Gezondheid alle pijlers

fibromyalgie?

25-03-2011 15:16 1228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen, al geruime tijd loop ik met vage klachten rond: pijnlijke schouders/nek met uitstraling naar armen, pijn achter mijn knieeen en pijnlijke branderige voeten.

Ik ben met deze klachten naar de huisarts gegaan, hij heeft mij doorgestuurt naar de neuroloog, die stelde de diagnose fibromylagie.

Sinds deze diagnose ben ik niet meer mezelf, ik speur heel internet af en wordt daar soms heel angstig van, vooral omdat ik lees dat fibrolmylagie erger kan worden. Ook weet ik niet zeker of ik het echt heb, want ik slaap heel goed en ben verder niet moe.

Misschien wil ik niet accepteren dat ik deze ziekte heb, omdat het verloop zo kan verslechteren.

Wie heeft er tips, moet je perse bij fibro moe zijn en niet kunnen slapen of is dit per persoon anders? dank jullie wel voor de respons
quote:jessie1982 schreef op 26 maart 2011 @ 13:07:

Fybromyalgie is heel heel goed te behandelen met accupunctuur, al heel veel mensen gezien die bij mijn accupuncturist bijna pijnloos zijn geworden. Het is namelijk niet veel anders als teveel afvalstoffen/verzuring!!

Succes, probeer het eens!!!
Sil is vanzelf beter geworden, Hoops noemt de diagnose onzin en heeft er geen last meer van en Jessie beweert dat mensen helemaal genezen zijn d.m.v. acupunctuur..............................en acupunctuur doet effectief 3 X nix

Dus...hoe kunnen jullie blijven volhouden dat een lichamelijke ziekte is..............??????
Klaasje geloof je nu in eens in acupunctuur en goede voeding?!
Tsja Sylvia geloofde ook helemaal dat Jomanda gelijk had. Ik laat me niet leiden door een paar die ergens anders in geloven. Ik hou het wel gewoon bij wat de dokter zegt thank you very much.
Het is wel een serieuze missie van je he Klaasje?
quote:Mainecoon79 schreef op 26 april 2011 @ 21:51:

Klaasje geloof je nu in eens in acupunctuur en goede voeding?! Wel goed lezen he, ik schreef acupunctuur doet 3 X nix.
quote:mamalief schreef op 26 april 2011 @ 21:54:

Het is wel een serieuze missie van je he Klaasje? Ja, het kost de maatschappij handen vol geld.
quote:Mainecoon79 schreef op 26 april 2011 @ 21:52:

Tsja Sylvia geloofde ook helemaal dat Jomanda gelijk had. Ik laat me niet leiden door een paar die ergens anders in geloven. Ik hou het wel gewoon bij wat de dokter zegt thank you very much.

Jomanda heeft vast heel veel mensen genezen van hun FM...........als dr. Bauer dat kan, acupunctuur en gewoon niet in de diagnose geloven..........dan kon Jomanda hetzelfde effect bereiken.

Maar nee, tegen een echte ziekte als kanker werkt geloven niet.

Die moet behandeld worden.
quote:klaasje73 schreef op 26 april 2011 @ 22:01:

[...]

Ja, het kost de maatschappij handen vol geld.Vertel mij eens wat ik de maatschappij kost puur en alleen doordat ik denk FM te hebben?
quote:mamalief schreef op 26 april 2011 @ 22:10:

[...]

Vertel mij eens wat ik de maatschappij kost puur en alleen doordat ik denk FM te hebben?

Jij mag denken wat je wil, dat kost helemaal nix.

De mensen met de diagnose hebben er heel wat doktersbezoekjes en onderzoeken op zitten. De meeste hebben al jaaaaaaaren klachten, kun je je voorstellen hoe vaak die naar een dokter gegaan zijn.
Mijn ervaring is dat juist mensen met FM minder vaak naar een dokter gaan dan "gezonde" mensen.

Juist doordat ze de diagnose hebben en dus weten waar klachten vandaan komen en er niks aan te doen is.

Je volgende punt is?
quote:mamalief schreef op 26 april 2011 @ 22:18:

Mijn ervaring is dat juist mensen met FM minder vaak naar een dokter gaan dan "gezonde" mensen.

Jouw ervaring hoeft niet maatgevend te zijn.

Juist doordat ze de diagnose hebben en dus weten waar klachten vandaan komen en er niks aan te doen is.

Oh ja, weet je dan waar de klachten vandaan komen????

Nou, waar vandaan dan????

quote:klaasje73 schreef op 26 april 2011 @ 22:14:

[...]

Jij mag denken wat je wil, dat kost helemaal nix.

De mensen met de diagnose hebben er heel wat doktersbezoekjes en onderzoeken op zitten. De meeste hebben al jaaaaaaaren klachten, kun je je voorstellen hoe vaak die naar een dokter gegaan zijn.

Dus.. bottom line

Wees blij met deze diagnose, ook jij, want dan gaan we niet meer naar de dokter, en scharen al onze kwaaltjes, pijntjes enzovoorts onder FM. Kloar.

Hèhè, zo zie je maar weer dat zo'n diagnose zakken vol met geld schéélt Klaasje. En dat terwijl jij steeds weer in het medische circuit terecht komt. Tsk
Later is nu
Ziektewet, WAO-uitkering (en als ze alleenstaand zijn en eruit geknikkerd: een bijstandsuitkering), huishoudelijke hulp, scootmobiels.........................

(en nee niet voor jullie natuurlijk, maar voor al die anderen..........)
Tuurlijk Klaasje.. blijf lekker staan op je houten kistje.. Vind je het erg als ik me er niet meer mee bemoei? Jij kunt mij voorlopig niet overtuigen, jij leest gelooft mijn ervaringen niet. Dus.. wat te doen? Het loslaten, allebei misschien.

Toedels

Later is nu
quote:klaasje73 schreef op 26 april 2011 @ 22:41:

Ziektewet, WAO-uitkering (en als ze alleenstaand zijn en eruit geknikkerd: een bijstandsuitkering), huishoudelijke hulp, scootmobiels.........................

(en nee niet voor jullie natuurlijk, maar voor al die anderen..........)En al deze zaken zijn beschikbaar en worden vergoed voor mensen met een niet bestaande ziekte?
quote:mamalief schreef op 26 april 2011 @ 22:46:

[...]

En al deze zaken zijn beschikbaar en worden vergoed voor mensen met een niet bestaande ziekte?

Vanaf 2005 zijn mensen met FM massaal de WAO uitgeknikkerd, maar meestal gingen ze dan echt niet aan het werk hoor.

(en wat een geld dat kost en nog kost aan rechtszaken!)

En de bijstand is schijnbaar niet zo streng en laat vrouwen met FM vaak wel toe tot een uitkering.

Het kost anders ook heel wat moeite om aan je scootmobiel en/of huishoudelijke hulp te komen. Zo makkelijk is het niet meer.

Maar strijdbaar he die FM-ers, ze gaan door met de strijd voor erkenning en hulpmiddelen!!

(net als ik haha)
quote:dreamer schreef op 26 april 2011 @ 22:43:

Tuurlijk Klaasje.. blijf lekker staan op je houten kistje.. Vind je het erg als ik me er niet meer mee bemoei? Jij kunt mij voorlopig niet overtuigen, jij leest gelooft mijn ervaringen niet. Dus.. wat te doen? Het loslaten, allebei misschien.

Toedels

Jouw ervaringen zijn subjectief en FM is inderdaad een kwestie van geloven................
quote:klaasje73 schreef op 26 april 2011 @ 23:01:

[...]

En de bijstand is schijnbaar niet zo streng en laat vrouwen met FM vaak wel toe tot een uitkering.

Ja de bijstand is niet zo kieskeurig.

Komt misschien ook omdat het het laatste vangnet is, zodat als je nergens anders recht op hebt en je geen eigen inkomen kunt genereren toch niet hoeft te verhongeren in een kartonnen doos? En nee, dan maakt het niet uit of je nou FM hebt, gewoon vette pech of gewoon lui bent.

Overigens ken ik geen FM-ers in de bijstand of WAO maar zoals je al zei: mijn ervaring is niet maatgevend. (is dat wel een woord?)
quote:klaasje73 schreef op 26 april 2011 @ 23:04:

[...]

Jouw ervaringen zijn subjectief en FM is inderdaad een kwestie van geloven................

Gottegot wat heb ik een medelijden met jehova's die bij jou aan d edeur komen.

Ben ej dan ook zo vasthoudend?
Volgens mij is Klaasje zelf een Jehova-getuige! zo komt ze bij mij in ieder geval over. Die zijn ook zo overtuigd van hun eigen gelijk.
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
quote:Netje-67 schreef op 26 april 2011 @ 23:16:

Volgens mij is Klaasje zelf een Jehova-getuige! zo komt ze bij mij in ieder geval over. Die zijn ook zo overtuigd van hun eigen gelijk.

Ik ben echt niet de enige die er zo over denkt hoor, er zijn zelfs boeken geschreven over modeziektes.

(maar die worden natuurlijk niet door jullie gelezen, te confronterend)
quote:Netje-67 schreef op 26 april 2011 @ 23:16:

En jullie zijn niet overtuigd van jullie eigen gelijk??

(beetje de pot verwijt etc.)
quote:mamalief schreef op 26 april 2011 @ 23:08:

[...]

Gottegot wat heb ik een medelijden met jehova's die bij jou aan d edeur komen.

Ben ej dan ook zo vasthoudend?

Vroeger dronk ik daar een kopje thee mee!

(vond ik het zo zielig dat ze overal weggestuurd werden)
quote:klaasje73 schreef op 26 april 2011 @ 23:31:

[...]

En jullie zijn niet overtuigd van jullie eigen gelijk??

(beetje de pot verwijt etc.) zij leven met de klachten Klaasje

Overigens staat mijn vraag nog steeds open hoor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven