Open adoptie
maandag 18 april 2011 om 19:47
Hallo,
Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.
Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.
Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.
Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?
Bedankt alvast!
Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.
Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.
Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.
Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?
Bedankt alvast!
donderdag 21 april 2011 om 18:10
Dit vond ik een hele goede tip: http://www.vrouwenopvangrotterdam.nl/tienermoeders/
Geen idee wie hem ook al weer postte..
Geen idee wie hem ook al weer postte..
donderdag 21 april 2011 om 18:54
donderdag 21 april 2011 om 19:36
quote:SweetSummer schreef op 21 april 2011 @ 17:31:
Jeetje Kirsten wat ontzettend zwaar voor je. En wat een belachelijke reacties hier van sommigen..
Meid trek het je niet aan.. Waar woon je trouwens (kheb niet alle 861 reacties gelezen)?
Als je wel besluit je kindje te houden wil ik me best aanbieden als gratis oppas. Moet je me natuurlijk wel eerst leren kennen .. Maar dat terzijde..
Dankjewel SweetSummer.
Wat zitten hier toch veel lieve vrouwen:)
Ik ben nu druk in de weer met al het advies en de tips die ik heb gekregen.
Er gaat natuurlijk veel tijd in zitten om alles uit te zoeken.
Maar ik ben weer positief gestemd
Jeetje Kirsten wat ontzettend zwaar voor je. En wat een belachelijke reacties hier van sommigen..
Meid trek het je niet aan.. Waar woon je trouwens (kheb niet alle 861 reacties gelezen)?
Als je wel besluit je kindje te houden wil ik me best aanbieden als gratis oppas. Moet je me natuurlijk wel eerst leren kennen .. Maar dat terzijde..
Dankjewel SweetSummer.
Wat zitten hier toch veel lieve vrouwen:)
Ik ben nu druk in de weer met al het advies en de tips die ik heb gekregen.
Er gaat natuurlijk veel tijd in zitten om alles uit te zoeken.
Maar ik ben weer positief gestemd
donderdag 21 april 2011 om 19:43
@Julus. Ik kan niet anders dan toegeven dat ik het met je eens ben. Ook het gebruik van "aanhalingstekens" en de wijze waarop de OP geopend en afgesloten wordt.......en ook het vlugge reageren, de vrij rationele wijze van schrijven.
Maar waarom?
Ik wil nog steeds geloven dat Kirsten gewoon Kirsten is en lees voorlopig nog even mee......
Maar waarom?
Ik wil nog steeds geloven dat Kirsten gewoon Kirsten is en lees voorlopig nog even mee......
donderdag 21 april 2011 om 19:43
Kirsten, mijn aanbod staat nog steeds, je kunt me mailen op postvoorfelice@yahoo.com
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
donderdag 21 april 2011 om 19:51
quote:lisa077 schreef op 21 april 2011 @ 19:43:
@Julus. Ik kan niet anders dan toegeven dat ik het met je eens ben. Ook het gebruik van "aanhalingstekens" en de wijze waarop de OP geopend en afgesloten wordt.......en ook het vlugge reageren, de vrij rationele wijze van schrijven.
Maar waarom?
Kan dat niet uitgezocht worden?
Want vind het vervelend als het dalijk weer de negatieve kant op gaat.
Maar waarom?
Kan dat niet uitgezocht worden?
Want vind het vervelend als het dalijk weer de negatieve kant op gaat.
donderdag 21 april 2011 om 19:53
donderdag 21 april 2011 om 20:45
donderdag 21 april 2011 om 20:46
Kirsten, heel veel sterkte wat je ook besluit te doen. Maar als het alleen om geld gaat dan geldt het spreekwoord "waar een wil is is een weg".
Ik kan me zo voorstellen dat er nu meiden meelezen die alleen maar willen gillen, ik wil je kind met alle liefde die ik heb opvoeden. Maar dat mag niet. Die meiden wil ik even sterkte wensen..........
Ik kan me zo voorstellen dat er nu meiden meelezen die alleen maar willen gillen, ik wil je kind met alle liefde die ik heb opvoeden. Maar dat mag niet. Die meiden wil ik even sterkte wensen..........
donderdag 21 april 2011 om 22:04
donderdag 21 april 2011 om 23:22
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 21 april 2011 @ 21:25:
Eleonora,
Ik heb het geheel gelezen, en ongewenst kinderlozen zullen dit topic met alle soorten van gemengde gevoelens lezen. Alle opties komen voorbij. Sommige mooi, sommige erg pijnlijk.De kans dat de meest voor de hand liggende optie 't wordt is gelukkig nog steeds aanwezig.
Eleonora,
Ik heb het geheel gelezen, en ongewenst kinderlozen zullen dit topic met alle soorten van gemengde gevoelens lezen. Alle opties komen voorbij. Sommige mooi, sommige erg pijnlijk.De kans dat de meest voor de hand liggende optie 't wordt is gelukkig nog steeds aanwezig.
donderdag 21 april 2011 om 23:25
Raar hoor. De ene forummer krijgt om niks al een schop onder d'r kont met "toon wat karakter" en de ander wordt vertroeteld alsof ze van suiker is, terwijl er geen psychische problemen zijn, geen gezondheidsproblemen, ze is meerder jarig, heeft een dak boven haar hoofd, heeft elke dag te eten, een douche, een baan, een moeder die haar steunt, een vriendin die haar steunt, staat haar mannetje. Het enige dat de aankomende 3 jaar tegen zit is het financiële plaatje... en dan hup baby voor adoptie opgeven.
Zit TO trouwens thuis te internetten voor 50 euro per maand?
Sommige dingen in het leven doe je op karakter. En ze heeft genoeg smoel om d'r vrouwtje te staan... enige drijfveer om dan je kind af te staan is dat je egocentrisch bent. Kan ze ook niks aan doen, maar vreselijk vind ik het wel voor het kind.
En die opmerking eerder "niet meer naar de kapper kunnen of nieuwe kleren kunnen kopen, 1 uur reistijd teveel vinden (ook al zou ze dan met kind op die manier bij d'r moeder kunnen wonen)"... het geeft wel aan waar TO haar prioriteiten liggen.
Zit TO trouwens thuis te internetten voor 50 euro per maand?
Sommige dingen in het leven doe je op karakter. En ze heeft genoeg smoel om d'r vrouwtje te staan... enige drijfveer om dan je kind af te staan is dat je egocentrisch bent. Kan ze ook niks aan doen, maar vreselijk vind ik het wel voor het kind.
En die opmerking eerder "niet meer naar de kapper kunnen of nieuwe kleren kunnen kopen, 1 uur reistijd teveel vinden (ook al zou ze dan met kind op die manier bij d'r moeder kunnen wonen)"... het geeft wel aan waar TO haar prioriteiten liggen.
donderdag 21 april 2011 om 23:29
quote:eleonora schreef op 21 april 2011 @ 08:37:
Kirsten durft geen 'ja graag' te zeggen Calvijn.
Ze wordt weggezet als een op geld belustte leugenaar (niet door jou overigens), terwijl ze alleen advies en ervaringen vroeg. Ik zou ook niet meer durven te reageren in haar positie.
Zoals je ziet reageert ze gewoon nog. Ze is geen zielig hoopje. Ze is assertief, staat d'r mannetje, regelt effe een adoptie tussen de bedrijven door. Dat jij haar als zielig hoopje wil zien...
Ze maakt ook nergens een verwarde indruk... het is ook geen wanhoopsactie, eerder zakelijk over nagedacht...
Kirsten durft geen 'ja graag' te zeggen Calvijn.
Ze wordt weggezet als een op geld belustte leugenaar (niet door jou overigens), terwijl ze alleen advies en ervaringen vroeg. Ik zou ook niet meer durven te reageren in haar positie.
Zoals je ziet reageert ze gewoon nog. Ze is geen zielig hoopje. Ze is assertief, staat d'r mannetje, regelt effe een adoptie tussen de bedrijven door. Dat jij haar als zielig hoopje wil zien...
Ze maakt ook nergens een verwarde indruk... het is ook geen wanhoopsactie, eerder zakelijk over nagedacht...