Mijn zwager

22-05-2011 16:29 478 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemiddag, ik ben Babs ben 48, 29 jaar getrouwd met mijn eerste vriendje, een getrouwde dochter van 26, werkzaam in de reclamebranche en al jaren Viva lezeres.

Het volgende is het geval. Ik heb een jongere zus van 38 die getrouwd is met Ruud van 38. Mijn man en ik zijn heel close met mijn zus en Ruud. We zien elkaar vrijwel dagelijks, eten regelmatig bij elkaar en gaan ook veel met elkaar met vakantie.

We kunnen het allemaal heel goed met elkaar vinden, hebben veel lol samen en we bespreken ook alles met elkaar. Nu is het zo dat ik heb gemerkt dat sinds een maand of drie mijn gevoelens voor Ruud zijn veranderd. Was hij eerst gewoon min zwager, nu is hij echt een maatje geworden. We hebben veel contact met elkaar dus alleen wij tweetjes. Hij komt vaak bij mij langs en ik bij hem. Verder sms-en we elkaar meerdere keren per dag. We praten en sms-en over van alles.

Ik kan me vergissen (misschien was het altijd al zo maar heb ik het nu pas door) maar hij is de laatste tijd complimenteus en geeft me veel persoonlijke aandacht. Ik vind dat erg fijn. Ook merk ik dat ik het fijn vind om in zijn gezelschap te zijn. Ik kijk er echt naar uit als ik weet dat hij komt, alleen of met mijn zus. Verder merk ik dat we elkaar de laatste maanden regelmatig aanraken. Dat was eerst nooit zo. Het zijn kleine aanrakingen. Niet intiem maar ik vind het wel erg prettig als we elkaar aanraken. Het is even iets te dicht bij elkaar staan zodat we elkaar aanraken, voelen. Of even een hand op mijn of zijn rug, even een arm om je schouder. Niet echt opvallend maar voor mij net genoeg om even een tintelling te voelen.

Als we elkaar tegen kwamen of bij elkaar thuis kwamen, begroetten we elkaar wel maar altijd zonder zoen. Dat was omdat we zo vaak bij elkaar over de vloer komen (man en ik en zus en zwager) dat het zo gewoon was dat we elkaar soms niet eens begroetten. Het voelt alsof het hoort, alsof we met z'n vieren samen wonen zeg maar. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Maar goed. Sinds een maand of drie zoenen mijn zwager en ik elkaar nu iedere keer als we elkaar zien. En normaal zoen je elkaar vluchtig drie keer op de wang bij een begroeting van familie. Maar nu zoen ik hem toch net iets langer en intenser dan je normaal doet bij familie. En soms doet hij dat bij mij ook. Het is niet meer een begroetingszoen maar meer een warme, vluchtige kus op de wang. En dan drie keer.

Onze sms-jes zijn niet sexueel geladen maar wel bv "heb je lekker geslapen" of "ik vond het leuk dat je er was". Dat soort. En ook vliegen de XXXX-jes heen en weer.

Ik vind mijn zwager een aantrekkelijke man. Hij is knap, heeft prachtige ogen en hij is, zeker de laatste maanden gewoon heel charmant. Maar misschien verbeeld ik me het en is het zo dat ik het me verbeeld omdat ik het misschien wel wil dat hij zo doet. Ik voel me niet sexueel aangetrokken tot hem. Ik denk wel na over wat ik voor hem voel maar ik heb eigenlijk nog nooit nagedacht of ik me hem naar bed zou willen. Daaruit concludeer ik dat ik dat dus ook niet wil.

Maar zoals ik al zei, vind ik zijn aandacht wel heel fijn. Ik voel me er lekker bij. Ook voel ik wel fijne gevoelens van binnen als we elkaar aankijken, als hij naar me lacht, als hij naar me knipoogt.

Ik hou veel van mijn man. We kennen elkaar al 34 jaar, hij was mijn eerste en enige liefde. Maar ik kan niet zeggen dat ik nog steeds verliefd op hem ben. We hebben een prima relatie maar de passie is wel verdwenen. Maar we hebben het heel erg fijn samen en zou hem nooit kwijt willen.

Of ik nu verliefd ben op mijn zwager geloof ik niet. Maar of dat nu komt omdat ik die gevoelens echt niet voor hem heb of omdat mijn verstand zegt dat ik niet verliefd op hem mag worden, daar ben ik nog niet echt achter.

Ik heb het nu heel fijn in mijn leven. En ik voel me extra fijn door mijn zwager. Wat ik me nu afvraag is of ik me schuldig moet voelen over wat ik voel voor mijn zwager en voor de manier waarop we met elkaar omgaan. Ik heb wel het gevoel dat zoals wij met alkaar omgaan niet helemaal normaal is voor een schoonzus en zwager. Daar is het net even te intiem voor denk ik. Maar ik geniet er wel heel erg van. Ik krijg een warm gevoel als ik aan hem denk en geniet van zijn gezelschap. Maar is het wel goed wat we doen, kan het wel, mag het wel.

Ik denk hier wat hardop en wilde even mijn verhaal kwijt. Vraag me niet wat ik nu precies verwacht van jullie of wat ik wil. Kom maar op met de reacties, ik ben benieuwd wat jullie vinden.

Dikke kus, Babs.

(Namen zijn verzonnen hoor)
Wel grappig die gigantische spelfouten die met opzet worden gemaakt. Dan lijkt het net echt.
bericht van de relatie topic moderators op 18-5-2011

[quote]

"Het topic: "Verliefd op mijn zwager " is verwijderd op verzoek van de TO.

Met vriendelijke groet,

Moderator viva forum.

Oftwel, weer eentje te pakken!!!
oja ik heb een leuke tandarts!
ow dacht dat ze niet meer zomaar topics gingen verwijderen omdat to dat wenst...hmzz toch iets veranderd in de tijd dat ik niet zo actief was hier...
quote:babsbed schreef op 22 mei 2011 @ 17:14:

1. Ik weet voor mezelf dat het nooit verder zal gaan dan zoals het nu gaat. Er loopt niemand gevaar dat er relaties zullen sneuvelen.

2. Ik heb mijn man alleen niks verteld over de gevoelens die ik heb. Niet omdat ik het geheim wil houden maar meer omdat ik nog niet precies weet wat het voor gevoelens zijn en wat ik er mee zal doen.Deze 2 dingen spreken elkaar tegen, vind je niet?
ja maar misschien moet je wel schuldig voelen tegenover je man, want je vind hem zooooo leuk en het gevoel is zoooo intens maarja je wilt je man natuurlijk niet kwetsen...

what to do?

echt ik heb het met je te doen hoor
quote:Starshine schreef op 22 mei 2011 @ 17:19:

[...]

Jij vind het leuk, hij vind het leuk, zus en man weten nergens van, dus wat is je (fictieve) probleem dan?Vertel eens, waar in mijn TO zie je het woord probleem staan:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-05-2011 17:01
Reden: Onnodig quoten
% gewijzigd
quote:babsbed schreef op 22 mei 2011 @ 17:36:

Vertel eens, waar in mijn TO zie je het woord probleem staan:

ooooh, je mag de OP niet quoten!!!

nee, ik zie het woord probleem niet, maar wat voor reacties wil je dan? Juichende dat je ervoor moet gaan? Afkeurende dat je het niet moet doen?

Alleen je 'verhaal kwijt', schrijf dat maar in je dagboek.
zo kun je ook om aandacht vragen natuurlijk TO,

je lange openingspost zo veel mogelijk opnieuw citeren, zodat je zoveel mogelijk paginas maakt, en dat mensen denken, goh dat zou eens een interresssant topic kunnen zijn??

hou toch op!
nou dan hoeven wij ook niet meer de OP te kopieren voordat het weggehaald wordt...aan de ene kant slim..
Ik zie wel een probleem. Je leest de Viva? Al jaren?

Nou. I rest my case.
quote:babsbed schreef op 22 mei 2011 @ 17:17:

[...]

Ik begrijp hier niks van hoor :-)Die geinige, semi-onschuldige smiley verraadt je wel een beetje hoor Babs!
quote:bronte schreef op 22 mei 2011 @ 17:40:

Nou. I rest my case.
Oké, even een serieuze reactie dan. Je zegt zeker te weten dat het hierbij blijft en dat je je niet seksueel aangetrokken voelt tot je zwager, maar je gevoelens zijn pas sinds een paar maanden veranderd. Had je dat een jaar geleden verwacht? Wie garandeert je dat je gevoelens niet nog verder veranderen, dat je steeds een heel klein stapje verder gaat, net nog iets langer en intenser zoent, tot je opeens echt aan het zoenen bent en erachter komt dat je gewoon verliefd bent. Het feit dat je nu nog niet zo ver bent kun je ook benutten en zorgen dat het ook niet zo ver kómt, door een stapje terug te doen en je zwager weer gewoon als zwager te gaan behandelen. Pech voor jou dat je dat extra'tje zo fijn vindt, het is not-done en je speelt met vuur. Hij hoort bij je zusje, jij hoort bij je man. Dat zou zwaarder moeten wegen dan dat kleine vonkje dat nu overslaat. Veel zwaarder.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:bronte schreef op 22 mei 2011 @ 17:40:

Nou. I rest my case.

haha, ja dat ook. Ik lees de viva wel eens op mijn werk, maar vind het echt een blad voor vrouwen tussen de 20 en 30. Die net voor het eerst gaan samenwonen, hun eerste baantje hebben en voorzichtig gaan nadenken over kinderen krijgen. Ik val dus net buiten de doelgroep als 30+ met allang een relatie, baan en kinderen. Ik merk dat het blad me hoe langer hoe minder boeit. 10 jaar terug verslond ik het nog.

Niet echt lectuur voor een 48-jarige, lijkt me.
quote:Starshine schreef op 22 mei 2011 @ 17:46:

[...]

haha, ja dat ook. Ik lees de viva wel eens op mijn werk, maar vind het echt een blad voor vrouwen tussen de 20 en 30. Die net voor het eerst gaan samenwonen, hun eerste baantje hebben en voorzichtig gaan nadenken over kinderen krijgen. Ik val dus net buiten de doelgroep als 30+ met allang een relatie, baan en kinderen. Ik merk dat het blad me hoe langer hoe minder boeit. 10 jaar terug verslond ik het nog.

Niet echt lectuur voor een 48-jarige, lijkt me.Ik vind het eigenlijk best apart, volgens mij is het forum succesvoller dan het blad. Ik denk dat de meesten die hier komen de Viva bijna niet lezen (ik ook niet meer, ben er ook een beetje te oud voor ).
Ja als ik op m'n 19e getrouwd was met mn eerste vriendje en 3 jaar later al een koter had rondhuppelen dan zou ik ook de aandacht van andere mannen wel op prijs stellen 29 jaar later. Pfff...
quote:lila01 schreef op 22 mei 2011 @ 17:34:

[...]

Deze 2 dingen spreken elkaar tegen, vind je niet?Nee vind ik niet want ik bepaal, ongeacht wat voor gevoelens het zijn, dat het niet verder gaat dan tot waar ik wil.
Je leest de VIVA???

Al jaren???
quote:Starshine schreef op 22 mei 2011 @ 17:38:

[...]

ooooh, je mag de OP niet quoten!!!

nee, ik zie het woord probleem niet, maar wat voor reacties wil je dan? Juichende dat je ervoor moet gaan? Afkeurende dat je het niet moet doen?

Alleen je 'verhaal kwijt', schrijf dat maar in je dagboek.Niet zo kattig. Jij zegt dat ik een probleem heb, ik zeg dat dat niet zo is. Geen reden voor vijandigheid toch? En ik mag toch zelf wel bepalen of ik het mijn verhaal neerzet of heb ik het verkeerd?
quote:panter308 schreef op 22 mei 2011 @ 17:38:

zo kun je ook om aandacht vragen natuurlijk TO,

je lange openingspost zo veel mogelijk opnieuw citeren, zodat je zoveel mogelijk paginas maakt, en dat mensen denken, goh dat zou eens een interresssant topic kunnen zijn??

hou toch op!Dat is niet mijn intentie hoor. Hou toch op :-) !
quote:Susan schreef op 22 mei 2011 @ 17:44:

Oké, even een serieuze reactie dan. Je zegt zeker te weten dat het hierbij blijft en dat je je niet seksueel aangetrokken voelt tot je zwager, maar je gevoelens zijn pas sinds een paar maanden veranderd. Had je dat een jaar geleden verwacht? Wie garandeert je dat je gevoelens niet nog verder veranderen, dat je steeds een heel klein stapje verder gaat, net nog iets langer en intenser zoent, tot je opeens echt aan het zoenen bent en erachter komt dat je gewoon verliefd bent. Het feit dat je nu nog niet zo ver bent kun je ook benutten en zorgen dat het ook niet zo ver kómt, door een stapje terug te doen en je zwager weer gewoon als zwager te gaan behandelen. Pech voor jou dat je dat extra'tje zo fijn vindt, het is not-done en je speelt met vuur. Hij hoort bij je zusje, jij hoort bij je man. Dat zou zwaarder moeten wegen dan dat kleine vonkje dat nu overslaat. Veel zwaarder.Denk je dat de manier waarop we zo met elkaar omgaan als we nu doen van invloed is op of ik wel of niet verliefd wordt? Ik bedoel: als we doorgaan zoals nu dat ik dan eerder verliefd zou worden dan als we "gewoon" met elkaar om gaan?
quote:babsbed schreef op 22 mei 2011 @ 18:06:

[...]

Nee vind ik niet want ik bepaal, ongeacht wat voor gevoelens het zijn, dat het niet verder gaat dan tot waar ik wil....en dat is met hem het bed in duiken, zoals je in je vorige topic schreef. Het was er zelfs al bijna van gekomen, ware het niet dat iemand jullie prompt op het moment supreme had verstoord. En toen schreef je ook niet meer te willen vechten tegen je gevoelens voor zwager. Afijn.
quote:Waldorf114 schreef op 22 mei 2011 @ 18:06:

Ja als ik op m'n 19e getrouwd was met mn eerste vriendje en 3 jaar later al een koter had rondhuppelen dan zou ik ook de aandacht van andere mannen wel op prijs stellen 29 jaar later. Pfff...Ja? Pfffffffff....
quote:panter308 schreef op 22 mei 2011 @ 18:13:

[...]

...en dat is met hem het bed in duiken, zoals je in je vorige topic schreef. Het was er zelfs al bijna van gekomen, ware het niet dat iemand jullie prompt op het moment supreme had verstoord. En toen schreef je ook niet meer te willen vechten tegen je gevoelens voor zwager. Afijn.Vorige topic?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!? Vertel! Vertel! Vertel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven