Forum Triviant!
maandag 29 oktober 2007 om 15:30
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
dinsdag 15 januari 2008 om 12:03
dinsdag 15 januari 2008 om 12:27
Ik check mijn vragen wel. Die ik stel dan, de antwoorden check ik niet.
Ik had eerst ook op wikipedia gekeken, maar die was maar geupdate tot de GP van Japan.
Toen ben ik naar de site van de moto GP zelf gegaan, waarbij je precies de races kunt zien waar Stoner 25 punten gehaald had. Dat waren er tien.
Achtereenvolgens: Qatar, Turkije, China, Catalunya, Engeland (Donington dacht ik), USA, Tsjechië, San Marino, Australië en Maleisië.
Maar ik zal het goed rekenen, jij mag
Ik had eerst ook op wikipedia gekeken, maar die was maar geupdate tot de GP van Japan.
Toen ben ik naar de site van de moto GP zelf gegaan, waarbij je precies de races kunt zien waar Stoner 25 punten gehaald had. Dat waren er tien.
Achtereenvolgens: Qatar, Turkije, China, Catalunya, Engeland (Donington dacht ik), USA, Tsjechië, San Marino, Australië en Maleisië.
Maar ik zal het goed rekenen, jij mag
668, the neighbour of the Beast
dinsdag 15 januari 2008 om 12:31
dinsdag 15 januari 2008 om 12:32
dinsdag 15 januari 2008 om 12:57
Overigens, leuk weetje;
De Italiaanse term, zijn bijnaam in het Italiaans, heeft feitelijk niets met een dokter te maken. Dat is een naam die iemand gegeven wordt die ergens heel erg goed in is.
Omdat hij op dat moment zo onoverwinnelijk was, gaven zijn fans hem die bijnaam.
De pers heeft dat naar het engelse "doctor" veranderd.
De Italiaanse term, zijn bijnaam in het Italiaans, heeft feitelijk niets met een dokter te maken. Dat is een naam die iemand gegeven wordt die ergens heel erg goed in is.
Omdat hij op dat moment zo onoverwinnelijk was, gaven zijn fans hem die bijnaam.
De pers heeft dat naar het engelse "doctor" veranderd.
668, the neighbour of the Beast