Kom nou!!!

23-04-2011 10:40 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet klagen en niet zeuren, en ga het hier lekker toch even doen

Nu ruim 39 weken zwanger, en ik ben het wachten zo beu!!!

Met 't warme weer worden m'n voeten, enkels, kuiten dik van 't vocht, m'n buik staat op knappen, ik slaap slecht, alles rondom m'n heupen/bekken begint gevoelig te worden en ik ben gewoon gigantisch ongeduldig!!!!!

En wat nou als straks niets meer normaal word? m'n borsten hangen nu al meer, m'n buik dat word nooit strak en... ooh jee, wat nou als m'n hele lichaam stiekem dikker is geworden??....

BLEGH!!

En nu relativerend wat ik tegen m'n omgeving zeg, want sja, klagen hoort niet:

"Alles gaat goed, ik heb bijna nergens last van en het is mooi weer waar ik van kan genieten. Dus komt vanzelf, je dwingt er toch niets aan" (met een lievelijke lach op m'n gezicht).

Nog meer mensen die nu vol ongeduld zitten te wachten??
vorige zomer was ik 41 weken zwanger met 31 graden op de thermometer. Dus ik herken het eerte deel wel. Ik heb me over mijn lijf eigenlijk nooit druk gemaakt, maar dat is ieder voor zich. Ik vind dat je er best een beetje over mag klagen, hoor. Het is ook gewoon vervelend om tonnetje rond te zijn zonder enkels en 8 keer je bed uit als dse mussen van het dak vallen. Probeer de humor er van in te zien, eet nog eens een ananas en drink een tonic, heb effe wilde seks met je vriend... voor je het weet begint de bevalling en dan wil je terug naar de dag ervoor toen alles gewoon nog ongemakkelijk was ipv heel erg zeer deed

Duurt lang he dat wachten op de baby, en je mag best even klagen. Het is ook warm en als je vocht vasthoudt en slecht slaapt kan dat best vermoeiend zijn,

Maar troost je met de gedachte dat de baby er binnen ruim 2 weken zeker is, en waarschijnlijk veel eerder.

Ik baalde van dezelfde dingen vlak voor mijn bevalling (behalve de hitte dan want ik was in Nov uitgerekend).. Maar nu 5 maanden later valt de ' schade' alles mee, terwijl ik een gigantische 25 kilo (!) aan was gekomen.

het komt goed meis, en straks heb je een prachtige baby en nog de hele zomer voor je.

Succes alvast met de bevalling! Weet je al wat je krijgt? En is het de eerste?
Klaag jij maar even lekker hoor, ook daar is het forum voor. Zit nu niet te wachten, heb dat wel gedaan (41 wk 3 dagen voordat kind zich liet zien). En ik sluit me aan bij Allis; probeer toch te genieten van deze tijd. Want die komt nooit meer terug...

Succes, het zijn echt echt echt de laatste loodjes!
Ik ook, vorig jaar zomer op alledag gelopen in de bloedhitte. Het is spuugvervelend, je kunt niks meer ondernemen met dat logge lichaam en je hebt er totaal geen invloed op wanneer de bevalling gaat plaatsvinden, daar werd ik stapelgek van, dat suffe gewacht.

En dan mensen die zeiden: 'geniet er nog maar van, nu kan het nog', echt, ik wilde hun koppen eraf hakken. Ga zelf genieten en flikker op!!!

Ik was zelf (dus) absoluut niet meer in staat om nog normaal na te denken en te relativeren. Misschien dat je je daarom nog extra zorgen maakt om je lichaam. Echt, het komt vaak grotendeels wel weer goed, en je hebt straks niet eens tijd meer om te treuren over wat is gaan hangen of lubberen...

Ik snap je klaagmodus; gooi het er lekker uit tegen man of vriend. De baby zal in in ieder geval heel snel komen en anders wordt ie over 2 weken gehaald. Maak het jezelf tot die tijd zo comfortabel mogelijk.

Sterkte!
Ik had tot mijn 39e week helemaal geen last van zwangerschapsstriemen. Toen sprongen ze er opeens allemaal in.
Geniet nog even van de rust. Echt waar! En sterkte met wachten.
Ja, ik!

- Klaagmodus aan-

Ik was gisteren uitgerekend, en ben er zo klaar mee! Mijn voeten en enkels hebben formaat olifantspoot, mijn dochter zit zo laag dat ik er last van heb met lopen, mijn bed is niet meer die heerlijke plek waar je kunt slapen, maar een soort martelwerktuig. Ons hele huis is klaar om een baby te ontvangen, ik heb genoeg van het rondhangen, ik heb genoeg van al die mensen op straat die me vragen of het er soms 2 zijn, ik ben klaar met het continue naar de wc moeten en het maagzuur.

- Klaagmodus uit-

Vooral wil ik héél graag onze dochter leren kennen, haar lekker vasthouden en knuffelen, en kijken of ze op haar grote broer lijkt. Gelukkig schijnt er een gezellig zonnetje, voordeel van al die vrije tijd is dat ik al lekker bruin begin te worden, mijn huis is nog nooit zo opgeruimd geweest, en al die aandacht voor die zwangere buik is best gezellig.

Maar dat wachten...
Pff ik klaag met je mee. Vandaag 41 weken zwanger. Gister gestript door de verloskundige. Gisteravond ontzettende krampen gehad maar vanmorgen was alles weer bij het oude, niks aan de hand. Baby heeft nog voldoende vruchtwater dus ik verwacht niet dat de bevalling dit weekeinde op gang gaat komen.

Dinsdag ga ik vragen om een afspraak in het ziekenhuis om ingeleid te worden. Ook ik ben het wachten beu, vooral met dit warme weer. Ik wil gewoon weer lekker kunnen sporten. En ik snak naar een glas wijn en sigaretten, het valt me zwaar deze laatste loodjes.

Zo dat lucht op! Veel sterkte met wachten in ieder geval!
Oh ik snap je gevoel zo goed! Mijn zoon ligt nu bij me (8 weken oud), maar wat heb ik lang op hem moeten wachten. Uiteindelijk geboren bij 42.1, ik hoop dat jij niet zo lang hoeft te wachten, want dat is gewoon k.t!

Sterkte en probeer alles over je heen te laten komen en je niet te druk te maken, want dat gaat je niet helpen.
whoe, ben 33 weken en snap precies hoe je je voelt. 7 to go....

Succes!!
Gaat vanzelf wel over en dan zit je met een jankend kind die net als jij last heeft van de warmte hahahahhah
Hee!

Wat een reacties al!

Ik weet niet meer wie wat zei of vroeg maar..

Het is m'n 2de, en het gekke is dat ik bij mijn 1ste helemaal niet heb gedacht "oeii, nog maar 3 weken, het mag nu komen" of ongeduldig heb gewacht.

Hij was echter ook 10 dagen te vroeg.. (of heb ik misschien dat ongeduld van toen 'geblokt' uit m'n hoofd?)

Dat was in de zomer van 2006, het toppunt was toen 38 graden...

(dus wederom, ach ik heb nu niets te klagen).

Het gekke is dat ik nu dus echt al vanaf 36 weken denk "wanneer zal hij/zij komen?".

"ik hoop snel, ik hoop snel, ik hoop snel".

Iemand zei ook dat mensen je gaan vragen of er 'echt geen 2 in zitten".

Onbekenden beginnen tegen mij ook spontaan "je hoeft niet lang meer hé?".

Als ik dan zeg dat ik bijna uitgeteld ben, worden ze soms spontaan zenuwachtig, alsof ik ter plekke ga bevallen en zij het kind zullen moeten halen hahahaha.

Mijn vriend zei ook al "ik vind het zo grappig om ietsjes achter je te lopen, dan zie ik mensen altijd een 2de keer om kijken en nog even nastaren".

Klagen en zeuren probeer ik maar zo min mogelijk te doen.

Ik vind het nogal oneerlijk eigenlijk, want er zijn zoveel mensen die graag een kindje zouden willen en dat niet kunnen om wat voor reden, of vanaf halverwege de zwangerschap plat liggen of een kindje verliezen... Dus ik vind dat ik dat recht niet heb..

Maar soms komt er enorme ongeduld en sagerijnigheid naar boven en dan wil ik eigenlijk iedereen wel uitschelden!

En vlinder, wie weet heb je wel gelijk, is 't kindje geboren en dan open ik een topic "ga maar weer terug!" hahahahaha :P

Noodles: ik durf niet eens op de weegschaal te gaan staan, dus weet niet hoeveel ik ben aankomen.

Vorige zwangerschap was ik 13 kilo zwaarder, en na 7 weken was er alweer 15 af. Iedereen om me heen zegt dat ze vinden dat ik echt alleen een buik heb en verder niets.. Maarja of ik het lef zou hebben tegen een hoogzwangere te zeggen "je bent wel helemaal dik geworden hé!, dat vraag ik me af hahaha

Priek: wanneer ben je uitgeteld?

Flomy: Bij mijn zoontje ben ik toen ingeleid. Ik vond de bevalling verschikkelijk en niet op te vangen.

Ik heb dus zelf zo enorm de hoop dat het kindje zichzelf aan dient zonder 'kunstmatige' hulp. Dat geeft me dan het idee dat het misschien nu meer onder controle te houden zou zijn.

Maarja, of dat zo is?

Volgens de gyn hoeft het geen verschil te maken..

Ik hoop voor je dat je kindje zich zo snel mogelijk aandient, je bent al bijna 2 weken verder als mij, jij hebt eerste recht! haha
Ik bedenk me nog iets om je mee op te vrolijken:

Je hebt straks gewoon een pasgeboren baby, dat is zo heerlijk. Als ik terug denk aan mijn kraamtijd echt de allermooiste week van mijn leven.

*zwijmelt even weg*
Ow ik lees dat het al je tweede is, dus je weet al hoe mooi het is..

Maar toch iets om je enorm op te verheugen.

Ik herken wel wat je schrijft over blij moeten zijn omat het niet iedereen gegund is etc, maar even klagen aan het einde van je zwangerschap mag hoor
Ik ben heel benieuwd Noodles..

Bemerk bij mezelf dat ik gewoon wat onzeker (ws is het dat irrationele waar iemand eerder al wat over zei) ben over alles wat komt.

Kan soms zo negatief zijn dan denk ik "m'n lichaam is straks (nog meer) uitgezakt, wat nou als ik niet zoveel van dit kindje hou als van m'n eerste (want dat is toch eigenlijk onmogelijk), de bevalling was een hel, bladibladibla....

Komt vast allemaal goed...
Herkenbaar! Ik ben a.s. woensdag uitgerekend, maar de verloskundige zei al vorige week dat de kleine nog zo prima zit, dat ze verwacht mij a.s. donderdag weer gewoon voor controle te zien.

Het is onze 2e en onze oudste wil samen in de zandbak, dan weer op schoot kruipen, klimt overal op, en da's prima normaal, maar ik heb een energie van nul komma nul op het moment dus ik vind het eigenlijk wel mooi geweest nu.

Wil mijn normale kleren weer aan en weer gewoon in bed kunnen omdraaien
Je hebt 9 maanden niet gerookt...waarom in godsnaam weer beginnen? Weet je hoeveel schade rook aan je pasgeboren koter doet? En je gaat ervan stinken...en het is te duur en je kunt er dood aan gaan.
Bazinga!
quote:julia_van_henegouwen schreef op 23 april 2011 @ 11:30:

whoe, ben 33 weken en snap precies hoe je je voelt. 7 to go....

Succes!!

Of negen...

Sterkte dames , 5 jaar geleden liep ik in de zomer hoogzwanger. 3 hittegolven gehad, en wat was ik het beu. Uiteindelijk met 41 wk bevallen. Wat een heerlijkheid :D
quote:vivalda schreef op 23 april 2011 @ 12:22:

Je hebt 9 maanden niet gerookt...waarom in godsnaam weer beginnen? Weet je hoeveel schade rook aan je pasgeboren koter doet? En je gaat ervan stinken...en het is te duur en je kunt er dood aan gaan.

*gaap*

En jij denkt dat TO dat allemaal niet weet ?

Ze gaat roken, omdat het kan. Punt.

( ps, roken kan ook buiten hoor, hoeft die koter niets van mee te krijgen. )
quote:just-juul schreef op 23 april 2011 @ 12:28:

[...]

*gaap*

En jij denkt dat TO dat allemaal niet weet ?

Ze gaat roken, omdat het kan. Punt.

( ps, roken kan ook buiten hoor, hoeft die koter niets van mee te krijgen. )
quote:bloempje1985 schreef op 23 april 2011 @ 12:08:

Ik ben heel benieuwd Noodles..

Bemerk bij mezelf dat ik gewoon wat onzeker (ws is het dat irrationele waar iemand eerder al wat over zei) ben over alles wat komt.

Kan soms zo negatief zijn dan denk ik "m'n lichaam is straks (nog meer) uitgezakt, wat nou als ik niet zoveel van dit kindje hou als van m'n eerste (want dat is toch eigenlijk onmogelijk), de bevalling was een hel, bladibladibla....

Komt vast allemaal goed...

Tuurlijk komt het allemaal goed!

Gek is dat he, bij zwangere vriendinnen denk ik altijd: nou nog even en je kindje is er (heel vanzelfsprekend), terwijl ik bij mezelf tot en met de laatste dag nog zoeits had van: eerst zien en dan geloven.

En was je eerste bevalling zo erg? dan snap ik goed dat je nu wat zenuwachtiger bent.. gelukkig gaan tweede bevallingen vaak makkelijker (minder moeilijk) en sneller toch!? Laten we hopen dat het ook voor jou geldt.

En zo te lezen ben je niet zoveel aangekomen, dus je figuur komt vast weel helemaal goed.

hier nog een heel klein mini buikje, maar verder al 18 kilo kwijt en ik voel me met de dag slanker. Dat heb jij straks ook. Bij mij helpt trouwens hardlopen, daar ben ik een paar maanden na de bevalling mee begonnen en ik vind het heerlijk. En buikspieroefeningen, leuk is anders, maar effectief is het zeker...

Straks kun je weer lekker liggen in bed, heerlijk omdraaien en als je wilt op je buik slapen. Je enkels en voeten zijn al heel snel weer normaal. Je kunt een wijntje drinken (zalig!) en als je wilt een sigaretje roken (jaja, kom maar op met dat commentaar hihi.. Hier 9 maanden niet gerookt, maar een weekje na de bevalling een sigaretje, en dat was me toch lekker. Nu ik bijna geen bv meer geef neem ik 's avonds als mijn zoontje op bed ligt op ons dakterras een wit wijntje en een sigaretje en daar kan ik nu zoveel meer van genieten omdat ik weet hoe het is als het niet mag).

Langzaam aan ga je je oude kleren weer passen, ook zo fijn he hoe blij je ineens met je ' oude' kleding bent..

Zal ik nog even doorgaan? geen probleem hoor...

Komt goed lieverd, komt echt helemaal goed..
quote:Mieomij schreef op 23 april 2011 @ 11:09:

Ik had tot mijn 39e week helemaal geen last van zwangerschapsstriemen. Toen sprongen ze er opeens allemaal in.Is het nog een beetje goed gekomen? *kijkt beteuterd naar haar eigen gehavende buik*
Voor alle kindertjes die maar niet willen komen:

KOM ERUIT! DE ZON SCHIJNT EN HET IS JE VERJAARDAG!!!

Succes moeders!

M.

ps, die van mij kwam veel te vroeg, was er nog helemaal niet aan toe.... Ook niet leuk....
quote:mjdh schreef op 23 april 2011 @ 12:54:

Voor alle kindertjes die maar niet willen komen:

KOM ERUIT! DE ZON SCHIJNT EN HET IS JE VERJAARDAG!!!

haha, het is je verjaardag....!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven