Entertainment alle pijlers

Topchef 2012

28-02-2011 19:07 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer begonnen, Topchef!

Wie kijkt en praat mee?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:yasuko schreef op 19 mei 2011 @ 06:45:

Maar waarom begonnen ze nou eigenlijk niet een uurtje eerder zodat ze zich niet zo hoefden te haasten?

Ja, maar dat is natuurlijk een deel van de test. Als je dubbel zoveel tijd hebt dan kan je een veel mooier product afleveren. Maar in restaurants heb je in de keuken ook niet zoveel tijd. Zie ook de Topchef als ze in het restaurant van Robbert moeten presteren, hoe moeilijk het is om op tijd de gerechten goed uit te serveren.

Ik moet zeggen dat ik vaak de tijd erg krap vind hoor. Van mij zouden ze iets meer tijd mogen hebben .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Gister een leuke aflevering, heerlijk dat koken onder een grote druk. Heb zelf jaren in de horeca gewerkt, en hoe drukker het was des te fijner werken het is. En wat dat afblaffen betreft.. Zoiets motiveert je alleen maar. Het geeft je af en toe dat kleine duwtje in de rug om een tandje bij te zetten. Mensen die dit werk doen, weten dat dit niet persoonlijk bedoeld is dus dat scheelt.
quote:tanti schreef op 19 mei 2011 @ 07:59:

En wat dat afblaffen betreft.. Zoiets motiveert je alleen maar.

Jou misschien, maar mij absoluut niet.

Ik zou dan ook totaal niet geschikt zijn voor zo'n baan, dat geef ik meteen toe.
Idd niet iedereen is geschikt voor dit vak..
quote:tanti schreef op 19 mei 2011 @ 07:59:

Gister een leuke aflevering, heerlijk dat koken onder een grote druk. Heb zelf jaren in de horeca gewerkt, en hoe drukker het was des te fijner werken het is. En wat dat afblaffen betreft.. Zoiets motiveert je alleen maar. Het geeft je af en toe dat kleine duwtje in de rug om een tandje bij te zetten. Mensen die dit werk doen, weten dat dit niet persoonlijk bedoeld is dus dat scheelt.

Je hebt streng zijn en je hebt afblaffen. En wat hij doet is echt afsnauwen en dat vind ik not done. Zeker niet met al die scheldwoorden, waar is dat voor nodig?!

Ik had gezegd: Juh, flikker op met je gesnauw!

En daarna mijn spullen gepakt en vertrokken. Ik laat me niet zo behandelen.
Ik zit uiteraard topchefs te kijken. Ze vragen mensen voor het najaar dus het volgende seizoen komt er ook weer aan.

Kuzu, lees je hier ook mee? Schrijf je ook daar in voor het geval Komen eten niet doorgaat.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Jeetje wat doet Moniek het goed he. Al een paar dagen dat ze topt. Leuk hoor, ik gun het haar om de winnaar te worden.
Youri ook goed. Gister had ik het idee, man je moet een rode peper in je kont krijgen. Hij praat en doet soms zo traag dat je denkt dat hij onder invloed is ofzo. Ja mag hem wel maar een beetje pit als je praat vind ik wel prettig.

Youp ook goed.

Nou de 3 favorieten van mij deden het goed op het zicht.
Yes, ze zijn uit de gevarenzone.
Tsja, wel een beetje terecht Jasper eruit. Nu Ivan eruit als ik bij mijn favorieten blijf.
Ben ik de enige die kijkt?
Aai, denk dat Youp eruit gaat.
ben ook bang dat youp eruit gaat

ik zag liever ivan vertrekken eigenlijk
Ik heb ook gekeken hoor . Jasper eruit, dat lag nog voor de hand op basis van voorgaande prestaties. Maar ik ben echt verbaasd dat Youp het zo slecht heeft gedaan bij het nakoken van die masterclass, zou jammer zijn als hij eruit gaat morgen, ik vind hem beter (en leuker) dan Yuri. Maar mijn favoriet is nog steeds Monique: ze kan koken en ze heeft haar woordje klaar en ik zie haar zo in de keuken van Bridges aan de slag gaan.

De gerechten waren trouwens wel weer erg mooi om te zien en wat een geweldige hoeveelheid schelpdieren hadden ze liggen. Daar stak mijn bak pastasalade van Appie toch wat schril bij af
@ vivapepsi.. Er heerst gewoon een grote druk in zo'n keuken.. En je hoort sommige kanidaten ook zeggen dat dat schelden helemaal niet erg is.. Daarbij je werkt tenslotte niet om vrienden te worden he haha..
Ben ik heel erg achterdochtig als ik denk dat die mini cook-off ter plaatse werd verzonnen omdat men de slechtste van deze opdracht niet af wilde laten vallen?

Moniek slaat zich inderdaad met grote flair door alle opdrachten heen, daarbij ook nog uitstralend dat ze het super naar haar zin heeft.

Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat aflopen vanavond. Kan helaas alleen het eerste deel 'live' zien, de rest zal ik later moeten kijken.
Wie is er gisteren nou uitgegaan?
Jasper.

En vanavond gaat eerst Youp of Youri eruit, en dan de finale tussen de laatste drie: Moniek, Ivan en de winnaar van de cook-off tussen Youp en Youri.
Thanks. Ok, toch alleen Jasper. Ik kreeg onverwacht bezoek, en had de laatste 10 minuten gemist. Dacht dat er gisteren nog iemand uit was gegaan, na Jasper. Maar er komt een cook off dus, spannend!
quote:Pauline65 schreef op 20 mei 2011 @ 09:07:

Ben ik heel erg achterdochtig als ik denk dat die mini cook-off te plaatse werd verzonnen omdat men de slechtste van deze opdracht niet af wilde laten vallen?

Die indruk kreeg ik ook.

Ik vind Youp leuker dan Youri, maar hij was gisteren toch echt de slechtste. Kreeg z'n soep niet eens door de zeef, en serveerde geen roomschuim.

Beetje oneerlijk dit.
Ik ben voor Moniek. Ik vond haar eerst niet zo leuk maar ik heb gaandeweg echt bewondering voor haar gekregen, wat een doorzetter.

Go Moniek!
Oh vorige bericht kwam niet zo handig over, heb het opgenomen dus nog geen idee wie er gaat winnen
Yes weer een vrouw winnares! Go Moniek!
Het was niet echt een spannende finale; het was al heel snel duidelijk ook door het commentaar van J+K dat Moniek zou gaan winnen.

Wel terecht overigens; ze heeft nooit de makkelijkste weg bewandeld of op veilig gespeeld.

Ik wens haar veel succes (en plezier!) toe op haar nieuwe werkplek.
Ik vond het terecht dat ze won. Ik vond alleen J+K erg vervelend tegenover haar. Julius beklaagde zich dat ze vaak achterliep en de chef Poirot liet zich lovend over haar uit. Wat je later in de uitzending niet terug zag. Ze heeft verdiend gewonnen want Kraan en Jaspers waren wel erg voor de mannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven