mis mijn zoon

22-05-2011 06:24 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook nog vaders,die hun zoon missen.

Ben weekend vader,zie mijn zoon van bijna 4 alleen eens in de 2 weken.Ik ga daar kapot aan.

Ook als ik hem terug breng naar het weekend dan ben ik emotioneel gebroken.Word er mee wakker en ga er mee slapen,het gemis van mijn zoon beinvloed mijn hele dag.
quote:batwom schreef op 22 mei 2011 @ 10:34:

[...]

Nu is het al een kast vol MERKbroeken?Bij wijze van spreken. Ik heb een nichtje van ongeveer dezelfde leeftijd en voor heel weinig geld heeft ze een geweldige kledingkast vol met kleding. Het is nu niet alsof TO daarop leegloopt op dit moment.
Ik ben van mening dat als een man zijn kind echt mist, en het vaker wil zien, dat er altijd een mouw aan te passen valt. Je maakt mij niet wijs dat to nooit vakantie heeft, of eens een dagje vrij kan nemen. In die vrij te besteden uren zou hij zijn zoon kunnen ophalen (wat is nou 20 km). Als je iemand mist is geen berg te hoog, lijkt mij. Ik lees nogal wat argumenten waardoor ik het gevoel krijg dat to niet graag genoeg wil. Blijft over de vraag; wat wil je dán precies?

Als ik namelijk kapot ga van een bepaalde situatie, ga ik door tot het gaatje om een oplossing te vinden. Desnoods met duw en trekwerk, maar ik laat het er niet bij zitten.
ik moet er niet aan denken dat mijn kinderen hun vader zo weinig moeten zien. Papa is hier favoriet.

Ik zie toch wat vreemde dingen in je verhaal. Ik ga ervan uit dat alles waar is, maar ik denk dat je de oplossingen niet echt zoekt.
Waarom wordt hij pas een echte vader als hij zijn kind erkent? Gaat hij hem dan vaker zien? Meer tijd met hem doorbrengen? Krijgt hij dan ouderlijk gezag? Houdt hij meer van hem?

Het enige voordeel daarvan op dit moment is dat de moeder hem geen omgang met zijn kind meer kan weigeren, maar als zeer niet meewerkt moet hij nog steeds wel naar de rechter om het af te dwingen.

Verder praat ik niets goed, maar ik begrijp zijn overweging wel.

Hij haalt alleen zelf al zoveel redenen aan waarom elkaar vaker zien niet kan, dat ik denk dat dat ook nooit gaat gebeuren. Als hij co ouderschap had gewild, dan had hij energie gestoken in een baan waarbij dat makkelijker zou kunnen, was hij misschien dichterbij gaan wonen, etc. overigens is co ouderschap vwb alimentatie geen slecht idee: die zou hij dan niet meer betalen, en dus zou zijn geld tegoed komen aan zijn kind.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Geld is helemaal niet van belang in deze discussie, want de vraag van to ging over het feit dat hij zijn zoon ontzettend mist (maar vervolgens niet echt openstaat voor denken in oplossingen).

Alhoewel, het is niet helemaal irrelevant, want als to een halve dag minder zou werken, is dat een halve dag extra quality time met zijn zoon. Prioriteiten stellen, daar gaat het om.

Wat is belangrijker; wat extra geld of een betere band met je kind?
quote:nummerzoveel schreef op 22 mei 2011 @ 10:35:

@Batwom

Verkeerd geformuleerd, sorry. Ik bedoel niet dat hij een kast vol merkbroeken heeft, maar dat een broek - al zou het een kast vol merkbroeken zijn - niet tegen het hebben van een echte pappa op kan.

Ik snap wel wat je bedoelt en ben het er zelfs voor een gedeelte mee eens. Maar topic's als deze eindigen te vaak in oordelen. Vader moet zich in alle bochten wringen zonder dat we ook maar echt weten hoe moeder er instaat.

Oh, en ik had een ex die gewoon zei dat hij niet van plan was ook maar een cent bij te dragen voor de kinderen. Wat dat betreft heb ik ook genoeg om te projecteren.

Ik geef TO het voordeel van de twijfel, lijkt me wel zo eerlijk.
quote:pearle schreef op 22 mei 2011 @ 10:36:

[...]

Lijkt me een goed idee, er zijn zat alleenstaande moeders die gewoon hun eigen inkomen (aangevuld mat alimentatie) verzorgen.Hier ligt een schone taak bij de SD, aangezien ze in de bijstand zit.
@BWitched

Erkennen is niet alleen handig voor een omgangsregeling. Het zorgt ervoor dat het kind juridisch een vader heeft. Als mama iets overkomt, mag het kind direct bij papa gaan wonen, zonder juridisch getouwtrek en pleeggezinnen ed. En als papa iets overkomt, dan erft het kind en ontvangt het een wezenpensioen. Oftewel, je erkent je kind om je kind zoveel mogelijk te beschermen tegen allerlei nog triestere toestanden als een ouder overlijdt.
quote:Julus schreef op 22 mei 2011 @ 10:40:

Geld is helemaal niet van belang in deze discussie, want de vraag van to ging over het feit dat hij zijn zoon ontzettend mist (maar vervolgens niet echt openstaat voor denken in oplossingen).

Alhoewel, het is niet helemaal irrelevant, want als to een halve dag minder zou werken, is dat een halve dag extra quality time met zijn zoon. Prioriteiten stellen, daar gaat het om.

Wat is belangrijker; wat extra geld of een betere band met je kind?

Er zijn ook mensen die door een halve dag minder werken in de financiele problemen komen

Dan is er dus geen keuze.
quote:Bianca40 schreef op 22 mei 2011 @ 10:43:

[...]

Er zijn ook mensen die door een halve dag minder werken in de financiele problemen komen

Dan is er dus geen keuze.Precies, de praktijk is vaak wat gecompliceerder dan de theorie.
Dan nog lijkt het me stug dat als to een laat zeggen modale baan heeft met max 40 urige werkweek, er helemaal geen opties zijn om zoon wat vaker te zien.

En ik ga daarbij uit van ex die elke vrij te besteden minuut (bij wijze van spreken) mij belt met de vraag of zoon naar hem toe wil komen. En van mijn broer, die op een uur rijden van zijn kind woont. Maar als je iets niet graag genoeg wilt, is er altijd een reden te zoeken waarom iets niet lukt. En het komt op mij over alsof dat hier speelt.
Vervang zoon eens door nieuwe vriendin. Lukt het dan wel om desnoods 100 km te rijden op een doordeweekse dag?
quote:Julus schreef op 22 mei 2011 @ 10:50:

Vervang zoon eens door nieuwe vriendin. Lukt het dan wel om desnoods 100 km te rijden op een doordeweekse dag?Das een goeie....
Wonderlijk genoeg lijkt dat vaak totaal geen moeite te kosten.
quote:Julus schreef op 22 mei 2011 @ 10:50:

Vervang zoon eens door nieuwe vriendin. Lukt het dan wel om desnoods 100 km te rijden op een doordeweekse dag?

Vast wel! want TO geeft natuurlijk meer om zijn auto, geld en eventuele nieuwe vriendin.

Dat is mij niet duidelijk maar ik zie vast van alles over het hoofd.
Dan zijn er toch nog weekenden extra waarin hij mogelijk zijn zoontje kan zen. Als zijn moeder thuis zit, zal die misschien best een paar uur uit haar weekend "kunnen" missen.

Je kunt 's morgens vroeg, dus nog voor je werk, zorgen dat je bij jouw zoontje bent en hem uit bed halen en ontbijten. Het gemiddelde kind is rond half zeven wakker, dus dan kun je half acht echt wel onderweg zijn naar jouw werk.

Er zijn oplossingen, je moet ze alleen wel willen zien.
Wat wilde ik nou toch typen?
quote:mimsey schreef op 22 mei 2011 @ 11:10:

Dan zijn er toch nog weekenden extra waarin hij mogelijk zijn zoontje kan zen. Als zijn moeder thuis zit, zal die misschien best een paar uur uit haar weekend "kunnen" missen.

Je kunt 's morgens vroeg, dus nog voor je werk, zorgen dat je bij jouw zoontje bent en hem uit bed halen en ontbijten. Het gemiddelde kind is rond half zeven wakker, dus dan kun je half acht echt wel onderweg zijn naar jouw werk.

Er zijn oplossingen, je moet ze alleen wel willen zien.

Ja, en moeder moet meewerken.

Maar ze zal het vast geen probleem vinden als TO om kwart over zes aan de deur staat om aan het onbijtritueel mee te doen.
Weet je wat het is? Als je gescheiden bent, moet je concessies doen. Ik haal zoon ook regelmatig laat op de avond op, zodat ie overdag een paar uurtjes extra bij papa kan zijn. Of ex brengt hem. Het zijn vaak ad-hoc oplossingen, maar het gaat erom dat je in oplossingen denkt als to zijn kind wat vaker wil zien. Dat dat niet altijd even goed uitkomt..soit. Dat hou je toch bij scheiding.
quote:batwom schreef op 22 mei 2011 @ 11:15:

[...]

Ja, en moeder moet meewerken.

Maar ze zal het vast geen probleem vinden als TO om kwart over zes aan de deur staat om aan het onbijtritueel mee te doen.Zelfs als moeder er wel een probleem mee heeft; dan ga je het gesprek aan. Als TO financieel bijdraagt, en dat zegt hij te doen (al ben ik het met de manier waarop principieel niet eens) heeft hij dus ook rechten om zijn kind te zien. En niet alleen op tijden dat het de moeder uitkomt.
quote:Julus schreef op 22 mei 2011 @ 11:17:

Weet je wat het is? Als je gescheiden bent, moet je concessies doen. Ik haal zoon ook regelmatig laat op de avond op, zodat ie overdag een paar uurtjes extra bij papa kan zijn. Of ex brengt hem. Het zijn vaak ad-hoc oplossingen, maar het gaat erom dat je in oplossingen denkt als to zijn kind wat vaker wil zien. Dat dat niet altijd even goed uitkomt..soit. Dat hou je toch bij scheiding.

Helemaal eens.

Maar als 1 van de 2 niet meewerkt, (dat weten we niet zou kunnen), dan kan je bedenken wat je wilt met je goeie gedrag maar dan werkt het gewoon niet.
quote:mimsey schreef op 22 mei 2011 @ 11:20:

[...]

Zelfs als moeder er wel een probleem mee heeft; dan ga je het gesprek aan. Als TO financieel bijdraagt, en dat zegt hij te doen (al ben ik het met de manier waarop principieel niet eens) heeft hij dus ook rechten om zijn kind te zien. En niet alleen op tijden dat het de moeder uitkomt.

De theorie klinkt goed, maar in de praktijk heeft de moeder wel degelijk 99% de macht om te bepalen wanneer vader en zoon contact hebben, zeker nu hij nog zo klein is.

Maar ik ga weer verder met mn administratie
Ik ga ook even wat doen hier.

Ik hoop dat TO eruit komt, wie weet heeft hij toch wat ideeen opgedaan hier.
In dit geval heeft de moeder zelfs alle macht, want de vader heeft het kind niet erkent.

Maar dat wil nog niet zeggen dat de vader daar mee akkoord hoeft te gaan.
Wat mimsey zegt, zo zie ik het ook. Je verzet toch bergen als het gaat om het wel of niet zien van je kind? Net zoals een moeder bergen verzet als het gaat om haar kind? Ik begrijp nooit zo goed die slappe houding hierin, als het je kind betreft.

Wij weten niet of to al eens een andere regeling heeft voorgesteld aan de ex, maar daar begint het wel mee. Initiatief nemen.

Ik wil kunnen neuken zonder verantwoordelijkheid voor de gevolgen te dragen

Ik wil dat ze een abortus doet want ik wil geen vader zijn

Oh wacht, ik wil toch wel vader zijn

Ik wil haar schuldenlast absoluut niet delen, maar het kind wil ik nu toch wel delen...

...Ik wil alleen niet dat het me echt iets kost, ik wil in elk geval niet meebetalen aan dingen waar ik geen goede sier mee kan maken (saaie dingen zoals eten)

Ik wil niet zo lang in de auto hoeven zitten

Ik wil mijn huidige auto absoluut niet kwijt

Ik wil geen uren minder werken, ik wil niet verhuizen

Ik laat rustig de gemeenschap opdraaien voor de kosten van mijn kind omdat ik hem immers van de moeder niet mag erkennen nadat ik eerst abortus wilde

Ik wil hem ook niet erkennen, want dan moet ik wellicht zelf voor een deel van de (saaie!) kosten gaan opdraaien (en hoeveel omgangsuurtjes staan er precies tegenover? Dan betaal ik anders wel naar rato).

Hier is maar 1 woord voor: opportunisme. :puke:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven