Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Ha Baukje en Marley,

Nee, helaas, ik heb mijn tijd niet gelopen. Ik heb wel mijn PR gebroken maar kwam wat tekort (15 min) voor de 4 uur. Het parcours was zo dichtbevolkt dat ik echt constant heb moeten afremmen, langs iemand heen moest, soms over de stoep etc. Waar we in NY volop de ruimte hadden moesten we het nu doen met de normale binnenwegen. Behalve de laatste 7 kilometer was het geen doorkomen aan. En het was echt warm dus daar heb ik rekening mee gehouden. Ik heb er genoeg door de benen zien gaan en ik wilde pertinent “lekker” deze marathon lopen.

Achteraf maar goed ook, vriend en de 2 andere vrienden die mee waren hebben stuk voor stuk een tijd gewandeld omdat de Man met de Hamer op ze stond te wachten. Ze hebben alledrie overwogen om eruit te stappen. Zij zijn trouwens ook allemaal een kwartier te kort gekomen om hun tijd te halen. Maar ik heb er geen moment om getreurd .
Belangrijkste is dat jij er een goed gevoel over hebt. Maar die drukte, ik zou er niet aan moeten denken hoor. Ik vond rotterdam al een verschrikking wat betreft drukte.(42km lang zigzaggen) Maar gelukkig zijn er nog heel veel hele mooie kleinschalige marathons waar ik me dan weer in uit kan leven.

Ha, ha tijgermeisje, kletsen we teveel. Maar prima toch je hoeft toch niet te reageren en je hoeft toch ook niet op iedereen te reageren.
@ driewieler: wat een inspirerend en enthousiast verslag. ontzettend leuk om te lezen. de Uk is geweldig en ik kan me voorstellen dat het met mooi weer helemaal top is. en al zou je er 5 uur over gedaan hebben. soit. leuk hoor. volgend jaar weer? welke loop staat er nu op het programma? geen pijntjes of last gehad na het lopen nu?

@ baukje: ik wil je alvast hele fijne dagen op texel wensen en een goeie loop. ik ga morgen zelf naar renesse om te lopen, ben pas vrijdag in de loop van de dag terug. dus dan ben ik te laat om nog te schrijven. pas goed op jezelf en loopze!

@ bloempje: ik vind het zelf niet heel erg, de warmte, moet alleen oppassen op mijn running mate, een hond. dus probeer nu zoveel mogelijk in de bossen of wat later op de dag. ik draag wel vaak een pet tegen de zon in mijn gezicht (wil er niet meteen als oudje uitzien door het vele buiten zijn). daaronder kan je ook een beetje je haren nat maken eventueel. goed drinken is wel belangrijk.

@ juudje: mmmm zag je dat op een andere thread? laten we het er maar op houden dat ik een beetje een kreukel ben

fijne dagen meiden, lekker lopen, goed blijven drinken. ik ga routes doen in renesse, ben benieuwd en hoop dat het gaat qua weer.
@ baukje: jij loopt ook vaker langere afstanden. mag ik iets vragen over jouw drinken onderweg? ik heb nu eindelijk door hoe de waterzak nu echt in de inov-8 belt moet, zodat ik tenminste meer da 0,5L mee kan nemen en gewoon uit het tuitje kan drinken. met dit weer, op 25 km, hoeveel zou jij drinken? 300cc per half uur ongeveer?
Driewieler: fijn dat je het zo leuk hebt gehad!
@driewieler: wat een leuke update van de marathon. Als ik het verslag lees zie ik het enthousiasme zo voor me. Heel erg leuk om te lezen, en een goede motivatie (voor mij) om lekker door te blijven rennen

En tips voor het drinken, die lees ik ook even mee. Tot nu toe kon ik het steeds makkelijker halen zonder te drinken (10km), maar wanneer ik naar de langere afstanden wil gaan over een paar weken/maanden, komt het toch aan bod. Dus alles wat ik hier al mee kan lezen, is mooi mee genomen.
Max inderdaag zoiets ongeveer. Maar ik neem eigenlijk nooit meer mee dan 1 1/2 liter dus hele lange duurlopen doe ik wel met minder. Wedstrijden natuurlijk niet maar dan heb je drinken onderweg of ik laat het iemand aangeven.

Veel plezier in renesse.

Moet mezelf ook nog eens goed verdiepen in de drank voorziening van maadag. Aanvankelijk was de planning dat mijn man achter me mee zou fietsen. Maar op het eerste stuk is dat nu niet mogelijk ivm hoogwater. En om nu alleen op de verversingsposten af te gaan is ook zo wat, want vooral de eerste helft van de wedstrijd is het belangrijk dat ik goed drink.
Driewieler, leuk om te lezen over je marathon ervaring!! En je hebt het gewoon gehaald, super knap vind ik.

Bloempje, ook hallo, leuk dat je meeschrijft. Nu gaat het al te vlug (ook voor mij hoor tijgermeisje) want ging jij voor eindhoven?

Marley, en dan jij voor amsterdam, toch. Ook nog tijd genoeg voor!

Baukje, het begint nu al snel dichterbij te komen. Nog steeds alles onder controle?

Hier gaat het iets minder. Nadat ik zondag nog heerlijk heb gelopen, ging op maandag na een beklimming van de trap met een paar pakketjes in mijn handen, mijn knie weer pijn doen. Of eigenlijk nu er net onder. En heb geen pijn tijdens gewoon lopen, alleen als ik omhoog moet zeg maar. Vorige keer was net andersom.

Maar ik heb besloten om morgen eerst naar Mol te gaan en nieuwe schoenen te kopen en een afspraak bij de fysio te gaan maken, en dan weer verder te kijken. Hopelijk valt het allemaal mee, maar had de bedoeling om een paar lange afstanden te gaan lopen en die zet ik even in de koelkast.
@ baukje: dank je! ik heb de inov even omgedaan tijdens wandelen met de hond, normaal deed ik er een flesje in maar die horizontale waterzak is ideaal. waarschijnlijk zit het nu allemaal beter omdat ik de belt al zo vaak gebruikt heb. de slang met bijtklep is makkelijk te pakken uit het klemmetje. ben helemaal blij en benieuwd hoe het straks in gebruik is. hoop dat jij ook een oplossing bedenkt voor texel. enjoy!!

@ lauwe: gatsie balen zeg van de knie
Marley.. Mooi streven heb je. Hopenlijk kom je verder dan de 16 km destijds. Voelt je knie nu wel ok?

Tijgermeisje. lekker ego kletsen is toch prima?! Succes met je opbouw naar de 10 km? Ga je die ook met Evy doen?

Charlar.. De halve/ marathon van Eindhoven klinkt gezellig!

Driewieler.. Heb met kippenvel je verhaal gelezen!! Volgens mij heb jij het TOP gehad..

Max.. Las hier het 1 en ander over een pacemaker? Vandaar! Geniet van je rondjes in zeeland. Je hebt er heerlijk weer bij!

Lauwe.. Balen zeg!! Hopenlijk valt het allemaal mee.. Ben benieuwd wat voor schoenen het zijn geworden.

Gisteravond weer een een stukje gelopen.

2L-2W & 3L-3W x 3 en tussendoor zo'n 1,5 km gewandeld omdat een man met herder de hond niet bij zich wou houden en de hond vond mij niet zo leuk dus durfde er niet langs.. * schijterd he?* Zo'n halfuurtje onderweg geweest. Was lekker.

Mijn enkel voelt ok. Aan het eind van de dag " zeurt" mijn voet wat maar het moet natuurlijk ook goed genezen. ( aldus de fysio)..

Vanmiddag een lekker stuk fietsen met zware peuter achterop! haha..
Driewieler, van harte met je prestatie en ervaringen om nooit meer te vergeten!!

Baukje, succes van t weekend en geniet ervan, aan het weer gaat het niet liggen .

Ik heb afgelopen weekend op advies meegetraind met de snelle groep en dat is erg goed bevallen, is meer mijn tempo en loopt dus makkelijker. Na 15 km was ik nog zo fris als een hoentje, dus vanaf heden haak ik daar aan. Vanmiddag staat de eigen training op het programma. Lekker, neem een hond mee en duik het bos in. Donderdag moet ik helaas een traing missen door andere verplichtingen en zaterdag een crosswedstrijdje van 10 km.

Loop ze!!
Baukje.. Helemaal klaar voor Texel??
Driewieler ik heb genoten van je Londen verslag! Gefeliciteerd!!

Juudje nee ik heb zelf een schema gefabriceerd adhv diverse boeken en websites. (Ik bouw 2 a 3x zo langzaam op als 'normaal', het gaat me al gauw veel te snel anders, ben ook n beetje blessure paranoia haha)
Baukje heel veel plezier en succes op Texel! Zet m op!!
Ja voor een weekendje texel is het weer optimaal. Maar voor een 60km wedstrijd waarbij ik waarschijnlijk van half 11 tot 's middags pal in de zon moet rennen bij temperaturen rond de 20 graden zou datzelfde weer weleens de grootste struikelblok kunnen zijn.

Maar ik heb er zin in en we zien wel hoe het loopt. Wel besloten toch zelf drinken mee te nemen, ondanks dat er iedere 5km drankposten zijn. Want gisteren middag was ik zonder drinken gaan lopen en toen had ik na een paar km al een droge strot. Kan ik in de tweede helft als mijn man meefiets nog altij de gordel afdoen.

Chiki je eigen tempo loopt altijd het beste. Succes zaterdag.

Juudje altijd balen als mensen hun hond niet bijhouden. Nu ben ik niet bang voor honden maar ben altijd wel bang dat ik mijn nek breek over de soms overenthousiaste honden.

Ik hoop dat het allemaal meevalt lauwe.
@ juudje: ach dat ding.. hahaha dat is het minste denk ik. hhoewel wel lastig met een goeie sport bh heb ik gemerkt. heb nu shockabsorber ingeschakeld voor hulp! de meeste bhs doen pijn! fijn dat jouw enkel OK lijkt!

@ baukje: heel verstandig om drinken mee te nemen. ik startte om 14.15 voor mijn loopje hier in renesse. ik struikelde bijna over de duitsers op het strand en de kwallen die door de wind op het zand lagen. niet lekker voor beessie dus na 5 km hield ik het voor nu even voor gezien. ik start nu om 18.30 weer voor een herkansing maar ik moest meteen aan je denken! het is onwijs heet. heb je iets op je hoofd ook?

nou meiden. dus nog geen verslag van mijn 25 km rondje. dat gaat vanavond ook niet lukken, ik heb een 19 en 13 km rondje door het bos bij me, maar misschien probeer ik het strand vanavond wel weer. weet nu een beetje hoe het zit kan het net zo lang of kort maken als ik wil geloof ik. ben benieuwd of iedereen dan een beetje weg is en of het beter te doen is buiten langs het strand. misschien morgen dan maar het bosrondje kweenie.

overigens (hoewel het maar 5 km was natuurlijk) liep de horizontale waterzak van de inov-8 wel lekker eigenlijk. moest er erg aan wennen maar dat gebeurde al snel. ben benieuwd hoe het vanavond loopt als ik weer langer op pad ga.
Jammer dat het vanmiddag tegen zat max. Maar een avondloopje met dit mooie weer is juist extra heerlijk.

Tja iets op mijn hoofd; ik heb een petje en een bandana bij me. Maar eigenlijk loop ik niet graag met iets op mijn hoofd. Maar ik laat het mijn man wel meenemen.

Het stuk strand waar we overmoeten schijnt er echt bar bij te liggen. Zoeken naar vaste stukken schijnt niet nodig te zijn want die zijn er simpelweg niet en verderop schijnt het strand echt schuin te lopen. En vanwege de hoge waterstand ten tijde van de start zit er niets anders op dan over het schuine stuk te lopen.

En terwijl ik al die artikelen lezend me afvraag of ik het wel ga redden binnen het tijdslimiet kom ik al verder surfend op het net op het ultra platform waar ik genoemd wordt als kanshebber voor een podiumplaats. Ja, ja in mijn dromen misschien. Nee ik ben al dolgelukkig als ik het tijdslimiet ga halen.
Gewoon proberen te genieten baukje en dan buffelen voor de tijdslimiet.

Max, wat jammer dat het niet lekker ging.

Ik ben eind van de middag van start gegaan (met hond). Wel drinken meegenomen en ik heb lekker gelopen. Het is mij al eerder opgevallen dat ik in vergelijking tot veel medelopers nauwelijks last heb van de warmte. Ik heb meer moeite met kou die me tot op het bot toe stijf kan maken waardoor ik moeilijk in mijn ritme kan komen.

Zie je wel, had geboren moeten worden in een warm land
schoen

Deze is het geworden, niet in het blauw, maar in het roze!! Gelukkig zie je zelf die roze hak niet!! Heb ze gisteren meteen nog uitgeprobeerd en rustig 11 km gelopen. Eerst nog wat tintelende voeten maar later ging het goed. Geen last van mijn knie. Alleen wel nog een blaar op mijn rechtervoet! Grr. Moet ik daar mee terug of gewoon wachten tot het vanzelf weer went die plek. Maar verder lopen ze erg fijn.

Gisterenavond een lezing van luc krotwaar. Was leuk om te horen hoe iemand al zo vroeg weet dat hij marathonloper wil worden. Maar hij moest tot zijn 27ste wachten voordat je een marathon mag lopen. En ook dat je vaker moet vertrouwen op je eigen gevoel. Maar ik denk dat dat ook een kwestie is van veel trainen.

Geloof dat hij zich nu gaat richten op de ultralopen. Volgens mij gaat hij ook texel lopen.

Chiki, fijn dat je zo goed tegen de warmte kunt. Daar zie ik toch wel erg tegenop. Mijn 2 snelste tijden heb ik gelopen in november met nog wel een redelijk zonnetje, maar die andere was bijna in een sneeuwstorm!! Ik ben beter met kou.

Baukje, gewoon vertrouwen dat het gaat lukken! Dan komt die tijd vanzelf goed. Wel grappig dat je al als kanshebber wordt beticht. Hoop dat je vooral ook een beetje kunt genieten.

Nu snel naar mijn werk.
@ baukje: mmm als je het allemaal zo moeilijk in jouw hoofd zet, valt het straks misschien wel mee ga nou maar gewoon genieten, pas goed op jezelf en je doet het vast prima. je bent onwijs goed getraind en hebt geen pijntjes en dingetjes toch? het is fijn als jouw man dingen kan meenemen die je eventueel nodig hebt.

@ chiki: hahaha nou ik vind kou om in te rennen niet zo erg, ben verder een echte koukleum. maar ik vond het ook net té voor mijn beessie en met de drukte op het strand was er ook weinig aan.

@ lauwe: mooie schoenen maar hoe kan die blaar nou? dat is wel vervelend. soms maakt het ook uit welke sokken je aan hebt trouwens. ah jij ook al beter met kouder weer dus -) ja ik vind dat ook wel lekker. het voelt ook anders als je terugkomt na een route door weer en wind. lekkerder misschien wel. en 'anders moe'.

ben gisterenavond dus weer gestart en deed uiteindelijk een rondje 14,5 km hahaha nou ja weliswaar 20 km dan gisteren maar niet aan één stuk door de valse start in de middag. niks aan te doen. het strand is hier ook niet echt fijn, heel zacht. daarna een stuk door de duinen dat was wel mooi al was ik verrast door de 10% klimmetjes die zo keurig aangegeven werden met bordjes. terug over een klinkerpad op het kompas. deze keer gelukkig de startplaats netjes vastgelegd dus ik kon redelijk goed weer teruglopen. heb echt geen richtinggevoel dat is duidelijk. beessie deed het ook prima in de avond en ik heb geslapen als een roos.

nu kijken welke route ik dan vanavond weer ga doen. kon het vanmorgen heel vroeg niet opbrengen, wandelde op mijn gemakje met beessie rond 7 uur buiten en toen was het zalig. maar ik kon het echt ff niet vanavond dan maar weer.

overigens is 4 juni hier de halve marathon van renesse. overal hangen spandoeken. die route heb ik ook bij me, en had ik willen lopen maar dat komt er dus niet van denk ik, want vanavond wilde ik door het bos in haamstede.

fijne dag allemaal!
Lauwe luc krotwaar is zich aan het richten op de 100km. Hij gaat inderdaad in texel de 60km lopen en geeft op zondagavond nog een lezing (wie weet dezelfde lezing die jij ook hebt gehad).

Vreemd die blaar, en niet door een verkeerd zittende sok. Op zich zou dat met nieuwe schoenen over die afstand toch niet mogen.

Ik kan zelf ook best wel tegen warmte. Maar een training is natuurlijk heel anders dan een wedstrijd en een rondje van 10 weer heel anders dan een rondje van 60. Als op de 10km je hartslag 10 slagen hoger is, dan het tempo maar wat omlaag. Maar als op de 60 je hartslag 10 slagen hoger zit kun je feitelijk niet een stpaje terug doen, want dat zul je dan ook niet gelijk in je hartslag terugzien, plus dat je ook ooit de finish zult moeten bereiekn.

Max heb je toch nog mooi heel wat km's verzet. Ja die halve in rensse had ik ook al gezien. Maar zit zelf in mijn achterhoofd met de brabantse wal marathon of de marathon in la roche een dag later. Belanchelijk inschrijfgelden overigens ook in renesse.
@ baukje: inschrijfgeld had ik nog niet gezien. veel dus. nou ja. renesse is wel leuk, ik denk dat met mooi weer het een bijzondere route zal zijn hier.

ben net terug van een loopje, 10 km maar het was erg zwaar dus heb maar in plaats van de 19 nu de 10 gedaan. misschien straks nog even een ander stukje. hahaha op deze manier zie ik wel heel wat van de omgeving. beessie had het warm en de mannen van staatsbosbeheer die wat extra water voor het hondje hadden (aardig!) keken op mijn route en zeiden dat ik het niet moest doen. te zwaar (heel rul zand, open en heuvelachtig). ze keken daarbij eerst naar mij, zeiden daarna dat IK het misschien wel ziouu kunnen maar beessie niet. hahahaha. ben maar wijs geweest en heb ongeveer de route ingekort zoals zij hadden vooorgesteld. ook leuk. duurde allemaal al lang genoeg met het badderen van beessie in de zee en in een vogelplas

kadootje van de route: struikelen (niet letterlijk) over 2 hertenmannen die lagen te zonnen. heb er zelfs een foto van, want ze renden welliswaar meteen weg de struiken in maar bleven daar even staan en tsja, dan haal ik ff de camera tevoorschijn. erg leuk. verder heb ik het gevoel dat ik het lopen verleerd ben als ik zulke routes moet lopen.... hahaha nou ja

fijne middag meiden ik ga nog even prinsessen buiten op het terras. (zo noem ik het als ik een boekje kan lezen!)
Lauwe.. Mooi schoenen, i.d. raar van de blaar. Hopenlijk blijft het daar bij. Ben je gevoelig voor blaren?

Tijgermeisje.. Hier ook bang voor blessures. Door de enkelband verrekking zo'n 4 weken niet kunnen hardlopen en dat is lang.. bah. Ga het ook weer rustig opbouwen. Maar ben nu bang voor elk pijntje wat ik voel.

Baukje.. Fijn dat je man in de buurt blijft om je te ondersteunen tijdens het lopen. Het wordt vast een geweldige ervaring! Je bent gewoon beroemd!

Max.. Balen dat de duitsers roet in het eten gooiden ;) En lief dat de mannen van staatsbosbeheer zo begaan waren met jullie. Fijn dat je zo kunt genieten van het lopen.. Ben je allleen in Renesse?

Chiki.. Ik vind dit weer lekkerder lopen dan zo'n 10-15 graden , weet dan echt niet wat ik aan moet.. Fijn dat jij er geen last van hebt.

Wow wat een weer.. Ik gewoon al bijgebruind.. Heerlijk!!

Mijn rechter voet is nogal aanwezig vandaag.. Geen pijn maar het zeurt wat. Niet specifiek in de enkel maar wel lastig wat nu te doen.

Ben me sinds het verrekken van de enkelband zo gespitst op pijntjes dat ik er gek van wordt.

Zouden jullie een klein blokje lopen 2L-2W & 3L- 2W x 5
@ juudje: he gatsie wat ellendig van die voet. is het echt de enkel? bovenop? doe je oefeningen? ik had last van mijn onderkant van de voet en vroeg een collega wat hij zou doen aan oefeningen en verdomd het helpt ook nog in principe is elke pijn natuurlijk een soort stagnatie, alleen moet dat weer weg ook! hoop dat het snel weg is bij je. wat betreft renesse: ja ik ben hier met beessie. lekkere kamer met terras, kan heel makkelijk in en uit is echt super. ik ga straks nog een rondje doen over een uurtje, heb nog iets moois uitgezet. helaas niet door het dorp dus ik kan niet stiekum een ijsje halen op de terugweg. zag ineens dat er een hele grote ijstent zit en daar ben ik nou echt gek op. maar ja niet goed na het rennen, dat weet ik ook dus prima zo zou je met die enkel wel gaan intervallen? kan je niet beter heel rustig lopen en ondertussen goed voelen hoe het voelt? op een niet te harde ondergrond?
Max.. echt intervallen is het niet. Meer joggen en wandelen dan wandelen en hardlopen ;) En wil mijn enkel niet constant belasten. Tijdens het wandelen heb ik er meer zicht op! Geniet van je rondje.En die Ijsco kan best!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven