Het is bedoening en niet bedoeling
dinsdag 10 mei 2011 om 21:55
Ok een nutteloos topic maar heb het nu vanavond al drie keer ergens gelezen.
Waarom schrijven zoveel mensen toch bedoeling ipv bedoening. Bv het was een drukke bedoeling ipv bedoening. Bedoeling klopt in de context waarin het gebruikt wordt toch (bijna) nooit.
Het is niet zo erg als me moeder maar mijn nekharen gaan er wel van overeind staan.
Zo weer opgelucht en nee ik wil niks met dit topic
Waarom schrijven zoveel mensen toch bedoeling ipv bedoening. Bv het was een drukke bedoeling ipv bedoening. Bedoeling klopt in de context waarin het gebruikt wordt toch (bijna) nooit.
Het is niet zo erg als me moeder maar mijn nekharen gaan er wel van overeind staan.
Zo weer opgelucht en nee ik wil niks met dit topic

dinsdag 10 mei 2011 om 21:59
quote:kadushi schreef op 10 mei 2011 @ 21:59:
Ik wil ook graag een nutteloze bijdrage leveren. Het is niet ik besef me, maar ik besef. Het werkwoord zich beseffen bestaat gewoon niet. Waar halen mensen dat toch vandaan? Het lijkt wel of iedereen het zegt tegenwoordig.
Ik beken, ik zou dat ook kunnen schrijven.
Ik wil ook graag een nutteloze bijdrage leveren. Het is niet ik besef me, maar ik besef. Het werkwoord zich beseffen bestaat gewoon niet. Waar halen mensen dat toch vandaan? Het lijkt wel of iedereen het zegt tegenwoordig.
Ik beken, ik zou dat ook kunnen schrijven.
dinsdag 10 mei 2011 om 22:05
quote:Dickens schreef op 10 mei 2011 @ 21:58:
En oubollig ipv oudbollig. En dat betekent ipv dat betekend. Mensen leer toch eens spellen. *mompelt nog wat over lagere school werk.
huh het is toch dat betekenT? En niet dat betekend?
Dat betekent helemaal niets.
Toch?!
En zich beseffen, ja, ik doe het ook
En oubollig ipv oudbollig. En dat betekent ipv dat betekend. Mensen leer toch eens spellen. *mompelt nog wat over lagere school werk.
huh het is toch dat betekenT? En niet dat betekend?
Dat betekent helemaal niets.
Toch?!
En zich beseffen, ja, ik doe het ook

dinsdag 10 mei 2011 om 22:09

dinsdag 10 mei 2011 om 22:16
Ach, TO wilT toch alleen maar even spuien?
Mag ik dan ook even: handvatten, HANDVATTEN @#$$#%
En nee, ik ben niet zo'n taalpurist dat ik andere mensen verbeter, maar vind het wel heel raar als mensen mij gaan verbeteren als ik het woord handvatten gebruik. Zal wel ouderwets zijn
Beld en reageerd heb ik nooit begrepen, heb je dan echt geen taalgevoel?
Mag ik dan ook even: handvatten, HANDVATTEN @#$$#%
En nee, ik ben niet zo'n taalpurist dat ik andere mensen verbeter, maar vind het wel heel raar als mensen mij gaan verbeteren als ik het woord handvatten gebruik. Zal wel ouderwets zijn
Beld en reageerd heb ik nooit begrepen, heb je dan echt geen taalgevoel?