Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com

donderdag 12 mei 2011 om 16:11
quote:MissShopping schreef op 11 mei 2011 @ 16:48:
[...]
@ Zappie, mogen we misschien weten welke meisjesnamen je zelf ook zo had kunnen geven!? Dan kunnen we misschien in die richting verder denken voor leuke jongensnamen voor je!
Wat lief van je!
Ik probeer niet teveel meer aan de meisjesnamen te denken, want dat heeft nu toch geen zin.
Maar héél mooi vind ik:
Mia, Elin, Hannah, Nina, Kaja, Marit, Laure, Livia, Noor... die hadden het allemaal zo kunnen worden.
Als ons kindje nu zou worden geboren zou hij denk ik Siebe gaan heten.... maar het knaagt toch nog, ben er niet uit. Dus jullie suggesties zijn erg welkom!
[...]
@ Zappie, mogen we misschien weten welke meisjesnamen je zelf ook zo had kunnen geven!? Dan kunnen we misschien in die richting verder denken voor leuke jongensnamen voor je!
Wat lief van je!
Ik probeer niet teveel meer aan de meisjesnamen te denken, want dat heeft nu toch geen zin.
Maar héél mooi vind ik:
Mia, Elin, Hannah, Nina, Kaja, Marit, Laure, Livia, Noor... die hadden het allemaal zo kunnen worden.
Als ons kindje nu zou worden geboren zou hij denk ik Siebe gaan heten.... maar het knaagt toch nog, ben er niet uit. Dus jullie suggesties zijn erg welkom!

zaterdag 14 mei 2011 om 23:24
quote:katie1985 schreef op 13 mei 2011 @ 22:33:
Raf of Wolf?
Nee sorry, vind ik vreselijk.
De namen die ik had opgeschreven hier zijn afgekeurd door mijn man, evenals Sieme. Dan wou hij liever Siem, maar dat vind ik weer niet leuk.
Zucht. Gelukkig zit het kind de komende weken nog op z'n plek in mijn buik, waar hij naamloos mag zijn.
Dames, veel dank voor het meedenken!! Het komt vast goed, en dan laat ik het even weten.
Raf of Wolf?
De namen die ik had opgeschreven hier zijn afgekeurd door mijn man, evenals Sieme. Dan wou hij liever Siem, maar dat vind ik weer niet leuk.
Zucht. Gelukkig zit het kind de komende weken nog op z'n plek in mijn buik, waar hij naamloos mag zijn.
Dames, veel dank voor het meedenken!! Het komt vast goed, en dan laat ik het even weten.

zondag 15 mei 2011 om 09:22
quote:zappie schreef op 14 mei 2011 @ 23:24:
[...]
Dé naam komt vast ineens voorbij op een moment dat je er niet aan denkt! En gelukkig heb je nog even tijd. Heb deze nog niet voorbij zien komen, wie weet zit er nog wat tussen:
Felte
Florin
Tygo
Otis
Noah
Jack
Viggo
Julus
Ties
Seppe
Lévi
Nordin
Bardo
Ik vind Mats trouwens echt een hele coole naam
[...]
Dé naam komt vast ineens voorbij op een moment dat je er niet aan denkt! En gelukkig heb je nog even tijd. Heb deze nog niet voorbij zien komen, wie weet zit er nog wat tussen:
Felte
Florin
Tygo
Otis
Noah
Jack
Viggo
Julus
Ties
Seppe
Lévi
Nordin
Bardo
Ik vind Mats trouwens echt een hele coole naam

zondag 15 mei 2011 om 11:09
quote:layss schreef op 14 mei 2011 @ 20:53:
Haha! Ja kom het woord continue tegen in Frankrijk en weet de betekenis Maar ik spreek t wel gewoon uit als Jardin en niet Sjarden.
Ow ok, ik dacht automatisch aan sjarden. Jardin klinkt wel heel leuk! Geschreven vind ik het alleen wat minder vanwege associatie aan franse woord. Maar goed zijn vast ook genoeg mensen die geen frans kunnen
Heb je nog meer van dit soort aparte namen in je hoofd, vind ik voor mezelf altijd ook heel leuk! En wat vind je eventueel van:
Jardi
Jordin
Nordin
Rubin
Rowin
Haha! Ja kom het woord continue tegen in Frankrijk en weet de betekenis Maar ik spreek t wel gewoon uit als Jardin en niet Sjarden.
Ow ok, ik dacht automatisch aan sjarden. Jardin klinkt wel heel leuk! Geschreven vind ik het alleen wat minder vanwege associatie aan franse woord. Maar goed zijn vast ook genoeg mensen die geen frans kunnen

Jardi
Jordin
Nordin
Rubin
Rowin

zondag 15 mei 2011 om 12:27
woensdag 18 mei 2011 om 11:39
Lieve dames,
Inmiddels bijna 9wkn zwanger ben ik een beetje aan het rondkijken voor leuke namen. Jongensnamen vind ik echt heel erg moeilijk dus misschien hebben jullie wat inspiratie voor me...
Ik zoek een korte naam met graag 3 of 4 letters. De namen die tot nu toe mijn voorkeur hebben zijn: Mick, Sil, Ties... beetje die richting op dus. Geen top 10 namen maar ook niks geknutseld...
Wie denkt er mee??
Inmiddels bijna 9wkn zwanger ben ik een beetje aan het rondkijken voor leuke namen. Jongensnamen vind ik echt heel erg moeilijk dus misschien hebben jullie wat inspiratie voor me...
Ik zoek een korte naam met graag 3 of 4 letters. De namen die tot nu toe mijn voorkeur hebben zijn: Mick, Sil, Ties... beetje die richting op dus. Geen top 10 namen maar ook niks geknutseld...
Wie denkt er mee??
vrijdag 20 mei 2011 om 20:30
Pink:
1. abel
2. anne
3. aron
4. auke
5. axel
6. bart
7. beer
8. bert
9. bibi
10. bing
11. boaz
12. bram
13. coen
14. daan
15. dick
16. dirk
17. duco
18. erik
19. ezra
20. ferk
21. flip
22. gijs
23. guus
24. harm
25. hein
26. hugo
27. huug
28. jaap
29. jens
30. joep
31. john
32. juan
33. kees
34. koen
35. levi
36. ludo
37. luuk
38. marc
39. mart
40. mats
41. mees
42. mick
43. mund
44. nils
45. olle
46. otto
47. piet
48. rens
49. rick
50. ries
51. ruud
52. sven
53. teun
54. thom
55. ties
56. tijn
57. tijs
58. toon
59. twan
60. vito
61. ward
62. wybe
Je boekje:
1. bas
2. bob
3. cas
4. cyp
5. edo
6. ivo
7. jan
8. jim
9. job
10. kai
11. luc
12. max
13. nik
14. ole
15. pim
16. ted
17. tim
18. tom
http://bassamsom.tripod.com/namen.htm
1. abel
2. anne
3. aron
4. auke
5. axel
6. bart
7. beer
8. bert
9. bibi
10. bing
11. boaz
12. bram
13. coen
14. daan
15. dick
16. dirk
17. duco
18. erik
19. ezra
20. ferk
21. flip
22. gijs
23. guus
24. harm
25. hein
26. hugo
27. huug
28. jaap
29. jens
30. joep
31. john
32. juan
33. kees
34. koen
35. levi
36. ludo
37. luuk
38. marc
39. mart
40. mats
41. mees
42. mick
43. mund
44. nils
45. olle
46. otto
47. piet
48. rens
49. rick
50. ries
51. ruud
52. sven
53. teun
54. thom
55. ties
56. tijn
57. tijs
58. toon
59. twan
60. vito
61. ward
62. wybe
Je boekje:
1. bas
2. bob
3. cas
4. cyp
5. edo
6. ivo
7. jan
8. jim
9. job
10. kai
11. luc
12. max
13. nik
14. ole
15. pim
16. ted
17. tim
18. tom
http://bassamsom.tripod.com/namen.htm
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 21 mei 2011 om 10:10
Hier ook een jongensnamenprobleem. Ik ben nu 28 weken zwanger en ik kom er maar niet uit!
Namen die ik leuk vind, maar die afvallen om verschillende redenen:
Noah
Lucas
Oliver (op z'n engels)
Roan
Vince
Namen die manlief leuk vindt, maar ik niet HET vind:
Linc
Logan
Connor
Aiden
Onze dochter heet Fenna en de achternaam wordt: de L.....
Nu heb ik al wekenlang het internet afgespeurd en ben zo'n beetje alles al tegen gekomen eigenlijk. Ik ben hier dus op zoek naar iets wat ik nog niet 10x gelezen heb
Nu bedacht ik me gisteravond in bed ineens de naam: Riff. Klinkt wel stoer toch? Wat vinden jullie daarvan?
En weten jullie nog iets 'nieuws' te noemen voor me?
Namen die ik leuk vind, maar die afvallen om verschillende redenen:
Noah
Lucas
Oliver (op z'n engels)
Roan
Vince
Namen die manlief leuk vindt, maar ik niet HET vind:
Linc
Logan
Connor
Aiden
Onze dochter heet Fenna en de achternaam wordt: de L.....
Nu heb ik al wekenlang het internet afgespeurd en ben zo'n beetje alles al tegen gekomen eigenlijk. Ik ben hier dus op zoek naar iets wat ik nog niet 10x gelezen heb

Nu bedacht ik me gisteravond in bed ineens de naam: Riff. Klinkt wel stoer toch? Wat vinden jullie daarvan?
En weten jullie nog iets 'nieuws' te noemen voor me?