Wie is thuisblijfmoeder?

04-05-2011 10:46 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wil er wat over vertellen? Hoe lang ben je al tbm en waarom heb je daarvoor gekozen? Ben je alleen met de verzorging van de kinderen bezig en het huishouden of heb je ook nog tijd gevonden om wat meer invulling te geven aan het tbm door vrijwilligerswerk/studie oid.

Zelf zit ik er om verschillende redenen aan te denken om voor de duur van een jaar of 1 a 2? tbm te worden. Daarnaast wil ik m'n cursus afmaken die door omstandigheden op een laag pitje heeft gestaan en evt. voor de zaterdag een baantje te zoeken zodat er toch wat extra's binnenkomt maar ik wel meerendeel bij de kinderen kan zijn.

Ik zou graag ervaringen van anderen horen die tbm zijn (geweest) en of dat ook beviel? En als je weer bent gaan werken, waarom?
Oh, thuisblijfmoeder... Is het nou zo moeilijk het 1 keertje maar voluit te typen? Zodat de wereld weet waar je topic over gaat?

Ik kan geen thuisblijfmoeder worden, mijn vriend is al thuisblijfvader, dus dan komt er geen geld binnen...
Ik dacht eerst dat je je af vroeg wíe TBM was..

Dat was namelijk mijn vraag.. Ooit gehoord van een afkorting 1x voluitschrijven?
zaterdags gaan werken zou ik niet doen. Het is ook belangrijk dat je als gezin samen tijd hebt. Met man erbij! Dus als je een klein baantje wilt zou ik dat doordeweeks doen. Kinderen krijgen er niets van om een dag naar het KDV te gaan.
quote:SweetSummer schreef op 04 mei 2011 @ 10:53:

Ooit gehoord van een afkorting 1x voluitschrijven?ghehehe idd.
Ik vond het al zo geheimzinnig, de topictitel.
Quoi??
Ik ben tbm, een werkende tbm. Ik heb regelmatig klussen, soms ook thuis (ik schrijf thuis) en verder ben ik thuis met mijn dochter die nu zeven is.

Bevalt prima.
Een huisvrouw, dus.
Is het niet TBW?
quote:Artpiraat schreef op 04 mei 2011 @ 10:55:

Ik vond het al zo geheimzinnig, de topictitel. Klikte er om die reden ook al op.
Nou sorry, dacht dat de afkorting tbm toch algmeen bekend is? Of huisvrouw, hoe je het ook wil noemen, maakt mij niet uit
OBL

BTW

ADHD

VWO

HPS

BOM

HR

What's in a name.
Oh, ik dacht dat het ging om een soort van ter beschikking stelling, maar het gaat dus om vrouwen die thuis blijven om voor hun kinderen te zorgen?

Waarom noem je dit niet gewoon huisvrouw in plaats van zo'n geheimzinnige afkorting te verzinnen?
tbm
*tromgeroffel*
Zijn thuisblijfmoeders ook supermama's? Of gaat dat dan weer niet op?
Hoe moeilijk is het om een woord eens voluit te schrijven zodat iedereen begrijpt waar je het over hebt?
Wat nou als je een TBM bent met TB in een TBS-kliniek? Ingewikkeld allemaal...

En sorry, dat is geen antwoord op je vraag. Ik heb geen ervaring met TBM'en, maar ik kon het niet laten even te reageren...
Wat een heerlijke vivaeske reacties hier.

Ik ben moeder en nu thuis. Morgen niet, dus het verschilt per dag.
Ik ben een werkende thuisblijfmoeder,ik werk 5werkdagen in de avond van 18.00-22.00 uur.

Zwaar, vooral als je nog een baby hebt maar goed te doen.

Vind het fijn om er voor mijn dochter te zijn.
psst, ik ben een echte TBM, niet verder vertellen hoor...

Maar het is best pittig en soms wat eenzaam.

Doordat de hele wereld om je heen uit tweeverdieners bestaat heb je vaak weinig back up (vroeger hielpen vrouwen elkaar meer met oppassen maar ook mee opvoeden als je kids bijv. op straat spelen e.d)

Dat maakt het voor mij erg pittig, ben écht 24/7 moeder.

Doordat je minder inkomen hebt, ga je daarnaast ook minder dingen voor jezelf doen, waardoor het vicieuze cirkeltje alleen maar kleiner wordt.

Ik ben blij dat ik in mijn persoonlijke overtuiging de eerste 4 jaar bij m'n kinderen ben geweest, maar nu de jongste bijna 4 is moet ik ook eerlijk bekennen dat het wel erg begint te kriebelen en graag weer midden in de maatschappij wil staan.
quote:5x5 schreef op 04 mei 2011 @ 11:00:

Nou sorry, dacht dat de afkorting tbm toch algmeen bekend is? Of huisvrouw, hoe je het ook wil noemen, maakt mij niet uit Ik kende afkorting wel, maar dan voor Tunnel Boring Machine (TBM)
quote:kwezel schreef op 04 mei 2011 @ 11:02:

Zijn thuisblijfmoeders ook supermama's? Of gaat dat dan weer niet op?Supermama's. Dat zijn toch SM's?
of deze?

Onderzoek TBM aan internationale top

De faculteit TBM heeft heel hoge scores behaald bij de onderzoeksvisitatie over de periode 2003-2009. Op een vijfpuntschaal scoort zij gemiddeld een 4,5. Het grootste TBM programma, Next Generation Infrastructures, scoort zelfs 4 keer een 5. Hoger kan niet. Philosophy of Technology Design and Values volgt op de voet. TBM bekleedt daarmee een leidende positie aan het front van de internationale wetenschapsbeoefening. In de visitatie zijn ook de TU Eindhoven en de Universiteit Twente beoordeeld. In de top-drie van onderzoeksgroepen staan er maar liefst twee uit Delft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven