Nooit hoofdpijn
vrijdag 13 mei 2011 om 15:12
Na een gesprek met Zweed, die clusterhoofdpijnen heeft, met flauwvallen en spugen aan toe besefte ik mij opeens. Ik heb nooit hoofdpijn, en ook nooit gehad. Ever. Volgens hem kan dat niet, iedereen heeft toch wel eens hoofdpijn? Hij kende niet 1 persoon die nog nooit over hoofdpijn klaagde.
Na wat gegoogled te hebben blijkt dat 4% van de bevolking nog nooit hoofdpijn heeft gehad.
Hoe kan dat dan?
Mensen zoals ik hebben toch ook weleens vocht tekort na een avondje doorhalen, of hormonale toestanden, vooral als je vrouw bent. Zou het nog op latere leeftijd wel kunnen komen?
Ik vind het in ieder geval prima zo. Ik vind het wel sneu dat mijn dochtertje het wel af en toe heeft en ik kan me er zoooo niks bij voorstellen dat ik niet zo goed weet wat het beste dan te doen is behalve een sinasprilletje te geven. What's wrong with me
Na wat gegoogled te hebben blijkt dat 4% van de bevolking nog nooit hoofdpijn heeft gehad.
Hoe kan dat dan?
Mensen zoals ik hebben toch ook weleens vocht tekort na een avondje doorhalen, of hormonale toestanden, vooral als je vrouw bent. Zou het nog op latere leeftijd wel kunnen komen?
Ik vind het in ieder geval prima zo. Ik vind het wel sneu dat mijn dochtertje het wel af en toe heeft en ik kan me er zoooo niks bij voorstellen dat ik niet zo goed weet wat het beste dan te doen is behalve een sinasprilletje te geven. What's wrong with me
vrijdag 13 mei 2011 om 16:10
quote:Snyggin schreef op 13 mei 2011 @ 15:57:
[...]
Dat is niet nodig hoor, ik zat na wat reacties te denken wat voor een kwaaltjes of pijnen ik heb...maar gelukkig geen. Wel een kilo of 15 teveel, maar die doen me niet op de bank hangen Eh.. nee, paracetamol is voor mij , hangen op de bank doe ik. Das echt nodig, want voel me beetje bagger vandaag. Snap je post niet zo, volgens mij begrijpen we elkaar even verkeerd?
[...]
Dat is niet nodig hoor, ik zat na wat reacties te denken wat voor een kwaaltjes of pijnen ik heb...maar gelukkig geen. Wel een kilo of 15 teveel, maar die doen me niet op de bank hangen Eh.. nee, paracetamol is voor mij , hangen op de bank doe ik. Das echt nodig, want voel me beetje bagger vandaag. Snap je post niet zo, volgens mij begrijpen we elkaar even verkeerd?
vrijdag 13 mei 2011 om 16:25
Mijn vriend weet ook niet wat hoofdpijn is en die begon zich pas te beseffen hoe vervelend hoofdpijn voor een mens kan zijn sinds hij mij kent... Ik heb er helaas geregeld last van en wanneer ik dan ook nog eens misselijk wordt weet ik dat het echt goed mis is en dat mijn avondje voorbij is... Vriend kan zich wel ontzettend machteloos voelen als hij mij met zoveel pijn ziet. Eén keer heeft hij echt op het punt gestaan om de HAP te bellen, maar dit leek mij niet zinvol. Wellicht is het wel eens zinvol om toch eens naar de HA te gaan...
Zijn er hier mensen die medicijnen krijgen vanwege de hoofdpijn? Paracetamol of een ibu helpen bij mij nooit...
Zijn er hier mensen die medicijnen krijgen vanwege de hoofdpijn? Paracetamol of een ibu helpen bij mij nooit...
vrijdag 13 mei 2011 om 16:29
Heb je dan niet gewoon een vorm van migraine? Ik heb zelf héél vaak hoofdpijn, elke week meerdere dagen en dan vaak migraine. Daarom slik ik tegenwoordig betablokkers, maar zelfs dat helpt niet afdoende.
Maar ik dacht altijd dat je pas migraine had als je drie dagen in bed lag etc., dat is dus niet zo. Ik kan meestal nog wel functioneren, hoef niet over te geven, maar heb gewoon heel veel pijn dan..
Maar ik dacht altijd dat je pas migraine had als je drie dagen in bed lag etc., dat is dus niet zo. Ik kan meestal nog wel functioneren, hoef niet over te geven, maar heb gewoon heel veel pijn dan..
vrijdag 13 mei 2011 om 16:34
Ik heb er ook bijna nooit last van. Mijn lief helaas wel. Hij heeft op zijn 14e griep gehad met vreselijke hoofdpijn en die vreselijke hoofdpijn is nooit meer weggegaan. Is er 24 uur per dag. Oorzaak nooit gevonden (12 jaar geleden dan) en ik moet zeggen dat ik altijd erg nieuwsgierig ben of ze nu wel wat zouden vinden en er aan kunnen doen. Raar toch, dat het nooit meer is weggegaan?
vrijdag 13 mei 2011 om 21:15
Ik lijd aan migraine en daarnaast ook clusterhoofdpijn. Begrijp ik goed dat Zweed de vader van je dochter is? Aangezien het erfelijk is zou ik zeker even met je dochter naar de huisarts gaan. Hij kan haar misschien gerichte medicatie geven. Of doorverwijzen naar een kinderarts/neuroloog. Helaas komt migraine al ook bij kinderen voor.