Huh? Snap het GGD niet...
vrijdag 22 april 2011 om 14:46
Hallo allemaal
Een paar dagen geleden was de schoolarts op de basisschool van mijn jongste dochter (6 jaar). Ze is gemeten, gewogen, en er was ook nog een oogonderzoek, maar daar hoefde ze niet aan mee te doen omdat ze al een bril heeft. Ik was hier trouwens niet bij, bij dit onderzoek.
Nu kregen we vandaag een brief van de GGD, dat er een vervolgonderzoek komt voor mijn dochter, ivm haar lengte!?
Ze is 119,5 cm lang, weegt 20 kg, en is 6 jaar en 1 maand oud. In vergelijking met haar klas- en leeftijdsgenootjes is ze iets (paar cm) kleiner en ook iets lichter. Qua kinder bmi zit ze keurig middenin het groene gebied.
Dus....wtf? Waarom in godsnaam een vervolgonderzoek?
Mijn man heeft al gebeld met de GGD, we worden teruggebeld....
Maar ik dacht misschien heeft iemand hier enig idee?
(Een aantal van haar vriendinnetjes moeten ook terugkomen (hoorde ik daarnet toen ik mijn dochter naar een kinderfeestje bracht) maar dat is dan omdat die te zwaar zouden zijn, een van hen is bijv. 1.22 cm en 27 kg, en de andere ongeveer even lang en 24 kg)
Een paar dagen geleden was de schoolarts op de basisschool van mijn jongste dochter (6 jaar). Ze is gemeten, gewogen, en er was ook nog een oogonderzoek, maar daar hoefde ze niet aan mee te doen omdat ze al een bril heeft. Ik was hier trouwens niet bij, bij dit onderzoek.
Nu kregen we vandaag een brief van de GGD, dat er een vervolgonderzoek komt voor mijn dochter, ivm haar lengte!?
Ze is 119,5 cm lang, weegt 20 kg, en is 6 jaar en 1 maand oud. In vergelijking met haar klas- en leeftijdsgenootjes is ze iets (paar cm) kleiner en ook iets lichter. Qua kinder bmi zit ze keurig middenin het groene gebied.
Dus....wtf? Waarom in godsnaam een vervolgonderzoek?
Mijn man heeft al gebeld met de GGD, we worden teruggebeld....
Maar ik dacht misschien heeft iemand hier enig idee?
(Een aantal van haar vriendinnetjes moeten ook terugkomen (hoorde ik daarnet toen ik mijn dochter naar een kinderfeestje bracht) maar dat is dan omdat die te zwaar zouden zijn, een van hen is bijv. 1.22 cm en 27 kg, en de andere ongeveer even lang en 24 kg)
vrijdag 22 april 2011 om 23:41
Ik vertelde de laatste keer bij het CB aan de arts dat dochter zo slecht eet. Ze leeft van anderhalve boterham en een stukje fruit zo ongeveer en dat is een goede dag. Warm eten wil ze niet. Snoep/chips/koek wil ze wel hebben, maar als je het geeft, eet ze het niet. Vlees weigert ze categorisch sinds haar geboorte. Arts schrijft op wat ik zeg en begint vervolgens een relaas over dat ik gezonder moet koken, wat verstandige keuzes zijn voorop brood en voor tussendoortjes en over peutergym. Want dochter was toch wel erg stevig en "dat willen we niet natuurlijk". Ik heb eerst gevraagd of ze haar aantekeningen wilde teruglezen. Vooral het gedeelte van het niet willen eten. En daarna gevraagd of ze mijn rekeningnummer wilde om de onderhoudsbijdrages over te maken. Ja, het was ineens "we" dus alsik samen met de arts een kind heb, mag ze betalen ook.
zaterdag 23 april 2011 om 22:47
Moppekind is 123 centimeter, 27 kilo, BMI 17,85.
Aan de bovenkant van de groene zijde, dus.
Hier kun je de bmi gemakkelijk berekenen.
http://www.zuivelonline.nl/pagina/968/t ... meter.html
Twee jaar geleden was hij 112 centimeter en 23 kilo bij de schoolarts. Toen had hij wel overgewicht. BMI 18,34. We kregen toen een folder thuisgestuurd met aanbevelingen, maar geen gezeur over een bezoek aan een diëtist o.i.d.
Ik kon in de curve al zien dat het gewicht omhoog geschoten was, t.o.v. de lengte die de curve netjes had gevolgd, dus zijn we zelf al overgestapt op mager vleeswaar op brood, geen kaas en zoet meer. Gelukkig is hij een carnivoor.
Aan de bovenkant van de groene zijde, dus.
Hier kun je de bmi gemakkelijk berekenen.
http://www.zuivelonline.nl/pagina/968/t ... meter.html
Twee jaar geleden was hij 112 centimeter en 23 kilo bij de schoolarts. Toen had hij wel overgewicht. BMI 18,34. We kregen toen een folder thuisgestuurd met aanbevelingen, maar geen gezeur over een bezoek aan een diëtist o.i.d.
Ik kon in de curve al zien dat het gewicht omhoog geschoten was, t.o.v. de lengte die de curve netjes had gevolgd, dus zijn we zelf al overgestapt op mager vleeswaar op brood, geen kaas en zoet meer. Gelukkig is hij een carnivoor.