Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd
Met mij gaat het stukken beter al is het nog steeds opbouwen van werk en huishouden etc.

Deze week zo'n 5 uur per werkdag gewerkt en dat is al een stuk meer dan de 3 uur die ik vorige week gemiddeld heb gewerkt.

Maar na die 5 uur is het ook wel echt op en moet ik goed rust nemen.

@krook: dat is wel heftig om te horen ja, je wilt gewoon dat je kind zonder problemen mee kan draaien in de groep.

Voor hem zou het wel fijn zijn als hij volgend jaar niet meer in een instroomgroep zit.

@mmmoi: kunnen jullie volgende week zaterdag nog naar Duinrell? Juni zit bij ons al erg vol en over volgende week durfde ik eerder nog niks te zeggen ivm mijn fysieke gesteldheid maar zoals ik me nu voel moet het volgende week zaterdag zeker lukken.

Ik bleek alleen een activatiecode te weinig gekregen te hebben bij de kruidvat dus ik ben teruggegaan maar het stond niet meer in de kassa.

Ze hebben nu een mail naar het hoofdkantoor gestuurd dus ik hoop dat het alsnog geregeld kan worden.

@ringel: van wat jij over Mayte vertelde moest ik een tijdje terug ook aan hoog sensitiviteit denken. Maar het blijft toch lastig dat ze regelmatig lichamelijke klachten heeft.

@annie: heb je de 1e echo ondertussen al gehad eigenlijk?

@babba: hoe gaat het met Zach en de voedingen?
Hoi hoi,

Krook, he wat een gedoe zeg. Maar fijn dat er goed op gereageerd wordt. Net wat Pebbs zegt, fijn dat het volgend jaar rustiger wordt in zijn klas, misschien dat het dan ook weer anders wordt.

Pebbs, ja, heb eerste echo al achter de rug. Het kindje was precies goed op groei en ipv 18 november ben ik nu 15 november uitgerekend, dus nu ruim 14 weken zwanger. Het kindje lag erg dicht aan de buikoppervlak, soms zie je dat ze veel verder richting de achterkant van je lijf liggen, snap je? Het zag er leuk uit en het was wild aan het springen en stuiteren en zwaaien. Wel weer magisch hoor. Ik voel het nu ook echt al wel bijna dagelijks bewegen. Hoe ver ben jij nu?
Even snel...Pebbs, fijn dat het beter met je gaat. Wij kunnen volgende week zaterdag! Ik heb het gelijk in de agenda gezet. Gezellig!!! Gaan we dan ook nog zwemmen op het eind of liever niet?
Wat grappig, wij gaan wellicht ook naar Duinrell die dag. Minimeet ;).

Verder alles goed hier. Even kort en ego, sorry.

Ringel, vervelend dat oudste toch klachten blijft houden. Ik heb hierin verder geen wijsheid. Voelt ze zich wel fijn in de klas etc.?

Krook, ik vind Ringels uitleg wel heel goed; zou het dat kunnen zijn? Dat hij juist heel behulpzaam wil zijn?

Pebbles, fijn dat je je weer wat beter voelt. Zijn jullie al uit de naam eigenlijk?

Ris, leuke foto's gezien op Hyves. I*rland lijkt me geweldig mooi, wil ik ook graag nog een keer heen.

Babba, hoe doet Zachje het?? En hoe vordert jouw herstel?

Mmmoi, ik zag een lief clowntje voorbijkomen. Lange meid is het toch ook al hè. Had je dat clownspakje al? Of speciaal gekocht voor deze gelegenheid?

Annie, heerlijk dat het goed gaat allemaal. Die magische bewegingen ook..fantastisch die schopjes.

Hanna was vandaag op schoolreis (Av*fauna), ze had het naar haar zin gehad en was niet eens doodmoe.

Ik was zelf begin van de week een paar dagen naar N*orwegen, naar mijn broer. Was ook weer leuk, maar nu baal ik weer dat ik hem en schone zus pas weer in oktober zie :(. Maar ja, daar is Skype voor uitgevonden. Mijn ouders zijn daar nu ook dus we waren even compleet in de oude setting, leuk.
@ringel, "fysiek agressief" klinkt heel heftig, maar in theorie is het dat wel natuurlijk. Het is niet zo dat hij knokkend de klas doorgaat, of iemand flink klappen geeft. Het is echter wel duwen wanneer hij iets wil, of knijpen als hij boos is. Juf pakt het super op hoor. Ik schreef dat hij een apart plekje heeft. Dat klopt niet helemaal, hij zit wel gewoon in de kring, maar op een vaste plek waarbij hij niet kindjes vlak naast zich heeft, omdat hij dan te vaak gaat draaien, aan iemand zitten. Zo benoemde ze het. Ik ga er maar vanuit dat het een fase is omdat ik voor de meivakantie gehoord had dat het goed ging, en dat een gesprekje echt niet nodig was. Juf gaf nu trouwens aan dat het wel vooral bij de nieuwere kinderen was.

Toevallig is het de laatste dagen thuis ook even pittig en afgelopen nacht maar 4 uur geslapen waardoor het bij mij extra hard binnenkwam.

Vandaag was verder wel weer een lekker dagje. Weer even bewust bezig gaan met het positieve benoemen en het negatieve meer negeren. Dat pakt hij toch altijd goed op.

had dit gisteren getypt maar vergeten op verzenden te drukken
fysiek agressief klinkt idd heel naar, zou eigenlijk ook niet weten hoe het anders te benoemen. (is vast wel een term voor, maar kom er even niet op)

Ga verder in de tuin, begint eindelijk ergens op te lijken (ipv oerwoud)
Hoi meiden,

Ben ik weer even tijdens het mooie weer...genieten zeg. Ik ben vanmorgen met Jasmijn naar een meeting van de pufclub op het strand geweest. Heerlijk. Mmman is met Thijmen naar het zwembad en gaat vanmiddag met Jasmijn naar de bios, naar 'Rio'. Quality time voor beide kinderen apart dus. Ik weet nog niet zo goed wat ík vanmiddag ga doen met Thijmen. Ik zie het nog wel.

Heb al 2 hoofdstukken uit 'How2talk2kids' gelezen. Merk nu al dat dat wel werkt. Ik moet het boek nog helemaal lezen en dan een plan van aanpak maken met mmman samen, of we dit consequent willen gaan aanpakken en dan ook samen. Jasmijn had gisteren en vandaag goede dagen, heerlijk kind is het dan.

We zijn gisteren onverwachts bij de pannenkoekentent gaan eten na balletles. Kwam zomaar in ons op. Wat een heerlijke luxe is het dan als je daar met je 2 gezonde kinderen zit. Zomaar op een rustige vrijdagavond. Ik besefte ineens erg hoe we geboft hebben...

@Mirjam: Zou grappig zijn, kunnen we idd meeten in Duinrell. Het is een klein en overzichtelijk park dus ws. kom je elkaar dan regelmatig tegen

@Krokus: Misschien moet je het boek nog eens lezen. Nu Roan en Jasmijn wat ouder zijn is het ws. wel beter gebruiken, bij deze leeftijd. Ik vond dat er nuttige tips in stonden, vooral dat je kind ook gevoelens mag hebben...voorbeelden van 'fout' reageren herkende ik enorm mezelf in... alleen het gedeelte dat een kind geen straf hoeft te krijgen moet ik me nog eens goed in verdiepen en ik weet ook nog niet of ik het daarmee eens ben.

@Ringel: Lekker je tuin aan het doen? Ik vind dat altijd zoveel werk...vandaar dat wij hebben bestraat en potten hebben neergezet, dat vind ik beter bij te houden.

Nou meiden, ik ga van het mooie weer genieten. Groetjes en een fijne dag allemaal!
Wat is het hier rustig! Waar hangt iedereen uit?

Wij hadden vandaag nogal een suffe dag. 's Morgens kerk en bij mijn ouders op de koffie en daarna hebben we eigenlijk weinig tot niets gedaan. Thijmen sliep heel lang en Jasmijn was met een buurmeisje aan het spelen. Ik heb nu wel een hele duffe kop van het lezen en niks doen...hahaha. Ook vanavond geen plannen. Wel lekker eigenlijk.
Hoi hoi,

Hier een leuk weekend achter de rug, alleen wel erge last van hooikoorts. Slik Loratidine, apotheek schreef dat als enige voor bij zwangerschap...pffff. Vanmiddag met de jongens naar een kindervoorstelling in een openluchttheater geweest; ze vonden het leuk!

Verder niet zo veel nieuws. En hier is het ook rustig. Mirjam, zag je foto's op hyves, gaaf he, Noorwegen.
We zijn gisteren voor de puntjes op de I naar de feestlocatie geweest. We hadden het alleen nog maar in de winter gezien en dat was nogal koud. Nu is het er mooi groen en helemaal gezellig.

Vanochtend om gediedeld en vanmiddag naar overoma op verjaardags visite geweest.

Drukke dagen met gebnoeg tijd om te relaxen tussen door, maar ik merk dat ik in de weekendenniet zo veel achter de pjoeter zit.

Bw Krook, hoe is het eigenlijk met je potje (bluf) poker gegaan?
He meiden,

het is zeker rustig hier.

Vanochtend zijn we naar ons toekomstige huis geweest, met de aannemer en de loodgieter. Men, wat heb ik toch zin in dat huis. Hanna krijgt een grote slaapkamer (19m2), nu nog verzinnen hoe wie die gaan inrichten. Zoon krijgt de hele zolder (nog veel groter dan Hanna's kamer) en hij krijgt een eigen badkamertje. Hij vindt het wel wat ;).

Verder naar de tandarts geweest en alles was in orde (ik heb sowieso nooit problemen, geen enkele vulling ook) en Hanna's tandjes waren ook schoon. Zoon moet iets beter poetsen.

Annie, gaat het inmiddels beter (of eigenlijk: slechter) met de hooikoorts?

Ringel, jullie feestje komt toch ook wel snel dichterbij he..alles in kannen en kruiken?

Pebbles, hoe gaat het je blindedarmontsteking (neemt nog steeds af hoop ik?)? En zijn jullie al uit de naam/namen? Wanneer gaan jullie verhuizen eigenlijk? Wij het eerste weekend van september.

Babba, hoe gaat het met Zach? Drinkt (en groeit) hij nu beter?

Krook, hoe gaat het met Roan? Ik geloof wel dat zijn juf hem goed begeleidt he? Heeft hij haar het komende jaar ook weer?

Ris, Mmmoi, hoi!
Hier weer lekker gewerkt. Morgen krijg ik bezoek van de directeur tijdens het lesgeven. Op zich helemaal geen probleem, maar op de een of andere manier vind ik het toch wel een beetje spannend...hahaha.

Kinderen waren erg moe hier. Veel gespeeld denk ik. Gingen lekker slapen. Jasmijn viel vanmiddag en had toen een kleine splinter in haar hand. Was nog een heel drama om die er uit te halen. Is ook niet helemaal gelukt, maar is echt nog maar een halve mm dat er in zit en niet diep. Sjongejonge, wat kan dat kind zich over haar toeren maken om niks zeg.

Morgen weer werken en verder een rustige week. Zaterdag naar Duinrell, gezellig. Verder nog geen bijzonderheden. Hoe is het met jullie allemaal? En met de kleine Zach?
@annie, vreselijk lijkt me dat, hooikoorts. Lief heeft er ook zo'n last van. Bij hem werkt ceterizine goed, maar misschien mag dat niet bij zwangerschap?

@mmoi en pebbs, leuk naar Duinrell! Hahaha. Ik ben op zich helemaal geen pretparkenmens. Ben voor het laatst geweest toen ik 18 was ofzo.

@mir. Lekker dat je dan in je nieuwe huis kunt rondwandelen. En wat een schatje is je dochter toch, met haar opmerkingen op je hyves.

Roan wordt idd wel goed begeleid denk ik. Wat ik een beetje mis, is dat ik weinig positieve dingen hoor. Ik hoor uberhaupt weinig. Eventjes op het schoolplein dat hij een vast plekje in de kring heeft. Gisteren waren we op de kinderboerderij, daar was ook een meisje uit zijn klas met haar moeder. Dat meisje zit nog maar net bij hem in de klas. We kwamen in gesprek en zij zei dat Roan haar opgevallen was in de kring omdat hij zo vrolijk en sociaal was. Dat soort dingen hoor ik dus niet van de juf. Ik hoor vooral dat hij veel sturing nodig heeft. En dat klopt natuurlijk wel. Ik moet mijn eigen alertheid op Roan even loslaten, want ik let nu natuurlijk op alles. Is ook niet goed. Voor de meivakantie had de juf aangegeven dat het eigenlijk prima ging, dus ik ga er nu maar vanuit dat het kereltje weer erg moet wennen. Ik ga ervan uit dat hij na de zomervakantie wat beter op zijn gemak is. Dan zal hij ook weer moeten wennen, maar dan zit hij niet meer in een instroomgroep. In februari zijn ze met 8 kinderen begonnen. Nu zitten ze op 19 kinderen. Dat zijn in 3 maanden dus 11 nieuwe kinderen. Is voor zo'n jonkje als Roan gewoon ook erg onrustig.

Ik wil dat het thuis voor hem zo rustig mogelijk wordt. Bepaald gedrag wel heel strak aanpakken. Hij zoekt bijvoorbeeld net zolang grenzen tot hij van ons een reactie krijgt. Wij laten dat te ver gaan. Zitten er dan vol adrenaline en emotie in. Dat wil ik voor zijn. We hebben afgesproken om hem na 2 waarschuwingen naar boven te brengen. Niet meer naar de gang, want daar schopt hij zoveel lawaai dat lief en ik vol adrenaline op de bank zitten, alsnog opgefokt raken en Jesper een beetje verdwaasd rondloopt. Dan gaat Roan boven maar lawaai schoppen. Ik denk dat wanneer lief en ik onze opgefoktheid voor zijn, we Roan ook eerder uit het grenzen zoeken krijgen. Lief complex jochie is het toch hoor.
Krook; wat leuk dat een moeder zegt dat Roan zo positief is opgevallen! Heerlijk toch! Weet je... ik merk dat ik me er als juf bewuster van moet zijn om tegen ouders positieve dingen te zeggen. Tuurlijk mag je horen dat het soms niet lekker gaat, maar ik wil de nadruk leggen op wat goed gaat. Want... waar je aandacht aan geeft, wordt groter. Dus als je positieve dingen benoemt, zien ouders dat ook en wordt dat dus groter. Snap je het een beetje.. 't klinkt mss wat vaag...

Ella was vandaag spelen bij een vriendinnetje en toen ik haar kwam op halen zei de moeder dat ze Ella zo sociaal vond. Nou is ze dat ook wel hoor, maar ik had het nog nooit van een ander gehoord. Ik zie alleen maar dat ze heel verlegen is, geen handje geeft bij binnenkomst, geen dank je wel zegt voor het spelen oid En toch wordt ze gezien als sociaal kind. en daar ben ik blij om!

Ik ga mijn bammen smeren voor de rest van de week en dan naar bed; heb yoga gehad en zit hier bijna te slapen !

Ringel; leuk de laatste puntjes op de i!
Deed bij jullie het forum het ook niet? Ik moest ook even zoeken naar ons topic want we waren aardig gezakt.

Floor had vandaag schoolreisje naar de kinderboerderij. Ze stond vanmorgen om 5 uur al naast mijn bed omdat ze bang was dat ze de bus zou missen (en er 's ochtends niet uit willen natuurlijk).

Ze heeft het erg leuk gehad.

@mmmoi: misschien moeten we zaterdag de zwemspullen gewoon meenemen en dan zien we wel of we daar nog zin/tijd voor hebben. Manlief denkt dat alleen het park al genoeg is en dat het zwembad voor onze kinderen nog niet zo leuk is omdat het vooral (snelle) glijbanen zijn.

Jij had toch nog babykleertjes? Zou het misschien lukken om zaterdag de kleertjes mee te nemen die je uit zou willen lenen?

De uitverkopen zijn een beetje aan het beginnen dus ik wil wat dingen in gaan slaan maar als jij al heel veel in een bepaalde maat hebt hoef ik daar niet zoveel van te kopen.

Hoe was het bezoek van de directeur in je klas?

@krook: leuk om ook postieve verhalen te horen over Roan. Ik ben het met Ris eens dat als je alleen de negatieve dingen hoort (die misschien maar af en toe voorkomen), dat je dan al snel een heel negatief gevoel krijgt.

En 11 kinderen in 3 maanden is inderdaad heel veel, kan me goed voorstellen dat dat niet voor ieder kind even makkelijk is.

In de klas van Floor zijn er na haar nog maar 4 kindjes bijgekomen dus dat valt nog reuze mee (al vind Floor het vooral heel leuk als er nieuwe kindjes bijkomen want dat zijn weer potentiële speelkameraadjes).

@ris: Ik denk dat sociaal gedrag zeker niet alleen bestaat uit handjes geven en netjes bedanken. Voor een verlegen kind zijn dat moeilijke dingen. Ik vind sociaal gedrag vooral het rekening houden met anderen en op een positieve manier met anderen omgaan.

Bij Floor merk ik thuis dat ze heel bazig is naar andere kinderen en dat ze boos wordt als het niet gaat zoals zij wil. Ik ben daar nu heel streng in want dat vind ik dus erg asociaal gedrag.

Aan de andere kant kan ze keurig handjes geven en bedanken.

@mir: Dat moet wel een groot huis zijn zeg met zulke kamers!

Volgens mij zitten de kamers van Floor en Eva straks tussen de 10 en 12 m2 en die van ons iets van 15.

Alleen de 2 zolderkamers worden groter maar daar gaan we waarschijnlijk pas gebruik van maken als de meiden groter zijn.

Bij ons is de verwachting dat er half september opgeleverd gaat worden. We moeten dan nog wel de badkamer en keuken laten plaatsen en de vloeren en muren moeten dan ook nog gedaan worden.

Ik hoop eind november ongeveer naar ons nieuwe huis te kunnen.

Naam voor de baby hebben we eigenlijk nog niet echt over nagedacht, heel erg. Van de week hebben we het er voor het eerst echt over gehad maar we hebben toch best wat verschillende ideeën.

Met de blindedarmontsteking gaat het gelukkig heel veel beter. Mijn conditie is nog niet optimaal en door dat ik weinig heb gedaan zijn de spieren om mijn bekken zwakker geworden waardoor ik daar meer klachten heb. Maar ik heb geen pijn meer in mijn buik en ik kan in principe alles weer doen al moet ik oppassen dat ik niet teveel ga doen.

@annie: balen van die hooikoorts en het gebrek aan goede medicijnen die je tijdens de zwangerschap kunt gebruiken.

Met dit droge weer ziet het er ook niet echt naar uit dat het snel beter gaat worden.
Het blijft maar rustig hier. Ik mis vooral overdag de posts van Ringel, want die post meestal als eerste.

Pebbles, het huis is nu 170 m2 maar dat komt nog ca. 24 m2 bij door de uitbouw die we laten plaatsen. Dan is het inderdaad wel groot (grote woonkamer, ruime keuken, Hanna dus een grote slaapkamer, wij een wat kleinere, een studeerkamer, een badkamer van normaal formaat en een erg grote zolder (maar goed, daar is niet alle ruimte te benutten vanwege het schuine dak natuurlijk). En o ja, de tuin is ook erg groot (bijna 150 m2), echt groot voor "naam mijn stad"-se begrippen. Fijn dat het beter gaat met je buik maar balen dat je bekken hierdoor weer wat meer verzwakt is. En er zit bij jullie aardig wat tijd tussen het moment van de overdracht en de daadwerkelijke verhuizing! Maar ook wel lekker, gezien de geboorte van de baby deze zomer.

En een schoolreisje naar de kinderboerderij? Is dat echt een schoolreisje, of meer een excursie? Hier gaan kinderen meestal twee keer per jaar naar de kinderboerderij, voor een educatieve les. Maar leuk dat ze het naar haar zin heeft gehad.

Babba, hoe gaat het nu met jou, en Zach??
Ben ik ook weer eens. Alle babydingen houden je van het internet af.

Met Zach gaat het heel goed. Hij is afgelopen week 300 gram aangekomen en weegt nu 3120 gram. Zonder bijvoeding, flesjes etc. Gewoon aan de borst Dus ben wel blij dat het groeien begonnen is. Verder is het een heel grappig mannetje. Al die gezichtjes die hij trekt. Hij huilt bijna niet en slaapt veel. Behalve na de nachtvoeding grrrr. Dus uiteindelijk neem ik hem dan bij mij en maak een soort van 'veilig bedje' voor hem in ons bed. Eigenlijk wil ik dat liever niet, maar ben dan zo moe.

Ik voel me heel vermoeid. Afgelopen 4 maanden van de zwangerschap veel wakker en dat trok ik prima. Het lukte mij toen ook niet om in de middag te slapen. Nu kan ik wel heel de dag slapen, maakt niet uit wanneer. En ook al vallen de nachtelijke voedingen mee qua frequentie. Ik trek het nog niet zo goed. Zal wel beter worden.

Verder had Aimee vorige week de waterpokken. Ze was hier duidelijk niet lekker van en dit had invloed op haar humeur en de onze....;-)))

Ze heeft wel haar balletvoorstelling gehad in het theater. Ze was een elfje, zo schattig die kleintjes. En ze vond het heel leuk.

Dus dit was even een ego post. Moest nog bijlezen, maar zag dat Mirjam vroeg hoe het was.
@mirjam: qua oppervlakte wordt ons huis dan wel ongeveer even groot maar wij hebben de benedenverdieping groter dan de 1e verdieping en de zolder. Maar we hebben wel gewoon 3 slaapkamers op de verdieping, een bakdamer, washok en een "inloopkast" aan onze slaapkamer die in eerste instantie babykamer gaat worden.

150 m2 tuin is inderdaad lekker ruim, zeker in jullie regio. Lekker veel speelruimte.

De kinderboerderij is bij ons echt het schoolreisje. Ze doen dat maar 1 keer per jaar en gaan er met de bus heen (wat al spannend op zich is). Wat doen ze bij jullie met schoolreisje?

@babba: goed zeg dat Zach zo lekker groeit! Met 300 gram in de week geef je ook echt slagroom .

Het lijkt me ook echt wennen om weer slapeloze nachten te hebben in combinatie met de borstvoeding die veel energie kost. Daar zie ik ook wel weer een beetje tegenop.

Maar Zach is nog niet eens een maand oud dus veel tijd is er nog niet geweest om een ritme te vinden en te wennen aan de nieuwe situatie.

Ben je al goed hersteld van de keizersnede?

Op zich wel goed dat Aimee waterpokken heeft gehad want volgens mij krijgen ze er steeds meer last van naarmate ze ouder worden. Nu maar hopen dat Zach het niet heeft opgepikt want dat is nog maar zo'n ukkie.

Ik ben er wel hoor, maar ben vooral bezig met trouwdingen.

En ik schrijf momenteel veel mee met de Slimmies...Sorry voor de verwaarlozing.

heb eigenlijk verder ook niet zoveel te melden. het gaat hier z'n gangetje.Alhoewel wel gedonder met de buren (de andere kant dit keer) Lief en ik hebben besloten om hier binnen nu en 5 jaar toch vandaan te verhuizen, want het slag volk wat hier woont is echt niet het mijne.
Hanna is vorige week in Av*fauna (vogelpark met kleinschalige attracties) geweest. Vond ze ook erg leuk (behalve dan toen er een vogel op haar hoofd had gescheten haha). En ik geloof dat zulke kleine baby's nog immuun zijn voor waterpokken dus ik denk niet dat Zach ze zal krijgen.
Tuin is nog steeds drama. Lief heeft fotocamera mee, anders was ik wel even foto's gaan maken. maar ik ben naar de site van het juridisch loket geweest en ze zijn gewoon hartstikke fout bezig geweest.

Ten eerste hadden ze met ons in overleg moeten gaan als ze een schutting op de erfscheiding willen plaatsen (wat nu dus het geval is) Wij zijn nu dus mede eigenaar van een schutting die ik spuuglelijk vind. Maar ik kan er aan onze kant mee doen en laten wat ik wil.

Ten 2e hadden ze ons om toestemming moeten vragen om de oude schutting weg te halen, aangezien wij daar de eigenaar van (waren?) zijn, doordat deze op onze grond stond. Dit is niet gebeurd.

Ten 3e, hadden ze moeten vragen of ze in onze tuin mochten komen om de schutting te plaatsen. Dit had ik niet mogen weigeren, tenzij er zwaar geldende redenen zouden zijn geweest (die er niet zijn, maar ik had het ze ook niet geweigerd) en de eventuele gemaakte schade (DIE ER DUS WEL IS) moet door de buren worden vergoed.

In feite komt het erop neer dat ze als een stel olifanten door mijn tuin zijn gebanjerd, ongevraagd onze schutting hebben verwijderd, niet met ons in overleg zijn gegaan over het plaatsen van een nieuwe schutting en schade hebben veroorzaakt.

Wij hebben ze nooit een stroobreed in de weg gelegd of willen leggen. We wisten dat ze een nieuwe schutting wilden plaatsen. Is allemaal prima (want de oude schutting was ook echt aan vervanging toe) We hebben ook steeds aangegeven, prima een nieuwe schutting, maar als jullie zover zijn, kom dan alsjeblieft even langs, zodat we met z'n allen tot een compromis kunnen komen vwb de afscheiding die er komt en dat we dan de kosten kunnen delen en Lief heeft ook aangeboden om te helpen met plaatsen.

In eerste instantie wilden ze met Koninginnen dag aan de slag. maar 30 april kwam en ging, maar geen schutting. Daarna ook nog een aantal keren gevraagd wanneer ze van plan waren om met de schutting te beginnen, want dan kon ik daar rekening mee houden ivm tuin (plantjes er tijdelijk even uithalen, geen nieuwe planten poten etc) maar er kwam geen sjoege. Ook gevraagd of er een gelijk soortige schutting kwam als dat ze met de andere buren hebben gedaan (waar ws wel overleg is geweest, maar omdat die buren een gelijke smaak hebben en er een coniferen haag verwijderd moest worden) dat was het geval en ik heb toen ook aangegeven dat ik daar eigenlijk niet blij mee was, aangezien het een nieuw klimrek voor de kinderen zou worden. (planken zijn om en om gespijkerd, makkelijk voor kinderen om naar boven te klauteren)

Daarna helemaal niks weer gehoord van hoe of wat. Ik heb afgelopen weekend nieuwe plantjes gepoot (die ik net van m'n moeder had gekregen, we stekken voor-en van elkaar) had net allerlei zaden gezaaid......

Ik kom gistermiddag met de meiden even buiten spelen (voordat we weer naar school zouden moeten gaan) en ik krijg van de buurvrouw te horen dat die middag het materiaal zou worden geleverd voor de schutting en dat ze ws die middag ook aan de slag zouden gaan) Nou ja prima dat ik het weet, als ze maar voorzichtig met m'n tuin doen.

Ik oudste naar school gebracht, komt me er toch een bak herrie uit de achtertuin. Ik kijken...zijn ze dus bezig die oude schutting te slopen. Ik heb ze nog gewaarschuwd voorzichtig met m'n plantejs te zijn, aangezien ik net nieuwe had geplant. Ze stonden op dat moment al met hun voeten in mijn tuin. boven op m'n planten!

Antwoord: we zouden nooit moedwillig planten vertrappen. Ik ben daarna niet meer in de tuin geweest, want wil ook geen bemoeizuchtige buuf zijn en ik was in het volste vertrouwen dat ze wel een beetje uit hun doppen zouden kijken.

Ik oudste weer uit school gehaald en daarna naar de achtertuin gegaan. En daar sloeg me de schrik om het hart. Echt alles wat ik net had gepoot en wat een beetje begon aan te zetten qua zaadjes en zaailingen HELEMAAL VERTRAPT! maar ook plantjes die net mooi aan het bloeien waren...alles gewoon helemaal stuk, m'n courgette planten, gewoon alles!

Stond eerste met m'n bek vol tanden, compleet geflabbergasted. daarna ook heel duidelijk (en ook best boos) aangegeven dat ik dit gewoon echt niet tof vond en dat ze gewoonweg m'n hele tuin hebben vertrapt.

Krijg je als antwoord, dat je niet moet zeuren, want ik krijg er gratis een prachtig mooie schutting voor terug. Mijn antwoord: Ja, vast, maar ik heb niet om deze schutting gevraagd, die is me in m'n maag gesplitst, omdat er geen overleg is geweest.

(pa van buurman) nou moet je stoppen en anders ga ik ook nog arbeidsloon rekenen (???!!!) Buurman moet nog even met z'n handje wapperen met de opmerking:"ga nou maar naar binnen om af te koelen"(ik bedoel hoe denigrerend kun je zijn)

Hoe hadden ze anders de schutting moet schroeven? Anders hadden ze wel alleen hun kant gedaan (had dat maar gedaan!)

Kortom, behoorlijk respectloos naar mij, maar ook naar ons als buren. Wij hebben altijd open gestaan voor overleg, daar is niet op ingegaan. Er moest zo'n schutting komen en dan maakt het niet uit wat een ander wil.

Ik merk dat ik nog steeds heel boos ben over de gang van zaken. Zo ga je toch niet met elkaar en elkaars spullen om? En dan ook nog de opmerking van die pa dat "die tuin was toch al niks"

Buurmeisje (van de andere kant) was ook nog even hier spelen, op een gegeven moment was de buurman in ons grasveld, vraagt ze:"mag dat wel?" mijn antwoord :'ach dat maakt toch niet uit, ze doen toch maar waar ze zelf zin in hebben zonder rekening te houden met een ander" (en dat heeft hij dus echt wel gehoord)

Sorry voor het ellenlange verhaal hoor, maar het helpt om het allemaal even puntsgewijs op te schijven, voor zover mogelijk in chronologische volgorde, en dan ben ik het in ieder geval even kwijt uit m'n hoofd (en mocht het een slepende kwestie worden dan kan ik dit nog altijd gebruiken als documentatie)

Dit even gekopieerd uit het slimmies topic.

Gisteren hebben de buren dus een nieuwe schutting geplaatst, zonder dat wij daar van wisten. Bij het plaatsen van de schutting zijn ze dus ongevraagd in onze tuin geweest en hebben AL MIJN PLANTJES VERTRAPT.

het is zo erg dat ik eigenlijk niet meer de tuin in durf omdat ik steeds zo boos en verdrietig wordt van het aanzicht. Die schutting is het ergste niet, maar het feit hoe er met ons in deze situatie wordt omgegaan is gewoon totaal respectloos.
Oudste gaat 20 juni op schoolreis naar een een park hier in de buurt......en ik heb vernomen dat er hier nu ook een ballorig is gekomen, dus ik denk dat ik daar binnenkort met Jongste maar eens naar een peuterochtend ga.
zo weer genoeg te lezen
Zo dan Ringel, wat een ellende..:( Je staat zo te lezen volledig in je recht meid..

Wij moeten met onze nieuwe buren ook in overleg omdat door onze uitbouw, een buxusplant van hen, verplaatst moet worden (of hij gaat eraan..). En we willen erfafscheiding laten plaatsen (is nu helemaal open). Brr, vind het best spannend om daarover te gaan praten. Maar onze intenties zijn goed; voorzichtig en met beleid en kosten vergoeden etc. Dus ik hoop dat dat goed zal gaan..
Altijd overleggen met wat de buren willen. Is zo belangrijk (kijk anders even op de site van het juridisch loket, heb ik nl ook heel veel info vandaan)

Wij wisten wel dat ze een schutting wilden plaatsen (wat ik me ook best goed kon voorstellen) maar overleg dan even, helemaal als je het op de erfscheiding wil zetten, want we zijn nu ongevraagd mede eigenaar van een schutting die we niet mooi vinden en niet willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven