Relatie beëindigen?

10-05-2011 13:27 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat gaat hieraan vooraf?

Mijn vriend en ik wonen inmiddels bijna 7 jaar samen. Ging eerst prima. In een huurhuisje in het dorp, beide een volledige baan, paarden in pensionstalling in het dorp.

Nu hebben we een paar jaar geleden een koophuis gekocht waarbij we 'onze' beesten bij huis kunnen hebben. Ook heeft hij ruimte voor zijn eigen hobby's. De laatste 1,5 á 2 jaar gaat het eigenlijk niet meer heel erg geweldig... Ik doe alles in het huishouden en regel alles met wat inmiddels 'mijn' beesten zijn geworden. Hij klust continu met zijn hobby's en is veel van huis. bij zijn broer om een bakje, bij de buren om een bakje, even langs het tankstation en ga zo maar door. Altijd als ik thuis kom is hij er niet.

Als ik dus uit mijn werk kom zorg ik voor de boodschappen, het koken, de was en de rest van het huishouden. Daar zeg ik ook regelamtig wat van, maar er komt weinig tot geen reactie op. Ja wel es een weekje dat ie wat meer doet, maar dan houdt het ook wel weer op.

Verder is er totaal geen sprake van communicatie onderling. Ik stel hem veel ópen vragen, omdat ik al uitgekeken ben op de antwoorden van ja, nee of misschien. Er komt alleen niks uit. Ook interesseert het hem niet hoe mijn dag was of wat ik heb gedaan.

Maar nu komt het moeilijkste....

Ik ben verliefd geworden op een ander! Iemand die mij waardeerd om wie ik ben. Hij runt zelf al 10 jaar lang zijn eigen huishouding, dus weet wat het is om voor jezelf te moeten zorgen. Een heerlijke vent! Nartuurlijk is alles in het begin mooi en lief en van één en dezelfde roze wolk, maar ik weet nu inmiddels niet meer wat ik moet? Ik kijk er iedere dag naar uit om mijn heerlijke vent weer te zien en kijk er tegen op om weer naar mijn eigen huis te gaan.

Zijn er mensen die in een vergelijkbare situatie hebben gezeten en hun ervaringen met mij willen delen?

Ik weet inmiddels niet meer wat ik moet... Praten lukt niet erg fijn. Van mijn kant wel, maar van zijn kant niet. Zelf praat ik voor het vaderland weg en geef ik duidelijk aan dat het om mij op deze manier niet meer hoeft. Het lijkt hem niks te doen!

Mocht ik er een punt achter willen zetten: voor de beesten vind ik wel weer een plekje, het huis raken we wel kwijt, maar dan?

Op mijzelf gaan, bij die heerlijke vent intrekken (zou hij wel héél graag willen en ik eigenlijk ook wel) of denken jullie hier anders over? Ik ben wel toe aan wat inspiratie...
Maar als je daar niet mee wil leven, waarom ben je er dan niet al veel eerder mee gekapt?

En hoe was de communciatie in het begin?
quote:marije1979 schreef op 10 mei 2011 @ 15:11:

Ja, deze vragen stel ik hem wel, maar antwoorden krijg ik niet. Alleen de mmm, of misschien of ik weet niet. Daar kom ik niet echt mee verder moet ik eerlijk zeggenHet klinkt niet echt als een liefdesrelatie. Iemand die niet weet of je hem nog iets doet of misschien interesse in je heeft...

Verliefdheid kan je overkomen, alhoewel het niet deugt dat je bent vreemdgegaan.

Misschien heb je gevoelens voor een ander nodig gehad om je relatie eerlijk te (durven) bekijken.

Hoelang duurt deze affaire al? Misschien voelt je partner aan dat jij gevoelens voor een ander hebt en is hij daardoor zwijgzaam en afwezig (waarom praten mensen niet meer met elkaar).
De communicatie in het begin was wel veel beter, maar hij is van zichzelf nooit een echte prater geweest. Welke man wel eigenlijk

De laatste jaren is dit alleen maar minder geworden. Een aantal overlijdensgevallen meegemaakt in de familie en directe vriendenkring waar we in het begin wel veel over gepraat hebben. Nu vind hij dit onozin om het er over te hebben. Hij was altijd gewend om veel bij zijn ouders te komen, maar we wonen nu verder weg. Het blijkt dat hij de laatste tijd ook absoluut niet alleen thuis kan zijn, waarom is mij een raadsel. Wel gevraagd, maar alweer geen antwoorden...

Ik wil zo graag weten hoe hij zich voelt en of hij zich nog wil geven in deze relatie. Hoe ik dit alleen uit hem moet trekken weet ik echt niet...

Inmiddels ben ik misschien zelf wel zover dat het mij niet zoveel meer doet als dat het zou moeten zijn in een goede relatie.

En waarom ik er nog geen punt achter heb gezet? Een relatie is niet iets wat je zomaar bij het grofvuil zet. Ik ga/ging ervan uit dat dit van tijdelijke aard is en dat er met veel praten een hoop mogelijk is. Nu begin ik echter te twijfelen of ik op de juiste weg ben.

Hoe lang dit vreemd gaan al aan de gang is? Nog geen maanden...
quote:marije1979 schreef op 10 mei 2011 @ 15:40:

En waarom ik er nog geen punt achter heb gezet? Een relatie is niet iets wat je zomaar bij het grofvuil zet. Ik ga/ging ervan uit dat dit van tijdelijke aard is en dat er met veel praten een hoop mogelijk is. Nu begin ik echter te twijfelen of ik op de juiste weg ben.

Hoe lang dit vreemd gaan al aan de gang is? Nog geen maanden...

Met dat je de beslissing hebt genoemen om achter je vriend's rug met iemand anders te vrijen, heb je de relatie al bij het grofvuil gezet.

Jouw vriend zit in deze niet fout. Hij heeft er waarschijnlijk geen benul van dat de discussies rondom het huishouden deze impact op jou hebben gehad.

Wanneer ga je het je vriend vertellen dat je bovenstaande kueze gemaakt hebt voor jezelf?
Only dead fish go with the flow
quote:Velvetdress schreef op 10 mei 2011 @ 15:10:

[...]

Als je echt iemand bent die sterk en zelfstandig is, dan had je de relatie verbroken en geen ander nodig gehad om jou te geven wat je graag wil.Is dit niet erg kort door de bocht? Soms kan iemand anders je ook dingen in laten zien. Heeft toch niks met sterk en zelfstandig zijn te maken dat je niet meteen je relatie verbreekt die al zolang duurt. Lijkt me heel menselijk hoor.
quote:Het blijkt dat hij de laatste tijd ook absoluut niet alleen thuis kan zijn, waarom is mij een raadsel. Wel gevraagd, maar alweer geen antwoorden...

Ik wil zo graag weten hoe hij zich voelt en of hij zich nog wil geven in deze relatie. Hoe ik dit alleen uit hem moet trekken weet ik echt niet...

Hoe moet ik me dit voorstellen? Je stelt een vraag, je krijgt geen antwoord en zit dan maar zwijgend tegenover elkaar? Daar snap ik niks van.

Misschien moet je hem dwingen naar je te luisteren en vertellen dat je gevoelens voor een ander hebt (ik zou pas later in het gesprek het vreemdgaan melden) en dat je wilt weten hoe hij in jullie relatie staat en er nog mee door wil gaan?

Praat met hem! Als dat niet gaat: praat tégen hem.

quote:Inmiddels ben ik misschien zelf wel zover dat het mij niet zoveel meer doet als dat het zou moeten zijn in een goede relatie.

En waarom ik er nog geen punt achter heb gezet? Een relatie is niet iets wat je zomaar bij het grofvuil zet. Ik ga/ging ervan uit dat dit van tijdelijke aard is en dat er met veel praten een hoop mogelijk is. Nu begin ik echter te twijfelen of ik op de juiste weg ben.Hier ga ik niet op in als je het niet erg vindt. Je doet hier net of er van een affaire geen sprake is.
quote:saeva schreef op 10 mei 2011 @ 15:50:

[...]

Hoe moet ik me dit voorstellen? Je stelt een vraag, je krijgt geen antwoord en zit dan maar zwijgend tegenover elkaar? Daar snap ik niks van.

Misschien moet je hem dwingen naar je te luisteren en vertellen dat je gevoelens voor een ander hebt (ik zou pas later in het gesprek het vreemdgaan melden) en dat je wilt weten hoe hij in jullie relatie staat en er nog mee door wil gaan?

Praat met hem! Als dat niet gaat: praat tégen hem. Je begrijpt mij volledig. Maar als er na een tijd alleen praat met hem, wat overgaat in 'praat tégen hem' nog steeds geen reactie oplevert, dan weet ik het op een gegeven moment ook niet meer. Ik hoop dat je dit ook kan begrijpen.
quote:Marahbloem schreef op 10 mei 2011 @ 15:50:

[...]

Is dit niet erg kort door de bocht? Soms kan iemand anders je ook dingen in laten zien. Heeft toch niks met sterk en zelfstandig zijn te maken dat je niet meteen je relatie verbreekt die al zolang duurt. Lijkt me heel menselijk hoor.

Ja tuurlijk, maar als je een ander erop nahoudt, vind ik dat niet zelfstandig en sterk. Er zit nog wel veschil tussen iemand om advies vragen en vreemdgaan.

En dat je niet meteen verbreekt, snap ik ook, maar met vreemdgaan zet je direct de ander buitenspel.
quote:marije1979 schreef op 10 mei 2011 @ 16:10:

[...]

Je begrijpt mij volledig. Maar als er na een tijd alleen praat met hem, wat overgaat in 'praat tégen hem' nog steeds geen reactie oplevert, dan weet ik het op een gegeven moment ook niet meer. Ik hoop dat je dit ook kan begrijpen.

Maar hoe wilde je anders aan hem vertellen dat je een ander hebt?

Dat moet je toch aan/ tegen je vriend vertellen? dat kun je toch niet 'democratisch' doen in de zin van "wat vind jij er nu eigenlijk van?" of "Ik heb een ander, begrijp je wat ik bedoel?"

Als jij je relatie niet helemaal door de vuil-vermaler wilt gooien, zul je toch eerlijk moeten zijn tegen je vriend.
Only dead fish go with the flow
quote:marije1979 schreef op 10 mei 2011 @ 16:10:

[...]

Je begrijpt mij volledig. Maar als er na een tijd alleen praat met hem, wat overgaat in 'praat tégen hem' nog steeds geen reactie oplevert, dan weet ik het op een gegeven moment ook niet meer. Ik hoop dat je dit ook kan begrijpen.

Ik begrijp je niet volledig. Ik kan me niet voorstellen dat ik een relatie heb met iemand die niet met me praten wil, geen antwoord geeft wanneer ik hem iets vraag, waarmee ik eigenlijk geen contact heb. Dat noem ik geen relatie.

Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je verliefd kon worden op een ander.

Ik zou hem zeggen dat ik gevoelens voor een ander heb (het vreemdgaan later ook vertellen) en vragen hoe hij de relatie ziet en of hij er nog aan wil werken. Bij geen gehoor (alsof je iemand belt ) zou ik alleen nog vaarwel zeggen denk ik.

Wat wil je zelf eigenlijk? Wil jij nog werken aan deze relatie? Probeer bij het beantwoorden van die vragen en het maken van je keuze eerlijk te zijn en niet te denken aan je minnaar.
@Saeva: "Ik zou hem zeggen dat ik gevoelens voor een ander heb (het vreemdgaan later ook vertellen) en vragen hoe hij de relatie ziet en of hij er nog aan wil werken. Bij geen gehoor (alsof je iemand belt ) zou ik alleen nog vaarwel zeggen denk ik."

bedankt voor je advies. Ik ga er deze week werk van maken...
Ik ben benieuwd hoe het ging, Marije.
@Mundy: Ze wil graag advies over haar huidige situatie. Niet over hoe jij het getroffen hebt. In veel van de gevallen blijkt het groene gras hooi te zijn. Als je verliefd bent kun je geen objectief oordeel geven over jouw eigen relatie. Dat noemen ze vergelijken. Komt door het stofje wat vrijkomt als je verliefd bent.

Geef dus objectief advies. Geen voorbeeld van hoe het voor TO zou kunnen zijn. Van de ene in de andere relatie stappen is n ooit een goed idee. Het geeft aan hoe afhankelijk je bent van een ander persoon en moeite hebt op eigen benen te staan.

Sorry maar dit moest ik even kwijt!

Marije: Keek je ook al zo tegen je relatie aan voordat je verliefd werd op die ander en vreemd ging?
anoniem_122651 wijzigde dit bericht op 25-05-2011 23:13
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Van de ene in de andere relatie stappen kan prima. Is voor iedereen anders. Hangt helemaal af hoe de verwerking van de eerste relatie was. Maar tijdens de ene relatie in de andere stappen vind ik niet kunnen, omdat je je partner bedriegt en dat is niet goed te praten. Ook al heb je allerlei redenen waarom het niet meer werkt tussen jullie, dit is geen excuus voor vreemdgaan.

Is er nog een kans voor je huidige vriend? Of ben je al zover dat dat voorbij is? Anders kun je nog een schokeffect doorvoeren, nl. dat je je vriend vertelt dat je verliefd geworden bent op een ander, maar dat je met hem verder wilt als er toch e.e.a. gaat veranderen. Misschien dat hem dat wakker schudt?
Even een update....

Sinds 2 weken woon ik bij mijn nieuwe vriend in en het gaat echt geweldig! We voelen ons beide heerlijk (na idd wel even een beetje vreemd tegen de situatie aan te hebben gekeken).

Met mijn ex vriend gaat het naar omstandigheden ook wel goed. Hij begrijpt steeds beter wat er aan vooraf is gegaan en klan dit nu een beetje een plekje geven. Natuurlijk zien we elkaar nog wel vrijwel iedere dag, maar de situatie wordt steeds minder ongemakkelijk. En ja, je raad het al... Hij kan ook steeds beter praten over zijn gevoelens. Hij begrijpt die van mij alleen nog niet volledig.

Waar ik nu woon is echt mijn thuis! Heerlijk een gevoel van rust en ontspanning! Wij zien de toekomst erg goed tegemoed!
Fijn dat het opgelost is en dat jullie (jij en ex) normaal met elkaar kunnen praten.

Nu kan jij het afsluiten en verder gaan met je nieuwe partner.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Tot over 7 jaar!
In je hoofd heb je al een relatie met die ander volgens mij. Niet eerlijk voor je huidige man!!! Ik zou hem alles opbiechten, en als hij dan al niet zelf besluit om bij hem weg te gaan dan zou ik dat zelf doen. Je houdt op dit moment 3 mensen voor de gek: jezelf, je man, en de 'heerlijke vent'.

Als je je relatie hebt verbroken met je huidige man, vind ik het overigens geen raar idee als je meteen bij de 'heerlijke vent' zou intrekken( mits er geen kinderen in het spel zijn!!) ,jullie hebben immers toch al iets.
Huh??

Jij bent van de grote stappen, snel thuis zo te lezen...

Ik wens je veel succes, en inderdaad, tot over 7 jaar!
Ik wilde mijn verhaal doen maar ik zie dat je er al uit bent.
Fijn om te lezen dat het goed uit heeft gepakt TO!

Ik wens je veel geluk toe in je nieuwe relatie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven