Is dit raar?

27-05-2011 01:45 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit met een heel apart gevalletje van liefdesperikelen op dit moment nu. 3 maanden geleden is het uitgegaan met mijn vriend van 2 jaar, ik maakte het uit, omdat ik het gevoel miste en in de laatste 2 maanden gevoelens begon te krijgen voor een andere man, waar ik de dag nadat ik het uitmaakte mee naar bed ben gegaan en 2 maanden 'wat' mee gehad heb. Maar na 2 maanden begon deze nieuwe man hufterige trekken te vertonen en besefte ik me wat voor een vergissing ik heb gemaakt, heb er vrij resoluut een punt achter gezet en na een maand lang aarzelen mijn vriend weer gebeld. Deze reageerde zeer enthousiast en vanavond hebben we samen wat gedronken om het 1 en ander uit te praten, ik besef me nu pas wat ik heb laten gaan en ik wil hem terug. De avond verliep vlotjes, totdat hij me vroeg of ik in de tussentijd een ander heb gehad en ik heb hem alles verteld en hoeveel ik nog van hem hou.

Hij reageerde zeer aangeslagen en zei dat dit voor hem voelt als 'bedrogen worden ook al was het strict genomen uit op dat moment'. Zelf begrijp ik dat het heel naar voor hem is, maar ik heb het wel uitgemaakt dus strict genomen heb ik hem ook niet bedrogen. Hij vertelde dat hij er kapot van is geweest toen het uit was, dag en nacht aan me gedacht heeft en naar mij verlangde en zegt dat hij de gedachte dat ik ondertussen met een ander was terwijl zich ellendig voelde niet kan verdragen. Na dat ellendige gezeik (sorryhoor maar dat was het ook echt) over hoe hij mij onmogelijk terug kon nemen omdat ik een ander heb gehad, kwam hij met de oplossing. Hij kan en wil mij pas terugnemen als hij zelf eerst een scharrel heeft gehad en als dat niet lukt desnoods een paar keer een prostituee bezoekt omdat dan 'de balans is hersteld en wij een gelijkwaardige basis hebben voor een toekomstige nieuwe relatie met elkaar.' Hij vindt dat ik dezelfde pijn moet ervaren als hij heeft ervaren en dan pas is er een basis volgens hem. Ik weet echt niet wat ik hiermee moet, enerzijds hou ik van hem en ik wil hem terug, anderzijds vindt ik ondanks hoe naar het voor hem is geweest dat ik een ander heb gehad een onacceptabele eis dat ik dezelfde pijn moet ervaren (want ik gruwel van de gedachte van hem met andere vrouw, een prostituee al helemaal), ik wil dat hij me vergeeft en me terugneemt ondanks wat ik gedaan heb, het was immers uit, ik heb hem niet bedrogen, maar van de andere kant kan ik me wel voorstellen hoe moeilijk het voor hem is mij terug te nemen, nu hij het zo schetst en op dit moment hebben we niets. Bah wat een rotsituatie, wat vinden jullie hiervan? Is het standpunt van mijn (ex)vriend acceptabel? Wat zouden jullie doen?
Jeetje wat een uiteenlopende reacties allemaal, ik vraag me wel af hoeveel van jullie zelf ooit een 'overlapfase' hebben gekend, maargoed. Vriendlief net even gebeld, maar hij is onverbiddelijk. Hij heeft het volgende voorgesteld : Of daten met een ander, dat een maandje aankijken, zonder garantie dat hij dan voor mij kiest, of deze week 4 keer naar de hoeren, en dan kunnen we vanaf volgende week met een schone lei opnieuw beginnen. Ik ben heel kwaad op hem geworden, want dit gaat me te ver. Ik laat me niet behandelen als optie die hij open kan houden, waarop hij reageerde door te zeggen 'dan weet je tenminste hoe het is om zelf als 'eventuele optie' behandeld te worden. Als je echt van me houdt accepteer je dit.' Ik hou nog van hem, snap hoe pijnlijk het is geweest, schaam me diep en voel me schuldig naar hem toe,maar dit gaat toch te ver. VIER KEER NAAR DE HOEREN!!!?!?! of scharrelen zonder garantie?!?!?! Ik ben ten einde raad, snap niet wat ik hiermee aan moet. Als laatste zei hij : ''Dit is je keus, of dit accepteren en daarna kunnen we met een schone lei verdergaan, of accepteren dat je me voorgoed kwijt ben en ik uiteindelijk een serieuze relatie met een ander krijg, je hebt tot maandagochtend om een beslissing te maken.'' Ik zit echt te huilen hier, vind het gemeen en hard van hem, maar snap nu ook hoe hij zich gevoeld moet hebben. Wat moet ik nu doen? Hem toch maar naar de hoeren laten gaan? Dan is het eind deze week allemaal voorbij, maar ik trek de gedachte alleen al niet, hem voorgoed kwijt zijn en hij wordt serieus met een andere vrouw, dan doet ook veel pijn, hem een maandje laten scharrelen zonder garantie, hoe moet ik dat trekken? Ik weet het niet meer....
Ik laat me niet behandelen als optie die hij open kan houden, waarop hij reageerde door te zeggen 'dan weet je tenminste hoe het is om zelf als 'eventuele optie' behandeld te worden. Als je echt van me houdt accepteer je dit.'

Hij houdt je een goeie spiegel voor.

Ik mag jouw vriend wel!
Batwom!!

pijnlijk hoor zo'n spiegel, maar relativeert wel lekker af en toe
quote:zonnebloempje_88 schreef op 27 mei 2011 @ 14:44:

Ik ben heel kwaad op hem geworden, want dit gaat me te ver. Ik laat me niet behandelen als optie die hij open kan houden.

Je maakt een geintje toch?

Want is dat niet precies wat jij doet met je ex?

Want de nieuwe neukert beviel niet dus wordt ex ineens weer een optie?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ach...ik was niet de enige die zo dacht zie ik!
Sum hoi! tot straks bij MC
quote:Mooncatcher schreef op 27 mei 2011 @ 14:55:

Sum hoi! tot straks bij MC

Even off topic (excuus) Is ie er al Moon?
Nog 2 uur dan issie bij de grens, uur naar de kazerne, dan wachten op de rest en dan naar huis...das een nope dus...Maar hij heb drank mee en punica las ik net...Dus kan nog ff MC-en met jullie denk ik ...

ok excuus voor eauf topic geleut! Ga ff mooie tulpies halen..Kan die ze straks mooi opeten
"Jeetje wat een uiteenlopende reacties allemaal, ik vraag me wel af hoeveel van jullie zelf ooit een 'overlapfase' hebben gekend, maargoed. Vriendlief net even gebeld, maar hij is onverbiddelijk. Hij heeft het volgende voorgesteld : Of daten met een ander, dat een maandje aankijken, zonder garantie dat hij dan voor mij kiest, of deze week 4 keer naar de hoeren, en dan kunnen we vanaf volgende week met een schone lei opnieuw beginnen. Ik ben heel kwaad op hem geworden, want dit gaat me te ver. Ik laat me niet behandelen als optie die hij open kan houden, waarop hij reageerde door te zeggen 'dan weet je tenminste hoe het is om zelf als 'eventuele optie' behandeld te worden. Als je echt van me houdt accepteer je dit.' Ik hou nog van hem, snap hoe pijnlijk het is geweest, schaam me diep en voel me schuldig naar hem toe,maar dit gaat toch te ver. VIER KEER NAAR DE HOEREN!!!?!?! of scharrelen zonder garantie?!?!?! Ik ben ten einde raad, snap niet wat ik hiermee aan moet. Als laatste zei hij : ''Dit is je keus, of dit accepteren en daarna kunnen we met een schone lei verdergaan, of accepteren dat je me voorgoed kwijt ben en ik uiteindelijk een serieuze relatie met een ander krijg, je hebt tot maandagochtend om een beslissing te maken.'' Ik zit echt te huilen hier, vind het gemeen en hard van hem, maar snap nu ook hoe hij zich gevoeld moet hebben. Wat moet ik nu doen? Hem toch maar naar de hoeren laten gaan? Dan is het eind deze week allemaal voorbij, maar ik trek de gedachte alleen al niet, hem voorgoed kwijt zijn en hij wordt serieus met een andere vrouw, dan doet ook veel pijn, hem een maandje laten scharrelen zonder garantie, hoe moet ik dat trekken? Ik weet het niet meer...."

Ik vraag me af of hij wel echt daadwerkelijk naar de hoeren zal gaan?

Is het inderdaad niet gewoon een spiegel, en als jij dan zegt; "ga maar" dat hij dan zoiets heeft van oke, ze houdt echt van me?

Persoonlijk, als mijn vriendin zou zeggen "ga maar scharrelen of naar de hoeren" zou ik pas echt gaan twijfelen voor haar liefde voor mij, maar dat is persoonlijk...
quote:escuropoupas schreef op 27 mei 2011 @ 15:01:

Persoonlijk, als mijn vriendin zou zeggen "ga maar scharrelen of naar de hoeren" zou ik pas echt gaan twijfelen voor haar liefde voor mij, maar dat is persoonlijk...

Sterker nog.....als mijn vriend, of ex vriend for that matter, naar de hoeren zou willen was ik spontaan ontverliefd geworden.

Prima hoor, hoeren, scharrelen, rond neuken, lekker doen allemaal

Alleen hangt hij hem er mij bij dan never nooit meer in.

Dus als ik jouw vriend was geweest had ik je niet eens meer teruggenomen, als jij 1 dag na het verbreken van je relatie al met een ander in bed ligt zou dat zo liefdesoplossend werken voor mij...

Dus echt,....jullie zijn precies hetzelfde en daarom verdienen jullie elkaar ook wel weer
Ik vind niet dat wat ex van TO nu doet, te vergelijken is met haar actie. Het is ook niet volstrekt wat anders, maar come on, tenslotte heeft TO de relatie wél beëindigd en vriend niet aan het lijntje gehouden en niet onder druk gezet.

Vind het allemaal wel erg ver gaan hoor, wat hij nu voorstelt. Ik zou er niet over piekeren om erin mee te gaan. Goed, het was niet netjes wat je gedaan hebt, als je dit oprecht spijt en je hebt je excuses aangeboden, moet het klaar zijn. Hij heeft de keus jou al of niet terug te nemen. Zo is hij niet fair bezig.
Natuurlijk mag hij naar de hoeren als hij dat wil. Technisch gesproken is het nog steeds uit namelijk. Ik zou zeggen: hoeren. Kost hem in ieder geval zo'n 200 euro schat ik.

Als hij vier keer in een week zomaar naar de hoeren kan, vermoed ik overigens wel dat hij daar vaker is geweest. Het wordt hier steeds interessanter.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
De man heeft een best salaris ook nog bedenk ik me nu...

4x naar de hoeren...wat kost dat eigenlijk?
Ik vind het vooral raar dat die vriend dat 4x naar de hoeren gaan echt als oplossing ziet. Ik geloof niet zo in "tit for tat"in relaties.

Want doordat je als het ware "gelijk staat"kun je nooit meer met elkaar praten over het gekwetst zijn en kwetsende dingen doen.

Als ik vriend was, zou ik To niet meer terugwillen. Iemand die me harteloos inruilt voor een ander en met hangende pootjes terugkeert en pas beseft wat ie mist als het nieuwe tegenvalt, zou ik nooit meer durven vertrouwen. Of in ieder geval zou er heel wat werk aan de winkel zijn. Dat is niet opgelost door "Jij neukt met een ander en nu wil ik dat ook". Dat los je op door te praten oevr"waarom was je relatie met mij je zo weinig waard dat je me dumpte voor een ander en wat ga je doen om mij te bewijzen dat je over een jaar niet weer op me uitgekeken bent?

Je bent nogal roekeloos met je relatie omgegaan, en het besef dat je je vent niet kwijtwilde had je moeten hebben voordat je die ander ging uitproberen.

Als k jou was zou ik ook niet akkoord gaan met zijn voorstel 4x naar de hoeren of een scharrel waarbij hij iet weet voor wie hij gaat kiezen ( al is dat laatste wel precies wat jij deed bij hem, een scharrel emen en hij wist ook niet voor wie jij ging kiezen). Het lost namelijk niets op.

Ik zou saccepteren dat je gegokt en verloren hebt en helaas je relatie op het spel hebt gezet voor een fling. Zoals het was, gaat t nooit meer worden en zelfs als je akkoord gaat blijven onderhuids de verwijten. Van hem naar jou omdat jij m dumpte, meteen met een ander ging en toen dat tegenviel spijt had en nu verwacht dat alles ok is, van jou naar hem omdat ie je opzettelijk kwetst en wraak wil.
Ik snap die ex meer dan TO. Sorry, maar ik ook val over het feit dat zij begint met "gezeik" omdat zij haar zin niet krijgt omdat hij pijn heeft.

Het feit dat die nu met gelijke munt wil betalen is echter kinderachtig en hij probeert hiermee de verhouding die scheef is, recht te trekken (zoals eerder opgemerkt in dit topic). Dusja, het is een heel raar voorstel, maar ik vind jouw gedrag naar hem toe 10x erger. Laat hem met rust.
Wat mij betreft verdienen jullie elkaar. Jij doet raar en hij ook.
Hahahaha! Sorry ik moet toch even lachen om dit bizarre verhaal.

Maar het is natuurlijk om te janken. Hij stelt je deze voorwaarden om weer bij elkaar te komen en je weet niet wat je moet doen want je houdt nog van hem. Misschien moet iemand het even voor je uitspellen: HIJ WIL JE NIET TERUG. Waarom is hij dan zo bezig met neuken met een ander omdat jij dat ook hebt gedaan? Hij kan nu neuken met ieder ander want jullie hebben geen relatie. Wat houdt hem tegen?

Wil jij ook echt een man die "dan maar naar de hoeren gaat om mijn gelijk te halen"? Dat is een hele slechte basis. Heel slecht.

En waarom 4x naar de hoeren? Heb jij ook 4x met die andere man geneukt? Gaat hij ook maar 4x neuken met de scharrel die hij nog moet zoeken?

Open je ogen en sluit dit af. Het is voorbij en komt niet meer goed, zeker niet door dit soort 'voorwaarden'. Echte liefde heeft geen voorwaarden voordat je er aan begint.
quote:batwom schreef op 27 mei 2011 @ 14:49:

Ik laat me niet behandelen als optie die hij open kan houden, waarop hij reageerde door te zeggen 'dan weet je tenminste hoe het is om zelf als 'eventuele optie' behandeld te worden. Als je echt van me houdt accepteer je dit.'

Hij houdt je een goeie spiegel voor.

Ik mag jouw vriend wel!Bij nader inzien is dit ook nog een mogelijkheid. Tenzij hij echt van plan is een ander te willen, dan zijn ze gewoon allebei raar.
En waarom valt iedereen zo over haar gedrag? Ze heeft het toch eerst uitgemaakt? Ik neem aan dat ze daar wel even over na heeft moeten denken als je 2 jaar bij elkaar bent. Het verdiend niet de schoonheidsprijs, maar ze heeft hem niet opzettelijk pijn willen doen. En jammer genoeg voor TO heeft het verkeerd uitgepakt. Voor hetzelfde geld was ze nu heel gelukkig met haar nieuwe vriend.
Get a life!
quote:Mac123 schreef op 27 mei 2011 @ 16:11:

En waarom valt iedereen zo over haar gedrag? Ze heeft het toch eerst uitgemaakt? Ik neem aan dat ze daar wel even over na heeft moeten denken als je 2 jaar bij elkaar bent. Het verdiend niet de schoonheidsprijs, maar ze heeft hem niet opzettelijk pijn willen doen. En jammer genoeg voor TO heeft het verkeerd uitgepakt. Voor hetzelfde geld was ze nu heel gelukkig met haar nieuwe vriend.

Ik denk dat juist iedereen daar zo over valt Mac.

TO doet alsof het allemaal zo vreselijk is dat ze als optie wordt gehouden, maar de ex van TO is bij ook een optie

Nummer 2 was leuk voor de neuk, TO wil toch graag terug maar dan mag hij zelf niet eerst even van lichaamssappen wisselen.

Dat meten met 2 maten schiet bij iedereen verkeerd denk ik

Maar de situatie is ZO absurd, dat al was ik TO dan zou ik ex niet meer terug willen en al was ik de ex dan had ik TO niet meer teruggewild
quote:zonnebloempje_88 schreef op 27 mei 2011 @ 14:44:

Jeetje wat een uiteenlopende reacties allemaal, ik vraag me wel af hoeveel van jullie zelf ooit een 'overlapfase' hebben gekend, maargoed.

Overlapfase? Is dat uitmaken met je lief om met een ander te neuken?

Vriendlief net even gebeld, maar hij is onverbiddelijk. Hij heeft het volgende voorgesteld : Of daten met een ander, dat een maandje aankijken, zonder garantie dat hij dan voor mij kiest, of deze week 4 keer naar de hoeren, en dan kunnen we vanaf volgende week met een schone lei opnieuw beginnen. Ik ben heel kwaad op hem geworden, want dit gaat me te ver. Ik laat me niet behandelen als optie die hij open kan houden, waarop hij reageerde door te zeggen 'dan weet je tenminste hoe het is om zelf als 'eventuele optie' behandeld te worden. Als je echt van me houdt accepteer je dit.'

Haha die vriend van je die snapt het tenminste! Toffe peer

Ik hou nog van hem, snap hoe pijnlijk het is geweest, schaam me diep en voel me schuldig naar hem toe,maar dit gaat toch te ver. VIER KEER NAAR DE HOEREN!!!?!?! of scharrelen zonder garantie?!?!?! Ik ben ten einde raad, snap niet wat ik hiermee aan moet. Als laatste zei hij : ''Dit is je keus, of dit accepteren en daarna kunnen we met een schone lei verdergaan, of accepteren dat je me voorgoed kwijt ben en ik uiteindelijk een serieuze relatie met een ander krijg, je hebt tot maandagochtend om een beslissing te maken.''

Ik zit echt te huilen hier, vind het gemeen en hard van hem, maar snap nu ook hoe hij zich gevoeld moet hebben. Wat moet ik nu doen? Hem toch maar naar de hoeren laten gaan? Dan is het eind deze week allemaal voorbij, maar ik trek de gedachte alleen al niet, hem voorgoed kwijt zijn en hij wordt serieus met een andere vrouw, dan doet ook veel pijn, hem een maandje laten scharrelen zonder garantie, hoe moet ik dat trekken? Ik weet het niet meer....Tja je zal het moeten ondergaan, dat moest hij tenslotte ook. Boontje komt om zijn loontje. Ik hoop dat ie veel plezier zal hebben de komende weken. Maar eens zien of jij genoeg van hem houdt om hem de ruimte te geven die je zelf ook hebt genomen.
Besef je niet dat jij je nu precies zo voelt als hij toen deed? Hoe zou je het vinden als ik jouw reactie als "gezeik" typeer? Toch ook niet als prettig? Luister, what comes around, goes around. Deal ermee. Je hebt de hele situatie aan jezelf te danken. Er zijn al legio adviezen en tips gepost dus doe daar je voordeel mee.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Jullie pakken to wel hard aan. Ik vind het niet heel gek als je verliefd wordt op iemand anders dat je na het uitmaken het met hem probeert. (zie het veel om mij heen).De gemakkelijkheid hoe zij hem maar weer terug wil vind ik ook bizar.ik denk dat to maar even alleen moet blijven.
TO, er is een reden geweest waarom je je relatie verbroken heb. Zal niet alleen zijn vanwege gevoelens voor een ander. Dat komt ook ergens vandaan. Dat dat na 3 maanden dan niet blijkt te werken, wat ook logisch is als je namelijk van de ene relatie in een andere stapt. Dat wil niet zeggen dat je 3 maanden geleden de verkeerde keus gemaakt heb door je relatie te verbreken. Het feit dat je ex wel mogelijk weer wat met je wil beginnen maar toch eerst jouw dezelfde pijn wil laten voelen als wat hij op dit moment voelt, vind ik een beetje kinderachtig.

Als dit is hoe hij is, ga je niet gelukkig worden. Ik zou gewoon eerst een periode alleen verder gaan en kijken wat je zelf wil in je leven. Daar heb je je ex niet echt voor nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven