Gezondheid alle pijlers

Nooit hoofdpijn

13-05-2011 15:12 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een gesprek met Zweed, die clusterhoofdpijnen heeft, met flauwvallen en spugen aan toe besefte ik mij opeens. Ik heb nooit hoofdpijn, en ook nooit gehad. Ever. Volgens hem kan dat niet, iedereen heeft toch wel eens hoofdpijn? Hij kende niet 1 persoon die nog nooit over hoofdpijn klaagde.

Na wat gegoogled te hebben blijkt dat 4% van de bevolking nog nooit hoofdpijn heeft gehad.

Hoe kan dat dan?

Mensen zoals ik hebben toch ook weleens vocht tekort na een avondje doorhalen, of hormonale toestanden, vooral als je vrouw bent. Zou het nog op latere leeftijd wel kunnen komen?

Ik vind het in ieder geval prima zo. Ik vind het wel sneu dat mijn dochtertje het wel af en toe heeft en ik kan me er zoooo niks bij voorstellen dat ik niet zo goed weet wat het beste dan te doen is behalve een sinasprilletje te geven. What's wrong with me
Proficiat!!

(ook nooit een kater gehad met hoofdpijn? )
Mijn man heeft ook nooit hoofdpijn, en onze huisarts ook niet.
Apart! Voel je zelfs niet in je hoofd als je een te koude milkshake te snel opdrinkt? Of heel snel hele grote stukken ijs eet?
Bijzonder! Heb ik ook nooit eerder bij stilgestaan. Net als viennas --> drink je nooit???

Of drink je wel eens een hele fles wijn leeg (of meer) maar dan zonder gebonk in je hoofd?

Misschien het proberen waard, ben je weer een ervaring rijker XD hahah grapje
@TO,

dan ben jij een zeer gezegend mens!! Kan ik helaas niet zeggen..
Heb ook zelden tot nooit hoofdpijn. Maar vind het een beetje... vreemd om hier een topic over te openen, omdat ik me voor kan stellen dat het verkeerd valt bij mensen die wel vaak veel last hebben van hoofdpijn.

Geniet ervan zou ik zeggen! Je hebt waarschijnlijk weer last van ander soort pijnen, ik heb weer vaker keelpijn dan de gemiddelde mens, denk ik.

Het is trouwens ''besefte ik opeens'' en niet ''besefte ik mij opeens''.
Heel zelden heb ik het. Als ik een kater heb heb ik het wel iig
Ik heb (katers niet meegerekend) 1 of 2 keer per jaar hoofdpijn en als ik het heb, besef ik altijd weer hoe naar het is voor mensen die daar vaker last van hebben.
Ik heb ook nooit hoofdpijn.

Wel heb ik 40 jaar geleden een keer hoofdgriep gehad, dus ik weet wel hoe het voelt om een hele zware hoofdpijn te hebben, maar verder behoor ik ook tot de gelukkigen.
Ik heb zelden hoofdpijn. Ben ik heel blij mee.

Ook niet na een avondje doorzakken. Ik wordt daar een beetje misselijk van (terwijl man de halve dag moet bijkomen ).

(Mijn man dacht trouwens ook eens clusterhoofdpijnen te hebben (wat ook wel suicide headache wordt genoemd, zó erg is het), maar na wat onderzoeken in het zh bleek er toch ergens een verborgen holte ontstoken te zijn wat gelukkig met een ab-kuur verholpen werd.)
Tot een jaar of vier geleden had ik ook nooit hoofdpijn. De laatste jaren heb ik dat 'tekort' heel snel ingehaald helaas.

Geniet er maar van, hoofdpijn is heel irritant.
oooooo wat fijn zeg, nooit hoofdpijn! Geniet ervan zou ik zeggen!

:-)
Heb ook niet vaak hoofdpijn.

Maar to wel fijn dat jij nooit hoofdpijn hebt. Wel raar je zou denken dat iedereen dat weleens zou hebben
Het gras aan de overkant is niet groen.
Oh als dat het geval is Ste_ bied ik bij voorbaat mijn excuses aan want dat is niet de bedoeling natuurlijk. Zoals ik al eerder aangaf ik kan mij er helemaal niks bij voorstellen en wellicht schort het mij beetje inlevingsvermogen hieromtremt.

Dat gezegd hebbende, ik heb inderdaad wel eens avondjes doorgehaald (jaren terug in foute tienerperiode zelfs een alcoholvergiftiging gehad, eenmalige actie dat wel haha). De dag erna is wel ellendig en nadorst maar geen gebonk of steken of iets dergelijks. Ik hoef het ook niet mee te maken hoor
Kheb t ook niet vaak, maar krijg het als ik slaap tekort heb... maar nooit hoofdpijn? Nog nooit van gehoord, heb je geluk mee!
quote:Ka32 schreef op 13 mei 2011 @ 15:32:

(Mijn man dacht trouwens ook eens clusterhoofdpijnen te hebben (wat ook wel suicide headache wordt genoemd, zó erg is het), maar na wat onderzoeken in het zh bleek er toch ergens een verborgen holte ontstoken te zijn wat gelukkig met een ab-kuur verholpen werd.)

Ja klopt ja die naam heb ik ook weleens horen vallen, maar hij heeft alle testen en onderzoeken gehad, daar kwam niet iets dergelijks zoals bij jouw man naar voren. Meer van: "hier wat pillen, als je het voelt opkomen, gelijk gebruiken"

@Abc, sorry dat ik het vraag maar, hoe oud ben je dan? Dus het zou toch op latere leeftijd kunnen opzetten, zomaar? of heb je het wel laten onderzoeken?
oh, wat lijkt me dat héérlijk, nooit hoofdpijn!

Ik kom uit een 'hoofdpijn-familie' en heb in mijn leven dus genoeg hoofdpijn meegemaakt. Zelfs mezelf injecteren (i.v.m. migraine).

Ik kan me dus geen leven voorstellen zonder hoofdpijn!

Je bent dus een gezegend mens, Snyggin!
anoniem_43579 wijzigde dit bericht op 13-05-2011 15:39
Reden: nooit geen = altijd, toch?
% gewijzigd
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
quote:Kampen86 schreef op 13 mei 2011 @ 15:34:

Heb ook niet vaak hoofdpijn.

Maar to wel fijn dat jij nooit hoofdpijn hebt. Wel raar je zou denken dat iedereen dat weleens zou hebben Nou nee niet iedereen, maar had in ieder geval wel gedacht dat het meer dan die 4% zou zijn. Niet iedereen die hoofdpijn heeft zegt het altijd misschien denk ik.
Ik ken ook iemand die clusterhoofdpijnen heeft, moet echt verschrikkelijk zijn :(

Als ik hoofdpijn heb heb ik het vaak achter mijn ogen, dat doet echt zéér!

Maar heb het gelukkig niet zo vaak
quote:Netje-67 schreef op 13 mei 2011 @ 15:38:

oh, wat lijkt me dat héérlijk, nooit hoofdpijn!

Je bent dus een gezegend mens, Snyggin!Ja nu ik met Zweed ben en zie hoe hij eraan toe is met zjin clusterhoofdpijnen...daar val ik soms even stil van hoor. Nu is dat misschien wel weer een ander uiterste. Jammer alleen dat mijn dochter niet die genen(?) van mij geerft heeft, zij klaagt er soms ook wel over.
Ik heb ook vrijwel nooit hoofdpijn. Ik heb genoeg lichamelijke klachten, maar hoofdpijn komt niet in het rijtje voor.

Katers (ik heb ze nooit meer nu ik niet meer drink ) waren bij mij best duidelijk voelbaar, in mijn hele lijf. Ook in mijn hoofd, maar echt pijn was het niet. Eerder een zwaar gevoel of duizeligheid.
quote:Ste_ schreef op 13 mei 2011 @ 15:19:

Heb ook zelden tot nooit hoofdpijn. Maar vind het een beetje... vreemd om hier een topic over te openen, omdat ik me voor kan stellen dat het verkeerd valt bij mensen die wel vaak veel last hebben van hoofdpijn.

Tja, dat kun je bij elk topic dan wel denken. Heb zelf haaruitval, en zie het ene topic na het andere over haar voorbij flitsen (hoe kort/lang/welke kleur/permanent/geen permanent). Je snapt dan waarschijnlijk wel dat ik denk: *zucht* waar kan een mens zich druk over maken. Maar: that's life, wat de een niet noemenswaardig vindt, is voor de ander een heikel punt.

En TO: ik benijd je; zit nu met een kloppend hoofd op de bank te hangen, zo meer even een paracetamol pakken.
quote:chrissiy schreef op 13 mei 2011 @ 15:54:

[...]

Tja, dat kun je bij elk topic dan wel denken. Heb zelf haaruitval, en zie het ene topic na het andere over haar voorbij flitsen (hoe kort/lang/welke kleur/permanent/geen permanent). Je snapt dan waarschijnlijk wel dat ik denk: *zucht* waar kan een mens zich druk over maken. Maar: that's life, wat de een niet noemenswaardig vindt, is voor de ander een heikel punt.

En TO: ik benijd je; zit nu met een kloppend hoofd op de bank te hangen, zo meer even een paracetamol pakken.Dat is niet nodig hoor, ik zat na wat reacties te denken wat voor een kwaaltjes of pijnen ik heb...maar gelukkig geen. Wel een kilo of 15 teveel, maar die doen me niet op de bank hangen
quote:Snyggin schreef op 13 mei 2011 @ 15:37:

...

@Abc, sorry dat ik het vraag maar, hoe oud ben je dan? Dus het zou toch op latere leeftijd kunnen opzetten, zomaar? of heb je het wel laten onderzoeken?Ik ben bijna 30. De hoofdpijn kwam/komt bij mij als bijwerking van medicijnen, als gevolg van ontstekingen in mijn kaakholte en als symptoom van een burnout. Verschillende soorten hoofdpijn met verschillende oorzaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven