Geld & Recht alle pijlers

En het vrekken gaat door (Deel III)

20-04-2011 18:01 2993 berichten
Het vorige topic is in sneltreinvaart gevuld met allerlei tips. Daarom hier al deel III van de Viva Vrekkenclub.

Plaats hier al je gratis tips, actiecodes en goede vrekadviezen!

Iedereen is welkom!

De oude tips zijn hier terug te vinden:

Deel I

Deel II
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyPhoxy schreef op 07 mei 2011 @ 07:50:

Zeldaaaa, ik heb deze code CRM-8VUIT-D7PSZ-K77EG vorige week hier geplaatst. Volgens mij werkt deze nog steeds voor gratis verzenden.

Ik wil je nog bedanken voor deze code

Gisteren gebruikt, en werkt! Super!

@stroopwafeltje77: Goede service van die winkel
Stroopwafeltje goed bezig!

Mijn zus gaat binnenkort ook trouwen. Dat is inderdaad lekker prijzig! VrijgezellenWEEKEND! Kleding, cadeau etc. Maar wij hebben ook hele mooie kleding gevonden voor weinig! (in verhouding)

Het is fijn dat als je even zoekt je flink kunt vrekken!

Vanavond eten wij de kip madras, ik las alle negatieve berichten hier! :-) nou ja, ik maak er wel iets lekkers van!
Nou ik heb gister met de ah kortingsbonnen wel ruim 7 euro aan bonusvoordeel gescoord! Bedankt voor degenen die de bonnen geplaatst hebben!

Verder zit ik nu op de bank met een cappuchino welke ik een tijdje geleden gratis thuisgestuurd heb gekregen. En bij de post zaten kortingsbonnen voor de McDonalds, dus dat wordt komende week even lekker ongezond avondeten een keertje.

Helaas moest ik vandaag wel ruim 70 euro uitgeven voor nieuwe kleding, maar het was hard nodig, kooop haast nooit wat dus mocht wel weer. Mijn broeken zijn zowat afgesleten. Heb leuke nieuwe vestjes, t-shirts en een nieuwe spijkerbroek. En mijn moeder kwam daarna nog met een hele stapel topjes aan die haar niet pasten en mij wel dus... flink wat gescoord vandaag!

Helaas was wel bij de trekpleister alles van de Venus actie uitverkocht ...
Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen (lees medewerker etos ) dat de john frieda lijn over 4 weken 1+1 gratis is daar .Dus als je nog niet per se nieuwe nodig hebt, wacht dan nog eventjes!
oooh, zal ik dan eens JF haarverfmousse kopen?
Ja die wil ik ook hahaha

En de kerastase shampoo en conditioner waarvan mijn haar opeens van

naar

gaat

behalve shampoo heb je daar haarstukjes en een fotoshopartiest nodig
Denk jij niet dat ik eruit kan zien zoals op dat onderste plaatje

Ik heb alleen maar John frieda shampoo, conditioner en haarverf nodig, een schaar, een liposuctie, een huidverblekingsbehandeling, een nose job, kleurlenzen, een lipcorrectie en een heleboel make up.

Kan dus best
quote:LadyPhoxy schreef op 07 mei 2011 @ 07:50:

Zeldaaaa, ik heb deze code CRM-8VUIT-D7PSZ-K77EG vorige week hier geplaatst. Volgens mij werkt deze nog steeds voor gratis verzenden.Stond er een datum bij, tot wanneer die code geldig is?
quote:Janna_ schreef op 07 mei 2011 @ 16:32:

[...]

Stond er een datum bij, tot wanneer die code geldig is?

Ik weet niet tot wanneer ie geldig is, maar ik heb m gisteren nog gebruikt.

Je kunt het gewoon uitproberen want je voert m in voordat je de bestelling afrond. En dan zie je dus al of het lukt of niet
Ik ben op dit moment mijn kasten aan het doorploegen en ik moet heel veel weg doen van mezelf. Groei mijn mini-huisje uit.

Nu kwam ik net 2 dekbedovertrekken tegen met hoeslakens en kussenslopen die nog prima zijn, maar waarvan ik zeker weet dat ik ze nooit meer ga gebruiken. Kan ik die dingen ook in de kledingbak van het leger des heils gooien of vinden ze dat niet zo leuk?
@Plops, volgens mij kan dat wel. Hier staat een bak van Humana (ofzo) en daar staat dat je er ook bedtextiel in kan doen. Maar misschien wordt dat niet hergebruikt, maar verkocht als lompen.

Misschien kun je er iemand anders wél een plezier mee doen? Briefje in de supermarkt ophangen ofzo, gratis af te halen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
n.a.v. tip van Moppetoet over dolfinarium:

was gister in de bibliotheek van rotterdam. bij de info-balie staat een rek met allemaal kleine kaartje. Zijn kaartjes van attracties en activiteiten in Rotterdam en omgeving (ook delft en den haag) waarmee je korting kan krijgen (soms 1,50 p.p. soms 10%, soms krijg je een presentje). dus misschien goede tip voor degenen die een uitstapje gaan doen.
Nog even over het zwiepen van de tandpasta (meer dan een week geleden maar ik ben een weekje zon gaan doen). In de consumentengids stond een bericht van een mevrouw die er aan het eind een druppel water in deed en dan schudden. Kon je net weer een paar beurten mee poetsen... :-)
Ohhh soms lijtk het hoe meer je op je geld zit te letten, hoe snell het op gaat:S

Maar ik heb goed gevrekt; mijn man had echt kleren nodig (de gaten zaten er in) en heel goed geslaagd bij de esprit outlet in Amsterdam! Ook heb ik op koninginnedag zoveel mooie kleren gekocht die nieuw of zo goed als nieuw waren.
quote:Sjonnery schreef op 08 mei 2011 @ 11:04:

Nog even over het zwiepen van de tandpasta (meer dan een week geleden maar ik ben een weekje zon gaan doen). In de consumentengids stond een bericht van een mevrouw die er aan het eind een druppel water in deed en dan schudden. Kon je net weer een paar beurten mee poetsen... :-)

Het lijkt me dat het water niet zoveel tandpasta oplost dat je er nog mee kunt poetsen?

Ik doe eerst de zwiep-proef en daarna knip ik hem door om nog alle hoeken te bereiken.
quote:Mugske schreef op 08 mei 2011 @ 09:58:

n.a.v. tip van Moppetoet over dolfinarium:

was gister in de bibliotheek van rotterdam. bij de info-balie staat een rek met allemaal kleine kaartje. Zijn kaartjes van attracties en activiteiten in Rotterdam en omgeving (ook delft en den haag) waarmee je korting kan krijgen (soms 1,50 p.p. soms 10%, soms krijg je een presentje). dus misschien goede tip voor degenen die een uitstapje gaan doen.VVVkantoor, hotel (staat van bij de entree)
Nu ik de bininilijn trim, ipv scheer, heb ik geen last meer van ingegroeide haartjes en bultjes.

Toen ik nog wel het scheermes hanteerde werkte "weleda babybillenbalsem" heel goed, maar dat laat een witte waas achter, dus 's avonds te gebruiken.
Jeuj, meer mensen die de zwiep test gaan doen, alleen wel opletten dat het dopje er goed op zit en dat je hem goed vasthoudt. Dat is bij mij in het verleden wel eens niet helemaal goed afgelopen. Verder moet de tube eigenlijk ook niet te lang zijn, anders kan je jezelf behoorlijk hard slaan met het dopje... maar misschien ben ik eigenlijk wel gewoon heel onhandig.

Deze week heb ik mezelf ook eens opgegeven voor moneymiljonairs en het parelsparen. Het gaat niet hard, maar het is wel leuk om zo ongemerkt wat geld te sparen.

Niet dat ik dat deze maand hard nodig heb. Als het goed is krijg ik 1500 van de inkomstenbelasting, vakantiegeld van het uitzendbureau (geen idee hoeveel) en ik heb bericht gehad van de woningbouwvereniging dat ik vorig jaar 810 teveel heb betaald aan voorschotten gas/water/licht/internet. Dus dat wordt deze maand ook nog op mijn rekening gestort.

En het allerleukste is wel dat mijn teammanager nu druk bezig is om een contract voor me te regelen. Hopelijk werk ik dan vanaf 1 juni voor het bedrijf zelf ipv voor het uitzendbureau. Hij wil er sowieso een half jaar contract voor me uitslepen, maar liever een jaar of langer.

Maar ik blijf gewoon doorgaan met vrekken, dat vind ik leuk om te doen en zo kan ik fijn doorsparen voor een verhuizing en/of een vakantie.
Semper ubi sub ubi
IDOG: Op je salarisstrook staat je bruto cumulatieve vakantiegeld (tenminste, zo is dat bij de UZB's waar ik voor gewerkt heb), meestal helemaal onderaan.

En ja, gewoon doorgaan met vrekken. Het zit er bij mij ook ingebakken en dat is prima: je houdt (ongemerkt) geld over voor andere leuke of minder leuke dingen.

Oh, en succes met je contract!

Vaak moet het bedrijf dan wel een x-bedrag aan het uitzendburo betalen, omdat zij dan inkomsten mislopen (zij verdienen niets meer aan jou).
Dank je Himalaya!

Ik krijg echter maar eens per 5 a 6 weken mijn loonbriefjes van het UZB, dus vandaar dat ik het nog niet precies weet.

Ze zijn er wel van op de hoogte dat ik een contract ga krijgen, volgens mijn manager (die had even gebeld) mag ik een contract als ik 540 uur via het UZB heb gewerkt en dat is over 2 weken al.
Semper ubi sub ubi
Zo, ik ga ook weer even mijn hand op de knip houden.

Gisteren een etentje gehad voor 7 mensen (ik schreef er al over) en hoewel ik de ingredienten 'goedkoop' had gehouden, was ik toch best wel veel extra kwijt aan boodschappen. Zeker iets van 50 euro ofzo en dan had ik de wijn al in huis.

Het was dan ook toch overdadig, veel en luxe en ik kreeg veel complimenten. Ik heb ook onwijs veel over. Groenten die ik niet eens heb opgemaakt en uiteraard flinke 'resten' van wat ik wel had gemaakt. Dat is grotendeels in de vriezer beland en ik eet ook de komende dagen nog couscoussalade, gegrilde paprika's, feta en gehaktballetjes. Kikkererwtenschotel en turks brood is de vriezer in gegaan evenals de andere helft van de gehaktballetjes.

Ook heb ik heel veel wijn over en cola en sapjes.

Ik denk dat ik maar eens 2 weken 'minima' ga doen. Echt zo min mogelijk uitgeven, voor de sport.

Ik heb dus een voorraadkast, een koelkast en een vriezer vol. Er is een giga hoeveelheid wasmiddel, toiletpapier, en verzorgingsproducten in huis. Ik heb nauwelijks iets nodig.

Eerst maar eens opmaken en alleen wat brood/zuivel en vers fruit kopen. Zit er bijna aan te denken mezelf daar een budget voor te geven.

Aankomende week een tientje en de week daarna 20,- ofzo....

Dan werk ik de schade weer flink weg.
Leuk Hiltje, zowel je diner waar je complimenten over kreeg als je opmaken wat je nog hebt. Ook ik heb veel in mijn keukenkastjes staan (jawel, ik ben een zakjes-kok) en ook in mijn vriezer ligt genoeg. Misschien doe ik wel met je mee, hoewel ik vrijdag-zondag weg ben: heb een weekendje weg in een vakantiepark in België gescoord met 2 vriendinnen: 18 euro, da's 6 euro pp

En daar wordt mijn vrekkenhartje best wel blij van!
Ik heb nog 3 Efteling kortingskaarten van AH liggen. Marmul heeft er 6 gekregen, deze zijn over.

Als er iemand belangstelling heeft hoor ik het wel.
quote:Idreamofgenie schreef op 08 mei 2011 @ 13:47:

Jeuj, meer mensen die de zwiep test gaan doen, alleen wel opletten dat het dopje er goed op zit en dat je hem goed vasthoudt. .......

De "zwiep-test" Klinkt zo grappig!

Ik gebruik de tube-uitknijpers van de Hema. Zet ze erop en dan naar beneden, krijg vrijwel alles uit de tube

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven