Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Die lente heb ik wel nodig, ik kan die mensen zaterdag niet allemaal in huis kwijt! Blondieszz thanks voor de Makro tip maar dat vind ik net effe te ver weg. En ik ken mezelf: als ik daar naartoe ga koop ik veel te veel. Vandaag even de Senseo opsporen op zolder (ben ik nou een vrek dat ik niet 25 man Nespresso ga schenken? duurt ook zo lang en de cupjes zijn bijna op dus dat is al een praktisch probleem) en straks boodschappen doen die ik bij mijn moeder ga verstoppen. Het heeft wel wat voeten in de aarde hoor! Eerlijk gezegd heb ik geen enkel idee hoe vriend gaat reageren. Misschien vindt ie het ook wel verschrikkelijk, maar ik hoop van niet.
anoniem_125578 wijzigde dit bericht op 18-05-2011 14:25
Reden: Blondieszz goed gespeld, vraagteken overbodig!
% gewijzigd
.
.
Ik zou ook gewoon filterkoffie doen bij zulke hoeveelheden Plukkie! Anders ben je bijna een half uur per ronde koffie bezig bij dat apparaat...

Scuba, kamertje van Muk is dan wel echt klein, daar kan niet eens een peuterbed staan dan? Ben benieuwd naar maten en evt foto van kamertje Puk, eens zien wat we daar met zijn allen van kunnen bedenken!

Met hoevelen zijn we nou morgen bij Miss? Ik blijf trouwens niet slapen, de volgende dag vertrekken we voor een weekend naar de ardennen en ben nog druk vrees ik...
quote:sebastassaunacanzone schreef op 18 mei 2011 @ 10:24:

Ah, daar ben ik. Thanks Blondie!Haha wie had dat kunnen bedenken, dat ik jou nog iets kon leren over het viva forum!
Goede tips allemaal van balpen (had ik ook wel verwacht :-)) Ga ik onthouden voor het toekomstige kamertje van ukkie, want die is wel klein.

Kan iemand nog iets zinnigs zeggen over wat leuker is, een zandbak of zand en watertafel?
Wij hebben een zandbak en die vinden ze erg leuk, ook dochter van 6 en buurmeisjes van 11... zand/watertafel hebben ze op school en vind ik alleen maar leuk bij erg mooi en warm weer, terwijl de zandbak bijna altijd kan.

Ik zou er alleen wel een nemen met een deksel. Dan kun je hem afsluiten als het je even niet uitkomt dat ze zoveel mogelijk zand in hun zakken en schoenen stoppen. En ook tegen katten, want die wil je er ook niet in...
.
persoonlijk zou ik kiezen voor de watertafel. daar worden ze wel viezer van, maar mijn ervaring is dat ze in de zandbak ook met water gaan kliederen en dat dat toch het leukst is. Jongste zoon komt ook steeds met emmertjes die ik dan moet vullen enzo

over donderdag: ik kan vanuit hier niet op hyves, maar volgens mij komen Ziss, Blondy en smakzoen? of nog meer? scuba?

de kinderen zijn allemaal weg, ik ben zelf tegen half 6 thuis denk ik en ga lekker koken, heb er helemaal zin in (kan dus oo uitslapen de ochtend erna, wat een ongekende luxe!)
Smakzoen? Ze heet toch Samzoen, of ben ik opeens dyslectisch?

Wij hebben een zandbak, heeft zoon vorig jaar van opa en oma voor zijn verjaardag gekregen. Hij heeft er 2 keer in gezeten, toen vriend hem erin had gezet. Zelf gaat ie er niet in: wordt ie vies van. (hahaha) Als hij ermee speelt zit/staat hij ernaast met een schepje zijn emmertje via een molentje vol te scheppen. Ik zou dus gaan voor een watertafel. Dat is ook een optie voor zoons verjaardag, van Little Tikes hebben ze een hele gave piratenboot. Heb het idee dat vriend die zelf graag wil hebben want toen ik opmerkte dat zoon zich met 2 teiltjes water ook prima vermaakte en dat zo'n boot van 80 euro dus misschien wat overdreven was, stond hij daar niet echt voor open. Als we die boot toch nemen sluit ik niet uit dat we die al snel kopen en geven zodat hij er al mee kan spelen. Met zijn verjaardag krijgt hij dan gewoon een bezemsetje of een kinderstofzuiger. Net als de jongste zoon van MissBR vindt zoon de echte stofzuigers machtig interessant.
Oh ja een filterkoffiezetapparaat hebben we niet. Heb dus maar Senseo gehaald en ga straks dat apparaat opzoeken.
haha, ik kan nog niet alles onthouden... word ook al een dagje ouder, zullen we maar denken..

heeft beetle zich vandaag al gemeld trouwens? ohja.. toch wel. (jammer..)

ik ben beetje gaar. gisteren to 23 uur vergaderd op werk, toen in de file naar huis (zucht, lang leve de wegwerkzaamheden) en vannacht migraine, dus om 4 uur maar pil genomen. om half 5 stond middelste met bloedneus aan mijn bed.. en om 7 uur moest ik er weer uit...

vanavond wel gezellig uit eten met vriendlief en de jongens. morgen gaat ie weer weg (dinsdag weer terug, is te overzien), daar heb ik wel zin in, maar izt nu beetje in te kakken...
Miss, ik kan wel, maar ik kan hier pas om 19.00 a 19.30 weg. Vriend is pas om 19.00 uur thuis en dan eten we nog. Dus dan kom ik iig niet eten, maar sluit ik daarna aan als dat natuurlijk nog mag. Was eerlijk gezegd ook helemaal vergeten dat het al weer morgen is....
Wij gaan zaterdag a.s. ff lekker relaxen in een hotelletje trouwens.....J-zoen uit logeren! Heerlijk!
natuurlijk mag je dan nog aansluiten! maar we eten niet zo vroeg hoor, ben ook niet heel vroeg thuis en denk dat we niet voor 19 uur eten. we kunnen dat ook nog wat later doen, zodat jij gewoon mee kan eten?

en wicki en scuba? jullie gaven ook ooit aan dat je wel zin had om te komen.ss ver weg (voor wicki), dat realiseer ik me, maar wel gezellig!
kan je helemaal niet op hyves Miss? Ik moet nog wel even je adres hebben, maar misschien staat het al ergens? Ik zoek wel even...
Ik had ook graag gewild (alleen al dat uitslapen klinkt geweldig ), maar kan helaas niet, want manlief moet vrijdag gewoon werken.
CD, zoveel mensen zoveel meningen. Ik zou dus voor de zandbak gaan, omdat je die vaker kunt gebruiken. Daar hoeft het alleen droog voor te zijn. Met een waterbak wil je toch wel wat zon erbij. Wij hebben onlangs een nieuwe houten zandbak gekocht met van die bankjes aan de zijkant. Kun je zelf ook wat makkelijker meespelen. Zoon vindt het fantastisch, maar verschilt natuurlijk per kind.
Cd, koop gewoon zo'n schelp. Heb je een zandbak en een waterbak. Kost 25 euro geloof ik. Ik heb er pas geleden 1 gehaald, supermakkelijk vind ik. De deksel, daar kun je dus de zandbak mee afsluiten, maar ook gebruiken als badje bij warm weer.

Hier is zoon helemaal fan, ik iets minder, omdat het zand overal ligt (gelukkig kan ik het wel beperken tot de tuin). Maar ja, als het jong maar plezier heeft hè`...
Ben er ook, maar even kort. Onze man is aan het wennen op de volgende groep op het kdv en dat kost hem wel veel kruim, gisteravond en vannacht hommeless en nu zit hij nog even rustig op mijn schoot Nijntje te kijken. Hopelijk is hij snel gewend en slaapt hij weer beter.

Daarnaast, het nieuws wat ik van de week op hyves zette (zeur en zeik) lijkt er niet beter op te worden. Als ik nog puf heb en zoon nog even rustig blijft zitten, zet ik zo wel even een korte zakelijke samenvatting op hyves, maar het ziet er echt echt niet goed uit. Bah.

Verder is het op het werk erg druk met de jaarlijkse eindtoestanden, leuk, maar kost ook veel tijd en energie.
CD, ik rijd 's avonds weer terug, we kunnen een stuk samen rijden?

Miss, ik had voor vanavond gepland om pasta met zalm/broccoli/champignonroomsaus te eten maar het liep anders. Zal ik dat voor morgen maken? anders blijf ik met alle ingredienten zitten want dit weekend zijn we weg...
BlauwMS, sterkte met alles. Ik herken de drukte van je werk van hier thuis, altijd weer fijn als het achter de rug is. Mijn manlief heeft volgend jaar 6!!! examenklassen toegewezen gekregen. Enorme drukte dus in het voorjaar en met corrigeren, maar daarna heeft hij al bijna vakantie. (oja en intussen moet hij dan ook nog even afstuderen volgend jaar, detail ) Hij kan wel een tentje opzetten op het schoolplein vrees ik.....

Discussie watertafel/zandbak. Watertafel ken ik alleen van kdv. Ziet er wel leuk uit, maar die van mij kennende zou er meer zand onder/naast de tafel liggen dan erin. Die piratentafel die Pluk bedoelt heb ik ook gezien, ziet er gaaf uit!!! Met name zoonlief is een echte zandbak-fan, die zat vorige week toen het regende zelfs nog in de zandbak te spelen. Hier ook zo'n ouderwetsche schelp, idd ivm afdekking voor regen en katten en in het vroege voorjaar voor een laagje water. Als het echt zomers is, zet ik wel het echte badje op trouwens hoor, niet zo'n schelp.

LB, hoe gaat het? Je waggelt nog gewoon rond dus, maar is het ook nog te doen? Wanneer weer controle? Zelf al het idee dat er schot in de zaak zit?

CD, zag mooie foto's van jou en de kindjes op hyves. Je ziet er intens gelukkig uit, maar ook heel erg moe, pas op jezelf he!?

Babykamer is verkocht. Met een beetje pijn in mijn hart, dat wel. Maar goed, ook wel weer een leuk vooruitzicht om er een echte peuterkamer van te gaan maken eigenlijk. En nog een mooie prijs ervoor gekregen: 4 jaar geleden hebben we er tweedehands 250 euro voor betaald (excl matras), nu 175 euro (incl matras) ervoor terug. Netjes toch? En afgesproken dat ze hem pas het weekend van Hemelvaart op komen halen (grappig, precies 4 jaar geleden kochten we hem met hemelvaart). Dus ik heb nog ruim twee weken om het nieuwe bedje te schuren en verven, kleur uit te zoeken voor muurverf, kledingkast uit te zoeken, etc. Twijfel nog wat ik met commode ga doen. Die gaat dus ook weg, maar gebruik ik nog wel. Ivm mijn bekken is het niet te doen om zoonlief bukkend ofzo aan te kleden, dus zoonlief staat altijd nog wel op de commode met aan-uitkleden, afdrogen, tandenpoetsen, pufjes geven enzo. Moet maar een ander laag kastje voor in de plaats komen denk ik.
Blauw MS, sterkte de komende spannende tijd.

Balpen, ik voel me eigenlijk weer 'gewoon' hoogzwanger. Geen rommelende darmen meer, wel snel moe, maar dat hoort erbij. Vandaag is mijn moeder geweest en die is even door onze tuin gegaan. Ondertussen ben ik maar wat in de keuken gaan rommelen... Ik heb niet het gevoel dat baby heel snel gaat komen ofzo, maar dat weet je natuurlijk nooit! Controle pas weer volgende week vrijdag en verlos dacht vorige week dat ik daar niet meer zou komen...

Poeh, ik begin bijna ook te twijfelen om morgenavond nog te komen. Maar vriend is pas rond half 8 thuis, dus dan wordt het een beetje laat.
Balpen, goede deal gesloten. Leuk om met nieuw kamertje aan slag te gaan. Ik heb het idee dat het voor zoon nog veel te vroeg is, maar kan me voorstellen dat je het bij een tweede ook iets eerder doet.
Balpen, ik moet er nog niet aan denken om mijn commode kwijt te raken. Hier blijft ze sowieso nog lekker in haar ledikantje. T ging er pas bij zijn 3e verjaardag uit en dat is goed bevallen :-)

Wel een goeie deal trouwens!

Gezellig morgenavond meiden! Ik moet ook even kijken want ik weet niet hoelaat vriend thuis is maar we zullen vast geen haast hebben. Kan ik nog iets meenemen? Drank/drinken bijvoorbeeld? of een toetje?

Ik rij ook gewoon naar huis hoor. Vrijdag ga ik lekker een weekendje weg met vrienden.

BlauwMS, herkenbaar die eindejaarsdrukte. Ik zit er middenin. Determinatieoverleg, kennismakingsdagen nieuwe leerlingen en we gaan ook nog eens naar een heel nieuw gebouw. Ziet er echt prachtig uit, heb er wel zin in!

LB, beetje geslapen vannacht?

En CD? Hoe is het met UK? (en jou?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven