heel erg bang.. 2012

17-05-2011 10:32 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben erg bang voor de voorspellingen van 2012. Op een of andere manier kan ik het niet loslaten en ben ik er al een paar dagen mee bezig... Kan iemand me misschien geruststellen, want ik wordt zo moe van mezelf.
@pompadour, wat dacht je van een paar mannen voor het vuile werk?

lekker gespierd, groot.

die cursus pijpfitten lijkt me een goed plan.
wij slapen nooit.
circular, ben jij een beetje thuis in oliedingetjes? Volgens mij ben jij een aanwinst voor onze olie conglomeraat.

Met jouw nuchtere blik kunnen we heel groot worden. Enige voorwaarde is het dragen van bedrijfskleding. Zie hierboven.
@circulair, we kunnen hier geeneen van allen weg uit die luchtbel omdat we er allemaal in leven.

een hutje met een groentetuintje en wat vee in afrika zou niet eens zo slecht zijn.
wij slapen nooit.
Ik zit maar steeds in mijn hoofd let dat liedjes van REM- It's the end of the world as we know it, and I feel fine.

Ik vrees dat dit betekent dat ik een beetje oppervlakkig ben. Dat komt wel slecht uit qua boortechniek.
ach nee joh. werken moet ook plezierig zijn.

t lijkt wel oppervlakkig, maar intussen zijn we heel slim.

en goed in delegeren.
wij slapen nooit.
quote:Circular schreef op 17 mei 2011 @ 13:50:

Aafke,

....

Het lijkt me eigenlijk best wel ideaal als je zo met z'n allen in één klap weggevaagd wordt. Geen pijn, geen lijden, geen verdriet om je naasten omdat jezelf ook dood bent.

Ik heb de dag geplukt en 'n mooi leven gehad, als het morgen op zou houden zou ik mijn dierbaren vandaag nog even 'n dikke knuffel geven en er absoluut vrede mee hebben.
Deze past beter bij jullie plannen

Geen zorgen dames. Ik ga met Joe Flanigan de werled redden

quote:aafke2009 schreef op 17 mei 2011 @ 10:32:

ik ben erg bang voor de voorspellingen van 2012.Hoe luiden de voorspellingen precies die jou zo'n angst aanjagen?quote:Op een of andere manier kan ik het niet loslaten en ben ik er al een paar dagen mee bezig...Nogmaals, wat is de tekst van de voorspelling die jou angst aanjaagt?quote:Kan iemand me misschien geruststellen, want ik wordt zo moe van mezelf.

Het lijk misschien een beetje pesterig, maar ik vraag het met een reden. Want hoeveel onderzoek heb jij zelf gepleegd naar de werkelijke 'teksten' of motieven of voorspellingen? En hoeveel van jouw angst is ingegeven omdat je een briljant 'opiniestuk' in een absolute kwaliteitskrant voor heel wakker Nederland hebt gelezen? Wat weet je, en wat neem je aan omdat iemand (media) het suggereert?

Ik denk dat het een typisch geval is van 'de klok horen luiden...'. Even voor alle duidelijkheid: de maya's hebben niets voorspeld. In ieder geval geen einde der tijden. Hun kalender loopt 'slechts' tot ons 2012. Hebben ze nog ver vooruitgedacht trouwens, onze computers (bedacht in de jaren 70 van de vorige eeuw!!) konden niet voorbij 1999 denken, weet je nog?

Kennis is macht, wordt er gezegd. In ieder geval kan enige kennis van zaken je wel leren om niet blindelings elke paniek-prediker te geloven.

quote:aafke2009 schreef op 17 mei 2011 @ 13:44:

Bedankt voor alle reacties.

Heel toevallig zag ik net op rtl4 dat deze wek de film 2012 er voor komt.... Nou die ga ik dus NIET kijken.Film is van a tot z verzonnen trouwens, dat weet je wel, toch?quote:Sinds ik bevallen ben 9 maanden geleden, grijpen bepaalde zaken me erg aan, en ben ik me veel meer bewust dat er vanalles mis kan gaan...Aha! Nu komt dus de aap uit de mouw. Opeens word je geconfronteerd met die hele grote wereld vol met zaken die jij niet voor kunt zijn. Dat klopt. Maar voor je eigen bestwil kun je je beter richten op de zaken die je wel voor kunt zijn. Dus een kind-veilig huis, hekje om de tuin, en niet wakkker liggen van angst dat er wellicht eens een vliegtuig neerstort op de kinderkamer. Echt, de kans is zo klein!quote:Zoals die ramp in Japan, dat kan hiet ook gebeuren in Nederland..

Hoe kom je daar zo bij? Waar baseer je dat op? Wie zegt dat dan?

Even voor alle duidelijkheid: een ramp zoals in Japan, dus veroorzaakt door aardbevingen en tsunami's, kan hier onmogelijk op dezelfde manier voorkomen. Overstromingen kunnen wel, dat weten we. Ongelukken en branden in bedrijven -ook kernreactoren- kunnen ook voorkomen. Maar 'precies hetzelfde als in Japan', dat behoort niet tot de mogelijkheden.quote:Het laat me gewoon niet los.WAT laat je niet los??quote:er is momenteel zoveel natuurgeweld in de wereld, is dat normaal????Ja hoor, dat is normaal. Waar dacht je dat een verhaal als de bijbelse zondvloed vandaan kwam? Toch echt wel van een echte overstroming, ergens ter wereld. Sprinkhanenplaag? Komt echt wel voor. Aardbevingen? Tsunami's? Vulkaanuitbarstingen? Orkanen? Zijn allemaal aan de orde van de dag.

Het ount is niet dat die zaken nu opeens vaker voorkomen of heftiger zijn dan ze 'vroeger' waren, het punt is dat ze tegenwoordig veel groter in de media worden gebracht. Neem nou Ijsland: HET vulkaneneiland van de wereld. Seismische acvtiviteit vindt er non-stop plaats. Denk aan 30 of meer aardbevingen per dag. Er zijn open kraters. Kijk maar eens op Google Earth, zie je gaten in hele dikke gletsjers zitten. gesmolten, want daar ontsnapt stoom uit de berg. Permanent.

Neem Nieuw Zeeland: dagelijks meerdere aardbevingen. Wat wil je ook, met een land op twee verschillende tektonische platen, pal aan een reusachtige trog?

Neem Japan: elke dag meerdere kleine en ook grote aardbevingen. Nu was er een echt grote klapper, en dat is al eens vaker voorgekomen. Wederom, de ligging veroorzaakt het. De aarde is onder ons altijd in beweging.

Maar met name de media aandacht maakt dat het allemaal groter en heftiger LIJKT dan enkele tientallen jaren geleden.

En die overvloed aan rampspoed die elke dag tot in de huiskamer gebracht wordt, lijkt mensen ook angstiger te maken.

Maar je kunt een ramp niet voorkomen. Je kunt wel zorgen dat je voorbereid bent, met andere woorden dat je voor jezelf kunt zorgen wanneer dat nodig is. Dus heb een gasbrander en een waterfilter. Heb dekens in huis. Weet hoe je zonder electra (bijvoorbeeld) enige dagen/weken vooruit kan. Weet waar je heen zou moeten als je moet evacueren. Als je het belangrijk vindt om controle te hebben, focus dan niet op alles wat mis kan gaan, maar op alles wat je zelf goed kan doen. De rest moet je maar loslaten.

quote:tjongetjonge schreef op 17 mei 2011 @ 13:07:

ik ben ook zo`n scheitlijster voor 2012. Doe aan struisvogel politiek. Lees er niks over en wil het niet weten.

Jammer. Juist door je er eens grodnig in te verdiepen, zou je erachter komen dat veel zogenaamde 'voorspellingen' bedacht zijn door lieden, die OOK niet precies wisten wat ze met bepaalde info aan moesten vangen. Vervolgens gaan er enkele honderden jaren overheen, komt er een halfzachte geleerde die roept dat 'mogelijk' (!) er bedoeld is dat er 'een kans bestaat' (!) dat.... en voor je het weet staat in alle kranten dat de wereld vergaat. Enige nuance kan geen kwaad.

quote:triaspolitica schreef op 17 mei 2011 @ 11:05:

[...]

Daar helpt een helm zeker niet tegen?

Alu helmpjes helpen tegen alles! Ik draag de mijne altijd

quote:Vrouwzondernaam schreef op 17 mei 2011 @ 12:51:

Ik maak me persoonlijk meer zorgen over 2013.

Staat ons dan ook iets moois te wachten? Of wil je gewoon niet alleen met die enge Belg overblijven?

quote:triaspolitica schreef op 17 mei 2011 @ 13:15:

Een vaarbewijs; ach, hoe moeilijk kan het zijn om in een vloedgolf te blijven varen?ERG moeilijk. Je kunt overigens beter leren surfen.
@aafke heel kort: zou eens aan de huisarts vertellen dat er zo veel dingen zijn die je dwars zitten en bang maken, voordat het onwerkbaar wordt en je je deur niet meer uit durft.
vlammetje, jij mag wat mij betreft ook aansluiten.

kun je mij dan surfen leren?
Eigenlijk erg zielig dit.
wat is zielig, groenoogje?
Die angst van TO.
Dat is ook zo, maar het krijgen van een kind maakt je soms heel kwetsbaar en onzeker. Je bent bang om je grip op het leven te verliezen en je kunt niet meer goed relativeren.

Ik herken het wel een heel klein beetje. Na de geboorte van mijn oudste zoon was ik mijn nuchtere blik ook even een beetje kwijt. Je ziet overal beren.

Na 3 kinderen heb ik het wel afgeleerd. Het heeft geen zin en het is zonde van je tijd. Kun je beter steken in een studie of in het forum
@trias -> doe mij zo'n pak, ik heb niks met oliedingetjes, of het moet olie op het vuur zijn ;-

@vlammetje -> jij hebt er ook zin in vandaag zeg...

TO -> http://www.angststoornis.com/phpbb2/vie ... f=3&t=1868

Ziezo :-)
Het is voor mij momenteel lastig om te relativeren. Denk echt dat het te maken heeft met de geboorte van mn kind.

Daardoor is alles veranderd, en ben ik me erg bewust dat het leven een keer ophoud... En dat vind ik doodeng. En nu dat verhaal van 2012. Er zijn zoveel mensen die geloven dat het echt gaat gebeuren in 2012. En voorafgaand aan 2012 is er allemaal natuurgeweld... Dat is nu dus ook zo, en dan kan ik alleen maar denken, zie je wel het gaat echt gebeuren!
Je bent bang om te verliezen wat je hebt. Dat is heel normaal als je een kind hebt. Je wordt dan bewust van je eigen sterfelijkheid, dus neem je waarschijnlijk minder risico's. Ook normaal, want je moet voor je kind zorgen.

Maar je slaat een beetje door. Dingen waar je geen grip op hebt zullen er altijd zijn. Laat je daardoor niet gek maken. Go with the flow en probeer te genieten!

Zolang het nog kan.... (sorry, kan het niet laten )

Aafke: 'er zijn zoveel mensen die dit geloven' is geen reden om je eigen leven te verpesten met ongefundeerde angsten.

Blijven hangen in 'ik vind het zo eng allemaal' is ook niet goed. Niet goed voor jou, omdat het je leven kan beheersen, en niet goed voor je kind, omdat het de ontwikkeling van je kind kan verstikken. Of wil je je kind straks liever binnen houden, omdat buiten spelen te gevaarlijk is??

Lees nog eens een keertje heel goed mijn vorige post. Met name het stukje over natuurgeweld. Natuurgeweld is er niet alleen 'nu' (als in voorafgaand aan 2012, wat overigens nog dik 6 mnd weg is), maar was en is er altijd.

Je hebt nu 3 x gemeld 'ik ben zo bang, het grijpt me zo aan, iedereen zegt het', maar kom op!! Waar is je zelfbeschikking? Waar is je volwassen verantwoordelijkheid?

Heb je zelfs wel een woord gelezen van alle 'het is niet waar' mededelingen?

Wat is er eigenlijk voor nodig om jou de spreekwoordelijke 'schop onder je kont' te geven?

@triaspolitica: ik kan je leren surfen

@circular: ik was op dreef
http://en.wikipedia.org/w ... led_religious_predictions

http://www.religioustolerance.org/end_wrl2.htm

Hier kan je lezen hoe vaak de wereld had moeten vergaan en hoe vaak dat dus niet gebeurd is. Maar goed, de aanhouder wint, zullen we maar zeggen
Ik ga direct mijn werkcoach mailen met de mededeling dat ik niet meer aan de sollicitatieplicht ga voldoen. We gaan toch ten onder op 21 mei, dus totaal nutteloos.
quote:pademelon schreef op 17 mei 2011 @ 15:19:

http://en.wikipedia.org/w ... led_religious_predictions

http://www.religioustolerance.org/end_wrl2.htm

Hier kan je lezen hoe vaak de wereld had moeten vergaan en hoe vaak dat dus niet gebeurd is. Maar goed, de aanhouder wint, zullen we maar zeggen Hahahaha!
quote:Julus schreef op 17 mei 2011 @ 15:47:

Ik ga direct mijn werkcoach mailen met de mededeling dat ik niet meer aan de sollicitatieplicht ga voldoen. We gaan toch ten onder op 21 mei, dus totaal nutteloos.Briljant idee! Dat ga ik ook doen!
quote:aafke2009 schreef op 17 mei 2011 @ 14:55:

Het is voor mij momenteel lastig om te relativeren. Denk echt dat het te maken heeft met de geboorte van mn kind.

Daardoor is alles veranderd, en ben ik me erg bewust dat het leven een keer ophoud... En dat vind ik doodeng. En nu dat verhaal van 2012. Er zijn zoveel mensen die geloven dat het echt gaat gebeuren in 2012. En voorafgaand aan 2012 is er allemaal natuurgeweld... Dat is nu dus ook zo, en dan kan ik alleen maar denken, zie je wel het gaat echt gebeuren!

Maar Aafke..ga eens na wat voor soort mensen geloven of voorspellen dat het gaat gebeuren. Welke mensen zeggen dit?

Jomanda wist ook van alles zeker..en hoe is dat afgelopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven