Geld & Recht alle pijlers

En het vrekken gaat door (Deel III)

20-04-2011 18:01 2993 berichten
Het vorige topic is in sneltreinvaart gevuld met allerlei tips. Daarom hier al deel III van de Viva Vrekkenclub.

Plaats hier al je gratis tips, actiecodes en goede vrekadviezen!

Iedereen is welkom!

De oude tips zijn hier terug te vinden:

Deel I

Deel II
quote:hiltje schreef op 14 mei 2011 @ 22:21:

Ik heb twee boeken gekocht op Marktplaats. Ik wil de boeken al langer.

Op Bol staan ze ook, maar daar moet een verkoper volgens mij 1/3 afdragen aan Bol.

Dus zijn ze op MP goedkoper te krijgen.

Ik heb oa het boek Pil van Mike Bodde gekocht. Begint op Bol tweedehands bij 12,50 (nieuw 17,50), maar ik krijg hem nu voor 10,- incl verzenden thuis.

En als ik hem uit heb, verkoop ik hem wellicht weer door.

.

Nee, 1 euro + 15%

Maar toch verkoop ik liever op bol. Minder gedoe met eindeloos heen en weer mailen over of boek X echt het boek is dat koper wil en dan weer niks laat horen etc,
overgebleven rijst vries ik gewoon in. Heel makkelijk als je rijst nodig heb. Ontdooid snel in de magnetron.
Alle reacties Link kopieren
Ook mijn dochter is heel gevoelig. Heb alleen maar luiers van pampers. Overige waren vaak duurkoop omdat ze er na 3 luiers uitslag van kreeg en ik ze weg kon geven. Vorige maand een hele lading bij de Makro gekocht, waren ze ook goed in de aanbieding.

Doekjes heb ik alleen pampers of Zwitzal van de overige doekjes krijgt ze uitslag. Ook liever pamper doekjes en soms scoor ik die ook voor 1 euro een pakje.

Ik heb sinds begin april een paar bakken met groente staan. O.a. stoksperziebonen, sperziebonen, tomaten, komkomer en wortels. Ben heel benieuwd wat het gaat worden. Kijk ze volgens mijn vriend groot. hihi.
Nigella Lawson doet heel veel met Rabarber. Haar boek ' Hoe te eten' staat er vol mee. Ze noemt die rabarber stengels altijd barbiebenen, omdat ze zo lang en zo roze zijn.

Hier een recept voor rabarbertaart en rabarbermousse. Als ik me goed herinner had ze in het boek ook nog rabarbertrifle (met rabarbergelei).

http://www.smulweb.nl/139 ... rtaart-van-nigella-lawson

http://www.smulweb.nl/1113271/koken/rec ... rbermousse
quote:Starshine schreef op 15 mei 2011 @ 07:00:

[...]

Nee, 1 euro + 15%

Maar toch verkoop ik liever op bol. Minder gedoe met eindeloos heen en weer mailen over of boek X echt het boek is dat koper wil en dan weer niks laat horen etc,

Okay....dan ga ik denk ik ook maar verkopen via Bol.

Maar kopen via MP is dan wel handiger (dan ben je de zeikerd en heb je het gezeik niet).

Bij Bol hoef je als verkoper ook geen foto's te maken natuurlijk. Alleen maar nummer invullen. En je advertenties worden niet na een paar weken verwijderd.
Ik wou een tijdschrift met die bladenbon bestellen, moet je 1,95 bijbetalen voor de verzendkosten
@flashy klopt, maar je kunt ook bijvoorbeeld het blad "viva" nemen en dan kan dat helemaal met de bon worden betaald.
quote:hiltje schreef op 15 mei 2011 @ 09:41:

[...]

Okay....dan ga ik denk ik ook maar verkopen via Bol.

Maar kopen via MP is dan wel handiger (dan ben je de zeikerd en heb je het gezeik niet).

Bij Bol hoef je als verkoper ook geen foto's te maken natuurlijk. Alleen maar nummer invullen. En je advertenties worden niet na een paar weken verwijderd.

oh, verzendkosten zijn ook voor jezelf, maar als iets pakketpost is krijg je weer zo'n 2 euro compensatie.

Maar ik verkoop dus via Bol vanwege het gemak inderdaad. je advententie blijft 3 maanden staan en je kan hem eenvoudig verlengen. Je maakt gebruik van hun netwerk. Als iemand eens niet betaald, krijg je toch je geld.

Daar staan dan wel die bemiddelingskosten tegenover, maar dat heb ik er graag voor over.
De weektotalen opgeteld van alle uitgaven in winkels etc. van afgelopen week.

188 euro voor 1 week.

80 euro daarvan is cadeaugeld (incl. die bruiloft).

In de resterende 108 zit ook een keer met de kinderen naar de Mac , vis halen bij de visboer en een broodje Döner en drinken dat Lief als avondeten een keer in trein heeft gegeten na lange werkdag.

Best veel geld eigenlijk voor 1 week, maar ik weet zeker dat het veel meer geweest was als ik niet had opgelet. Op naar een nieuwe week. T/m vrijdag zal die redelijk te doen zijn. Daarna gaan we een weekend weg met vrienden en zijn de kosten minder makkelijk laag te houden...

Zonet een heerlijke lunch gemaakt door van een rest turks brood (aten we vrijdag bij de soep) een soort pizza te maken;

- brood doorgesneden,

- restje bio-tomatenpassata er over gesmeerd (zat nog in fles, overgehouden bij maken van pastasaus eerder deze week)

- kruiden (altijd in huis)

- bolletje mozarella in plakjes (euroshopper)

- gesnipperd uitje

- paar cherry tomaatjes die echt op moesten, in stukjes

- beetje geraspte kaas erover (over van eerder deze week)

- paar druppels olijolie

En ik had een heerlijke pizzalunch voor Lief en mij. Mmmm!

Vanavond eten we uit de vriezer; tartaartjes rul bakken, samen met een ingevroren zak thaise groente die ik mee ga bakken en ketjap, soyasaus en sambal tot lekker prutje maken. Rijst erbij. Ik heb al een salade gemaakt van restje ijsbergsla, stuk komkommer, tomaat en augurk. In de bewaartrommel ligt nog een kwart zoek kroepoek voor erbij. Ik ben helemaal trots op mijzelf! :-)

Komende week idd eens kijken wat ik via MP kan verkopen.
De supermarkt kosten waren 74,50. Eens kijken of ik die de komende weken ook lager kan krijgen...
quote:Lovestar schreef op 13 mei 2011 @ 14:18:

[...]

Testpanel?? Dit komt steeds vaker voorbij.....Wat is het?? En nog beter, hoe kan ik er lid van worden

Even mijzelf quoten

Iemand uitleggen wat het testpanel is?
quote:Lovestar schreef op 13 mei 2011 @ 16:14:

Heeft iemand ervaring met Shopkorting.nl?? (neeeee, geen reclame )

Niet echt vrekwaardig, maar ja als je toch gaat (online) shoppen dan met korten Deze ook
Enne, hier ook speculooshagelslag
quote:Melody74 schreef op 14 mei 2011 @ 22:58:

We eten alweer een paar weken een paar keer per week iets rabarberrigs. Moes of ijs (vooral zodat de kinderen het ook eten, maar het is heeeel erg lekker).

Hoorde dat je er ook taart van kan maken, weet iemand hier dat ?Ja, klopt, m'n ouders moeder doen dat wel eens. Weet dat je eerst een bodem maakt en dan later rabarber met slagroom erdoor heen erop doet en dan nog terug in de oven. Zal ik haar vragen om 't recept?
quote:Toet schreef op 15 mei 2011 @ 15:22:

De supermarkt kosten waren 74,50. Eens kijken of ik die de komende weken ook lager kan krijgen...

Met hoeveel personen zijn jullie?

Ik heb pasgeleden uitgerekend dat als je met 2 personen heel basic wilt leven je gemiddeld genomen 50 euro per week nodig hebt. Dit op basis van de goedkoopste merken én ook vleesloze dagen in acht nemen.

Alles zit hierin. Van aardappel t/m toiletpapier.Dus je leefgeld, persoonlijke verzorging en huishoudelijke verzorging.

Je hebt niet alles elke week nodig, dus de ene week ben je meer kwijt dan de andere week
Hier gisteren ook de speculooshagel binnen gekregen. We vonden hem lekker, maar niet vrekwaardig toen we de prijs ervan in de winkel zagen.
@Lovestar. Testpanel staat soms vermeld bij blog geloof ik en daar kun je je per keer voor aanmelden. dus viva-site goed in de gaten houden.
We zijn hier met z'n vieren Pinkroses. Twee kinderen van zes en acht. Een man die vaak( zo'n twee keer per week) niet mee eet, maar onderweg eten haalt. We eten hier voor de helft vegetarisch, en het vlees dat we eten is biologisch. Net als meer dan de helft van de groenten en meer dan de helft van het fruit ook biologisch is.

Hij werkt 36 uur, ik 28.

Kinderen gaan natuurlijk naar school (en jongste naar atletiek en pianoles (maar dat laatste daar stopt ie mee), oudste naar dansles en theaterles. Kinderen blijven drie tot vier keer per week op school over (kost 1,50 per keer per kind), maar hoeven maar 1 dag per week na school opgevangen worden (doet gastouder via een gastouderbureau).

We hebben sinds vier jaar een koophuis. En willen deze zomer, of volgend voorjaar gaan verbouwen. En dat kost geld. Dus moet er nog meer gespaard worden dan we al gedaan hebben.

We houden van tweedehands spullen, dus dat scheelt. Zijn niet gehecht aan veel of aan merkkleding. Maar geven wel snel geld uit aan boeken, weekendjes weg, terrasjes, uit eten, theater en dergelijke.
quote:Pinkroses schreef op 15 mei 2011 @ 16:28:

[...]

Met hoeveel personen zijn jullie?

Ik heb pasgeleden uitgerekend dat als je met 2 personen heel basic wilt leven je gemiddeld genomen 50 euro per week nodig hebt. Dit op basis van de goedkoopste merken én ook vleesloze dagen in acht nemen.

Alles zit hierin. Van aardappel t/m toiletpapier.Dus je leefgeld, persoonlijke verzorging en huishoudelijke verzorging.

Je hebt niet alles elke week nodig, dus de ene week ben je meer kwijt dan de andere week

Klopt, 25,- per week pp (volwassenen) boodschappen moet kunnen, maar dat is heel erg basis.

Ik ben lekkerbek en keukenprinses en luxe paardje dus ik wil dat niet. Ik heb het een tijdje voor 35,- gedaan voor mij alleen (en in je eentje schijnt toch nog wat duurder te zijn, hoewel ik wel altijd voor meer keer kook).

Maar ik geef mezelf nu nog zelfs iets meer luxe en heb mijn budget tussen de 35-50 per week gesteld.

Dan kan ik nog steeds geen biologisch vlees en groenten kopen en ook geen biefstuk bij de slager.

Maar ik heb wel luxe broodbeleg, veel verse kruiden, verse gember en pepers en andere smaakmakers (als in soyasaus, gembersiroop en zo nog 100 soorten dingen), maak zelf bouillon (duurder dan een blokje), heb wel eens aardbeien of frambozen van de markt of een bakje lekkere olijven. Eet 2 tot 3 stuks fruit per dag en 3 ons verse groenten (naast avondeten altijd rauwkost op brood).

Als ik niet oplet en doe wat ik wil ben ik nog eens het dubbele kwijt, weet ik van mezelf.

(dan koop ik luxe brood bij de bakker, vlees bij de scharrelslager, voorgesneden ananas en fruitsalades, flessen verse jus, duurdere wijn, franse kaasjes, haricot vers en miniasperges en rivierkreeftjes en hollandse garnalen enzo).

Bij het vrekken is mijn keuze dus om met boodschappen niet helemaal op het minimum te gaan zitten.

En gelukkig kan dat nog.
quote:Flashy schreef op 14 mei 2011 @ 10:44:

Mochten er mensen coca cola codes overhebben hoor ik het graag: flashy@live.nl

Ik heb je een mailtje gestuurd!
quote:hiltje schreef op 10 mei 2011 @ 23:07:

Maar je kunt inderdaad heel goed en lekker eten tussen de 1,- en de 2,- euro per maaltijd.Is dat per persoon?
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
quote:LadyPhoxy schreef op 15 mei 2011 @ 20:37:

[...]

Ik heb je een mailtje gestuurd!Dankjewel!

Eindelijk heb ik me dan eens geregistreerd, zodat ik niet alleen wat kan doen met jullie tips, maar ook zelf eens een tip kan geven. Ik ben een meelezer vanaf het eerste topic , dus bedankt voor alle tips.

Ik vrek omdat het nodig is en omdat ik het zonde vind om alles nieuw te kopen. Ons meubilair is dan ook grotendeels tweedehands, via familie of marktplaats. Kringloopwinkels en rommelmarkten hebben aan mij een goede voor de inbreng, maar zelf koop ik er nooit iets. Ik ren de kringloopwinkel altijd hard weer uit, het meeste wat er staat zit onder dertig lagen stof en sommige dingen donderen van ellende uit elkaar. Zo staat er ook een mand met verzorgingsproducten, aan de verpakkingen te zien is het spul minstens tien jaar oud. Wie koopt dat nou nog?

De eerst tip die me nu te binnen schiet: We kregen dit weekend ineens visite en hadden niets lekkers meer in huis voor bij de koffie. Met een paar plakjes bladerdeeg, een appel, rozijnen en kaneel heb ik een paar heerlijke appelflappen gemaakt. Goedkoop én lekker
quote:dualla schreef op 15 mei 2011 @ 22:38:

[...]

Is dat per persoon?

Ja, per persoon.

Voor 2,- pp lukt makkelijk als je het een beetje handig uitkient.
quote:deegie schreef op 16 mei 2011 @ 10:36:

Eindelijk heb ik me dan eens geregistreerd, zodat ik niet alleen wat kan doen met jullie tips, maar ook zelf eens een tip kan geven. Ik ben een meelezer vanaf het eerste topic , dus bedankt voor alle tips.

Ik vrek omdat het nodig is en omdat ik het zonde vind om alles nieuw te kopen. Ons meubilair is dan ook grotendeels tweedehands, via familie of marktplaats. Kringloopwinkels en rommelmarkten hebben aan mij een goede voor de inbreng, maar zelf koop ik er nooit iets. Ik ren de kringloopwinkel altijd hard weer uit, het meeste wat er staat zit onder dertig lagen stof en sommige dingen donderen van ellende uit elkaar. Zo staat er ook een mand met verzorgingsproducten, aan de verpakkingen te zien is het spul minstens tien jaar oud. Wie koopt dat nou nog?

De eerst tip die me nu te binnen schiet: We kregen dit weekend ineens visite en hadden niets lekkers meer in huis voor bij de koffie. Met een paar plakjes bladerdeeg, een appel, rozijnen en kaneel heb ik een paar heerlijke appelflappen gemaakt. Goedkoop én lekker

Ook bij de kringloopwinkel is het vaak een kwestie van zoeken . Bijna al mijn meubels komen er vandaan, en die zijn best leuk vind ik zelf. Soms moet je een paar keer terugkomen omdat ze niets hebben, en dan staat er ineens iets geweldigs...

Verzorgingsproducten heb ik niet echt op gelet moet ik eerlijk zeggen, maar dat is omdat je met wat handigheid die ook heel goedkoop in de winkel kan krijgen. Gewoon aanbiedingen in de gaten houden en naar de A.ction gaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven