Open adoptie

18-04-2011 19:47 998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.

Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.

Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.

Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?

Bedankt alvast!
Dit vond ik een hele goede tip: http://www.vrouwenopvangrotterdam.nl/tienermoeders/

Geen idee wie hem ook al weer postte..
Ik zie net dat hondarius ook al een topic over adoptie heeft geopend. Zijn toch zeker niet 1 en dezelfde he?

Zelfde schrijfstijl, zelfde manier van reageren. Kan toeval zijn, maar toch.
Ik hoop het niet Julus. Uitgaan vh beste...iemand (was jij dat?) zei al: er is anders wel iemand anders die iets aan al die informatie heeft.

Kirsten komt op mij wel serieus over. Gevoelsmatig maar ook omdat ze de moeite neemt om te antwoorden zelfs na alle negativiteit.
Optimist tot in de kist!
Ik heb 1 profiel en 1 topic geopend en dat is deze.

Dus ik heb niets met dat andere topic te maken.
quote:SweetSummer schreef op 21 april 2011 @ 17:31:

Jeetje Kirsten wat ontzettend zwaar voor je. En wat een belachelijke reacties hier van sommigen..

Meid trek het je niet aan.. Waar woon je trouwens (kheb niet alle 861 reacties gelezen)?

Als je wel besluit je kindje te houden wil ik me best aanbieden als gratis oppas. Moet je me natuurlijk wel eerst leren kennen .. Maar dat terzijde..

Dankjewel SweetSummer.

Wat zitten hier toch veel lieve vrouwen:)

Ik ben nu druk in de weer met al het advies en de tips die ik heb gekregen.

Er gaat natuurlijk veel tijd in zitten om alles uit te zoeken.

Maar ik ben weer positief gestemd
@Julus. Ik kan niet anders dan toegeven dat ik het met je eens ben. Ook het gebruik van "aanhalingstekens" en de wijze waarop de OP geopend en afgesloten wordt.......en ook het vlugge reageren, de vrij rationele wijze van schrijven.

Maar waarom?

Ik wil nog steeds geloven dat Kirsten gewoon Kirsten is en lees voorlopig nog even mee......
Kirsten, mijn aanbod staat nog steeds, je kunt me mailen op postvoorfelice@yahoo.com
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:lisa077 schreef op 21 april 2011 @ 19:43:

@Julus. Ik kan niet anders dan toegeven dat ik het met je eens ben. Ook het gebruik van "aanhalingstekens" en de wijze waarop de OP geopend en afgesloten wordt.......en ook het vlugge reageren, de vrij rationele wijze van schrijven.

Maar waarom?

Ik wil nog steeds geloven dat Kirsten gewoon Kirsten is en lees voorlopig nog even mee......

Kan dat niet uitgezocht worden?

Want vind het vervelend als het dalijk weer de negatieve kant op gaat.
quote:egelviva schreef op 21 april 2011 @ 15:56:

@Strienenaar, ik heb gisteravond laat jouw eerste posting anders geïnterpreteerd dan dat jij het bedoelde.

Je uitleg later in dit topic begrijp ik goed.

Mijn excuses als ik je gekwetst heb. Dat was niet mijn bedoeling.

Grtjs EgelDank je wel.
Andere verhaal gaat over iemand met een chronische ziekte die zelf wil adopteren. Dus geen post waar iemand een kind ter adoptie afstaat.
Jongens, kirsten is wie ze zegt dat ze is.

Kappen nu met dat zoeken naar bewijzen dat ze liegt.

Wordt behoorlijk vervelend
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:kirsten1989 schreef op 21 april 2011 @ 19:23:

Ik heb 1 profiel en 1 topic geopend en dat is deze.

Dus ik heb niets met dat andere topic te maken.

Meid, gooi het van je af.

Niks van aantrekken, overheen lezen en focus je op de bruikbare adviezen.
Ik hoop dat de moderator hier straks nog even een waarschuwing komt plaatsen, het begint nu echt irritant te worden.
quote:eleonora schreef op 21 april 2011 @ 20:42:

[...]

Meid, gooi het van je af.

Niks van aantrekken, overheen lezen en focus je op de bruikbare adviezen.Goed advies
quote:Julus schreef op 21 april 2011 @ 18:38:

Ik zie net dat hondarius ook al een topic over adoptie heeft geopend. Zijn toch zeker niet 1 en dezelfde he?

Zelfde schrijfstijl, zelfde manier van reageren. Kan toeval zijn, maar toch.Weet je hoe dit overkomt??
quote:calvijn1 schreef op 21 april 2011 @ 20:45:

[...]

Weet je hoe dit overkomt??Tuurlijk, anders post ze het niet.
Kirsten, heel veel sterkte wat je ook besluit te doen. Maar als het alleen om geld gaat dan geldt het spreekwoord "waar een wil is is een weg".

Ik kan me zo voorstellen dat er nu meiden meelezen die alleen maar willen gillen, ik wil je kind met alle liefde die ik heb opvoeden. Maar dat mag niet. Die meiden wil ik even sterkte wensen..........
We zijn inmiddels wat verder al Sgaap.

Er is het een en ander gebeurt sinds de OP.
Eleonora,

Ik heb het geheel gelezen, en ongewenst kinderlozen zullen dit topic met alle soorten van gemengde gevoelens lezen. Alle opties komen voorbij. Sommige mooi, sommige erg pijnlijk.
Dat is lief van je Sgaap, want je slaat wat mij betreft de spijker op z'n kop. Moest er vanochtend zelfs om huilen (en ik ben geen jankerd, nouja, bij Disney-films dan toch).

Kirsten, ontzettend veel succes met wat je ook besluit. Weet dat je veel meer kunt dan je nu denkt.
Wat eten we vanavond?
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 21 april 2011 @ 21:25:

Eleonora,

Ik heb het geheel gelezen, en ongewenst kinderlozen zullen dit topic met alle soorten van gemengde gevoelens lezen. Alle opties komen voorbij. Sommige mooi, sommige erg pijnlijk.De kans dat de meest voor de hand liggende optie 't wordt is gelukkig nog steeds aanwezig.
Raar hoor. De ene forummer krijgt om niks al een schop onder d'r kont met "toon wat karakter" en de ander wordt vertroeteld alsof ze van suiker is, terwijl er geen psychische problemen zijn, geen gezondheidsproblemen, ze is meerder jarig, heeft een dak boven haar hoofd, heeft elke dag te eten, een douche, een baan, een moeder die haar steunt, een vriendin die haar steunt, staat haar mannetje. Het enige dat de aankomende 3 jaar tegen zit is het financiële plaatje... en dan hup baby voor adoptie opgeven.

Zit TO trouwens thuis te internetten voor 50 euro per maand?

Sommige dingen in het leven doe je op karakter. En ze heeft genoeg smoel om d'r vrouwtje te staan... enige drijfveer om dan je kind af te staan is dat je egocentrisch bent. Kan ze ook niks aan doen, maar vreselijk vind ik het wel voor het kind.

En die opmerking eerder "niet meer naar de kapper kunnen of nieuwe kleren kunnen kopen, 1 uur reistijd teveel vinden (ook al zou ze dan met kind op die manier bij d'r moeder kunnen wonen)"... het geeft wel aan waar TO haar prioriteiten liggen.
quote:eleonora schreef op 21 april 2011 @ 08:37:

Kirsten durft geen 'ja graag' te zeggen Calvijn.

Ze wordt weggezet als een op geld belustte leugenaar (niet door jou overigens), terwijl ze alleen advies en ervaringen vroeg. Ik zou ook niet meer durven te reageren in haar positie.

Zoals je ziet reageert ze gewoon nog. Ze is geen zielig hoopje. Ze is assertief, staat d'r mannetje, regelt effe een adoptie tussen de bedrijven door. Dat jij haar als zielig hoopje wil zien...

Ze maakt ook nergens een verwarde indruk... het is ook geen wanhoopsactie, eerder zakelijk over nagedacht...
Hey Iwannalive, ga jij gewoon nooit naar bed ofzo?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
quote:Chryssa schreef op 21 april 2011 @ 23:33:

Hey Iwannalive, ga jij gewoon nooit naar bed ofzo? Een snuifje per dag, kan je gewoon doortrekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven