Open adoptie

18-04-2011 19:47 998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.

Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.

Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.

Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?

Bedankt alvast!
Kirsten, ik ben ook heel benieuwd hoe het nu met je gaat.

Wat ik me wel nog heel serieus afvraag: ben jij zelf met het idee van adoptie gekomen of is je maatschappelijk werkster hiermee gekomen? Begrijp ik het ook goed dat je nu niet meer voor adoptie gaat, maar je zoontje zelf wilt gaan opvoeden?
Wat ik dus niet begrijp:

Als iemand hier een topic opent over een ongeplande en ongewenste zwangerschap en twijfelt over een abortus vliegen de dingen als: weet je het wel heel zeker en is adoptie geen optie, je om de oren. Nu er iemand is opgestaan hier die het kindje niet weg wil laten halen maar er voor kiest een ander echtpaar gelukkig te maken en haar kindje op te laten voeden door mensen die het wel goed voor mekaar hebben op velerlei gebied, probeert men haar er hier af te praten, andere opties te laten inzien ( ook met weinig geld kan je overleven, 3 jaar is te overzien, want dit en want dat). Dat zijn dingen die een vrouw die zwanger is en toch al emotioneel ontvankelijker aan het wankelen maken. En dat is nu net níet wat zij in haar situatie kan gebruiken.

Ze heeft, denk ik, een verstandige keuze gemaakt. Met haar hoofd. En wie zijn wij om haar daar dan weer vanaf te kletsen.

En ja ik weet waar ik het over heb. Ik heb ook in de sanering gezeten, met een aantal kinderen, want die waren er al. En ik ben ook nog eens ongepland in verwachting geraakt. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat haar besluit heel dapper, én persoonlijk is. Hiermee geeft ze haar kindje de best mogelijk start die ze haar kindje maar geven kan. En dat lieve mensen, maakt haar een hele goede, én verantwoordelijke moeder in mijn ogen.
mariamena, Ik denk dat veel mensen hier het idee hebben gekregen dat TO haar kindje eigenlijk helemaal niet wil opgeven. En dan wordt het natuurlijk wel een beetje een ander verhaal. Want ze er gewoon wel helemaal achter die adoptie had gestaan, dan was die keus voor haar goed geweest. Maar er schemert toch wel erg doorheen dat ze dit kind eigenlijk bij zich wil houden. Dan is het toch niet zo vreemd dat mensen hier haar laten zien dat er beste mogelijkheden zijn om dat werkbaar te maken?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Wellicht dat ze daarom wil gaan voor de optie: open adoptie?

Zodat ze nog wel enigszins contact houdt met het kindje, weet waar het terecht komt, en het op kan zoeken of hij/zij haar als hij/zij oud genoeg is?
Jawel, maar dat werkt dus volgens mij (als ik me alle informatie die op dit topic gegeven is goed herinner) in Nederland niet helemaal zo. En als ze het kind eigenlijk gewoon wil houden, maar voornamelijk bang is, dan is het toch des te schrijnender om het maar af en toe, van een afstand, te kunnen meemaken?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Mariamama,

Vanuit mijn oogpunt (en die van mijn adoptie ouders) zou ik niet blij zijn geweest met een Open Adoptie. Het gevoel dat je constant in een soort van gevoels conflict leeft. De angst dat je moet kiezen (ook voor de adoptie ouders, het gevoel van "wie's kind is het nou?).

Ik ben blij dat ik niet die druk heb gehad als kind en volwassene. Ik had gewoon 1 stel ouders, schatten van mensen die mij al hun liefde hebben gegeven en mij hebben opgevoed naar hun standaard, ik ben (mede hierdoor) een evenwichtig mens geworden (met fouten natuurlijk).
Optimist tot in de kist!
Ben benieuwd waar to is gebleven?
Zat ik ook net te denken, maar ik kan me voorstellen dat ze achter de schermen contact heeft met oa Eleonora en Felice, dus dat het vast goed gaat komen met TO (en zoon!)
quote:Julus schreef op 23 april 2011 @ 10:41:

Ben benieuwd waar to is gebleven?Het zou me niets verbazen als TO hier niet meer terug gaat komen. En heel eerlijk gezegd zou ik haar dat ook niet kwalijk kunnen nemen.
Ze heeft even afstand genomen.
Topic mag dus dicht, denk dat dat het beste is.
Áls ze dat wil dan zal ze daar wel om vragen lijkt me.
ik hoop niet dat het topic dicht gaat. ik wil namelijk zo graag weten hoe het gaat en wat ze zal kiezen. ik heb steeds niet mijn mail adres gegeven omdat ik haar niet wil bezwaren om steeds haar verhaal te doen. ik snap haar keuze om even afstand te nemen van al wat hier gezegd wordt. ik vind dat veel dingen erg kwetsend overkomen, ik geloof en vertrouw haar. ik heb nooit getwijfeld aan haar verhaal. ik proefde ondanks dat ze zakelijk haar verhaal deed haar verdriet en angst door alle woorden heen, Kirsten ik wens je zoveel geluk!!! ik hoop dat je hier nog eens terugkomt. eigenlijk hoop ik dat alle mensen die het verhaal niet vertrouwen hier wegblijven zodat dit weer haar plek mag zijn.
quote:baby_ernie80 schreef op 21 april 2011 @ 00:10:

Iwannalive, ik vind je kruistocht tegen deze TO zwaar overdreven en het begint een beetje op een vastgelopen langspeelplaat te lijken. Je doet verdorie net of ze haar kind persoonlijk op marktplaats heeft gezet.

Wat kan het jou schelen dat er hier vrouwen zijn die geneigd zijn om TO te geloven en haar van adviezen te voorzien? Want voorlopig is dat het enige wat er tot nu toe is gebeurd. Er is nog geen sprake geweest van het daadwerkelijk versturen van spullen e.d. en dan nog is dat jouw probleem niet, maar de zaak van TO en degene die haar wil(len) helpen. Die zijn oud en wijs genoeg om verstandig om te gaan met alles wat hierbij komt kijken, lijkt me zomaar.

Jij hebt recht op jouw mening uiteraard, maar waarom zo agressief en fanatiek van leer trekken? Ze bezorgt jou geen persoonlijke overlast toch? Ze eet je brood niet, ze draagt je kleren niet en ze woont niet onder jouw dak. Kortom: als je er zoveel last van hebt, ga je fijn op een andere webpagina lezen en *poef*, weg zijn al je frustraties.

Stel nou dat het echt is? Dan jaag je een zwaar wanhopige TO hier knetterhard weg. Mijn idee is, dat als dit nep is, de verhaallijn vanzelf uitgedund raakt en TO vanzelf wel van het toneel verdwijnt. Zo gaat het tenslotte altijd met de neptopics hier. Maar ik ben wel geneigd te geloven dat dit echt is. En zoals te lezen valt, heeft TO inmiddels achter de schermen al contact met bijvoorbeeld Eleonora. En haar acht ik forum-ervaren genoeg om door een verhaal heen te kunnen prikken, mocht dat nodig zijn.

Kortom: trek je te strak zittende panty uit je kruis en relax een beetje. Dan doe je een stuk langer met je hartkleppen.

Prachtig verwoord!

*en nu verder lezen*
quote:Julus schreef op 23 april 2011 @ 12:44:

Topic mag dus dicht, denk dat dat het beste is.Die beslissing is aan TO en aan niemand anders.
quote:kirsten1989 schreef op 18 april 2011 @ 19:47:

Hallo,

Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.

Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.

Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.

Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?

Bedankt alvast!

Nee, ik heb geen ervaring met adoptie

Zijn een jurist en maatschappelijk werk nou echt de beste invalshoek voor zoiets ingrijpends als adoptie van je kind? Dat vraag ik me welk af

Is deze instantie niet veel voor de hand liggender?

Waar is de vader eigenlijk gebleven....?

Hoe dan ook: een voorspoedige zwangerschap en bevalling gewenst - en, misschien, wie weet, verander je van mening en mogelijkheden, een goed moederschap.

Dimpf
Ik ben erg benieuwd naar Kirsten.

Begrijp erg goed dat ze even afstand genomen heeft.

En hoop heel erg dat ze door wat afstand van alle informatie en vele woorden dichtbij zichzelf en haar gevoel kan komen en beslissen wat voor haar en haar kind de beste keuze zal zijn.

Laat je nog eens iets horen meisje?(eventueel via Eleonora?)

Van afstand leef ik met je mee.
Geen nieuws nog? Ben toch wel erg benieuwd hoe het met Kristel gaat en of ze nu gekozen heeft om haar baby te houden of af te staan ter adoptie?
ik heb ook mailcontact met Kirsten maar helaas al een paar dagen niks gehoord...
a docter a day keeps the apple away
Misschien even aan het genieten van het mooie weer ipv binnen achter de PC....
heb ik ook gedaan, genieten van het mooie weer...
Wat denk je ervan, Marmul?
ik denk, dat mijn vragen te persoonlijk werden ofzo.

Ik weet het niet zeker, dus wacht nog een paar dagen.
quote:marmul schreef op 26 april 2011 @ 09:58:

ik denk, dat mijn vragen te persoonlijk werden ofzo.

Ik weet het niet zeker, dus wacht nog een paar dagen.

Ik heb je een mail gestuurd!

Ik kon in het weekend niet op internet omdat ik alleen doordeweeks de laptop van werk mee mag nemen.
Ze heeft toch ook nog met wat anderen contact, heeft niemand nog iets gehoord? Kan ook zijn dat het probleem is opgelost, geen hulp meer nodig. Des te beter in dat geval. (blijf sceptisch, dat wel).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven