Full House deel 3

15-02-2011 12:56 2599 berichten
Alle reacties Link kopieren
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.

7-4-'10399510,7 kg.

78 cmAatje

16-6-'1034655685 gr

61,9 cm6575 gr.

65,9 cm8320 gr.

71,8 cm9455 gr.

75,6 cmLmeisje

10-7-'1039006530 gr

60 cm8080 gr.

61 cm9260 gr.

70 cmOotje

15-7-'1020004975 gr

54 cm5950

60 cm7100 gr.

64 cmJongste

2-9-'1036505420 gr

60,5 cm6950 cm

66,58035 gr.

70 cmRmeisje

28-10-'1036005470 gr

59 cm6965 gr.

64 cmBengeltje

25-2-'113000Umini

2-3-'1129805450 gr

60 cm

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House

Link naar het vierde deel -> Full House deel 2
Deze week werk ik drie dagen. Zal wel rommelig zijn !!

Bedankt voor de bemoedigende huis - woorden.

Ik geloof zelf soms gewoon niet meer dat het afkomt. Dan denk ik plan het nou toch joh, maar dan gaat het toch weer zo langzaam, stucer komt waarschijnlijk eind deze week... Pffff... En dan moet het over 6 weken af he !( zomervakantie ) en daarna begint de middelbare school voor oudste dan wilde ik het grootste af hebben.

Leuk Sardegna je haar !

Amalia veilig terug ?

RS jij bent gezellig huiselijk met J en wat leuk je stukjes, lekker lang, dat scheelt wel, twee kinderen minder. Dat is ook wel anders bij mij, ik kan makkelijker iphonen, mijn kinderen zijn groter ( en dus ook wat zelfstandiger in hun activiteiten )
Vroegerrrrr...

Toen ze nog krulletjes hadden en knuistjes met zelfgeknutselde kadootjes sprongen ze op bed met hun kadootjes. nu .....

Vergeten ze het ? Nummer 1 loopt aan me voorbij en nummer 2 wil zn bed niet uit en vraagt of het maandag is ofzo ?!

Hyves bij eigen topic
Nu naar ouders en heb heel gezellige ochtend gehad alsnog !
Vioolperikelen weer maar gelukkig lees ik uiteindelijk een gezellige ochtend.

Hier véél zelfgemaakte kadootjes Lief hoor. en veel knuffels. En ontbijt (maar niet op bed, gezellig samen aan tafel). En vanmiddag mocht ik van grote L geen boterhammen voor mezelf smeren: mama wat wil je erop? ga jij maar zitten hoor, ik maak je boterhammen klaar

Net openluchtzwembad, 't is zo heerlijk warm. Lmeisje voor het eerst erin, ze vond het denk ik spannend maar ook leuk. Ging met haar handjes proberen het water te pakken, cute. Met een heel lief meidenzwembroekje: rood met witte stipjes En een zomerjurkje aan vandaag, wat heerlijk toch die meisjesdingetjes.

Tieger wat goed dat je aan het sporten bent! Ik ga zo ook lekker rennen als de mannen terug zijn uit het zwembad. Lmeisje ligt haar middagslaapje te doen.

Gisteren dacht ik slim te zijn en niet gelijk op haar gehuil te reageren 's nachts, even afwachten en jawel, binnen 5 minuten sliep ze weer. Lukte 2x, 3e x liep het al tegen de ochtend (half 6 ofzo) dus heb ik haar maar gepakt om te drinken. Vannacht ging ik voor dezelfde aanpak, maar oh oh wat een hysterisch gekrijs. Hield niet op, ook niet met aaien over bolletje, knuffeltje aangeven e.d. Toch maar weer eruit gepakt. pfff, moeilijk hoor. Ze was weer 4x wakker en aan het huilen vannacht Ik snap er niks van, toen ze kleiner was sliep ze veel beter en huilde ze 's nachts eigenlijk nooit, hooguit wat gepiep. Iemand tips??
Zou het helpen als ik met de borstvoeding stop? Wil ik eigenlijk pas als ze 1 is... En ik weet niet of het dan beter zal gaan natuurlijk. Maar hier word ik ook gek van.
o tieger die broeken joh komt goed echt volgensmij duurt het gewoon wat langer na een derde zwangerschap goed dat je meer gaat bewegen, en water drinken vind ik ook altijd zo moeilijk! wel goed heb je ook minder honger

viool irritant de afwas is misschien inderdaad ook omdat je in een mannenhuishouden zit. Ik heb wel eens een experiment gedaan met prullebak niet legen, nou daar bleef iedereen ook dingen bijstoppen terwijl het echt niet meer ging eigenlijk. heeeel irritant. En niet leuk geen uitgebreide moederdag knutsels enzo mmm fijn dat de rest van de ochtend wel gezellig was!

een opgeruimd huis, scheelt denk ik dat we hier 2 jr geleden zijn komen wonen en van een inimini huisje naar een groot huis gegaan zijn. En ik heb best een opruimtic...

Vanmorgen heerlijk naar de plassen geweest s & s hebben gezwommen, j lekker door het zand gekropen. Na 2 uur weer naar huis J was moe dat is dan wel balen nog met die middagslaapjes! Maar ik zie onze kampeervakantie in zeeland wel zitten deze zomer (dan word het natuurlijk ook zulk weer ) camping is achter de duinen water en zand meer hebben de kinderen niet nodig eindeloos speelplezier!!! zalig
sardegna waarom zou stoppen met de bv helpen? Niet echt een opbeurend verhaal maar ik heb oudste tot 1,5 jaar s'nachts nog een fles gegeven, eerst ook borstvoeding, en na 9 mnd was ik gestopt maar hij bleef huilen s'nachts.... dus toen maar met een fles begonnen, niet handig natuurlijk maar een nachtrust is ook veel waard! En na 1,5 jr was het ineens over! (en werd zijn zusje geboren dus ik was er nog niet vanaf haha) is het een idee als je vriend probeert haar weer in bed legt, lekker onderstopt etc. Is niet mama en geen borst misschien blijft ze dan niet huilen?
sardegna ik denk ook dat stoppen (niet direct ) helpt. Het kan natuurlijk dat ze borst wil en daarom blijft huilen omdat ze goed weet wat ze wil en dat wat jij dan doet, aai, liedje, het niet is. Ik herken dat van Ootje, als het een aaitje is valt ze in slaap met een aaitje maar als het borst is wil ze borst. Maar er kan natuurlijk een fase zijn van verhoogde zin (tandjes, onzekere fase bijv met dromen )Dus op lange termijn zal stoppen wel helpen dan is het er niet meer.

Wel vervelend voor je. Ik zeg even niks want ik heb gewoon besloten mn slaap te pakken en Ootje ligt veel naast me en slaapt dan prima dus niet erg strict maar prima voor nu.

Ik wou dat ik een fijne oplossing voor je wist maar zoals je leest zit ik vaak in hetzelfde schuitje en ik kies voor slaap en comfort, later zie ik wel weer, ze zal heus niet heel haar leven bij me liggen en bij haar is het verder heel duidelijk, aai helpt soms, borst helpt soms en of wiegen. En ik ga niet heen en weer tussen wieg en bed. Soms leg ik haar terug als ik rotlig en er aan denk. Ik moet zeggen dat het voor mij genieten is momenteel nu ik niet teveel druk op mezelf zet. Ik vind ootje ook zo,n fijne, makkelijke floriserende baby dat ik me ook niet verder druk ga maken.

Sterkte er mee sardegna en zorg dat je uitrust dit weekend, tenslotte weer een week voor de boeg he...
rs dat klinkt zalig je huis. Ik denk dat dat straks ook voor mij gaat gelden, tuurlijk blijft mannenhuishouden maar ik heb dan wel alles kunnen indelen naar mijn zin
Dank voor de tips. Ik denk eerlijk gezegd ook dat het niet aan de bv ligt. Eerder sliep ze juist goed op bv. En als echt niks helpt is het ook fijn dat ik haar als troost kan aanleggen natuurlijk, maar liefst niet meer 's nachts, of anders hooguit 1x. Het vervelende is dat ze ook naast mij niet lekker slaapt, ook dan huilbuien. Dus vannacht om 12 uur na hysterisch gekrijs in eigen bed bij mij, na veel aaien en knuffelen (en heel dichtbij mij gekropen liggen) en nasniffen uiteindelijk zonder drinken lief in slaap gevallen. Ze hapte ook niet. Om 3.00 werd ik wakker van onrustig gedraai en gesnuif, werd al heel snel weer gillen. Terwijl ze dust naast me lag. En ook happen, dus toen maar aangelegd. Na drinken terug in bed: weer gillen. Maar weer bij me (zucht), en weer heel veel gesnif. Aaien en knuffelen en eindelijk sliep ze weer. Tot 6.00: wakker en alweer huilen. Melk dan maar weer: tot 6.20 slapend drinken/drinkend slapen en toen: joehoe, ik ben wakker!!! En wat gezellig dat ik naast jou lig mama

Sorry voor de lap tekst, maar zo ziet een gemiddelde nacht er dus al een paar weken uit

RWS dat klinkt als een heerlijke middag. Slaapt J nog 2x op de dag? Ik vond het al fijn als ze na de 1e verjaardag naar 1 slaapje gingen.

Fijn dat je toch een modus gevonden hebt waarin jij, ootje en man kunnen slapen viool.
jemig echt dramatisch die nachten sardegna pfffff heel zwaar lijkt me het klinkt een beetje als eng dromen ofzo zo'n fase heeft j ook gehad hopelijk is dat het bij J ging het ook weer over is het misschien na een drukke dag erger?

J is een slaapkop, word wakker tussen 6 en 7 en ligt er om 9 uur al weer in. Slaapt dan 1 tot anderhalf uur. En dan s'middags van 13.00 tot 15.00 of nog langer... Naar 1 slaapje gaat echt nog niet lukken.
Lekker zo'n slaapkopje

Ik heb even teruggelezen in een soort babyagenda die ik bij oudste bijhield. Die sliep nooit door het eerste jaar, maar had rond de 10 maanden een periode van 3 weken waarin het slapen dramatisch verslechterde: 4,5 of 6 keer per nacht wakker en ontroostbaar. Blijkbaar kan het dus idd bij de leeftijd horen.

Ach, wat de oorzaak ook mag zijn, het is iig een faaaaaase (ik hoop alleen een héle korte!)
Toen de jongens naar bed gingen ze allebei even bedankt voor de heerlijke moederdag met alle verwennerij, kusjes en knuffels. Ze lagen te glunderen. Het zijn zulke schatten (zit bijna een beetje emo achter de compu nu ik dit schrijf....)
lief sardegna!!!!

De vakantie zit erop, twee en een halve week! Ze lagen er redelijk op tijd in vanavond, dat is nu wel lastig met dit weer en dat het vakantie was dan word het snel laat en dat geeft dan ook niet. maar nu weer rust ritme regelmaat!
Ja Sardegna ik denk ook een fase. Fijn he die fases. Maar wie weet een sprongetje of lmeisje neemt veel meer in zich op nu.

Ik vond het een geslaagde dag vandaag. Jongens hadden wat digitaals voor me gemaakt, soort creatieve email, ze worden groot ! En man heeft ze ook aangesproken dat ze wat voor moederdag moesten doen goed zo.

Ootje was heel erg jengelig net. Pfff van 3 tot 7 best vermoeiend.

Autostoeltjes :

Ik zit met het volgende; de bus heeft twee punts gordels dus niet goed voor de maxicosi.

Hoe zit dat nu bij een autostoel, hoe zit deze vast ?
ook met een driepuntsgordel viool, ik zou er een in laten maken?

Fijn dat het toch een geslaagde dag is geworden!!!

J is zo makkelijk met eten, eet nu echt met de pot mee, als hij iets anders krijgt wil hij dat niet. Hij komt nu wel in de fase zelf doen maarja dat lukt nog niet echt met het gevolg dat hij niet altijd heel veel binnenkrijgt door zijn koppigheid. Maargoed, hij had van de week geb aardappels, asperges met ham en ei gegeten, een keer maiskolven afgekloven (is een aanrader trouwens) vandaag sliertjes bami en boontjes uit het vuistje en vanmiddag couscoussalade (dat aten man en ik voor hem had ik een boterham maar dat wilde hij dus niet) het is echt leuk hij lust alles en ook makkelijk als we weggaan knijpfruitjes zijn nu ook een succes kan hij al zelf! heel makkelijk voor onderweg

nou heel eetverhaal er mag overheen gelezen worden hoor!
Haaaai dames! Amalia weer veilig in Nederland hoor. ohoh oh, dat vliegen wordt nooit mijn hobby... zeker niet als ze heel hard gaan remmen na de landig . Maar alles goed gegaan. De jongens waren voorbeeldig! Geef ze een DS en een Ipad met filmpjes en 2,5 uur vliegt om. Met Aatje ging het wat lastiger terug. Het was heeeel erg haar slaaptijd en ze was heel druk aan het doen. Moeilijk op schoot te houden. Ik heb nu ook spierpijn! Om half 4 gingen we de lucht in, kwart voor 5 viel ze uitgeput op schoot in slaap en om half 6 stonden we op de grond en werd ze wakker. Aaaah, zo schattig dat ze in slaap viel, en zo zielig vind ik dat dan.

En dan denk je; ze valt in de auto meteen in slaap. We moesten van Brussel nog naar huis, 2,5 uur. 2x gestopt om wat te eten (druk druk dus doorgereden maar uiteindelijk wat gevonden), kwart voor 10 thuis en ja hoor, nog heel gezellig met z'n 3en op de achterbank! aatje dus ook nog wakker.

10 uur in bed, kwart over 10 zet ik de babyfoon daar neer, kijkt ze me gewoon nog aan. Tsss.

Jongens sliepen om half 11, 8 uur wakker, Aatje ook. Die zijn dus vroeg naar bed gegaan net. En Aatje heeft vanmiddag 3,5 uur geslapen.

Goed, Ibiza, HEERLIJK! Het zou zo rond de 21 graden zijn, maar het was rond de 25 en zoooo lekker! Alleen maandag regen gehad en 15 graden, brrr. Verder zon zon zon. Iedere dag gezwommen in het zwembad (koud, dat wel!) en zelfs in de zee gezwommen! Man en ik hoor, kinderen niet.

Aatje zat helemaal onder het zand op het strand en vond het geweldig. Ik zal tzt wat foto's doen.

We hebben echt genoten, wat was het fijn. We hebben niet echt Ibiza Stad bezocht (1x heel snel, maar alles was dicht) maar wel dingetjes in de buurt, prima.

Uit eten was lastiger, want voor 20.00 is niets open. En dat vind ik met kinderen te laat. We hebben wel 2x wat kunnen vinden en een keer lekker uitgebreid geluncht.

En nu 1 dag thuis en op zoek naar een zomervakantie ha ha. Gaat Gardameer worden. We hebben iets leuks gezien; een stacaravan met 3 slaapkamers op een kleine familiecamping aan de niet drukke kant. Klinkt helemaal lekker. Mss straks boeken.

Sardegna, wat zwaar die nachten!!! Oh oh oh, heb met je te doen. Nee, ik zou niet om deze rede stoppen, maar mss wel de laatste voeding vervangen door een papfles? Kan je een weekje properen, mss helpt het en anders stop je daar weer mee en pak je de bv voor die voeding weer op.

Viool met jou heb ik ook zo te doen in je huis. Doe even wat foto's idd.

Tieger, maat 48.....op zoek naar een andere winkel met makkelijke maten

Hier trouwens + 2,2 kilo deze vakantie Die vrienden trokken elke avond een zak chips open en daar kan ik dan niet vanaf blijven, heel heel stom..... grrrr. Weer strak aan de Sonja nu! Hup. En morgen sporten, daar heb ik echt zin in (had niet verwafcht dat ik dat ooit zou zeggen! )

Oja heb nog 2 paar schoenen gekocht op Ibiza, een mooie witte met kanten omslagdoek, een te leuk Ibizajurkje voor Aatje en voor de jongens een naamketting, heel stoer '-)

Zo, genoeg gekletst. Jullie zullen weten dat ik er weer ben
Klinkt leuk RS dat mee eten! Aatje kan ook zo lekker eten, echt genieten. In tegenstelling tot mijn jongens zucht... die eten zo slecht
Leuk juistdat lees ik met interesse.knijpfruit vond ik wel duur en ook zag ik veel extra stoffen staan mss okee hoorzonnatura toch. Is ook eko dacht ik. Maar is best geprijsd maar nu denk ikgoh misschien toch kopen voor opreis !

Couscous eet O ook. En salade. Maar heeft J al veel tanden ? En kruid je?

Ootje eet graag gebakken ei en pannenkoekje mee, ook zo leuk! Ze eet niet met de pot mee nog. Wij eten best veel pittig of gekruid of lasagna

Misschien gewoon driepuntsgordel in bus maar nou lees ik dat de mc tot 9kilo is( ootje is 7,5 ) dus mss nog wachten met nieuw stoeltje

De bus is leeeuukkk!!
Ohhhhh ikkrijg vakantie kriebels van ibiza ! Leuk naamketting ! Heel zuidelijk ook he ! Wat voor schoenen heb je ?

Ik heb wat foto 's gemaakt. Nu nog plaatsen. Lukte niet
amalia welcome back leuk je verhalen weer te lezen en wat fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad!!!!

En nu boeken voor de zomervakantie heerlijk vooruitzicht toch!!! (wel laat trouwens is niet alles al vol voor het hoogseizoen???)

J heeft 6 tanden. 4 boven 2 onder. Heel zout eten ook nog niet hoor dan heb ik meestal een restje van de vorige dag ofzo (wat hij dan weer slecht eet want niet hetzelfde) pittig eten we niet eigenlijk ja die knijpfruitjes is van zonnatura. Tja weet je bij oudste was ik heel streng met wat hij at, bij de tweede werd dat al minder want ze wilde hetzelfde als broer, en j krijgt nu ook al dingen (vanavond ook een ijsje) dat had oudtse noooooit gekregen op die leeftijd. ik ben makkelijker geworden en ze hebben natuurlijk een voorbeeld, als s&s in de bakfiets zitten met een ijsje gaat er echt een alarm af als hij dat dan niet krijgt... (kun je natuurlijk negeren weet ik wel maar dat doe ik dan ook weer niet) en dan vraag ik een hoorntje met een heeeel klein beetje ijs erin

nou ik ga eens van die bank af om me naar de douche te verplaatsen het was gisteren veels te laat met veels te veel wijn morgen werken
Okee de foto's gingen wel in mn eigen " blog" op onze hyves. Dus wie de verbouwing wil volgen
Rs haha grappig ik denk dat het hier ook zo zal gaan. Ze is nu soms al gefocused op wat haar broers eten. Maar ik denk dan : nee viool dat deed je bij de anderen ook niet. Ach.... Ik doe mn best en ze eet goed dus als ik haar niet zal verpesten dan is het goed toch !
Ben ik dan zo ontaard... Jongste eet al behoorlijk met de pot mee. We houden wel rekening met zout, dat beperken we wel zoveel mogelijk, en ze krijgt ook nog wel regelmatig een potje hoor. Maar inmiddels zit ze ook in de fase van zelfdoen

Ijsje soms ook (een likje), het enige waar ik bij de oudsten heel streng in ben dat zijn nootjes (pinda's enzo). Bij oudste is het een keer geroepen dat hij cola mocht als hij 10 was (wij dronken dat toen veel, nu wel minder), en dat is er zo ingesleten. Meer omdat ik het wat onzin vind dat ze zo jong al frisdrank drinken. Oudste mocht vorig jaar met de vakantie sinas, en dat krijgt hij nu met een verjaardag of zo wel eens. Maar cola vragen ze ook niet om, middelste probeert het wel eens, maar wordt dan netjes gecorrigeerd door oudste dat dat pas mag als je 10 bent

Lekker Amalia, Ibiza! En heerlijk weer zo te horen. Hoewel het hier ook niet verkeerd was de afgelopen dagen

Sardegna, zou het niet werken om de eerste keer gewoon te troosten, en de tweede keer te voeden? Of pas na 4 uur of zo, dan zou ze toch wat langer moeten kunnen trekken? Volgens mij is het nu echt een fase, dat kan haast niet anders.

Viool, Ootje zo lang mogelijk in de maxicosi laten. Het kan nog even, dus gewoon doen. Oudste en middelste zaten allebei tot na hun verjaardag in de maxicosi, en zijn daarna pas overgegaan. Oudste is wel iets te vroeg naar de volgende stoel gegaan, maar dat was omdat we geen twee groep1 stoelen wilden kopen. Maar goed, qua gewicht zou oudste nu nog steeds in de tobi passen

Hier ook een hoop knutsels, van de opvang allemaal. Oudste had een doosje beschilderd met glimmers ('diamanten mama'), middelste een armband gemaakt van kralen (die ze zelf wel omwilde), en van jongste hadden de leidsters een handafdrukje gemaakt op stevig karton, met een speldje erachter. Van school combineren ze moederdag met vaderdag, omdat de kleuters anders zoveel moesten knutselen (zowel pasen, als koninginnedag, en moederdag, vanwege de vakantie). 't Was wel een relaxed dagje, man heeft lekker met middelste gefietst, oudste heeft de hele dag in het zwembad in de tuin gespeeld.

Nu maar vast richting bed, morgen weer aan het werk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven