Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd
Hier ook bewolkt. Zachje meteen weer stuk warmer aangekleed.

Ik heb de dag doorgebracht op bed en op de bank. Ik was zo moe. Zach was onrustig vannacht. Wilde steeds bij ons zijn en verder geen honger. Had hij dat maar. Uiteindelijk was ik om 6 uur beneden en om 7 uur wilde hij wat drinken. De nacht ervoor had hij geslapen van 0100 tot 8:30. Ook niet de bedoeling toch bij die kleintjes. Ik red krap 5 voedingen met hem. Hij krijgt nu combi van borstvoeding via tepelhoed en dan flesje 40 cc borstvoeidng na. Morgen komt de wijkverpleegkundige. Ik hoop dat hij is aangekomen en we van de bijvoeding afkomen. Scheelt bijna 1 uur per voeding. Wil niet klagen, maar vindt het zo wel weer slopend. Wil gewoon een kind dat fatoenlijk drinkt uit de borst.

Ringel leuk kaartje. Zou graag willen komen. Is wel heel ver weg en zit nog met Zach. Dus denk dat het niet gaat lukken.

Pebbles: ben ook heel bij met het kaartje. Bij Aimee hadden we met vrolijke rode en paarse stippen. Maar tegenwoordig zie je dat zoveel, ruit, stippen etc, Dus nu voor wat retro gegaan. Aimee's kaartje kwam van Hipdesign. Hebben ze ook wel hele leuke. Ik vond het deze keer maar moeilijk.

En komen jullie al een beetje uit de naam? Grappig onze mannetjes schelen straks maar 4/5 maanden. En jij en Annie nog minder.
Babba; Wat een leuk kaartje! Dank je wel en heel hartelijk gefeliciteerd met Zach. Ik vond het meteen een geweldige naam, past helemaal bij jullie! Wat goed helpt om je productie op gang te houden/in stand te houden is heel veel aanleggen. Verder vooral je gevoel volgen. Wij moesten Ella in het begin 's nachts wakker maken omdat ze vanwege hoog geboortegewicht (jawel, en mijn insulinebehoefte die nog op haar doorwerkte) lage suikers kon krijgen, dus dan moest ik haar voeden.

Ik heb Ella een week of 10 met tepelhoedje gevoed. Dat schoot niet op, wat een geklungel... maar ja... het werkte wel. OP een gegeven moment vond zij het niks meer en ramde ze dat ding van mijn tepel af en moest ze wel zonder drinken.

Madonna houding kan wel na een ks, liggend vond ik ook fijn, maar dat vergt wat meer oefening (is wel relaxt). Zorg dat Zach goed met zijn mondje voor je borst ligt zodat hij je goed ruikt en een beetje kan zien.

Voeden in niet te warme kleren wil ook wel helpen als hij slaperig is.

Zo... dat waren nog eens wat hak op de tak tips.... hihi.

Wij zijn vandaag weer terug gekomen; vakantie was geweldig! Er staan wat foto's op mijn hyves. Morgen de hele zooi opruimen en wassen en dan nog twee dagen weekend... hopelijk met mooi weer!

Voor de rest een dikke kus!
Hello,

Ben ik ook weer even. Heb er al een ochtend op zitten. Jasmijn naar school gebracht, de grote weekendboodschappen gehaald. Toen wat gerelaxed, Jasmijn weer gehaald, op de fiets naar de markt, bij een bruidje gekeken (zusje van mijn vriendin trouwde; in het zwart...ik vond het niet zo mooi), Thijmen naar bed en nu zit Jasmijn te spelen. Onze oppas (meisje van 18 die 's avonds regelmatig oppast) komt strakjes op de koffie, Jasmijn moet nog naar ballet...drukke dag al met al.

Las gisteren op facebook dat ik met het invullen van een enquete een bioscoopbon van 40 euro heb gewonnen! Altijd leuk! Ik wist niet eens meer dat ik dat ingevuld had. Wel goed dat FB er is want ik had er geen mail over gekregen en dat krijg ik nu wel...

@Pebbles: Leuke ideeën...kinderboerderij of speeltuin (evt. binnen) bij jou in de buurt?

@Babba: Wat een gedoe met die BV, kan me voorstellen dat het je opbreekt. Hopelijk komt Zach gauw aan waardoor hij ook wat sterker wordt met drinken enzo.

@Ris: Fijn vakantietje gehad dus. Lekker! Ik zal zo de foto's eens kijken. Eens zien of Gijs en Thijm nog op elkaar lijken.

@Ringel: Spannend, dé datum komt snel naderbij! Bedankt voor de leuke kaart. Ik ben nog aan het kijken of ik kan komen. Ik wil wel heel graag maar dinsdag is mijn werkdag. Dus dan moet ik vrij vragen en dat is een hoop gedoe. Zijn er hier nog meer meiden die van plan zijn naar de bruiloft te gaan? Dan kunnen we samen, wel zo gezellig!
ik ga sowiezo heen. Is voor mij natuurlijk krap een half uurtje rijden. Zou het leuk vinden als iemand meeging!
@mmoi, ik zal nog steeds dat triple p dvdtje opsturen. Het is er nog niet van gekomen. Ik vind het toch lastig hoor, die pittige fases. Roan doet het super trouwens, het enige wat ik erg vervelend vind, is dat hij heel erg schreeuwt wanneer hij boos is. Echt over de grens zeg maar. Dan zet ik hem dus ook pardoes op de gang.

@babba, de slopende tijd is idd weer begonnen. Hoop dat je snel een lekker ritme te pakken hebt met Zach. Hoe is het inmiddels met Aimee?

Ik ga vanavond met 5 vriendinnen van de middelbare school naar een huis wat we gehuurd hebben. Erg leuk. Ik neem Roan mee. Geloof dat er 8 kinderen meekomen. Jesper laat ik thuis en ik ga ook maar 1 nacht. Zou eerst het hele weekend, maar dat lijkt me toch niet handig. Het gaat zo goed met Roan, en dan wil ik niet zo'n vermoeiend weekend voor hem. Daar reageert hij in de dagen erna toch altijd heftig op.
Leuk dat jullie willen komen! Snap natuurlijk dat het voor een aantal een stuk lastiger is.

het begint nu echt echt te worden. Vanochtend proef haar en make-up (beetje a la Dita von Teese) en afgelopen woensdag m'n jurk gehaald. Lief is vandaag met zijn vader 2e ronde shoppen en moet alleen nog een overhemd. ben zo benieuwd naar ons plaatje straks met z'n 4tjes.

Zat me van de week te bedenken dat we hier elke 2 jaar wel iets is waar we ons op verheugen. eerst Oudste die er aan kwam. Twee jaar later Jongste die er aan kwam. En nu weer twee jaar later de bruiloft. Vind het ook enorm leuk dat jullie eigenlijk al die fases mee hebben gemaakt.
Hey Ringel; ik ga niet komen op jullie feessie... het is op mijn werkdag en de volgende dag moet ik ook werken, dus dat wordt niks. Wel jammer, want ik zou je graag als Dita von Teese willen zien in je prachtige jurk met je mooie meisjes en je knappe man! Ik wacht gewoon op de foto's
Hoi hoi,

Ik zou graag komen Ringel en we doen ons best om er te zijn. Wij zijn met Pinksteren al in het Noorden van het land om te kamperen en dinsdag is onze werkdag. Ik zoek het even uit en laat het je weten. Grrrrr, woonde ik maar dichter bij mijn ouders....

Zo net gewerkt, we mochten overwerken en dat heb ik dus maar braaf gedaan. Best gezellig, net zoals werken op 24 of 31 december, hahaha
het is idd een gekke dag om te trouwen en het zal bij veel mensen een probleem zijn. Des te meer wordt het door ons gewaardeerd als mensen er wel zijn!

Ik vond het gewoon fijn om jullie uit te nodigen.

maar om nu nog langer te wachten tot 14 juni op een vrijdag zou vallen....had ik eigenlijk ook geen zin in......dus vandaar nu op een dinsdag....
Hier gaat het best lekker. Zit nog wel in mijn pyama en de rest van de familie slaapt. Zach woog nu 10 gram boven zijn geboortegewicht. Afgesproken met cb komende dagen niet bij te voeden en te kolven. Dinsdag wordt hij weer gewogen. Voeden neemt nog veel tijd in beslag, hij valt veel in slaap. Moet ook borscompressie toe passen. Doe maar wat of ik het goed doe en helpt weet ik niet.

Aimee nog wel dwars, maar gaat stukken beter. Ze is zo dol op haar broertje. Ik had haar leeftijd overschat. Ze begrijpt veel maar is nog impulsief en lomp. Op de bak neerploffen terwijl ik voed, bijna op zijn hoofd. Dan kan ik haar wel wat. Ligt een stuk aan mij dat ik haar snel teveel vindt. Terwijl ze niets verkeerd doet. Vindt haar nu snel druk, te druk voor mij ))

Ris: ik heb nog 2 balletkaartjes over voor de voorstelling van 21 mei. Je mag ze hebben voor jou en Ella. Wel een lastige tijd van 1900 tot 2100. En Aimee heeft haar paar minutes of fame haha.

Voel je niet verplicht hoor. Heb ze gewoon over.
Hoi meiden,

Leuke dag gehad hier vandaag. De kinderen mochten vanochtend even naar mijn ouders, want wij gingen een proefrit maken in onze 'nieuwe' auto. Mijn man mag voor zijn nieuwe baan een lease auto uitzoeken, vandaar. Echt super de luxe, we konden allerlei extra opties kiezen enz... De keus is gevallen op een Seat Altea XL. Een zwarte. Hij is echt superruim en heel geschikt als gezinsauto. We hebben heel veel extra opties als regensensoren, ingebouwd navigatiesysteem, zonnedak, parkeersensoren etc. Echt gaaf! We hebben hem gelijk besteld maar helaas krijgen we hem pas rond augustus ofzo.

Vanmiddag zijn we lekker even naar het dorp gewandeld, Thijmen sliep in de wagen. Even wat rond gekeken en met vrienden koffie gedronken op het strand. Daarna bij mijn ouders Chinees gegeten. Het was echt een gezellige dag. Nu nog een avondje samen op de bank, we hebben de film 'Loft' gehuurd, ben benieuwd.

@Babba: Fijn dat Zach aangekomen is! Ben benieuwd hoe hij het doet zonder de bijvoeding, dat zou voor jou al heel veel werk schelen! Geniet lekker van je ventje... is dit de laatste voor jullie? Dan extra hard genieten hoor!

@Ringel: Gelijk heb je, je moet gewoon trouwen op een dag die júllie uitkomt. Maar aangezien het voor mij heel ver is en ik die dag ook nog werk is het idd niet handig. Ik moet nog even wat proberen te regelen en anders moet ik het helaas ook met de foto's doen!

@Krokus: Als je die dvd wilt opsturen, graag. Ik ben er wel nieuwsgierig naar. Jasmijn had vandaag gelukkig weer een aardige dag. Scheelt nogal per dag...

@Mirjam: Ik begrijp van je hyves dat je nu weg gaat/bent. Veel plezier!

@Pebbles: Hoe gaat het met jou en je buik? Heb je nog wat leuks kunnen bedenken voor vandaag of morgen?

Nou meiden, ik ga koffie zetten. Doei!
@mmmoi: Mooie auto, de Altea XL! En erg leuk dat jullie zoveel opties konden kiezen. Wij hebben een tijdje de gewone Altea als leaseauto gehad en die beviel ons erg goed. Toen we een nieuwe mochten kiezen had ik graag de Altea XL gehad (maar manlief had was anders in zijn hoofd).

Nu dus alleen nog een paar maandjes wachten.

@babba: hartstikke netjes dat hij weer boven zijn geboortegewicht zit. Voor zo'n "vroeg" kindje is dat volgens mij harstikke goed.

En nog fijner dat je nu mag proberen om niet meer bij te voeden. Scheelt een heleboel gedoe.

We waren van plan om iets met de kinderen te gaan doen maar Floor was zo druk met de buurjongen aan het spelen en uiteindelijk is ze met de buren meegegaan naar een speeltuin.

Manlief is er 's middags met de fiets ook nog heen gegaan toen Eva wakker was.

Vervolgens hebben de kinderen bij de buren gegeten, bij ons in bad geweest en heeft Floor bij de buren gelogeerd.

Vandaag zijn ze ook al de hele dag aan het spelen en zijn wij met de kinderen naar de speeltuin geweest. Nu gaan ze allemaal hier eten.

Voor mij dus een heel relaxed weekend en voor de kinderen een lekker speelweekend.
Pebbs; gaat het verder wel met jou en je buik? En je darm? Ben je nu in de ziektewet tot je verlof of mag je toch wel gaan werken?

Klinkt lekker jullie weekend... heerlijk als de kids het zo naar hun zin hebben dat je niet eens iets hoeft te gaan doen omdat ze al zo lekker bezig zijn.

Mmmoi; ik heb vorige week in Ierland nog verteld over jullie. We waren dus bij de peetoom van Gijs en we gingen een dag naar het strand. Dat was voor Gijs en Ella de eerste keer en toen heb ik verteld dat jij aan zee woont en dat je binnen no time op het strand zit. Toch wel heel wat anders dan bij ons!

De kids vonden het trouwens geweldig. Het was zonnig maar wel heel fris, dus de haartjes waaiden alle kanten op.

We gaan in de zomervakantie niet weg, maar ik denk dat we wel een keer op en neer naar zee gaan; gewoon om die bekkies van de kids te zien.

Babba; dank je voor het aanbod, maar ik kan niet. Ik heb een meeting met een stel diabeten die ik ken van hier. Had er niet meer aangedacht dat Aimee moest dansen. Ga jij wel kijken? Of ga je alleen voor de paar minuten fame?

Goed dat Zach is aangekomen. Idd, hij was te vroeg en ook nog tegennatuurlijk door de ks, dat zijn wel andere omstandigheden dan een baby die op een natuurlijke manier wordt geboren op de tijd dat het goed is voor de baby. Mss dat de rust van niet meer kolven/bijvoeden wel heel goed is voor jullie. Drink je zelf ook voldoende? Drinkt Zach ook de hele borst leeg? De achtermelk is namelijk het vetste en daar komt hij het beste van aan.

Krook; heb je het weekendje (dagje) overleefd? Was het leuk? Ik heb helemaal geen contact meer met oud klasgenoten van de havo. Ben soms wel nieuwsgierig wat er van ze is geworden, maar ja... niks aan te doen he?

Morgen gaat Ella weer naar school; ze is er wel weer aan toe om met anderen te spelen dan alleen Gijs na bijna 2 weken. Vandaag was ze helemaal aan het redderen over haar neefje en die vond het wel oké. Grappig om te zien. Ze is vandaag ook op haar fiets zonder zijwielen helemaal naar opa en oma gefietst. Wel door het park (dan hoeft ze maar 2 kleine stukjes over de echte weg), maar ik vind het knap van d'r. Oh, manlief was met d'r mee hoor Ze fietst nu soms een rondje om het huis, maar dat vind ik nog wel eng. Ze moet ervoor over een parkeerplaats (achter ons huis) en ik ben zo bang dat ze niet goed uitkijkt als er rijdende auto's in de buurt zijn. Maar ja....loslaten he.... Gijs wil met haar meedoen op zijn step. Ella fietst wel 3 rondjes en dan is Gijs klaar met zijn 1e, dus dat kan best. Nooit gedacht dat ik mijn 2,5 jarig kind "alleen" zou laten spelen op de stoep/straat!
Hoi hoi,

Gisteren naar een concert geweest van de dirigent van de musicalvereniging. Er waren nog 3 andere koren. Och wat een mooie middag muziek, 3 Musketiers, Puccini, Bach...ik heb veel tranen in mijn ogen gehad. Het was in een kerk en het was zo'n hoge kwaliteit van alle 4 de gezelschappen....Wow!

Leuk toch Pebbs, zo'n weekend wat helemaal anders gaat dan gepland en vol zit met leuke dingen.
Klinkt goed Annie, dat concert. Had je oppas voor je jongens geregeld? Heerlijk, zo'n middag samen uit!

Ris, als je het leuk vindt mag je ook hier langs komen als je naar het strand gaat/wilt hoor! Je bent altijd van harte welkom. We kunnen ook een dagje samen naar het strand gaan met de kids!

Lekker weekend had jij Pebbles, heerlijk voor die meiden. Ben je alweer aan het werk of zit je in de ziektewet?

Vandaag heb ik weer lekker gewerkt. De kids moesten de entreetoets doen dus ik heb veel nakijkwerk zitten doen wat ik expres had laten liggen. Morgen weer zo'n dagje én we gaan dan naar een dansvoorstelling (kunstmenu van de gemeente). Ben heel benieuwd en ik hoop dat de lln. zich een beetje gedragen, die worden nog wel eens hyper bij iets 'anders dan anders'. Tussen de middag moet ik Thijmen ophalen bij de oppas want die heeft 's middags een begrafenis en dan heb ik 's middags ook nog vergadering, dus ik heb een drukke dag! Maar komt wel goed.

Gisteren waren wij in het bos wezen wandelen met vrienden en toen we thuis kwamen ontdekte ik een teek achter Thijmens rechteroor. Het was nog maar een heel kleintje en we hebben hem direct in zijn geheel verwijderd gelukkig. Maar toch een vies idee...

Vanavond moet ik een hele berg strijk wegwerken, ik denk wel anderhalf uur strijken minimaal...maar eerst even zelf in bad. Heerlijk relaxen. Tot morgen meiden!
Hee Mmmoi, jakkes zo'n teek. Wat je niet moet vergeten is om de datum en de plek te noteren in je agenda of zo, mocht er naderhand iets zijn, dan weet je nog precies de gegevens. Toen Sverre 1 was en veel zat in het gras, had hij die zomer 3 teken gehad. gelukkig geen rare dingen gehad.

We hadden inderdaad oppas, de ouders van goede vrienden die we kennen van de vereniging en die met die leuke dochter (vriendin van Mats) hebben opgepast. Zo lief!
Hoi hoi, rustig hier. Alles goed met iedereen?
Ja alles prima. Het is zeker rustig hier! Nou, ik had een hele drukke dag. Morgen gelukkig weer vrij. Hoewel... 's morgens ga ik bij Jasmijn op school helpen, die hebben 'sportdag'. Ik moet een groepje kids (waaronder Jasmijn zelf) begeleiden langs 10 spelletjes. Het onderwerp is clowntjes dus ze moet ook nog verkleed en geschminkt. 's Middags heb ik cursus op mijn werk. Volle dag dus weer. Gelukkig is mijn man thuis dus heb ik totaal geen zorgen! Heerlijk!
Hier druk met allerlei dingetjes....de zgn puntjes op de spreekwoordelijke I.

Oudste zit weer eens niet zo lekker in d'r vel en ik probeer er achter te komen wat er loos is. (ze begint oa weer te klagen over haar benen, begint een beetje synoniem te worden aan andere dingetjes waar ze last van heeft, geen woorden voor heeft en dan gooit ze het maar weer op d'r benen) maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Zou soms willen dat ik in dat koppie kon kijken wat haar dwars zit.

Jongste is snotter verkouden en lag vannacht te blaffen als een zeehondje.
Oeh Ringel, hier ook al zo'n zeehond. Sverre heeft ons ook de hele nacht wakker gehoest maar in tegenstelling tot lief en mij heeft hij er weinig last van, haha.

Is het een idee om met Mayte eens naar een kinderpsycholoog te gaan? Of vind je dat een stap te ver? Wat je zelf al aangeeft is dat zij haar ongemak lijkt te reflecteren op haar benen. Lijkt me lastig om daar objectief als moeder tegen aan te kijken.

Mmmoi, en, was Jasmijn een mooie clown? Mats heeft binnenkort ook sportdag, leuk!
he ladies,

Het weekend was superleuk. Heel bijzonder om weer met z'n allen bij elkaar te zijn. Nu in zulke andere rollen dan 20 jaar geleden. Zolang ken ik de meesten al. Roan heeft het heel erg naar zijn zin gehad.

Verder gewoon gewerkt. Heb van werkdag geruild, dus ben morgen vrij ipv vandaag. De afgelopen week heb ik een paar korte weken gehad. 2 weken maar 2 dagen per week gewerkt. Dat is toch wel heel relaxed hoor, wanneer je 3 dagen thuis bent. Vanavond ga ik pokeren met een paar collega's. Heb alleen een beetje een te grote mond gehad over dat ik ze wel even in zou maken....

@ringel, wat jammer dat oudste het weer lastig heeft. Is er een relatie met omgang met vriendinnetjes? Hoe gaat het nu in de buurt trouwens. Alweer on speaking terms met de buurvrouw? Hoe is het met je werk op het moment?

@mmoi, wat strijk je allemaal dan, dat je anderhalf uur moet strijken??
jaa met de buurvrouw al weer een spaeking terms, maar het is niet het je van het.

Kinderpsycholoog....is wel heel drastisch niet? Ik begin toch steeds meer in te zien in die hoog gevoeligheid van d'r en mijn manier van daarmee omgaan. dus wellicht eens een idee. Weet ik niet....lastig.

Momenteel wel weer oke, ze is aan het spelen met vriendinnetje en ik ben de laatste stukken van d'r bed aan het verven (in de keuken) dat moet nog even drogen....omdraaien en dan echt het laatste stuk. Jongste eruit plukken en dan is de dag ook al weer zo'n beetje voorbij....
Hoi meiden,

Ben ik ook weer eens. Het is rustig hier zeg! Heb Pebbles ook al een tijdje niet gelezen, ben benieuwd hoe het met haar gaat nu.

Hier alles z'n gangetje. Relaxed. Gisteren was Jasmijn een heeeel mooi clowntje, bekijk mijn hyves maar eens. Ze was erg lief en behulpzaam ook naar andere kinderen, volgens mij is ze op school heel anders dan thuis!

Ik heb het boek 'How2talk2kids' besteld, volgens mij is dat wel wat voor mij, dreigen en straffen uitdelen helpen allemaal niet zo bij Jasmijn, misschien vind ik daarin nog wel wat tips.

Ik ga zo een bakje doen bij mijn vriendin. Verder geen plannen vandaag. Als Thijmen in bed ligt maar wat huishoudelijks doen denk ik. Ik heb nu niet zoveel zin
ik heb dat boekje ook mmoi, ik vond het nog vrij lastig te gebruiken bij kinderen van onze leeftijd.

Vandaag weer even flink zitten huilen. Roan heeft een apart plekje in de klas, omdat hij toch teveel aan andere kinderen zit. Is sinds de meivakantie weer een beetje mis. De juf zei dat er veel nieuwe kindjes in de klas waren gekomen, endat hij daar toch moeite mee heeft. Hij is te fysiek met de nieuwe kindertjes. Raakt me toch altijd wel heel erg hoor. Dan sta ik met tranen in mijn ogen te luisteren naar de juf. Ze pakken het heel goed op en zijn heel alert, maar het doet me gewoon verdriet dat het niet soepel gaat.
och Krokusje.......:hug:

Vertellen ze dan ook hoe hij "te fysiek"is met de nieuwe kinderen? Zoals ik het nu lees, wil hij ze eigenlijk onder z'n hoede nemen en laten zien hoe het allemaal werkt bij hem in de klas. alleen gaat dit een beetje onhandig.

Eigenlijk is het dus hartstikke lief van hem, tis alleen zijn kleuterige onhandigheid die hem parten speelt.

het is ook een manier van omgaan met nieuwe situaties (en elk nieuw kindje is een nieuwe situatie)

Als ik het verkeerd zie dan moet je het zeggen hoor......maar ik haal niet uit je verhaal dat hij fysiek agressief is naar nieuwe kindjes (en ik kan me voorstellen dat die een beetje overrompeld worden door hem)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven