Suikervrij

04-05-2011 11:22 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege een hypoglicemie/candidaprobleem mag ik geen suiker meer eten. ik beperk me nu tot crackers, zuurdesembrood, salade, fruit en avondeten(vooral zilvervliesrijst).

Beetje eenzijdig. Zijn er mensen die nog goeie tips hebben wat ik kan eten?

Overigens werkt het candidadieet ook heel goed als afslankdieet
Bedoel je snacks? Dus dingen om tussen door te eten?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Noten
Mag je geen suikers meer (dus ook niet wat in fruit zit)? of mag je geen geraffineerde suikers meer?

Mijn vriend heeft een ontregelde suikerspiegel met inderdaad hypo's. Hij mag geen geraffineerde suikers en weinig druivesuiker, maar met oerzoet (gedroogd en fijngestapt suikkerrietsap), vruchten, jam uit het suikervrij schap komen we toch een heel eind.
quote:souries schreef op 04 mei 2011 @ 11:22:hypoglicemie/candidaprobleem

Mag ik even vragen wie die heeft vastgesteld?

Als je wel fruit mag maar geen suiker ga ik al het e.e.a. in twijfel trekken.

Toevallig last van je darmen?
Fruit mag wel bij Hypoglicemie. Natuurlijke suikers hoeven geen problemen op te leveren.

Kijk anders eens op het atkins forum. Daar is een giga recepten pijler, met allemaal inventieve recepten. Let alleen op: er word geregeld zoetstof gebruikt waar je niet lekker op kan reageren.
Aanvulling: niet al het fruit. Bananen, druiven, sommige meloen soorten mag je niet.
kijk anders even op suikerwijzer. Veel recepten, maar ook toelichting op andere natuurlijke zoetstoffen met de voor- en nadelen.
wiki: Hypoglykemie bij niet-diabetespatiënten is een weinig voorkomend verschijnsel. Het kan een uiting zijn van een interne ziekte, zoals

insulinoom, een insulineproducerende tumor in de alvleesklier

bijnierschorsinsufficiëntie, een tekort aan hormonen die door de bijnierschors worden gemaakt, zoals door de ziekte van Addison

sepsis

grote kwaadaardige gezwellen (kanker)

aangeboren stofwisselingsziekten

dumpingsyndroom na chirurgische ingrepen in het maag-darmstelsel

Hypoglykemie wordt soms ook gezien bij gebruik van bepaalde (genees)middelen, zoals:

salicylaten, zoals aspirine

haloperidol

kinine

alcohol

Dus? Aan laten praten door een natuurgenezer ofzo? Al eens naar je huisarts geweest? Al eens een voedingsdagboek bijgehouden om te kijken waar je klachten (ik ga er vanuit dat je die hebt) uit voort zouden kunnen komen?
kaasjes, gezouten noten, kaaskoekjes, chips, filet americain

ben zelf 'n hartige snoeper, kan makkelijker zonder zoet dan zonder hartig

fruit vind ik anders ook aardig zoet...
Wat een snelle reacties allemaal

@ maja82 Ik mag inderdaad niet alle soorten fruit. Aardbeien, appels, mandarijnen mag bijv. wel, bananen, druiven, meloen weer niet.

Ik ben bij een homeopaat geweest die me getest heeft. Ik merk al veel profijt van m'n dieet, maar ik zou inderdaad qua snacks wat meer afwisseling willen. Daar ik om de twee uur iets eet, gaan de rijstewafels en crackers met smeerkaas me een beetje de neus uit hangen, haha!

Ik had heel veel last van duizelingen en hoofdpijn, m'n buik was wel veel opgezet, maar daar had ik al een beetje mee leren leven.

@vlammetje1203 ga er eens een kijkje nemen! dank je wel voor de tip!
gezouten pecannoten met filet americain vind ik 'n heerlijke snack!
Ik herken de klachten. Bij mij veroorzaakt door een overgevoeligheid voor E621. Bevestigd door een echte arts.

Ik heb het zwaar niet op dat gedoe over candida en verder gezwam. Een vriendin van ons was door haar moeder (ook zo'n natuur-homeo-dinges) aangepraat dat ze ook vanalles niet mocht en alleen maar thee en water mocht drinken. Nu blijkt dat ze een voedselallergie heeft en ADD. Medicatie, psycholoog en 1 voedingsmiddel mijden en ze voelt zich eindelijk wat beter. Laat je niets aanpraten en bezoek iig eerst een echte arts.
Nootjes, toastjes, zoutstengels, komkommer, cherrytomaatjes etc.

En als je toch zoet wilt gebruik dan stevia.
Dat de huisarts en diëtist je helpen bij (onduidelijke) darmklachten is een beetje een illusie hoor....
quote:Maja82 schreef op 04 mei 2011 @ 11:50:

Ik herken de klachten. Bij mij veroorzaakt door een overgevoeligheid voor E621. Bevestigd door een echte arts.

Ik heb het zwaar niet op dat gedoe over candida en verder gezwam. Een vriendin van ons was door haar moeder (ook zo'n natuur-homeo-dinges) aangepraat dat ze ook vanalles niet mocht en alleen maar thee en water mocht drinken. Nu blijkt dat ze een voedselallergie heeft en ADD. Medicatie, psycholoog en 1 voedingsmiddel mijden en ze voelt zich eindelijk wat beter. Laat je niets aanpraten en bezoek iig eerst een echte arts.

Mijn huisarts heeft mij niet echt verder geholpen. Omdat zij in bloedonderzoek niets kon vinden schreef ze het weg als paniekstoornis en daarmee kon ik het doen. Daardoor ben ik naar een psycholoog gegaan en aan de antidepressiva gegaan, maar uiteindelijk werd ik daar alleen maar ongelukkiger van.

Toen ik 12 was heb ik al eens eerder hypoglicemie gehad, en na het dieet ging dat een stuk beter. alleen toen had ik een moeder die voor het eten zorgde, en nu moet ik het zelf verzinnen :D

Mijn vertrouwen in huisartsen is dus drastisch gedaald en heb juist veel baat bij natuurgeneeswijzen.
Maja hoe is die voedselallergie precies ontdekt? Ik heb begrepen dat dat nog best moeilijk te testen is.
quote:Moonlight82 schreef op 04 mei 2011 @ 11:57:

Dat de huisarts en diëtist je helpen bij (onduidelijke) darmklachten is een beetje een illusie hoor....

Nop dat klopt maar dat is wel de eerste stap bij klachten. Verder is het ook op je eigen gezonde verstand af gaan. Een homeopaat kan daar bij helpen maar ik geloof niet dat deze de zeldzame aandoening hypoglycemie kan vaststellen. Daar zal je toch echt een gedegen bloedonderzoek voor moeten laten doen en dat zal dan toch via de huisarts en het ziekenhuis moeten.

Ik heb voor na mijn darmonderzoek probiotica geslikt van een natuurdrogist. Toen ik die man uitlegde wat er aan de hand was kwam hij (binnen een minuut of 3 dus) al met candida.
quote:Moonlight82 schreef op 04 mei 2011 @ 11:58:

Maja hoe is die voedselallergie precies ontdekt? Ik heb begrepen dat dat nog best moeilijk te testen is.

Het is een overgevoeligheid en dat kan je helaas niet met een bloedonderzoek ontdekken. Ik heb het samen met mijn huisarts door eliminatie en provocatie ontdekt. Vandaar o.a. dat voedingsdagboek.

Ik dacht dat ik gezond bezig was door voor mager te kiezen en weinig zout. Alleen in veel van die 'goede' producten zit de grote boosdoener. Hoe meer ik mijn best deed, hoe meer last ik kreeg.

Vaak zit juist in zout-arme producten een halve overdosis E621. Ook vlees voor op brood is moeilijk te vinden zonder, Filet american? niet gezond voor mij. Curry ipv mayo op m'n ovenpatat. Lekker bewust snacken? Niet voor mij.

En smeerkaas? ik zou zeggen kijk zelf op de verpakking.
Met een candidadieet eet je gewoon gezond en laat je alle toegevoegde rotzooi die tegenwoordig in voedsel zit staan. Ik denk daarom dat iedereen die last heeft van darmproblemen, maar geen ernstige ziekte heeft, in meer of mindere mate wel profijt heeft van het volgen van zo'n dieet.

Ik denk dat je er versteld van staat hoeveel mensen last van hun voeding hebben, zonder dat ze dit zelf door hebben. Zo schijnt het ook dat het overgrote gedeelte dat bij een psycholoog aanklopt, voedingsproblemen of allergieën hebben en daar psychische klachten door krijgen.

Ik heb goede ervaringen met homeopathie, maar ik begrijp als je dat niet hebt dat je er sceptisch tegenover staat.
quote:souries schreef op 04 mei 2011 @ 11:45:

@ maja82 Ik mag inderdaad niet alle soorten fruit. Aardbeien, appels, mandarijnen mag bijv. wel, bananen, druiven, meloen weer niet. !

Waarom mag je wel appels maar geen meloen?

Als het om de GI gaat snap ik dat wel maar de druiven weer niet.

Probeer gewoon gezond en normaal te eten.

Skip de smeerkaas want als er ergens toevoegingen in zitten is het dat wel, geloof ik.

Ik sta niet sceptisch tegenover homeopatie. Ik sta sceptisch tegen over de diagnose die je gekregen hebt en de vanzelfsprekendheid waarmee je nu aan dit dieet wil beginnen.
quote:Maja82 schreef op 04 mei 2011 @ 13:05:

Skip de smeerkaas want als er ergens toevoegingen in zitten is het dat wel, geloof ik.

Maja, je gaat wel heel erg vanuit jouw situatie uit. TO geeft nergens aan dat ze gevoelig is voor E621 maar voor suiker, en dat is iets heel anders.

De al eerder gegeven tip om Stevia te gebruiken als zoetstof is een hele goede. Stevia is een superzoete zoetstof (je hebt maar een heel klein beetje nodig), het is volkomen natuurlijk (het wordt gemaakt uit de bladeren van de Stevia-plant) en het heeft geen invloed op je bloedsuiker. Ik gebruik het in yoghurt, je kunt theezetten en dan zoeten met wat Stevia, afkoelen in de koelkast en je hebt ijsthee, je kunt er ook mee bakken (kokoskoekjes zonder bloem bijvoorbeeld, als je wilt zet ik hier wel een recept).
quote:souries schreef op 04 mei 2011 @ 12:09:

Met een candidadieet eet je gewoon gezond en laat je alle toegevoegde rotzooi die tegenwoordig in voedsel zit staan.

Met die smeerkaas doelde ik op dit. Geen smeerkaas nemen dus maar lekker kaas halen bij de kaasmakerij als je zonder (veel) toevoegingen wil.

(en als je vega wilt eten ook geen kaas eten want stemsel komt van kalfjes)

Mijn boodschap is alleen: hou eerst eens een voedingsdagboek bij als je denk dat klachten van eten komen en neem nooit zonder zelf na te denken een diagnose aan voor iets vaags.
Ik zeg: www.ziekdoorvoeding.nl

Heb hier een bloedtest laten doen, omdat de HA niets voor me deed en ik er echt van overtuigd was dat het aan mijn voeding lag dat ik me zo down voelde. Gevoel is met overdonderd bewijs bevestigd. Mijn lijst liegt er niet om: geen tarwe, gluten, suiker, melk, champignons en diverse groenten, fruit en kruiden. Ik voel me beter dan ik me jaren heb gevoeld.

Ik loop bij een acupuncturist die tevens homeopaat is en dat werkt voor mij. Bij een psycholoog hoor ik echt niet thuis, omdat daar niet de kern van mijn 'problemen' lag, maar dus in mijn voeding.
Misschien is een acupuncturist ook wat voor TO.

Zelf durf ik het niet maar ik weet dat mijn vader en een vriendin er veel baadt bij hebben.

Ik gebruik zelf zoethout voor mijn bloeddruk en ginkgo biloba tegen witte vingers en tenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven