~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ook heerlijk genoten van de optocht in Sittard. Lekker in het zonnetje op een stoepje gezeten met 2 onwijs vrolijke verklede mannetjes die echt álles even mooi en geweldig vonden. Superdag gehad! Wel eerder weggegaan, hoefde niet van de kinderen, maar we vonden het zelf wel mooi geweest.

Zaterdagmiddag met Jurre naar (musical)voorstelling van Belle en het Beest geweest van mijn oude vereniging. Hij vond het zó eng... Het Beest speelde zo levensecht dat ik kon praten als brugman, maar dat hielp allemaal geen zier. Zodra het Beest op het podium verscheen, zat Jurre achterstevoren bij mij op schoot, met zijn hoofd in mijn nek... Pas na de pauze (ben gebleven, omdat ik wilde dat hij zou zien dat het allemaal weer goed zou komen) vond hij het wel "een beetje leuk" en uiteindelijk durfde hij na afloop het "Beest" tot op een metertje of 2 te benaderen. Kon ik hem tenminste laten zien dat het plastic klauwen waren... Vreesde voor nachtmerries maar die bleven gelukkig uit, pfff.... Vandaag heeft hij het programma-boekje mee naar school genomen om aan de kinderen te laten zien, dus volgens mij wordt het geen jeugdtrauma...
En anders heeft ieder kind recht op zijn eigen jeugdtrauma toch? Arm manneke. Dan blijkt toch dat fantasie en werkelijk maar moeilijk te scheiden zijn voor kleuters.

Hier geen carnaval. Veel te ver boven de rivieren.
Hier wordt carnaval niet uitgebreidt geviert. Wel een(kleine) optocht waar we zijn wezen kijken. Suzanne vond het geweldig, vooral de snoep die gegooit werd. Mellanie vond het iets minder, als de muziek te had was of de wagen té groot, ging ze achter mij of manlief staan. Ogen dicht en zeggen bang bang bang.

Suzanne is logeren bij opa en oma. Gisteren de koffer ingepakt inclusief badpak. 's avonds helemaal overstuur, ze gaat zwemmen, schoonspingen is heel leuk maar de les erna, onderwaterzwemmen, dat wilde ze niet meer. Manlief en ik hebben aardig moeten kletsen om ervoor te zorgen dat ze rustig werd en ook gezegd dat het niet hoeft. Uiteindelijk ging ze slapen. Morgen nog een keer met haar overleggen, wat ze nu eigelijk wil. Ze geeft namelijk aan dat het zwemmen wel erg leuk is , alleen onderwater zwemmen niet.

Nu het langer licht is, en minder koud, is Suzanne vaker buiten te vinden. Skeeleren, schommelen, stoepkrijten, trampoline springen. Ze is er erg druk mee. Tijd om wat te eten en te drinken heeft ze niet. Kan er nu al naar uitkijken om met ze naar de speeltuin te gaan (zodat ik het niet zo koud heb of krijg).

Vandaag een andere auto gekocht. Ben er helemaal mee in mijn nopjes.
Hier geen carnaval. Vertelde op mn werk tegen clienten dat ik vroeger als ik wel uitgebreid carnaval vierde. Was een keer verkleed als de laatste cent.... moet nog op zoek naar foto's, ze zijn erg benieuwd namelijk!

Heerlijk het schaatsen Charly!

Grappig Marit zei laatst, mama wat jij altijd met A doet dat kan ik ook hoor, ik heb het gedroomd! Skeeleren!

Vind het wel een leuk verjaardagskadootje, al denk ik wel dat we het eerder geven. Ze is eind juli jarig, in augustus gaan we op vakantie, dan heeft ze er niet zo heel veel meer aan.

Vandaag lekker buiten gefietst, naar het meertje in de buurt met allerlei speeltoestellen. Heerlijk zo. Bah morgen weer regen

Leuk een nieuwe auto Truusje, op naar de betere tijden!

Ga zo mn bed op zoeken, pff heb weinig energie zo lijkt. Van de week weer migraine. Duurde een dag of 3 voor alles weg was.

Wel weer begonnen met sporten, heerlijk! Voel wel de nodige spieren dus het was hard nodig dat ik weer iets actiefs ging doen. Straks weer 1x actief scaten en dan 1x actief sporten, ga ik me vast fitter voelen!
Wat een rust en stilte hier. Leeft iedereen nog?

Wij zijn gisteren teruggekomen van een weekendje Rome met zijn tweeen. Wat een heerlijkheid. Zoiets zouden we eigenlijk ieder jaar moeten doen. Het veel te lange (maar dan ook echt veel te lange) reisverslag is in Cheers te vinden voor wie zin en tijd heeft.
Leef nog hoor! Kom regelmatig langs om te kijken of er nieuwe berichtjes zijn, maar heb niet altijd zin om zelf wat te posten...

Klinkt wel heel erg lekker een weekendje Rome!
Het was ook heel erg lekker. Ik kan het van harte aanbevelen. Wat een heerlijkheid om gewoon eens lekker met zijn tweetjes te zijn. En dan nog op zo'n mooie plek ook.
Kijk dat gevoel herken ik nou helemaal. En al was Gilze-Rijen nou niet bepaald Rome (zucht...) toch was het ook daar echt héérlijk met zijn tweetjes! Ik vind ook dat we het ieder jaar zouden moeten doen, maar op de een of andere manier... Toch hebben we het ons dit jaar echt voorgenomen om weer te doen zo rond november/december.

Charly, herkenbaar, ik waai ook wekelijks wel een keertje voorbij, maar heb ook niet altijd zin om een heel verhaal te gaan typen.
Zo ik meld me ook weer even.

Eingelijk niet zo heel veel te vertellen.

Suzanne is nu al druk met haar verjaardag. Wie worden er uitgenodigd, waar gaan we heen. Nu ze leert schijven worden de uitnodigingen alvast gemaakt, voorzien van een mooie tekening. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen.

Vorige week een bezoekje gebracht aan de eerste hulp. Heb een ontsteking aan de dikke darm. Een beetje pijnlijk, maar vooral lastig dat ik weinig kan eten. Voel me er wel slapjes door. Gelukkig gaat het nu alweer een stuk beter.

Mellanie is logeren bij opa en oma. Suzanne vind het niet leuk, mist nu haar speel kamaraatje (zal niet goed geschreven zijn).

Vandaag een super mooie dag gehad. Veel buite
Zo ik meld me ook weer even.

Eingelijk niet zo heel veel te vertellen.

Suzanne is nu al druk met haar verjaardag. Wie worden er uitgenodigd, waar gaan we heen. Nu ze leert schijven worden de uitnodigingen alvast gemaakt, voorzien van een mooie tekening. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen.

Vorige week een bezoekje gebracht aan de eerste hulp. Heb een ontsteking aan de dikke darm. Een beetje pijnlijk, maar vooral lastig dat ik weinig kan eten. Voel me er wel slapjes door. Gelukkig gaat het nu alweer een stuk beter.

Mellanie is logeren bij opa en oma. Suzanne vind het niet leuk, mist nu haar speel kamaraatje (zal niet goed geschreven zijn).

Vandaag een super mooie dag gehad. Veel buite
Sorry het posten ging niet helemaal goed. Zie dat het nu dubbel gepost is.

Suzanne mag volgende week zondag "afzwemmen" voor schoonspringen 1. Er zijn 3 diploma's te behalen, ze gaat door voor diploma 2.
Truusje, al een beetje opgeknapt? Lijkt me erg pijnlijk. heb je er antibiotica voor gekregen of moet het vanzelf over gaan?

Suzanne gaat lekker!

Hier schiet het met de zwemles niet echt op, waardeloos beleid.

We hebben net een hoop gedoe gehad omdat ze zomaar de tijden gaan veranderen: van 16.45 naar 14.15.....

F. slaapt nog tussen de middag dus we waren het hier niet mee eens.

Na een hoop gedoe gaat T. nu naar een andere dag en krijgt hij ook tijdelijk extra les om de dingen te oefenen waar hij op blijft hangen.

Mag ik hopen dat we dan toch eindelijk wel voor de zomervakantie klaar zijn

Morgen krijgt T zijn VUDO onderzoek in het WKZ.

ik heb hem geprobeerd hier op voor te bereiden, hij reageert er tot nu toe erg nuchter op.

Hij krijgt morgen als we thuis komen nieuwe skeelers: hij kan niet wachten. Vanmorgen zei hij al: ik wilde dat het alvast dinsdag was, haha.

ben benieuwd of hij morgen in het ziekenhuis nog steeds zo stoer is.
Applaus voor Suzanne!

En een dikke knuffel voor je stoere vent Charly... Die skeelers heeft ie morgenmiddag ook heel erg verdiend, toch?
Ehh dat is langgeleden.... kom iederdaad zo af en toe even langs maar reageer niet zo vaak meer...

Je goed hoor van Suzanne!

Denk dat mijn meiden niet zo snel van die waterratten zullen worden. En dan te bedenken dat wij vroeger een abb hadden op het zwembad in het dorp en er niet waren weg te slaan!

Spannend hoor Charly hoop voor jullie dat het goed gaat allemaal.

Marit moet straks ook naar een andere tijd qua zwemmen... vrijdag kwart voor 3.... alleen dan zit ze nog op school. Schijnt nogal vreemd te zijn dat kinderen uit groep 1- 2 op vrijdagmiddag naar school gaan maar wij weten niet beter.

Nu op zoek naar een andere tijd.

Marit heeft het druk op school. Er was een project met diverse uitjes, leuk maar ook wel veel. Nu even niets nou ja vrijdag de schoolfotograaf en donderdag een fotospeurtocht bij de kinderboerderij.

Ben vanmiddag bij de huisarts geweest. Mmm ben een nieuwe sport (conditie opbouwen) gaan doen, erg fijn alleen heb ik nu een peesontsteking. Heb ik vaker gehad in mn schouder alleen verwacht ik het niet van 1x per week sporten (skeeler ook nog wel maar goed daar gebruik ik mn armen niet echt bij).

Nou ja arm ontzien, ontstekingsremmers voor 1 week, gaat het niet dan naar de fysio....

Schiet niet op.

Gisteren een dagje sauna, heerlijk. Echt genoten.'s Avonds nog tapas gegeten in de stad. Lekker bij gekletst met mn vriendin.

De meiden vonden het minder.... miste me enorm. Ehhe heb tegen vriendlief gezegd dat ik maar vaker wegga kunnen ze eraan wennen

Op mn werk is het erg druk, te druk, collega is weg, zijn bezig met veranderingen, maak veel extra uren. Merk dat ik minder goed slaap even oppassen dus. Niet dat ik nu veel pieker of zo maar doorslapen ho maar en dat is toch ook wel fijn!

Straks lekker naar bed en hopen op een rustige nacht.

Leuk hoor dat Suzanne zelf haar uitnodigingen maakt!

Kan hier de knutsel spullen niet aan slepen, vind het wel erg gezellig!

Leuk je verhalen over Rome Madootje, leuke herkenbare foto;sook!

Heerlijk dat jullie weg zijn geweest.

Alleen jammer van het bed van Ludo....
Dat klinkt akelig Truusje. Hopelijk is die ontsteking snel achter de rug.

Heel veel succes vandaag Charly. Hopelijk valt het T. en jullie een beetje mee en verschaft het onderzoek de gehoopte duidelijkheid.

Dat klinkt wel heftig Lot. Hopelijk breken er snel rustigere tijden aan op je werk. Heb je het nog wel naar je zin op je werk of wordt dat op deze manier ook snel minder?

Ernie, Gilze-Rijen is zonder kinderen ook een waar paradijs

Hier is het eind van de zwemles nog lang niet in zicht. Ludo zit nog steeds in het eerste bad en lijkt voorlopig ook nog niet door te gaan stromen. En dat terwijl hij al sinds september in een extra rustige groep zit.
Hallo, hallo, hallo.

Alles goed met jullie.

Wat is het rustig hier. Door de zomertijd zit iedereen buiten, niet de laptop op schoot , maar genieten met een boek van de zon.

Kan merken dat het langer licht is. Suzanne speelt heel veel buiten. Besef van tijd is er niet. Als ik aangeef dat het tijd is om naar bed te gaan wordt ze boos. Ze wil nog zo veel doen.

Het is toch nog niet donker, mama, ga pas naar bed als het donker is. Tsja, blijf maar uitleggen dat het langer licht is.

Verder weinig te vertellen. Alles gaat zoals het altijd gaat. Manlief heeft veel last van hooikoorts.

Nog een paar uurtjes werken en dan weekend. Ook weer vol. Morgen komt mijn nicht met 3 kinderen, en zondag een verjaardag. Weekend ook weer voorbij.
Even uppen, zo zakken we steeds verder weg.

Wat een heerlijk weertje toch, alhoewel manlief het minder vind. Die heeft veel last van hooikoorts en zit te wachten op regen.

Suzanne heeft vandaag paasontbijt op school. Ben benieuwd wat ze uiteindelijk gegeten heeft. Ze kregen allemaal een lege doos mee naar huis, deze moesten ze versieren en vullen met een paasontbijtje. Alle versierde doosjes werden verzamelt en uitgedeeld. Je krijgt dus een paasontbijtje wat door een ander is samengesteld.

Vanavond gaat Suzanne een paar dagen logeren bij opa en oma. ze heeft er erg veel zin in.

Nu nog even bedenken wat we met pasen gaan doen. Ik zat te denken aan Julianatoren in apeldoorn. Als het zo mooi weer blijft wordt het vast erg druk. Even kijken voor een ander leuk alternatief.

Hebben jullie plannen met pasen?
Hey Truusje, alles weer goed met je darmen?

Leuk idee, dat ze voor een ander een ontbijtje maken.

T. heeft een paaslunch: iedereen mag iets meenemen, er heeft een intekenlijst gehangen zodat er wel allemaal verschillende dingen worden meegenomen. School zorgt voor brood en beleg.

Ik wens je veel succes als je naar julianatoren gaat: volgens mij is het daar altijd al schreeuwend druk maar met dit soort dagen helemaal....

Wij gaan zaterdag paaseieren zoeken met een grote groep, altijd erg leuk.

2e paasdag 2 verjaardagen, 1e paasdag lekker niets.

T. mag eindelijk met lange kleren zwemmen dus het 5-je zit eraan te komen. Meestal duurt het dan ook niet meer zo lang dat ze mogen afzwemmen (duim, duim, duim).

Geniet lekker van het mooie weer!
Een korte "vrolijk Pasen-wens" voor allen! Geniet van deze 2 schitterende dagen...
Gaat lekker hier.....

Allemaal een fijne moederdag gehad?

Zo schattig die zelfgemaakte cadeautjes. T. heeft het nog de hele week vol kunnen houden: hij wilde eigenlijk de 1e vakantiedag zijn uit het hoofd geleerde versje al opzeggen en zijn cadeautje geven. Geduld is een schone zaak.

T. heeft gisteren zijn voetbalvuurdoop gehad: voor het eerst met papa mee en gelijk naar de bekerfinale in de kuip!

Oh, wat vond hij het spannend, werd steeds stiller, wilde niet meer eten, maar eenmal onderweg bij de aanblik van al die bussen kreeg hij de smaak te pakken.

Hij heeft een geweldige dag gehad en is nu voor altijd besmet ben ik bang (en papa vindt dat geweldig, kan hij eindelijk met zijn zoon samen naar voetbal, haha)

Laat thuis en vanochten gewoon weer om 6.30 zijn bed uit (terwijl hij nog een extra vakantiedagje heeft van school...)
Hoi hoi, wat gaat de vakantie toch snel voorbij. We zijn een week naar Zwitserland geweest. Mooi gebied, veel gezien. En Suzanne....... die vond het prachtig. Die vond het zwembad helemaal het einde. Tijdens de vakantie zijn er 2 tanden los gaan zitten. Suzanne heeft een glimlach van oor tot oor, zo trots is ze op haar "wiebeltanden", ze moet er ook de hele dag aanzitten.

Voor moederdag een mooi zelfgemaakte tekening van Suzanne ontvangen. Door de vakantie is manief helemaal vergeten om iets te kopen voor mijn verjaardag en moederdag. Mannen............. ze zijn zó attent. Maar goed, had het kunnen weten, ik koop normaal gesproken altijd mijn eigen kado's. Volgend jaar maar weer zelf regelen.
Hoi hoi, wat gaat de vakantie toch snel voorbij. We zijn een week naar Zwitserland geweest. Mooi gebied, veel gezien. En Suzanne....... die vond het prachtig. Die vond het zwembad helemaal het einde. Tijdens de vakantie zijn er 2 tanden los gaan zitten. Suzanne heeft een glimlach van oor tot oor, zo trots is ze op haar "wiebeltanden", ze moet er ook de hele dag aanzitten.

Voor moederdag een mooi zelfgemaakte tekening van Suzanne ontvangen. Door de vakantie is manief helemaal vergeten om iets te kopen voor mijn verjaardag en moederdag. Mannen............. ze zijn zó attent. Maar goed, had het kunnen weten, ik koop normaal gesproken altijd mijn eigen kado's. Volgend jaar maar weer zelf regelen.
Tje lang geleden alweer dat ik hier heb geschreven ...

Zaterdag terug gekomen van een heerlijk weekje Frankrijk. Genieten.

Die T leuk hoor dat hij zo van het voetballen heeft genoten, ook leuk voor papa!

Knap ook het zwemmen. Marit is de afgelopen 3 weken niet geweest. Een keer vanwege de vakantie andere vanwege haar oren.

Ze zwemt nog niet zonder bandjes dus nog een lange lange weg.

In de vakantie ging haar 3e tand wiebelen. Zij vindt het alleen erg eng. Vanavond huilen in bed...

Leuk dat Suzanne zo trots is!

Met Lotje gaat het minder. Zij kan van uit het niets (zo lijkt) heel boos worden. En als zij dan haar zin niet krijgt is het krabben, schoppen, slaan. Op het KDV willen ze haar nu toch verder laten observeren. Ga proberen of het niet door onze eigen wijkverpleegkundige kan die aan Video Home Training doet. Wil wel zelf de regie houden.... eingenwijze moeder....

Pff vindt het niet leuk maar is wel goed. Thuis gaat het ook af en aan. We zullen zien.

Nu naar bed. Later meer!
Spannend Lot. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om het uit handen te geven. Hopelijk levert het jullie en Lotje wat duidelijkheid en een extra stukje van de handleiding.

Wat lekker al die vakanties. En wat een hoop wiebeltanden al. Dat zie ik hier voorlopig nog niet gebeuren.

Hier gaat het niet zo denderen. Ludo slaapt al maanden belabberd. Hij valt structureel na 23 uur in slaap en in de tussentijd trekt hij zijn kamer overhoop. Gisterenavond heeft hij tot 3 maal toe zijn matras van zijn bed getrokken en nog wel vaker zijn beddengoed er allemaal af gehaald. Gek worden we ervan.
Pff Madootje, dikke knuf.

Heb je er al een heftige dag op zitten (ten minste dat kan ik me zo voorstellen) moet je nog een poos door.

Wat speelt er toch in zijn hoofd he?

Hebben jullie iets aan de ondersteuning, tips?

Word volgende week terug gebeld door onze wijkverpleegkundige die VHT doet. Plan is om zowel thuis als op het KDV te starten.

Gaf een voorbeeld; Lotje naar bed gebracht, een verhaaltje voor gelezen, ze had nog geen luier om, wilde ze nadat ze een luier om had nog een verhaaltje, toen ik dit niet wilde (lezen altijd 1 verhaaltje voor) ging ze vreselijk schoppen, krabben, schelden... is wel vaker gebeurd. Zit in haar hoofd, eerst luier om dan verhaaltje...

Tja en dan...

Volgens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven