Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
http://www.meubelzone.nl/GetImageConten ... NavID=7375

Kan je deze bijvoorbeeld zien? zoiets is wel een ruimtewinner.
Ik ben dan ook aan het twijfelen Samzoen (haha zo leuk zon nieuwe naam). Ok dit bedje heb ik gekregen maar ruimte is wel erg belangrijk dus als het moet dan moet het. Ik heb op Mp ook al naar half hoogslapers gekeken maar ik vind ze eigenlijk allemaal niet erg mooi (en de andere erg duur). Ik twijfel dus nog maar even verder.
Ik zag een keer een soort bedstee, een beetje in piet hein eek (?) stijl. Zo gaaf! Misschien weet vriend van Miss wel hoe het gemaakt kan worden...
Heb wel ideetjes die ik met je wil delen Scuba. Zoonlief heeft ook niet zo'n grote kamer, maar met beetje puzzelen kom je een heel eind. Eerst even strijken en auto tanken (met manliefs pinpas, ik voel me zo onthand zonder pinpas in mijn tas!) en als ik klaar met alles duik ik weer achter de laptop. Wordt vervolgd straks!
Ohhhh balpen je maakt me nieuwsgierig hoor. Ik wacht rustig af.

Blondiezzzzzzzzzzzzzz een bedstee. Super gaaf maar ik denk dat dat juist weer veel ruimte kost om te maken en plaatsen enzo. Maar wel erg super zon ding.
Jeej, we hebben plaatjes! Blondie, ik had je tip gemist, maar ik zag bij mij ook iets verschijnen dus zal ik het wel goed hebben gedaan

Balpen, wat ik me dan afvraag, hoe doe je dat op de terugweg? Ga je dan op plek van bestemming weer shoppen voor cadeautjes voor onderweg?

Bij zoon mag het nog geen zindelijkheidstraining heten hoor. Ik heb dat potje gewoon neergezet, omdat ik het toevallig al had (gekregen, geen idee van wie). Zoon vindt het interessant, wil luier uit en gaat erop zitten, maar hij heeft er nog niets op gedaan. Eén keer begon hij te plassen, maar dat was ernaast en niet erin Beertje wordt er ook regelmatig op gezet en als het even kan gaat zoon daar dan bovenop zitten.

Er zijn plannen voor een weekje weg zonder zoon in de maak, in het naseizoen. Zon, zee, strand en stapel boeken mee.
Scuba, heb je geen handige harry in je familie- of vriendenkring? Zoiets moet toch in elkaar te timmeren zijn?
Nee Gaudi die handige Harry heb ik helaas niet. Of hij is er wel, maar zon groot project zou ik niet durven vragen eerlijk gezegd. Deze Harry woont nl ook nog eens best ver weg en heeft het al druk genoeg. En heb ook geen Harry thuis eerlijk gezegd. Meer een Harry met linker handen

Top dat weekje zonder zoon. Waar gaan de plannen naar toe????
Nou, dat weten we nog niet. Ergens waar het in september nog mooi weer is. Wel binnen Europa, want wil niet te lang hoeven reizen voor een week. We gaan sowieso met z'n 2-en en misschien met z'n 4-en (in mijn vriendenkring hadden blijkbaar meer mensen behoefte aan een weekje weg zonder kids ). Dusse... ik denk aan Griekenland of Spanje of Portugal of Italië... weet het nog niet...
Heerlijke plannen Gaudi!

Ik ga even testen of ik ondertussen mijn grijze gezicht ben verloren....
Jippie! Het is me gelukt. Wel een beetje saai plaatje maar altijd beter dan dat grijze smoelwerk.

Ik kom later nog terug, ga even een rondje hollen :-)
Ben ook benieuwd naar tip van Balpen voor Scuba. Leuk bed, maar als het in ruimte niet goed past ook beetje jammer.

Hier is het babykamertje zo goed als klaar, eindelijk! Gordijntje hangt, wiegje staat en is opgemaakt, commode goed gevuld met gestreken kleertjes, lakentjes etc. Morgen komt mijn moeder langs, die wil ook nog even handen uit mouwen steken. Er ligt nog een aardig strijkwasje te wachten....

Gaudi, lekker zo'n weekje weg. Ga je in de zomer nog wat doen met zoon? Sowieso een aantal mensen binnenkort op vakantie, lekker hoor! Zit er voor ons nog eventjes niet in
Scuba, hoe groot is dat kamertje dan precies? En als ik het goed begrijp, is er in het kamertje een inloopkast, die wordt gebruikt door jouw vriend? (daar kan dus niks voor én het moet bereikbaar blijven.).

Wat wil je ermee? Ze moet er kunnen slapen, en haar kleding moet er terechtkomen, ook spelen, speelgoed opbergen? Nog iets commode-achtig voor het aan-uitkleden?

Ik zag laatst een dergelijk bedje op een 'podium'. Podium was verhoging van mdf ofzo, met ervoor nog aan een kant een opstapje/trapje van een trede van hetzelfe materiaal ertegen bevestigd. Kind stapt dus uit bed op het podiumpje, en dan via trappetje op de grond. Nut van dat podium was, dat ze er ruimte onder hadden voor van die grote schuifbakken. Nou daar kan wat troep in dan hoor! Ze hadden het precies passend gemaakt voor die bakken, de rest wel afgetimmerd met hetzelfde 'mdf' zodat stof eronder ook geen kans krijgt. Probeer er een foto van te vinden, maar dat lukt natuurlijk niet als je het nodig hebt.

Verder zou ik proberen zo veel mogelijk de hoogte in te werken, als je de ruimte op de grond niet hebt. Denk aan een kast met open vakken, die je ipv verticaal neer te zetten, horizontaal ophangt. Een roede eronder voor de kleding aan hangertjes, de rest van de kleding in de kast, kláár. En heb je op de grond ruimte om weer iets anders neer te zetten.

Kast van je vriend: kan je ook weer dingen aan ophangen. Wellicht ook een roede om dingen/kleren aan op te hangen, of je maakt er een krijtbord van bijvoorbeeld.

Maar goed, misschien moet je even wat meer achtergrond info geven tuurlijk denken we graag met je mee!
Hey LB, fijn dat het kamertje zo goed als af is nu. Geeft een fijn gevoel, lijkt me.

Ja, ik ga sowieso met zoon van de zomer 2 weken naar onze stek aan zee: eind juni, begin juli. Dat wordt een soort inloop daar: mijn zusje komt en nog 3 vriendinnen, waarvan 2 met 2 kids. Met zoon erbij hebben we dan 5 kids, 1 van 4, 1 van 3, 1 van bijna 2 (zoon) en 2 van 1. Heb ik veel zin in, lijkt me zo gezellig al die kids die lekker met z'n allen aan het spelen zijn.

En de week van Hemelvaart zit ik ook de hele week daar. Mijn broertje is dan jarig en zelf ben ik met Hemelvaart jarig dit jaar. Dus wel zitten daar met de family. Met mijn verjaardag ga ik daar met mijn zus en een vriendin uit eten, mag opa oppassen

Weekje weg is dus een extraatje, maar heb ook veel zin om een weekje 'als vanouds' er uit te zijn.
He Balpen goeie ideeen zeg. Ik zal iets meer info geven.Kamertje is 3,5 bij 3,5 (schatting). Als je binnenkomt heb je meteen aan je linkerhand een inbouwkast (geen inloop hoor haha) die de halve muur beslaat en dus inderdaad voor Vriend is. Op diezelfde muur staat een klerenkast tegen de muur die van Puk is. Dan de muur waar je recht tegenaan kijkt als je binnenloopt. Daar zit aan de rechterkant een schuin stuk in het plafond ivm een dakkapel. Dan de muur aan je rechterhand dat is allemaal raam met verwarming eronder. Dan de muur waar doorheen loopt en dus waar ongeveer voor de helft de deur zit.

Ze moet er kunnen slapen, klein beetje spelen, kleren opbergen (speelgoed hoeft niet) en aankleden op een commode hoeft niet meer van mij. De commode gaat er dus uit. Verder moet er boekjes en andere dingen opgeborgen kunnen worden. Ik zou tevens een nachtkastje leuk vinden naast het bed en evt iets van een tafeltje met stoeltjes. Maar ik denk dat ik iets teveel wil haha.

Verder wil ik graag iets wat echt bij elkaar past qua kleuren. In een bepaalde stijl ofzo. Maar welke weet ik niet. Misschien iets liefs, roze is geen probleem maar niet teveel, brocante vind ik ook wel schattig maar iets stoers ook weer. Muren verven of behangen is dus geen probleem. Ik heb nog een hele mooie muursticker liggen van een bloesemboom met roze erin. Heel schattig maar heb hem nog steeds niet gebruikt en dat zou ik nu eindelijk wel eens willen. Dat is bij mij vaak het probleem, ik vind teveel stijlen leuk waardoor het vaak geen mooi geheel wordt.

Kun je wat met deze info of niet? Ik vind het allemaal maar lastig hoor.
Kamer van 3,5 bij 3,5 is toch helemaal niet klein?! Onze babykamer is 1,80 bij 2,20....
Scuba, is het een idee om als kledingkast lage kasten te nemen, over de hele lengte onder het raam? Moet je wel wat vaker door de knieën om dingen te pakken, maar dan benut je die ruimte wel handig.

Bedje kan dan tegen de muur van het schuine dak?

3.5 x 3.5 vind ik trouwens wel meevallen hoor qua klein-heid. Kamer van zoonlief is wel kleiner denk ik, iets van 3 x 2,5 maar daar geen kasten van andere familieleden of inbouwkasten, dat scheelt want dat beperkt je wel enorm.
Nee hij is ook niet echt klein maar ik zal morgen eens meten want misschien is hij wel iets kleiner haha en inderdaad door de raamkant en de muur met de inbouwkast ben je al bijna twee muren kwijt. Dan de muur met de deur erin die is heel klein en de muur met het schuine stuk beperkt allemaal nogal. Kamertje van Muk is trouwensis echt klein die is 1,5 bij 1,5 ofzo hahahaha arme Muk.
Gaan Puk en Muk straks samen op een kamer slapen of hoop je tegen de tijd dat Muk uit bedje is gegroeid verhuisd te zijn?
Haha, ben trouwens meteen al voor Hansje aan het speuren voor ander bed. Pansje ligt eerste maanden in wiegje, maar daarna waarschijnlijk in ledikant van Hansje. Twijfel nog over een peuterbed, dat is iets van 160 lang? Iemand tips?
He Scuba kun je anders een foto op hyves zetten?

Haha ik begin nu wel nieuwsgierig te worden.

Tja wij hadden ook plannen om mini haar kamer aan te pakken, maar ja dat is nu even niet meer nodig...

Nou ja komt vanzelf weer.

En tot die tijd kan ik mooi ideeen opdoen.
Goedemorgen........ fijne dag allemaal. Ik hoor dat de lente er weer aankomt!
.
.
De tip van Blondie werkte bij mij perfect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven