Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
zus wat spannend allemaal, en wat duurt het lang! Voordeel is nu wel dat als je nu test je toch wel echt duidelijkheid krijgt! Bedoel zolang niet getest dat als het raak is je dat nu toch zeker moet kunnen zien in een test!

pebbeles wat leu kvan de week naar de vk, wat dan zo dan zoal met zo een eerste onderzoek/kennismaking?

zo grappig was net met een vriendin aan de telefoon en kreeg de indruk uit dat gesprek dat hun ook wel bezig zijn/binnenkort willen beginnen met proberen van een kindje. Zou wel leuk zijn daar we alles steeds redelijk gelijk op doen zoals trouwen, huis kopen, relatie en al dat soort dingen.

Wel maf zou het zijn als ze ook op dit forum zou meeschrijven/lezen en je het niet weet van elkaar!

bloem, freddy hebben jullie al getest of wanneer gaan jullie dat doen?
Hallo, hier nog geen nieuws. gistermiddag rugpijn en buikpijn, dus ik dacht ongesteld te worden, maar tot nu toe nog niets. Rugpijn is ook weer weggezakt, dus dat heeft me weer een beetje hoop gegeven. Zit nog even in spanning dus en denk toch dat ik morgen ga testen...

Pebbles, blij dat je nu ook niet meer misselijk bent, je had het even goed te pakken. Spannend morgen naar de vk! Zelfde vraag als Pluis, wat gaan ze dan bij zo'n eerste onderzoek doen?

Pluis, wat zielig voor zo'n kleintje in het ziekenhuis. Hoe is het met de ouders, jouw broer of zus? En misschien omdat je deze maand het gevoel hebt dat het niet gelukt is ben je wel heel rustig en wie weet is dat wel weer goed voor je lichaam, oke rare logica, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel.

Beer, een collega van mij neemt ook vanalles mee van het kdv, met structureel slaaptekort wil je wel snel ziek worden, erg weinig weerstand dus. Dan is een beslissing nemen om voor een 2e kindje te gaan best lastig, maar als ik je zo hoor dan lijkt het je stiekem ook wel heel erg leuk, toch?!

Zusvansummer, heb je al getest? Wat vervelend voor je dat je nog steeds niet weet waar je aan toe bent.

Vlinder, wel lastig als het inderdaad je schoonzus is, zij vertelt misschien prive-dingen die jij dan leest en dan weet ze niet dat jij meeleest. Het idee van dit forum is tenslotte dat je anoniem kan blijven. Ik ben soms wel bang dat iemand mij herkent.

Verder iedereen die aan het wachten is, veel sterkte, ik weet nu hoe het is en ik geloof toch dat ik niet zo stressbestendig ben...

liefs Freddy
@pebbles, uitslag van het tentamen komt pas over 5 weken. Even wachten dus. 2 cm al, dat is toch wel zo groot als een klein garnaaltje. Vind het echt leuk om die verhalen van jullie zo te lezen.

@Beer, handig kan het zijn he om voor de overheid te werken? Zie het ook bij mij op mijn werk dat het net allemaal even makkelijker gaat.

@ Zus, jammer dat je ongi niet effies lekker doorzet. Zou wel fijn zijn heb je tenminste duidelijkheid. En als het niet doorzet, dan hopelijk een mooi 'zus-is-zwanger-streepje.

@ Pluis, spannend he, straks zit je al een jaar lang met iemand te klesten/schrijven, die je al jaren kent, haha. Lijkt me echt geinig als dat gebeurd.

Freddy, wat jij zegt daar ben ik ook weleens bang voor. Soms denk ik dat als iemand mij echt kent dat eht dan heel duidelijk is dat ik het ben. snap?

Verder heel spannend en ik zal morgen voor je duimen als je gaat testen.
[img]@freddy: spannend hoor, morgen testen! ik zal voor je duimen.

@zus: en? Al getest vandaag?

Bij zo'n eerste afspraak bij de VK spreken ze volgens mij door hoe het gaat met de afspraken, je voorgeschiedenis wordt bekeken dus ook ziektes in de familie etc. Eventuele eerder zwangerschappen en bevalling worden besproken etc.
Echt onderzoek zal het nog niet zijn al denk ik wel dat mijn bloeddruk wordt opgenomen en misschien dat ze even mijn buik wil voelen maar daar is denk ik nog niet zoveel aan te voelen. Luisteren doen ze bij ons pas vanaf 13 weken dus het hartje zal ik morgen nog niet horen.
Het lijkt me wel gek om morgen weer bij de VK te zitten, voor mijn gevoel heb ik net het eindgesprek van de vorige keer gehad.
[/img]
pebbels kan me voorstellen dat je het gevoel krijgt er net weg te zijn. Heb je nu weer dezelfde vk als de eerste keer?

plukkie dat heb ik ook dat ik denk als er bekende bij zitten herkennen ze me echt wel! Weet een vriendin die wel forums leest maar niet meeschrijft, dus ja blijft lastig voordeel is alleen je wil beide anoniem blijven dat scheelt.

Had ik vanacht even mega pech komt mijn man thuis van het sporten met de mededeling dat de autoruit is ingeslagen. Zitten we tot heel ver in de nacht op een schadebedrijf te wachten en hele auto vol glas. Nu tijdelij keen noodruit en donderdag een nieuwe. En dan nog eens de rompslomp van verzekering, aangifte doen en natuurlijk altijd je eigen risico dat het je nog kost. Was er heel de dag nog duf van!

Dames wat is het verder stil hier hoe is het met de testers?
Hallo dames,

Ik lees wel mee hoor, maar heb niet altijd iets te schrijven.

Afgelopen tijd bezig geweest met tentamens voorbereiden en opdrachten schrijven. Af en toe nog ruzies uitgevochten met India-man , maar nu is het gelukkig weer ff goed.

Ik denk dat we onze ups en downs nog wel een tijdje zullen hebben. En als het dan weer goed is, dan voelt het ook echt goed en sexen we de sterren vd hemel, haha.

Vandaag de moed opgebracht om de kwestie baby onder de aandacht te brengen bij India-man. En na een goed gesprek afgesproken dat we nu idd er voor gaan, maar gewoon op de manier zoals we nu doen (als we zin hebben) maar dan onbeschermd. Ik ben benieuwd maar verwacht er nog niet veel van. Ik zit bijv. nu in mijn vruchtbare week maar als ik er aan denk dat we dan overmorgen weer moeten en daarna weer overmorgen dan word ik daar heel zenuwachtig van dus dat doen we niet. Gewoon mijn gevoel volgen.

Ik zit nu ook vlak voor mijn tentamens. Dussss..

Op het andere forum waar ik schrijf, is er een dame die meteen de eerste keer zwanger was. Tjonge denk ik dan...dat heb ik nou nooit! Maar goed...dat geeft niks, mijn tijd en jullie tijd komt echt wel.

Liefs
Ik word hier zo moedeloos van. Voel me echt KUT weer een nega test nog steeds buikpijn vooral bij lopen en staan en het blijft de hele tijd. Wat heb ik momenteel een hekel aan mijn lijf zeg BAH. Week 7 van cyclus is voorbij.

Zo dat moest er even uit nu proberen weer mijn humeur op te krikken denk dat ik maar moet gaan slapen.
Ik ben zwanger, ben er helemaal beduusd van. We konden niet wachten en hebben toch gisteravond nog getest. Als het dan wel of niet was, dan konden we daarna even samen blij zijn of teleurgesteld zijn en niet meteen naar het werk. Test gedaan en er was echt geen twijfel: een hele dikke vette plus, niks vage streepjes.......we zaten allebei naar die test te staren en begonnen van de zenuwen alleen maar te lachen en ik begon ook nog te huilen. Manlief was ook helemaal overdonderd en is spontaan whiskey gaan drinken (doet ie nooit doordeweeks)..

Voel me beetje schuldig naar iedereen hier, omdat er meiden veel langer bezig zijn en voor ons was het de eerste ronde... ga nu in een maand van het derde naar het eerste rijtje...

Het is echt een beetje onwerkelijk, kan het nog niet helemaal bevatten, begin steeds spontaan te lachen, zit nu ook met een big smile op mijn gezicht in de trein.

liefs Freddy
@Freddy, van harte gefeliciteerd! Super!!!! Geniet ervan!!! (Vertel me je geheim. Hoe heb je dat gedaan? )

@Zusvansummer, dat is vreselijk balen. Ik zat ook lang in onzekerheid. En op een gegeven moment deed alles, maar dan ook echt alles pijn. En opeens...poef, daar was het! Op het moment dat ik het helemaal niet verwachte was ik mega ongesteld. Maar ik had heel veel lichamelijke klachten En nu voel ik helemaal niets. Zit me alweer zorgen te maken. Wel heb ik heel veel dorst. Kan de hele dag wel drinken.

Ontpillen sucks....

Hier alles goed! Ik voel eigenlijk helemaal niks nu, dus ik ben me alweer zorgen aan het maken of het deze cyclus wel goed gaat en of ie niet weer zo mega lang is.
Freddy, wat geweldig! Dat is toch fantastisch nieuws. Gaaf man en geniet van dat leuke, spannende en nieuwe gevoel. We zijn vast wel jaloers maar ook blij (ik wel althans).

Liefs
Freddy, gefeliciteerd!!

Alleen maar fijn voor de rest hoop ik als er met enige regelmaat weer een zwangere bij komt. Ik kan me voorstellen dat je helemaal beduusd van bent. Ik was ook totaal overdonderd en dan is het bij jou nog wel de eerste keer. Is toch alleen maar heel mooi op je 33 ste, best bijzonder. Hou die big smile vast en geniet de komende dagen van dit gevoel!
Wat super Freddy!! Gefelciteerd. Ik ben zo blij voor je.

Het werd ook tijd dat er weer iemand zwanger werd. En je moet je echt niet schuldig voelen, want het gaat ons allemaal lukken de een doet er nou eenmaal langer over dan de ander dus het is je van harte gegund. Wel leuk dat onze berichtjes na elkaar staan mooi contrast hihi.

Lekker geslapen vannacht dus ben weer helemaal ok. Ik probeer nooit te lang met dingen blijven zitten dus gister even lekker van me afgezeken en toen ik ging slapen waren zusman en ik alweer aan het lol trappen. Heb nog een test liggen maar daar ga ik nu wel een tijdje mee wachten. En ik zou vandaag naar de huisarts gaan maar ik lag veels te lekker vanmorgen dus ben alweer te laat om afspraak te maken, misschien morgen dan maar. Geduld is misschien wat makkelijker op te brengen als je weet dat alles wel werkt zeg maar. Heb ook een goede huisarts die niet zo snel roept dat je later maar moet terugkomen dus dat is wel fijn.

Ik heb ook nog bedacht dat ik misschien een pijnlijke eisprong had want ik had de afgelopen dagen wel steeds van die oergevoelens om mn lief te bespringen haahaa.

Tnx Liubi, ontpillen sucks inderdaad. Dat niet weten waar je aan toe bent is echt erg. Hoe lang is jouw cyclus nu? Ik vind het eigenlijk best erg dat je dit soort dingen niet weet als je aan de pil bent. Tenminste ik wist wel dat het even kon duren voor je zwanger kon worden maar als ik wist dat het zo vervelend was had ik liever een spiraaltje gehad denk ik.
* kopietje van topic zwanger worden als je boven de 35 bent....om jullie op hoogte te brengen....*

Dames!

Eindelijk kan ik eens met goed nieuws komen! Vanmorgen ben ik bij dokter geweest; eigenlijk met het verzoek dat ik wilde dat er wat zou gebeuren (lees curriteren of om abortuspil vragen). De dokter heeft een bevriende collega gebeld. Hij heeft echoapp en daar mocht ik gelijk heen! Daar zou dan gekeken worden en nav die uitslag zou dokter actie nemen richting gyn om dan advies te geven evt. deze week nog curriteren ivm psychische aspect. Ben geweest en daar was niets aan situatie veranderd (wrs gewoon hele vroege miskraam maar cellen zijn "dom" en dan blijf je soort van zwanger) MAAR hij zal al weer eitjes zitten!! Rijpe ook! Dat betekend zelfs dat me cyclus gewoon al weer op gang is gekomen en ik gewoon al weer zwanger zou kunnen raken! De vorige bloeding was wrs ook gewoon een menstruatie (de bloeding was precies op het moment dat ik normaal ongesteld geweest zou zijn EN het duurde ook zo lang). Hij vroeg me tijdens het onderzoek zelfs of ik hormonen slikte>??? Ik schrok in eerste instantie heel erg hiervan want dacht dat hij nog meer vervelend nieuws ging geven....Maar dit zei hij dus juist omdat hij zoveel eitjes zag etc. Dus gewoon goed vruchtbaar! Pffff jongens er is echt 10 kilo van me af gevallen....Ik hoef wrs GEEN actie te ondernemen...wrs over anderhalve week al ongesteld en het vruchtzakje komt vanzelf wel af....Cyclus is al op gang...sterker nog; het vruchtzakje werkt nu als soort spiraal..geeft hormonen nog af dus beschermt nu tegen zwangerschap MAAR kan zelfs daar dwars doorheen al zwanger worden...En daar kreeg ik van zowel hem als van eigen dokter (moest terugkomen nog bij haar NA het ondezoek) gewoon groen licht voor...niks staat het in weg.....

Hoop dat me verhaal niet te warrig is....Tuurlijk is het ff slikken dat het niet goed is gegaan maar inmiddels overheerst de opluchting over het feit dat het geen slepende kwestie gaat worden....

Hoe is het met jullie? (om het niet AL te erg egobericht te maken hahahaah)

Freddy las het!!!! Je bent zwanger....gefeliciteerd. Echt helemaal fijn...

x
freddy, supersupersuper!! wat leuk, we hebben er weer een zwangere bij! nu maar hopen dat velen jouw voorbeeld mogen volgen, haha. het is inderdaad wel een nadeel als je iemand herkent, gelukkkig was dit niet iets wat ik niet wist, ze heeft kz gehad en is nog steeds heel moe (is 3 en halve week geleden) en ze vroeg zich af of dat normaal was. maar inderdaad als zij meer persoonlijke dingen gaat vertellen... lastig. daarom twijfel ik ook een beetje of ik het haar tzt moet vertellen, het is niet echt eerlijk als ik straks allerlei dingen weet en zij denkt hier anoniem te zijn. als ik eerlijk tegen haar ben weet ze in ieder geval dat er een kans bestaat dat ik het dan dus ook weet. maar goed voorlopig kan ik niets tegen haar zeggen want wat doe ik op een forum over kinderen???

zus, fijn dat je je weer wat beter voelt, wel knap van je. ik hoop dat als je naar de huisarts gaat hij je een beetje gerust kan stellen. weet jij trouwens hoe het met summer is? ze is hier na jullie vakantie nog niet geweest?

india, goed om te horen dat jullie er toch gewoon nu voor gaan, volg je hart!

balen van die autoruit pluis, levert weer een boel gedoe op. ik wordt er echt boos van als andere mensen aan spullen zitten die niet van hen zijn. mijn fiets is van het weekend gejat. wel leuk trouwens als je vermoed dat een vriendin ook bezig is.

verder neefje licht nog steeds in ziekenhuis, hij was erg ziek, buikgriep en het werd steeds erger dus nu doen ze allerlei onderzoeken bij dat arme ventje.

hier alles goed, druk maar gezellig, man blijft er veel mee bezig en dat is erg leuk. hij zit veel aan mijn buik en zegt ook geregeld 'ik hoop dat we snel zwanger zijn'.

o, mijn 'huis' hier is trouwens onder voorbehoud verkocht! als de koop doorgaat zullen wij half mei naar andere woonplaats moeten vertrekken, eventueel kunnen we dan nog een paar maanden bij mijn schoonouders intrekken, maar dat doe ik liever niet. dus hoop heel hard dat we snel iets gaan vinden.

liefs vlinder
snok, tegelijk gepost! super dat je nu goed nieuws hebt, hoop dat je snel zwanger bent.
Yes! Mijn internet doet het weer. Heb ik een dagje vrij, ligt het de halve dag eruit!

Maar goed... FREDDY!!!! GEFELICITEERD! Super meid! Geniet lekker op die roze wolk en ga je niet druk maken over mensen die al langer bezig zijn. Bekijk het positief, je haalt gewoon zo het gemiddelde naar beneden

Snok, ook fijn om van jou positief nieuws te lezen! Blij te horen dat het inderdaad geen slepende kwestie gaat worden. Dus op naar de volgende ronde!

ZusvanSummer, wat een gedoe he als je lijf zo raar doet! Ik ben het even kwijt, maar ben je al lang gestopt met de pil? Het kan best een ruim een half jaar duren dat ontpillen! Je hebt wel gelijk, raar dat je daar eigenlijk niks over hoort als je aan de pil begint. Ik heb ook al gedacht: geen pil meer voor mij!

Vlinder, gefeliciteerd met de bijna verkoop van je huis! Heb je zelf al wat anders op het oog?

India, super dat je man er nu ook positief tegenover staat! Op de klok vrijen kan altijd nog! Gewoon lekker doen wanneer je zin hebt geeft een stuk rust en ontspanning en dat schijnt weer goed te zijn voor het zwanger worden!

Pluis, wat een gedoe met die auto! Wij hebben dat ook gehad (in september), toen is er iemand tegen onze auto aangereden en doorgereden. We hebben een schade van zo'n 1000,- euro! Nou is daar een waarborgfonds voor, dus gaat het niet van onze no claim af, maar goed, we zitten nog steeds te wachten op geld van dat fonds... dat duurt echt eeuwen!

Pebbles, vandaag bij de VK geweest? Hoe was het?

Beer, heb je een beetje bij kunnen tanken? Ik zou de keuze van wel of geen tweede kindje niet nu al definitief nemen hoor. Half Nederland ligt ziek op de bank, de andere helft is verkouden, voelt zich niet fit enz. Ik snap dat je op dat soort momenten wel denkt, waar beginnen we aan, maar ik denk dat als het straks langer licht en warmer wordt dat je dan weer meer energie krijgt en er heel anders tegenaan kijkt!

Hier verder niet zoveel te vertellen. Heb vandaag vrij ipv vrijdag, want we gaan vanmiddag naar een bijeenkomst van onze nieuwe buurt. De eerste steen wordt gelegd en er is een buffet, dus kennismaking met de nieuwe buren. Daarna nog een bijeenkomst voor het oprichten van een kopersvereniging, dus het zal een latertje worden vanavond! Ach, daarna nog 2 dagen werken en het is weer weekend.
Gefeliciteerd Freddy! Wat ontzettend goed, meteen raak. Heb je nog speciale tips voor ons

Gelukkig jij ook weer positief nieuws Snok. Dit moet in ieder geval een hele geruststelling voor je zijn.

Vlinder wat fijn dat je huis zo snel al verkocht is! Nu nog een nieuw huisje voor jullie en dan is het plaatje compleet. Hoop dat jullie snel wat vinden. Om wat jij vertelt ben ik trouwens altijd heel voorzichtig met wat ik schrijf. Soms dan wil ik wat vertellen en dan denk ik...oeh als ik dat schrijf herkent iemand me misschien...en dan doe ik het toch maar niet.

Hier verder afgelopen maandag ongesteld geworden, balen dus. Had het weekend wel ook opeens het gevoel dat het niet gelukt was en dat gevoel klopte dus. Dit keer een cyclus van 28 dagen, deze maand val ik onder het gemiddelde dus Volgende NOD waarschijnlijk rond 11 februari (uitgaande van 28 dagen, ik zat telkens rond de 30 dus het zou ook zomaar 13 februari kunnen zijn). Ik vond het wel vertederend dat mijn vriend ook ontzettend teleurgesteld was dat het niet gelukt was, zo lief, hij wil het net zo graag als ik...
Mibb ik zie trouwens ook dat mijn leeftijd niet meer klopt...ben inmiddels alweer een jaartje ouder
Jammer Bloem, ongesteld geworden... Mijn nieuwe NOD is ook ongeveer op 11 februari (uitgaande van 35 dagen), kan hier ook dus wel iets eerder of later zijn.

Lief he die mannen die ook teleurgesteld zijn als het niet gelukt is.

Ik heb het schema aangepast, ga het nu uploaden!
Oh en Freddy, al enig idee wanneer je uitgerekend bent?
Mibb, een vraagje..hoe zit dat met de onderste 4 dames in het schema? Die zijn wel of niet begonnen?
Hoi India, volgens mij zijn Beer en Plukkie nog niet begonnen.

Van Ikke27, Lunja & Mimoo hebben we al een tijdje niks meer vernomen, dus daar heb ik geen update van.
Oh ladies, ik lees net het onderwerp hier op Viva: "Romed-testen: Help mijn man is zwanger". Er schijnt nogal wat mis te zijn met de testen van Romed, de TO haar man (!!!!) had een positieve test en het schijnt dat als je googled op deze testen dat dit niet uitzonderlijk is.

Er schijnen veel mensen een valse positieve test te hebben gehad met de testen van Romed!! Waren er hier ook niet mensen die Romed testen hadden gekocht? Beetje mee uitkijken dus, lijkt me...
@Freddy: GEFELICITEERD!!!! HOERA, weer een zwangere erbij. Mag je ook lekker naar het bovenste rijtje. Dan ben je ergens eind september uitgerekend toch?

Alles was goed bij de VK, er was ook weinig wat fout kon zijn want alleen mijn bloeddruk is gecontroleerd. Verder weer tassen vol leesmateriaal. 30 januari heb ik de 1e echo dus dat is al over 2 weken. De VK raadde aan om rond de 11, 11,5 week te gaan maar dan konden ze alleen op mijn werkdagen dus toch maar iets eerder en dan met 10,5 week. Ik hoop wel dat het deze keer van buiten kan want vorige keer had ik 10 weken een inwendige echo.

Ze vond me trouwens een heel weldekend mens dat lichamelijk ook goed in staat is om kinderen te baren. En een dikke pluim voor de borstvoeding kreeg ik er ook nog bij. Ik zat dus wel te glimmen aan het eind (zegt manlief door de telefoon:" dat zeggen ze natuurlijk tegen elke vrouw", en bedankt).

Ze denkt trouwens dat het inwendige onderzoek wat om half 1 heeft plaatsgevonden bij de bevalling niet goed gemeten is (3 a 4 cm)omdat ik een uur daarna al volledige ontsluiting had. Ze heeft dus al gezegd dat als het begonnen is ze niet meer weg gaat omdat ze verwacht dat het nu nog sneller gaat.

Nu ga ik even de rest verder lezen want ik wilde eerst Freddy even feliciteren.

@snok: wat een goed nieuws, in zoverre je blij kan zijn na een miskraam. Ik heb al vaak gehoord dat vrouwen na een miskraam snel weer zwanger zijn doordat ze nog veel HCG hormoon in hun lichaam hebben wat vooral de innesteling bevorderd.

@bloem: balen dat je ongesteld bent geworden. Op voor de volgende ronde dus.

@mibb: dat van die Romed testen is al jaren een probleem, toen ik zwanger wilde worden van Floor waren daar ook al allemaal discussies over. Ik snap ook niet dat die dingen nog verkocht mogen worden.

@vlinder: goed dat jullie huis zo snel verkocht is. Ons vorige huis heeft een maand of 9 te koop gestaan waarbij we 6 maanden dubbele lasten hebben gehad en uiteindelijk ook nog verlies gemaakt. Een hele opluchting dus dat jullie er zo snel vanaf zijn.

@zus: balen dat je lichaam nog steeds de lolbroek aan het uithangen is. Ongesteld.......nee, zwanger......nee. Even naar de arts gaan lijkt me inderdaad wel een goed idee want 7 weken is wel erg lang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven