Het Schijt-aan topic

27-04-2011 14:52 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar heb jij schijt aan? Waar zet jij je tegen af?
Ik heb schijt aan etiquette en sociale wetten.

Respect daarentegen heb ik wel weer meer mee
quote:Mlle_j schreef op 27 april 2011 @ 15:09:

[...]

Jij gaat er dus vanuit dat:

- alles wat geen spijkerbroek is, koud is; Ja een rokje in de winter, zelfs met maillot, is ijskoud.

- huwelijken ook in de winter buiten worden gesloten; Dat zeg ik niet, maar ook binnen heb ik het ijskoud als ik daar in een rokje moet gaan zitten.

- je geen jas mee mag nemen naar een begrafenis;

- alles wat mag en niet mag in de wet staat.

Merkwaaaardig.
Volgens de wet mag je trouwens ook met je handen eten op een huwelijk, in een bikini naar een begrafenis en een grote witte jurk met hoepels aan naar het huwelijk van je zusje. Gepast? Dacht het niet.
quote:Mlle_j schreef op 27 april 2011 @ 15:11:

[...]

Tja dat is ook zo'n regel waar ik me alleen aan houd als mijn moeder in de buurt is... Die moet je me even uitleggen...
quote:wizziwik schreef op 27 april 2011 @ 15:12:

Ik heb schijt aan etiquette en sociale wetten.

Respect daarentegen heb ik wel weer meer mee

Dus als jij aan tafel aan iemand de aardappels vraagt, dan schep je ze zo uit de pan terwijl diegene over de tafel buigt met een zware pan in zn hand, ipv de pan even aan te pakken?

Jij dubbeldipt je chips/broodje/etc. ook bij mensen die je niet goed kent?

Jij groet niet als je binnenloopt op een verjaardag?

Dat zijn allemaal sociale wetten.. Gaat vaak vanzelf he?

Veel etiquette zit er met de paplepel ingegoten.. Simpelweg omdat dat netjes/aardig/respectvol is. Etiquette bestaat om onaangename situaties te voorkomen.
quote:Mlle_j schreef op 27 april 2011 @ 15:13:

Volgens de wet mag je trouwens ook met je handen eten op een huwelijk, in een bikini naar een begrafenis en een grote witte jurk met hoepels aan naar het huwelijk van je zusje. Gepast? Dacht het niet.Groot verschil is dat ik dat ook niet wil (in een bikini of grote witte jurk met hoepels lopen). Met mijn handen eten op een bruiloft vind ik nou wel weer leuk, vooral als het van die Keltische bruiloften zijn waar op vuur gekookt wordt...
quote:SweetSummer schreef op 27 april 2011 @ 15:10:

[...]

A. Wat een felle reactie en B. Wel eens gehoord van etiquette? Sociale wetten?

Niemand heeft gezegd dat je kou moet lijden. Dan trek je maar een pantalon + maillot aan op een bruiloft.Nee, want ook dan heb ik het in de winter koud. Ik heb het alleen niet koud als ik een maillot + een broek, dikke sokken en een hemdje + truitje met lange mouwen + een dikke trui eroverheen aan heb. Dus ik doe gewoon echt geen rokje met maillot aan, etiquette of niet. En ja, daar heb ik weleens van gehoord.
quote:VivaPepsi schreef op 27 april 2011 @ 15:17:

[...]

Nee, want ook dan heb ik het in de winter koud. Ik heb het alleen niet koud als ik een maillot + een broek, dikke sokken en een hemdje + truitje met lange mouwen + een dikke trui eroverheen aan heb. Dus ik doe gewoon echt geen rokje met mIllot aan, etiquette of niet. En ja, daar heb ik weleens van gehoord.Dus een spijkerbroek + maillot vind je wel okee, maar een pantalon +maillot is teveel gevraagd?
quote:SweetSummer schreef op 27 april 2011 @ 15:15:

[...]

Dus als jij aan tafel aan iemand de aardappels vraagt, dan schep je ze zo uit de pan terwijl diegene over de tafel buigt met een zware pan in zn hand, ipv de pan even aan te pakken?

Jij dubbeldipt je chips/broodje/etc. ook bij mensen die je niet goed kent?

Jij groet niet als je binnenloopt op een verjaardag?

Dat zijn allemaal sociale wetten.. Gaat vaak vanzelf he?

Veel etiquette zit er met de paplepel ingegoten.. Simpelweg omdat dat netjes/aardig/respectvol is. Etiquette bestaat om onaangename situaties te voorkomen.

Bovenstaande dingen doe ik niet omdat het van me verwacht wordt, maar omdat ik zelf niet wil dat iemand kramp krijgt c.q. mijn speeksel moet eten c.q. niet door mij begroet wordt.

Er is voor mij een groot verschil tussen dingen die van mij verwacht worden maar die ik niet wil en dingen waar ik zelf voor kies (sociaal aangeleerd of niet).
En ik heb schijt aan mensen die vinden dat je als je ergens loopt (bos bijv, maar ook gewoon op straat) je de tegemoetkomers moet groeten. Waarom, ik ken ze niet.

Ik wil dat niet, dus kijk ik ze vaak niet eens aan, dan zeggen ze zeker geen hoi. Hoop ik.
quote:wizziwik schreef op 27 april 2011 @ 15:13:

[...]

Die moet je me even uitleggen...Die vindt dat belangrijk. Dus ik draag mijn witte broek niet voor die datum als zij in de buurt is om haar niet te ergeren. Behalve afgelopen weekend, toen ze onverwacht langskwam. Maar toen was het zo heet dat ze blij mocht zijn dat ik überhaupt kleding aanhad vind ik...
quote:wizziwik schreef op 27 april 2011 @ 15:19:

[...]

Bovenstaande dingen doe ik niet omdat het van me verwacht wordt, maar omdat ik zelf niet wil dat iemand kramp krijgt c.q. mijn speeksel moet eten c.q. niet door mij begroet wordt.

Er is voor mij een groot verschil tussen dingen die van mij verwacht worden maar die ik niet wil en dingen waar ik zelf voor kies (sociaal aangeleerd of niet).

Juist.. Je wil niet dat een ander zich bezwaard voelt door iets wat jij doet. Zoals ik al zei, etiquette bestaat om onaangename situaties te voorkomen. Niet in de laatste plaats voor andere mensen.

Je kiest dus in dit geval voor etiquette.

Tuurlijk, er zijn dingen die voorgeschreven worden in de etiquette waar de "normale mens" geen last van heeft (arme Kate Middleton).. En dat je er niet voor kiest om je daar aan te houden snap ik. Maar de situaties die ik beschreef vallen hoe dan ook onder etiquette.. Het is alleen maar fijn dat deze stukjes etiquette onder onze dagelijkse normen en waarden vallen.
quote:VivaPepsi schreef op 27 april 2011 @ 15:20:

En ik heb schijt aan mensen die vinden dat je als je ergens loopt (bos bijv, maar ook gewoon op straat) je de tegemoetkomers moet groeten. Waarom, ik ken ze niet.

Ik wil dat niet, dus kijk ik ze vaak niet eens aan, dan zeggen ze zeker geen hoi. Hoop ik.Herkenbaar!
quote:Mlle_j schreef op 27 april 2011 @ 15:20:

[...]

Die vindt dat belangrijk. Dus ik draag mijn witte broek niet voor die datum als zij in de buurt is om haar niet te ergeren. Behalve afgelopen weekend, toen ze onverwacht langskwam. Maar toen was het zo heet dat ze blij mocht zijn dat ik überhaupt kleding aanhad vind ik...

Dus zij is met dit mooie weer ook niet naar buiten geweest?

Je zag zoveel mensen in witte broeken lopen..
dubbel again
Ik heb schijt aan mijn angst voor de meningen van andere mensen............................

Zo, nu alleen nog daarnaar handelen!
Als ik sago ben ik heb schijt aan alles en iedereen.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 27 april 2011 @ 15:24:

[...]

Dus zij is met dit mooie weer ook niet naar buiten geweest?

Je zag zoveel mensen in witte broeken lopen..Oh jawel. Ze woont in Amsterdam dus ze heeft alles gezien neem ik aan, van netshirts tot blote getatoeerde bierbuiken en hotpants in maat 48-50 met een naveltruitje erboven. Maar ik ben haar kind, dus houd ik rekening met haar. De rest van de wereld uiteraard niet (dat zou ook wel bizar zijn).
quote:Mlle_j schreef op 27 april 2011 @ 15:20:

[...]

Die vindt dat belangrijk. Dus ik draag mijn witte broek niet voor die datum als zij in de buurt is om haar niet te ergeren. Behalve afgelopen weekend, toen ze onverwacht langskwam. Maar toen was het zo heet dat ze blij mocht zijn dat ik überhaupt kleding aanhad vind ik... + zou ik zeggen
dubbel
quote:Mlle_j schreef op 27 april 2011 @ 15:27:

[...]

Oh jawel. Ze woont in Amsterdam dus ze heeft alles gezien neem ik aan, van netshirts tot blote getatoeerde bierbuiken en hotpants in maat 48-50 met een naveltruitje erboven. Maar ik ben haar kind, dus houd ik rekening met haar. De rest van de wereld uiteraard niet (dat zou ook wel bizar zijn).

oh oke. wist niet dat er een wet voor was.

yagh :P haha

dat is wel lief
Ik heb schijt aan mensen die verwachten dat ik terugbel als ze mijn voicemail inspreken. Nee, ik zet 'm niet uit want mijn man laat altijd lieve berichtjes voor mij achter
Nou... Ik heb niet eens een pantalon. Sterker nog, ik heb moeten googlen om te weten wat dat is.

Een pantalon komt hier echt niet in huis.
- Mensen die geen respect hebben

- Mensen die dingen vanzelfsprekend vinden (dus nooit spontaan "dank je" zeggen...)

- Niet durven zeggen waar het op staat

- Mensen die het altijd over een ander hebben, omdat ze zelf niets boeiends te zeggen hebben

- Mensen die hun dorp een wereldstad vinden (maar dat is ook wel grappig dus daar heb ik niet zoveel schijt aan)
Wikipedia pantalon:

Mijn type pantalon:

Kan me voorstellen dat je die 1e vreselijk vindt. (ga er van uit dat je googlede).. Maar met die laatste is toch niets mis?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven