Laat me met rust!

24-05-2011 00:36 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zet dit dan wel onder relaties, maar eigenlijk is dat precies wat ik niet wil.

Mannen vinden mij aantrekkelijk, en steeds weer loop ik aan tegen het probleem dat ik niet normaal vrienden met iemand kan zijn, en dat mannen me continu lastigvallen.

Vorige week was ik met een eveneens aantrekkelijke vriendin in een bar om te dansen, en op gegeven moment zijn we letterlijk gevlucht omdat we claustrofobisch werden van alle mannen die om ons heen draaiden.

Ik denk vrienden met iemand te zijn, en dan merk ik toch weer de signalen op, of reageert diegene ineens jaloers als ik met iemand anders praat.

Vandaag zou ik met iemand koffie gaan drinken - nadat ik duidelijk had gemaakt dat ik níet uit eten wilde omdat het tenslotte geen date was - maar omdat ik er na wat te opdringerige acties van zijn kant een ongemakkelijk gevoel bij had gekregen, heb ik vanmiddag afgezegd met die reden. Nou, ik werd voor rotte vis uitgemaakt en 'als hij me niet aantrekkelijk had gevonden, had hij geen contact met me opgenomen'. Voor de duidelijkheid, het gaat om een vriendengroep online voor mensen met een zelfde interesse.

Nou ja, het is gewoon de zoveelste keer dat ik hier tegenaan loop. Ik weet dat ik gezegend ben met mijn uiterlijk en dat ik er ontzettend veel voordeel bij heb, maar ik vind het toch vervelend. Moet ik dan iedere man die ik zie bij voorbaat vertellen dat ik niet met hem wil daten, of moet ik uit voorzorg maar helemaal niet meer met mannen afspreken?
Och ja, die dansvloer aandacht is één ding, maar ik baal serieus als iemand die deed alsof ie gewoon een vriend was, ineens iets probeert.
quote:Watchamacallit schreef op 24 mei 2011 @ 01:04:

Ik beklaagde me trouwens bij een vriend van me over het uitgaansgedeelte, en die zei: maar dat is toch normaal? Dat doen mannen nou eenmaal als ze uitgaan. Ik zei: nou, in Nederland niet! Daar kan ik gewoon rustig dansen !Ah, nou ik in mijn geheugen graaf moet ik toegeven dat ik in Oostende om precies dezelfde reden eens uit het pleeraampje van een discotheek ben gevlucht. Ik voelde me toen ook bedreigd door om me heen dringende kerels (die ook elkaar lelijk stonden aan te kijken). In Nederland heb ik dit nog nooit zo meegemaakt. Dus ik denk eerder dat het aan de plek ligt dan aan mij.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:_minny schreef op 24 mei 2011 @ 02:19:

Och ja, die dansvloer aandacht is één ding, maar ik baal serieus als iemand die deed alsof ie gewoon een vriend was, ineens iets probeert.Kan ik me goed voorstellen hoor Min. Toch ben ik in de regel wat ruimdenkender denk ik, ik kan het me van zo'n vriend namelijk ook wel voorstellen; veel relaties komen namelijk voort uit vriendschappen. Bij mensen die schijnbaar vriendschap als basis willen, jeweetwel. Malloten
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Watchamacallit schreef op 24 mei 2011 @ 00:36:

Nou ja, het is gewoon de zoveelste keer dat ik hier tegenaan loop. Ik weet dat ik gezegend ben met mijn uiterlijk en dat ik er ontzettend veel voordeel bij heb, maar ik vind het toch vervelend. Moet ik dan iedere man die ik zie bij voorbaat vertellen dat ik niet met hem wil daten, of moet ik uit voorzorg maar helemaal niet meer met mannen afspreken?

Veel mannen willen inderdaad alleen contacten met een vrouw als daar op termijn wat bijzit. Ik denk dat als je dit in wilt dammen je inderdaad bij voorbaat al heel duidelijk moet zijn en dan nog hoor kan het gebeuren dat ze het tóch proberen en een afwijzing niet altijd even goed opnemen.

Als je het helemaal wilt voorkomen of de kans dat dit weer gebeurt drastisch wilt verkleinen je inderdaad beter niet meer met mannen af kunt spreken. Of daar contacten mee aan gaat als ze single zijn en blijkbaar op zoek.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Het is heel dubbel denk ik. Die goede vrienden die 'opeens' avances gaan maken, ik ken het hoor uit de tijd dat ik nog jong was. Maar als ik heel eerlijk ben wist ik al die tijd eigenlijk best dat die mannen meer wilden. Alleen, ik genoot van hun toegewijde aandacht en deed net of ik de rest ff niet doorhad omdat ik de vriendschap/aandacht niet kwijt wilde.

Als je echt, echt niet gediend bent van dergelijke belangstelling , is dat over het algemeen best te vermijden door idd gewoon meer afstand te bewaren. Dus niet lief lachen enzo en ook geen koffie gaan drinken met iemand die eigenlijk met je wil daten.

Alleen, als je dat doet krijg je minder aandacht en die aandacht is juist zo lekker. Achteraf (ben nu in de 40) begrijp ik mijn eigen rol in dit gedoe veel beter dan toen.
.
dubbeltje
.
Ik snap het gevoel helaas :(

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook helemaal geen mannelijke vrienden heb, terwijl ik juist liever met mannen optrek dan met vrouwen.

Maar gelukkig is mijn vriend ook mijn beste vriend dus kom niks te kort. Maar ik heb dingen meegemaakt waar je stijl achterover van slaat.

En dan ben ik niet eens super knap ofzo, ik heb 'iets'. Maar dat is al genoeg hahaha.
Wat een geklaag zeg. Ik sta in dit geval achter Very Chery...

En wat Impala zegt, is ook zo klaar als een bus.
Geniet er van joh, want de komende jaren wordt het echt minder tot uiteindelijk geen enkele man meer kijkt als je op de dansvloer staat.
quote:impala schreef op 24 mei 2011 @ 07:11:

Het is heel dubbel denk ik. Die goede vrienden die 'opeens' avances gaan maken, ik ken het hoor uit de tijd dat ik nog jong was. Maar als ik heel eerlijk ben wist ik al die tijd eigenlijk best dat die mannen meer wilden. Alleen, ik genoot van hun toegewijde aandacht en deed net of ik de rest ff niet doorhad omdat ik de vriendschap/aandacht niet kwijt wilde.

Als je echt, echt niet gediend bent van dergelijke belangstelling , is dat over het algemeen best te vermijden door idd gewoon meer afstand te bewaren. Dus niet lief lachen enzo en ook geen koffie gaan drinken met iemand die eigenlijk met je wil daten.

Alleen, als je dat doet krijg je minder aandacht en die aandacht is juist zo lekker. Achteraf (ben nu in de 40) begrijp ik mijn eigen rol in dit gedoe veel beter dan toen.

Hahaha, ik wilde iets soortgelijks gaan tiepen. Ik ben alleen nog niet in de 40, maar heb er tegenwoordig nooit meer "last" van. Dat zou kunnen komen omdat ik gewoon inmiddels mijn marktwaarde kwijt ben, maar waarschijnlijker is dat ik net als jij veeeeeeeeeel afstandelijker ben dan vroeger. Heb er geen zin in en straal dat ook uit.

Tipje voor afwimpelen die mij nog weleens wil helpen als iemand echt maar door blijft zeuren:

"Zullen we anders binnenkort even afspreken?"

"Nee."

Meestal is dat afdoende, maar als er dan gevraagd wordt "waarom niet?" zeg ik altijd: "ik moet mijn haar wassen." Dat zeg ik vriendelijk, lach er ook bij - haha, goeie grap he - maar de boodschap is dan duidelijk.
Am Yisrael Chai!
"Wat is het toch verschrikkelijk om aantrekkelijk te zijn!"

arme schaapies..
quote:Watchamacallit schreef op 24 mei 2011 @ 01:04:

Ik beklaagde me trouwens bij een vriend van me over het uitgaansgedeelte, en die zei: maar dat is toch normaal? Dat doen mannen nou eenmaal als ze uitgaan. Ik zei: nou, in Nederland niet! Daar kan ik gewoon rustig dansen!Heel herkenbaar, woon je toevallig ook in een mediteraans land zoals mij? Blond en lang zijn helpt mij hier ook niet echt tijdens het uitgaan, als bijen achter de honing aan, erg vervelend (vindt mn vriend ook..)
quote:MEFunny schreef op 24 mei 2011 @ 09:22:

"Wat is het toch verschrikkelijk om aantrekkelijk te zijn!"

arme schaapies..
Ik had hier enkele weken al eerder een topic over geopend, maar dan wel meer in de richting van "ik snap niet waarom het gros van mijn mannelijke vrienden me vroeg of laat zegt leuk te vinden" en dat ik het erg vond om weer eens een vriendschap kwijt te raken.

Naar mijn mening heeft dit topic, zoals mijn topic in der tijd, niets met "boee zie mij eens aantrekkelijk wezen, het leven is zo erg :(" te maken. Zelf zie ik er maar doorsnee uit zou ik zeggen (if that, lol...), mij werd er echter verteld door vriendinnen dat ik gewoon erg enthousiast ben en veel lach en dat die mannen dat héél anders interpreteren.
Wel herkenbaar, en ook herkenbaar dat dit met de jaren afneemt. Ik ben nog niet zo oud, maar kom een stuk minder open en benaderbaar over. En ik probeer niet meer bevriend te raken met loslopende mannen, aangezien dat in 90% van de gevallen hopeloos is. Ik heb een paar vrienden die niks bij me proberen of ooit hebben geprobeerd, en verder een vriend, broers en vrienden van vriendinnen. Ik ga NIET met semi-onbekenden hardlopen, koffiedaten of gezellig wandelen want die -en dat snap ik nu ook- willen hem er alleen maar instoppen. Sinds ik daar niet zo verbaasd meer over ben is het probleem ook sterk verminderd.
Ik heb niet alle posts gelezen, dus misschien ben ik mosterd!

Het is je eigen houding waardoor mannen denken dat ze toch meer kans maken dan dat ze in werkelijkheid maken. Het is een uitstraling, subtiele flirt items, waar jij je waarschijnlijk niet eens bewust van bent.

Je kan namelijk wel zeggen dat het aan aaaaaaaaaaaaal die mannen ligt. Maar dat lijkt me heel sterk!

Als ik jou was zou ik me er niet zo druk over maken. En serieus kijken als je je er wel druk over wilt maken wat je in je houding en uitstraling kan veranderen. Kijk eens eerlijk naar een foto van jezelf en zie wat een ander ziet. En als je spreekt, wees dan duidelijk. Een man houdt niet van hints. En begrijpt ze zeker niet! Wees duidelijk! Het helpt je echt!
Volg je hart. Dat klopt.
Ik denk dat JUIST bij afspreken met contacten die overwegend online zijn, het risico op 'mannen die iets anders willen' een tikkeltje hoger ligt.

Verder zie ik het punt niet: je bent aantrekkelijk: nou EN! Je kunt best gaan koffiedrinken en je tijdens een bakje koffie vooral focussen op de hobby, een geanimeerd gesprek gande houden ZONDER dat het over seksuele voorkeuren gaat en ga zo maar door.

Als je werkelijk alleen maar mannen tegen komt die met je het bed in willen duiken, dan vertoef je in de verkeerde kringen. Ligt niet aan jou of aan je looks, maar wel an het soort mensen wat je aantrekt, en misschien deels ook an je uitstraling. En misschien aan de hobby in kwestie (wat voor soort mensen zijn daar overwgened mee bezig?)
quote:Mlle_j schreef op 24 mei 2011 @ 09:44:

Wel herkenbaar, en ook herkenbaar dat dit met de jaren afneemt. Ik ben nog niet zo oud, maar kom een stuk minder open en benaderbaar over. En ik probeer niet meer bevriend te raken met loslopende mannen, aangezien dat in 90% van de gevallen hopeloos is. Ik heb een paar vrienden die niks bij me proberen of ooit hebben geprobeerd, en verder een vriend, broers en vrienden van vriendinnen. Ik ga NIET met semi-onbekenden hardlopen, koffiedaten of gezellig wandelen want die -en dat snap ik nu ook- willen hem er alleen maar instoppen. Sinds ik daar niet zo verbaasd meer over ben is het probleem ook sterk verminderd.Helemaal mee eens
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

FV ik kan mobiel niet quoten maar lag dubbel om je afwimpeltip: zeg gewoon Nee. Hahaha.

Ik keek vroeger ook allerlei mannen recht aan, en nog lachend ook. In de tram, op straat, in de kroeg. Daar kun je wel heel onschuldig over doen (ik ben nu eenmaal sociaal en vrolijk), maar in feite is het gewoon een uitnodiging. Laat dat eens en verwonder je over het verschil ;)
.
quote:Very.Cherry schreef op 24 mei 2011 @ 02:26:

[...]

Kan ik me goed voorstellen hoor Min. Toch ben ik in de regel wat ruimdenkender denk ik, ik kan het me van zo'n vriend namelijk ook wel voorstellen; veel relaties komen namelijk voort uit vriendschappen. Bij mensen die schijnbaar vriendschap als basis willen, jeweetwel. Malloten Ha ha!

Ik kan het gewoon echt niet waarderen als iemand die ik vertrouwde als zijnde een vriend, mij in de positie zet dat ik rigoreus af moet wijzen. Of, nog erger, een zogenaamde vriend die denkt dat het met een paar drankjes achter mijn kiezen wel zal lukken. Dat vind ik vriendschap veinzen met een dubbele agenda en daar heb ik een hekel aan.
quote:impala schreef op 24 mei 2011 @ 11:08:

FV ik kan mobiel niet quoten maar lag dubbel om je afwimpeltip: zeg gewoon Nee. Hahaha.

Ik keek vroeger ook allerlei mannen recht aan, en nog lachend ook. In de tram, op straat, in de kroeg. Daar kun je wel heel onschuldig over doen (ik ben nu eenmaal sociaal en vrolijk), maar in feite is het gewoon een uitnodiging. Laat dat eens en verwonder je over het verschil ;)Ja, ik ben dus ook te vriendelijk blijkbaar. Maar bij standaard onvriendelijk doen voel ik me ook niet echt prettig. Bovendien heb ik ook regelmatig leuke gesprekken met mannen tijdens het uitgaan die niet in versierpogingen eindigen...dat wil ik ook niet ineens gaan ontlopen voor het geval dat. Tuurlijk, een poging wagen mag altijd, doe ik ook wel eens. Maar ik kan mij niet voorstellen dat om een vrouw heen dansende mannen zelf ook niet door hebben dat ze opdringerig zijn. Bovendien...kennen mannen hun eigen marktwaarde toch ook wel een beetje? Een vriendin van mij is super mooi en enorm leuk, maar daar komen soms mannen op af waarvan ik mij met verbazing afvraag of ze serieus menen kans te maken. Ik bedoel...kennen ze het hele "te hoog gegrepen" niet?!
quote:Dana schreef op 24 mei 2011 @ 00:55:

[...]

Eens met het tweede gedeelte, niet met het eerste.

Wie korte en duidelijke signalen geeft wordt echt niet per definitie als arrogant beschouwd. Als je signalen écht duidelijk zijn, kan je ook gewoon vriendelijk zijn zonder dat dat "altijd" verkeerd wordt uitgelegd.

Behalve voor de mannen die echt een enorme plaat voor hun kop hebben, en ja, die bestaan. Maar zo zijn heus niet álle mannen. In de loop van je leven leer je (als het goed is) niet alleen hoe je mannen op afstand kunt houden, maar ook om het kaf van het koren te scheiden. Zodat de kans dat je überhaupt met zo'n kwast aan tafel komt te zitten al veel en veel kleiner is dan de kans dat je een normaal exemplaar treft.

Maar daarvoor moet je dus ook durven kijken naar de signalen die je zelf afgeeft. Waarom raak je telkens omringd door mannen die maar 1 ding van je willen? Dat kan nooit alléén aan je uiterlijk liggen.Helemaal mee eens. Mooi uitgelegd.
quote:Very.Cherry schreef op 24 mei 2011 @ 02:12:

Nou dames, wat een medelijden heb ik met jullie zeg. Not.

Dus dat is echt iets waar jullie mee zitten, met die overtollige aandacht? En dat een vent zijn kans grijpt als je hulpeloos snotterend in zijn armen hangt is natuurlijk ook niet zo bizar. Zelfs als zou je eruit zien als Viola Holt dan zou er op dat moment nog misbruik van gemaakt kunnen worden, dat weet ik wel zeker. Kwetsbaarheid roept nou eenmaal vaak gevoelens op bij het sterke (hihahi) geslacht.

De wereld zit vol met lekkere wijven, we zijn echt niet de enigen. Gesjans hoort bij het dagelijks leven, net als eten, werken, sporten. Ik vind al die aandacht geweldig, en doe lekker vrolijk mee, behalve die keren dat ik echt echt geen behoefte aan contact heb, met niemand. Je maakt mij overigens niet wijs dat je 1. opgetut en wel 2. op een dansvloer gaat staan dansen 3. met een mede-eyecatcher, en dan 4. gaat lopen balen over de aandacht. Laat dan minimaal 1 van de factoren weg. [...]

Ook eens.
quote:fashionvictim schreef op 24 mei 2011 @ 08:55:

[...]

Hahaha, ik wilde iets soortgelijks gaan tiepen. Ik ben alleen nog niet in de 40, maar heb er tegenwoordig nooit meer "last" van. Dat zou kunnen komen omdat ik gewoon inmiddels mijn marktwaarde kwijt ben, maar waarschijnlijker is dat ik net als jij veeeeeeeeeel afstandelijker ben dan vroeger. Heb er geen zin in en straal dat ook uit.

Tipje voor afwimpelen die mij nog weleens wil helpen als iemand echt maar door blijft zeuren:

"Zullen we anders binnenkort even afspreken?"

"Nee."

Meestal is dat afdoende, maar als er dan gevraagd wordt "waarom niet?" zeg ik altijd: "ik moet mijn haar wassen." Dat zeg ik vriendelijk, lach er ook bij - haha, goeie grap he - maar de boodschap is dan duidelijk.

Het maakt niet uit welke leeftijd je hebt, want er zijn altijd wel mannen geïnteresseerd. Volgens mij proberen mannen uit gewoonte altijd na te gaan of je beschikbaar bent. En hoe overtuigde je bent van je eigen onbeschikbaarheid, hoe beter je dat leert verduidelijken, zonder bits te zijn of moeilijk te hoeven doen en zelfs terwijl je flirt. En wat jij schrijft, dat je met grappen ook wel veel duidelijk kunt maken.

'Ga je mee uit?'

- "Haha.. nee joh, je zou nog gaan denken dat ik iets met je wil en ik ben overtuigd vrijgezel.. " grijns * klap op schouder als in ouwejongenskrentebrood * <weg iedere mogelijke romantiek>
Hm. Ik vermoed dat vrouwen die er moeite mee hebben om ook eens a-sexy te zijn meer last van opdringerige mannen hebben dan vrouwen die als het ware 'afstotelijk' durven te doen als het nodig is. Ik denk dat je je te veel van hun blikken aantrekt, TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven