Mode & Beauty alle pijlers

Bruiloft, kleding vriend

27-04-2011 11:05 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
In juni hebben ik en mijn vriend een bruiloft, met kerk. Ik kan natuurlijk gewoon een net, leuk jurkje aan, maar nu mijn vriend nog. Ik vind het zonde om voor hem dan een pak te halen, gezien hij dat niet vaker kan dragen. Dus ik dacht een pantalon, schoenen en een blousje. Hebben jullie suggesties wat we voor hem kunnen kopen? En waar? Dus netjes maar ook gewoon voor een jonge vent dat hij ook vaker kan dragen na de bruiloft. En wat gepast is voor in een kerk.
*ben wel jaloers, wij hebben binnenkort een bruiloft waar we ons moeten verkleden, tussen het dag- en avondprogramma.... wat een gedoe!!*
Een kaki broek zoals BGB post kan je vriend de hele zomer nog aan. Als je daar een net, stevig gesteven overhemd op draagt, vind ik dat hij goed naar een bruiloft kan hoor. Evt bij kou nog een lamswollen trui om de schouders, of een beetje een sportief colbertje (zonder emblemen en al die rommel).

Ik kan me heel goed vorostellen dat je geen pak voor één keer wilt kopen. Hier op 't durp, zijn veel mannen, die hebben een boerderij, zijn loonwerker of vrachtwagenchauffeur, die zouden daar ook echt niks aan hebben.
quote:NepBlond schreef op 27 april 2011 @ 11:15:

[...]

Het is een bruiloft van een meisje van 22, dus sowieso erg jonge mensen. Het meisje houdt erg van mode (heeft ze gestudeerd), en draagt altijd wat 'andere' kleding, dan anderen. Het is een evangelische, vrij informele 'hippe' kerk.

Zijn maten zijn verschrikkelijk. Ik weet het niet precies, maar volgens mij heeft hij 36/38 in zijn broek, nauwelijks te vinden, haha! Maar ik denk niet dat echt een pak een optie is. Hij voelt zich daar niet lekker in, en dat vind ik echt sneu.

Maar, we zijn wel daggasten. Dus ik vind wel dat hij wat netter moet dan normaal. Hoe krijg ik hem dat aan zijn verstand gepeuterd? Hij is eigenwijs... :PAls ze zo hip zijn kun je zelfs wel sneakers aan onder je (nette) broek. Zou ik ook een hippe, wat strakkere broek kiezen. Hoeft geen skinny hoor, maar niet te losjes zeg maar. En dan met een mooi overhemd erop kan dat er dikke prima uitzien, volgens mij.
http://www.esprit.nl/?LKZ ... t=men&downwelt=collection
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Een spijkerbroek op een bruiloft? Met een pólo? Dan sla je echt de plank heel goed mis. Dat je er uberhaupt over nadenkt.
Maar wat is de dresscode eigenlijk, TO? Wat stond er op de uitnodiging?
Mijn vriend is hiphopper dus een kaki broek, lamswollen truien om de schouders en polo's.. oeiiii.. Dat wordt 'm echt niet. Ik denk dat ik gewoon voor het blousje ga, en donkere broek met colbert.. Maar wat voor schoenen doe je eronder?

Thanks mensen voor de inbreng!
Mijn man is lasser, die draagt nooit een pak.

Voor onze bruiloft heeft zijn moeder hem in pak gehesen (ze is met hem zijn kleren gaan kopen), terwijl ik had gezegd koop een mooie spijkerbroek, hoogstens een pantalon en een mooie blouse. Nee hoor, ze kwamen dus met compleet pak aan, jasje, broek, blouse, en nog net geen giletje...Stropdas heeft ie nog net tegen kunnen houden.

Pak wordt in juni nog 1 keer uit de mottenballen gehaald, want dan trouwt zijn broer. Maar dan kan het jasje zeker naar de zak van Max en ik vind het zo'n zonde en verspilling van grondstoffen. Wanneer moet hij ooit dat jasje weer aan? De broek kan hij nog los dragen, dat overhemd wordt al een twijfelgeval, want je ziet gewoon dat hij er zich niet prettig in voelt.

(Ik had geen jurk bij ons trouwen, en we wilden het vooral informeel houden, ik was dus gedwongen ook veel sjiekere kleren te kopen dan ik van plan was...met gevolg dat ik nu ook iets in de kast heb hangen wat ik nooit meer draag. Blouse met een broek, terwijl ik echt een spijkerbroekentype ben.)

Niet elke man draagt een pak en ik wil ook niet dat bij elke officiële gelegenheid, mijn man weer in hetzelfde pak aankomt. Dus was voor hem een mooie spijkerbroek functioneler geweest
Nope
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 april 2011 @ 11:19:

[afbeelding]

Jaaa, dát is leuk! Zoiets kun je ook wel bij de We kopen he? Ooo, wat een ontzettend sexy outfit.

Hopelijk staat hem dat, mijn vriend heeft een 'luchtig' figuur, uche..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 april 2011 @ 11:21:

[afbeelding]Dit zou ook wel bij hem passen, kan hij lekker z'n allstars aan.
quote:_Barbabella_ schreef op 27 april 2011 @ 11:16:

[...]

Dit kan dus echt niet!

Een spijkerbroek is sowieso not-done bij een bruiloft, maar zeker niet in de kerk!Nou, dat valt reuzemee. Ben een zeer ervaren kerkelijkebruiloftenganger, en het verschilt natuurlijk per stel, maar bij een evangelische dienst vaan een jong, hip, alternatief stel van in de twintig zul je echt wel meer spijkerbroeken aantreffen. Ik zou alleen geen lichtgewassen met gaten kiezen.

http://www.esprit.nl/?LKZ ... t=men&downwelt=collectionNice!

Prima broek, prima schoenen, zou alleen het shirt niet doen.
quote:NepBlond schreef op 27 april 2011 @ 11:22:

[...]

Jaaa, dát is leuk! Zoiets kun je ook wel bij de We kopen he? Ooo, wat een ontzettend sexy outfit.

Hopelijk staat hem dat, mijn vriend heeft een 'luchtig' figuur, uche..Zullen ze best bij de WE hebben. Dit is allemaal van Esprit.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 27 april 2011 @ 11:21:

Pak wordt in juni nog 1 keer uit de mottenballen gehaald, want dan trouwt zijn broer. Maar dan kan het jasje zeker naar de zak van Max

(Ik had geen jurk bij ons trouwen, en we wilden het vooral informeel houden, ik was dus gedwongen ook veel sjiekere kleren te kopen dan ik van plan was...met gevolg dat ik nu ook iets in de kast heb hangen wat ik nooit meer draag. Blouse met een broek, terwijl ik echt een spijkerbroekentype ben.)

Jij had toch ook een leuk jurkje van de H&M kunnen kopen? Voor 30 euro heb je een gezellig jurkje wat je daarna nog altijd weg kan geven. En voor je man, een donkere pantalon, donker overhemd en een (ik noem maar iets) knalgroene stopdas (of een das in dezelfde kleur als jouw bruidsboeket), en zwarte nette schoenen, en Bob's your uncle!

Dan hoeft er niks naar de zak van max!

[afbeelding]Ik geloof niet dat ik een vent voor vol aanzie als 'ie zoiets naar een bruiloft als daggast aandoet. Meine gute...
Wij zorgen altijd dat we er netjes uit zien op een bruiloft. En daar hoort inderdaad een pak bij. Bij C&A heb je ze voor onder de 100 euro geloof ik. Wij zijn ook jong trouwens, maar zelfs ik heb een pak. Een pak kun je echt wel vaker aan dan 1x.

Ik vind een pak voor een kerk eigenlijk wel nodig.
Nou, dan zal het wel aan onze familie- en vriendenkring liggen, maar mijn man trekt meestal een spijkerbroek en poloshirt aan naar zulke gelegenheden en hij is nog nooit uit de toon gevallen of heeft opmerkingen gekregen.

Wij vinden het juist vreselijk als mensen zo opgedoft op een bruiloft verschijnen. Vooral als je die mannen aan hun stropdassen ziet trekken en gauw hun jasje uit willen doen omdat het te warm is. Maar ja, moest nou eenmaal van de vrouw.

Nou, dan staan ze daar toch alsnog gewoon in een pantalon en overhemd. Kun je toch net zo goed meteen een nette broek met een wat leuker overhemd aandoen?

Nou ja, dat van de kerk heb ik sowieso nooit begrepen. Waarom is er een kledingcode voor de kerk? De kerk moet toch voor iedereen toegankelijk zijn, ongeacht wat je draagt? Maar dat is een andere discussie.

Brrrrr, bruiloften met zulke dresscodes hebben wij dus echt geen zin in.
quote:spotlessmind schreef op 27 april 2011 @ 11:24:

[...]

Nou, dat valt reuzemee. Ben een zeer ervaren kerkelijkebruiloftenganger, en het verschilt natuurlijk per stel, maar bij een evangelische dienst vaan een jong, hip, alternatief stel van in de twintig zul je echt wel meer spijkerbroeken aantreffen. Ik zou alleen geen lichtgewassen met gaten kiezen.Het gaat mij niet om de kerk of om de leeftijd, maar om het feit dat mensen een beetje moeite doen om leuk voor de dag te komen in plaats van zonder nadenken hun spijkerbroek en polo uit de kast trekken.
Leuk!

quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 april 2011 @ 11:08:

[afbeelding]Wat een lelijke gewaden... daar zou ik niet dood in gevonden willen worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven