heel erg bang.. 2012

17-05-2011 10:32 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben erg bang voor de voorspellingen van 2012. Op een of andere manier kan ik het niet loslaten en ben ik er al een paar dagen mee bezig... Kan iemand me misschien geruststellen, want ik wordt zo moe van mezelf.
OHHH leuk!!!

En dat oranje refereert natuurlijk naar onze afkomst.
Noteert:

3 outfits

1 olieplatform

1 oliebron op 2500 meter hoogte

Wat hebben we nog meer nodig? Een olietanker is misschien ook handig? Heeft er iemand een vaarbewijs?

voor de veiligheid, een brandweer.

Een vaarbewijs; ach, hoe moeilijk kan het zijn om in een vloedgolf te blijven varen?
survivoils.

kilometers pijpleiding zijn we nodig, alleen afrika blijft bestaan.

leuke bedrijfskleding trouwens.

nu nog een betrouwbare afrikaanse bank opzoeken waar we ons handelsgeld opzetten. een tientje de man per maand?
wij slapen nooit.
Handig die hakken TP
hakken in het zand zetten.
wij slapen nooit.
ik ga gelijk beginnen met een cursus olie raffineren.

doe nu european studies, heb ik straks toch niks meer aan.
wij slapen nooit.
Ik ben heel goed op hakken, geen probleem.

Survivoils, dat is hem! (overleven en viva, briljant!)

Wat is een tientje eigenlijk waard in Afrika?
Oja, ik ben medisch geschoold, ook handig misschien. En heb ook een PABO diploma. Dus ik kan wel lesgeven in olie bewerken.
vast veel, maar moeten we kort voor de ramp wel omzetten in activa.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 17 mei 2011 @ 13:24:

ik ga gelijk beginnen met een cursus olie raffineren.

doe nu european studies, heb ik straks toch niks meer aan.Europa is dan toch al van de kaart. Maar misschien zien we nog een stukje voorbij komen met een vloedgolf. Dan is het misschien nog ergens goed voor.
quote:valentinamaria schreef op 17 mei 2011 @ 13:27:

vast veel, maar moeten we kort voor de ramp wel omzetten in activa.

Een businessplan is in dit geval niet nodig denk ik. We hebben nog maar een half jaar, dus snel handelen.

Zal gelijk de vruchtbare, op minstens 3 km hoogte, gelegen gebieden in Afrika onderzoeken.
heel goed, de samenwerking wordt vast een succes.

zullen we dan eerst maar de pakjes gaan bestellen?

ik stel voor dat we beide outfits nemen.
wij slapen nooit.
Het jaar 2011 is het jaar 1432 volgens de islamitische kalender, op 27 november 2011 begint 1433.

Het jaar 2011 is het jaar 2556 volgens de boeddhistische kalender.

Het jaar 2011 is Vikram Samvat 2067 volgens de Indiase hindoe kalender.

Het jaar 2011 is Sjaka-era 1922 volgens de Surinaamse hindoe kalender.

Het jaar 2011 is het jaar 5771 volgens de joodse kalender, op 29 september 2011 begint 5772.

Het jaar 2011 is het jaar 4708 volgens de chinese kalender, op 3 februari 2011 begint het jaar 4709.

Wie zegt dat ze toen 'onze' kalender bedoelden. Misschien wel een van de bovenstaande..
Zal ik ze bestellen? Dat scheelt weer in de verzendkosten. Dat geld kunnen we goed gebruiken voor andere nuttige zaken, zoals nagel- en haarlak,

Kenya: Mount Kilimanjaro de hoogste berg in Afrika met 5199 m. Of het daar vruchtbaar is weet ik nog niet.
Ik plak hem nog maar een keer:

Stressed is just desserts spelled backwards
fijn royal.

hadden we net een olie conglomeraat opgericht om na de ramp stinkend rijk te worden, kom jij weer met nieuwe info.
wij slapen nooit.
ja trias, en natuurlijk zonnebrandolie en allerlei andere nuttige cremes.
wij slapen nooit.
Bedankt voor alle reacties.

Heel toevallig zag ik net op rtl4 dat deze wek de film 2012 er voor komt.... Nou die ga ik dus NIET kijken.

Sinds ik bevallen ben 9 maanden geleden, grijpen bepaalde zaken me erg aan, en ben ik me veel meer bewust dat er vanalles mis kan gaan... Zoals die ramp in Japan, dat kan hiet ook gebeuren in Nederland.. Het laat me gewoon niet los. er is momenteel zoveel natuurgeweld in de wereld, is dat normaal????
He shit, dus niet meer forummen na 2012?
lastig, die berg in kenia met al die sneeuw.

is er niks te vinden gewoon in de sahara op begane grond niveau?
wij slapen nooit.
Ik geef het ook op. Ga me maar op mijn studie richten.

Heb (als we er dan nog zijn) in juni examen. En anders heb ik nog wat extra medische kennis voor in Afrika...
Wow, ik zie dat de zaken zich vlotjes ontwikkelen. We hebben een naam, we hebben twee outfits waarvan 1 met hakken, we hebben een berg, we hebben iemand die kan varen en we hebben een dokter. Qua kennis heb je niks aan mij, ik zit zo'n beetje in dezelfde hoek als Valentina Maria.

Zal ik me dan opgeven voor de cursus pijpfitten in het buurthuis? Ik heb nog wel wat pvc-pijpen liggen in de kelder. Ik zal op uitzending gemist ook nog eens naar Boer Zoekt Vrouw kijken, altijd handig om wat van landbouw af te weten.

Dilemma, nemen we ook een paar mannen mee voor het vermaak? Ben een beetje bang voor Temptation Island toestanden. Werk gaat voor het ventje, vind ik.
Aafke,

Je hebt dingen waar je zelf iets aan kan doen en heel veel meer dingen waar je geen invloed op hebt. Alleen al dat is een reden om 'in het nu' te leven...dat zou prima moeten lukken met een 'vers' kind...

Even de optelsom, omdat je vraagt of het normaal is...

1. Arabische wereld op z'n kop met kans op uitbreiding als een olievlek...er wordt in mondiale machtsverhoudingen verschrikkelijk geschoven op dit moment, we weten de helft niet denk ik.

2. De schuldencrisis wereldwijd die uiteindelijk zal resulteren in een gigantische klap, alleen weet niemand (of een paar ingewijden) hoe en wat: Euro eruit, landen uit de EU etc...USA technisch al failliet? en op microniveau de lasten voor gezinnen die maar oplopen...o.a. door die oplopende schulden.

De nog steeds gigantische werkloosheid in een aantal landen die voor dikke onvrede zorgt. (stijging pensioenpremies, stijging zorgkosten, voedselprijzen omhoog door duurder transport vanwege de olieprijs en speculatie, stijging lokale belastingen etc.).

3. De huizenmarkt waar volgens sommigen nog niet de helft van de prijzen is afgesnoept en mensen dus met een hypotheek onder water komen te staan, de hypotheek is dan hoger dan de waarde van het huis en mensen worden dus slaaf van de bank omdat ze hun leven lang moeten afbetalen aan de bank, ook als ze de restschuld meenemen naar een ander huis. Er staan hier in A'dam iets van 7.000 woningen te koop, dat is ongehoord en een slecht teken, zeer slecht zelfs. Zeven jaar geleden werd ik, op zoek naar een huis, steeds afgebeld omdat het appartementje al verkocht was onder mijn neus...

4. Alle natuurrampen, de mislukte oogsten, tegenvallers waarbij olie niet opgepompt kan worden, gas blijft steken (politiek) en bijvoorbeeld de uitwerking van de kernramp in Japan waar niet veel over naar buiten komt...lekker stil is het daar, niet waar?

5. De tegenstellingen die (weer) opgeroepen worden door sommige politici omdat we in een tijd belanden waarin mensen met beschuldigende vinger naar de ander (ander ras, geloof, afkomst) gaan wijzen i.p.v. te zoeken naar overeenstemming en oplossingsgericht denken en langetermijnplanning...het is iedereen duidelijk namelijk dat het allemaal minder wordt, de tijd van terugbetalen is aangebroken...zondebokken moeten worden gezocht en gevonden.

Er zijn mensen die zeggen dat we net als in het Romeinse tijdperk aan de grens zitten van wat een moderne maatschappij kan behapstukken. We zijn volgevreten in het Westen, onverschillig, passief zelfs, hard, depressief, en zijn vooral masaal collectief nog niet bezig met zingeving, anders denken, waarde toevoegen aan de wereld om ons heen. Men is vooral bezig met uitstel van executie, dus het behoud van inkomen, banen, welvaartsniveau. The only way is up...toch?

We kijken in NL massaal naar 'boer zoekt vrouw' uit een gevoel van heimwee lijkt het, en anders naar een Idols-achtige omdat we allemaal beroemd moeten/willen worden, zin willen geven aan waar we mee bezig zijn... op basis van concurrentie, erbij willen horen, onder druk van de maatschappij niet meerr luisteren naar onze eigen wensen etc. We denken dat we iets missen, moeten volgen met social media, mooie plaatjes, leuke sfeerbeelden etc.

Daarnaast heeft de mainstream media een handje ervan om alles op te blazen, zeker in dit land. Er moeten heel veel mensen van eten namelijk...

Als ik dit zo schrijf, dan zou ik er bijna somber van worden, maar dat doe ik niet. Het ligt buiten mijzelf namelijk!

En ehhh, dit moest er blijkbaar even uit, want ik geloof dat er meer mensen zijn zoals jij die het zwaard van Damocles boven zich voelen hangen, en misschien wel terecht

Heb je ook zo genoten van het mooie weer de laatste tijd?

Je zal trouwens maar je nek breken door van een keukentrapje van twee treden te flikkeren...
Oh, zie net een nieuw bericht van TO.

Als we zijn voortbestemd om in 2012 en masse te vergaan, dan kun je daar weinig aan veranderen. Ook niet door een stuk grond in Lesotho te zoeken om te overleven. Bovendien vraag ik me af hoe 'leuk' het zal zijn om tot een van de overlevenden te behoren. Want die worden bewust van alle ellende die de Aarde is overkomen en het vraagt om hele andere skills om te overleven dan bijv je pc aan te kunnen zetten. Plus, je hebt naar alle waarschijnlijkheid al je dierbaren verloren.

Kan nog een hele riedel hierover schrijven, maar het ergste wat je nu kan overkomen is dat je straks onder een auto komt of dat je kind ergens ziek wordt. In dat opzicht is 2012 nog zo ver weg... ja toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven