. Vandaag ging het alleen niet.

Ik lees dit terug en zie een beetje een onlogisch verhaal, gaat eerst over kinderen krijgen en dan dat ik eigenlijk geen kerel wil. Ik snap dat het één wel samenhangt met het ander

Jullie snappen wel wat ik bedoel toch? Ik kan nu verschillende wegen inslaan maar moet wel een bewuste keuze maken. En het moet mijn eigen keuze zijn.

Ik ga maar op tijd slapen vandaag
Het was maar een grapje over msn-date hoor moon. Natuurlijk moet je goed naar jezelf luisteren.

Je bovenstaand verhaal snap ik helemaal. Weltrusten!

Ik heb een afspraak gemaakt bij de psych. Je moet maar hoge nood hebben! Ik kan eind juli terecht
Chat, sjah, de hulpverlening in Nederland.... Ga je het redden tot die tijd?

Moon slaap lekker, ik snap je post wel, je hebt gewoon heel veel verschillende dingen waar je mee bezig bent en aan denkt, en het 1 lijkt het ander nodig te hebben, en weer het ander juist uit te sluiten. Ik zal er ook nog eens goed over nadenken, maar ik denk dat het nu 1 grote brij aan het worden is, die waarschijnlijk wel in een soort structuur gegoten kan worden.
Chat, wat balen dat je pas zo laat kan..!

Ik kon na 2-4 weken al terecht voor mijn intake en nog eens 2 weken tot de behandeling.. Heb uiteindelijk dus een week of 6 hoeven wachten denk ik..

Ben gisteren wel tot de conslusie gekomen dat ik nog lang niet weg ben daar Heb me nieteens verdiept in de kosten, maar eerlijk gezegd kan dat me niet veel schelen...

Zo, vandaag vrij met vriendlief... Zo tennissen, daarna naar het strand om te lunchen en te wandelen, vanavond VVE vergadering en tennisles. Heerlijk veel buiten dus!

Vond confessions of a shopaholic echt een leuke film!

Overigens, nu ik mijn AD sochtends neem, heb ik veel minder het watten-gevoel in mijn hoofd! Da betekent dat ik autorijden ook niet zo eng meer vind

Gisteren weer m'n nieuwe strippen gehaald voor de komende maand, en heb ze omgedoopt tot m'n pret-pillen

Meiden, geniet van de dag, veel succe en ik denk aan jullie!!
Pfffff zware dag hier.

Was opgestaan met het idee dat ik naar SPV-er moest en vanavond date zou hebben.

(gisteravond toch nog een concrete afspraak gemaakt voor date).

Toen ik nog eens in agenda keek bleek SPV-er op morgen te staan. Gebeld, bleek inderdaad morgen.

Was beetje mijn date aan t voorbereiden en wat dingen in t huishouden aan het doen en toen werd ik zooooo moe. Ben maar weer even gaan liggen maar het werd steeds erger. Toch een reactie op het weekend denk ik. Nog wel gedoucht, haar gewassen, tanden gepoetst maar na het douchen was ik weer enorm moe.

Ik heb mijn date afgezegd. Ik heb er gewoon geen energie voor. Was eerst wel opgelucht maar nu voel ik me ook heel schuldig....

Ik baal gewoon. Het is de laatste tijd wel vaker zo dat ik echt zo'n vermoeidheid ervaar die bijna verlammend voelt. Zelfs afwassen is te veel vandaag.

Yellow je hebt gelijk dat het een grote brij aan het worden is van gedachten. Gisteren iig, vandaag ben ik te moe om na te denken

Heb wel besloten met de paasdagen een paar dingen waar ik graag bij wilde zijn, te laten schieten. Er wordt bij de kerk een evenement georganiseerd waar ik graag bij wilde zijn, maar ik laat het idee varen dat ik het 'niet mag missen'. Het is namelijk s nachts en dat zou inhouden dat ik volgende week weer de hele week loop te klooien met mijn ritme en energie.

Ga overdag wel wat dingen doen maar alleen dingen die in een normaal ritme passen.

Ik ga zo maar even kijken of ik iets fatsoenlijks te eten in huis heb. Goed eten helpt altijd.

En dan hoop ik MSN-man nog even te spreken vanavond, dat hij niet denkt dat ik geen zin in hem heb.

Ik post trouwens erg ego de laatste dagen. Sorry heb niet echt aandacht en energie om iets aan jullie te schrijven. Andere keer weer.
Geeft niets, je zet het er altijd even bij, vind ik superattent van je (als je even geen puf hebt om te reageren) Ik ga nu weg, maar ik zal vanavond terugkomen. Met de oplossing der oplossingen. (ok reken daar niet al teveel op..)
Hahahha Yellow, als dat je lukt dan ben je echt briljant.

Ik vind het al fijn dat ik het even kan opschrijven hier en als jullie af en toe iets zeggen wat raak is, dan kan ik daar echt wat mee.

Als jullie niet de oplossing der oplossingen hebben, dan neem ik jullie dat niet kwalijk

Date vatte het goed op gelukkig, ik had lief mailtje terug. Dat ik me niet hoefde te verontschuldigen.

Heb net weer een uur geslapen. Tijdens het weekend leek het zo goed te gaan, maar ben kennelijk weer behoorlijk over mijn grens heen gegaan.
Morgen bij de SPV-er zal ik wel aangeven dat ik wat hulp nodig heb van maatschappelijk werk. Volgens mij kan ik ook direct maatsch werk benaderen maar het is wel netjes als ik het ook bij SPV opnoem.

Dan kan ik met MW misschien de opties die ik nu heb op een rij zetten met kostenplaatje. Want die regels van de Wajong, daar kom ik zelf niet meer uit.

En vragen naar de mindfullness van de GGZ.
Hey Moon,

Om frappante redenen is de oplossing der oplossingen nog niet tot mij gekomen, maar ik heb goede hoop dat dit snel gaat gebeuren. Fijn dat date begripvol reageerde

Ja, maatschappelijk werk is precies daarvoor, alle regelgeving die onduidelijk is, en ze hebben ook sociale raadslieden als het echt juridische mambo jambo wordt.

Jammer dat het even iets minder is nu, na dat fijne weekend. Ik weet wel zeker dat je er weer bovenop komt. Met vallen en opstaan is het he.
He ik zit al de hele avond te wachten op de briljante oplossing... helaas...

Ja ben blij met de reactie van date. Als hij nu begripvol is dat ik me niet lekker voel, is de kans ook groter dat hij begrip heeft dat ik me wel vaker 'niet lekker' voel.

Het zal wel snel beter gaan. Ik heb vandaag bedacht dat een aantal 'feestdagen' binnenkort (koninginnenacht/dag enzo) geen verplicht nummer zijn maar dat ik daar alleen aan mee ga doen als ik zin heb. Geeft me weer ruimte in mijn hoofd.

Hoe gaat het met jou nu Yellow? Hoop dat je je iets beter voelt dan vorige week
Ja hoor met mij wel goed Voel me echt rustiger door mijn besluit. Ik sta heus open voor therapie dingen, als het me in de schoot geworpen word, maar ik ga me niet meer in alle bochten ervoor wringen. Heb leuke avond gehad met vriendinnen, en kwam iemand tegen daardoor weer een spontane afspraak voor morgenavond. Voel me weer een beetje alsof ik leef

Ja, ik zit hem wel een beetje te knijpen voor koninginnedag enzo. Kreeg uitnodiging om uit eten te gaan met koninginnenacht/avond dat ga ik wel doen. Zie ik daarna wel weer verder. Heb jij opties voor wat je wellicht zou kunnen doen?
Ik denk dat er voor koninginnenacht/dag wel een groepje is waarbij ik me zou kunnen aansluiten. En anders zou ik aan mijn nichtje kunnen vragen of ik met haar mee kan.

Het is meer dat ik die dagen soms niet écht leuk vind, en ik dan misschien 1 en 2 mei weer zo gaar ben terwijl het dat niet eens waard was. Snap je wat ik bedoel?

Misschien kan ik nog beter in het dorp van mijn ouders over de markt gaan lopen en de koningin op TV gaan kijken. Afhankelijk van mijn energie dus.

De week erna wordt ook druk. 4 en 5 mei wilde ik eigenlijk dodenherdenking en bevrijding herdenken/vieren in een andere stad, waar het heel mooi gevierd wordt.

6 mei heb ik een bruiloft aan de andere kant van het land en 7 mei een housewarming in het midden van het land.

Ik word al moe als ik er aan denk... het is gewoon te veel. Dus ik moet even opnieuw gaan plannen. De bruiloft daar ga ik heen, dat staat. Housewarming bij voorkeur ook (goede vrienden). Maar al die andere dingen, incl koninginnedag, moeten dan misschien op een laag pitje.

Gevaar is ook dat de weken voorbij vliegen en het ineens juni is... en ik nog steeds geen knopen gehakt heb.

(even naar de wc, schrijf zo nog verder)
Ja dat is wel heel veel. Ik werd er al kriegel van toen ik het las al die afspraken (serieus...) Kakse tot zo
Misschien zou MSN-man ook nog wel een zinnig advies hebben over mij en mijn toekomstplannen. Ik zie hem er wel voor aan dat hij ineens iets kan zeggen wat ik zelf nog niet zo bekeken had.

Maar vind het nog te vroeg om zulke dingen met hem te delen.

Zit ook te denken om eens bij de GM langs te gaan. (voor de nieuwelingen onder ons, dat is een kennis - getrouwde man - waar ik goed mee kan praten. En soms een beetje verliefd op word maar dat is bijzaak). Hij is van beroep een soort hulpverlener en gaf vorig jaar al eens aan dat ik bij hem aan mag kloppen als ik advies nodig heb of mijn verhaal kwijt wil. Dus misschien moet ik dat maar eens doen.

Hij heeft een bepaald soort wijsheid en kan goed luisteren en gericht vragen stellen.

Mijn SPVer heeft vakkennis en ervaring, maar ik kan niet zeggen dat hij een heel wijs persoon is (dat zijn ook maar weinig mensen natuurlijk)

En ik bedoel niet dat hij dom is, dat is niet zo, maar hij komt niet vaak met iets wat ik zelf nog niet bedacht had. Vaak benadrukt hij bepaalde dingen en vat hij een beetje samen wat goed gaat en wat niet.

Weer zo'n ego verhaal, hahaha.

Yellow, fijn dat je weer een beetje leeft. Kun je ook genieten van het onder de mensen zijn? Dat je niet het idee hebt dat er een muur tussen jou en de rest van de wereld zit?

Leuk dat dat etentje alvast staat. Koninginnedag is wel erg druk in jouw stad he.... niet altijd prettig lijkt me.

Als je geen therapie hebt voorlopig, heb je dan een idee voor wat anders om te gaan doen?

Omdat je aangaf dat de muren thuis wel op je af kwamen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven