Gezondheid alle pijlers

vakantie en ongesteld

29-05-2011 12:21 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ga volgende week op vakantie maar ik word als het goed is 2dagen na aankomst daar ongesteld..

Aangezien ik daar ook veel wil zwemmen en altijd veel pijn heb zoek ik een oplossing.

Weet iemand of er pillen bestaan om het op te wekken?

Vorig jaar toevallig zelfde verhaal en toen heb ik van de huisarts pillen gekregen om het te onderdrukken zegmaar, helaas had ik toen alsnog de hele week pijn in m'n buik en was dat dus ook niet ideaal.

Thanks!
Die uitstelpillen barsten ook van de hormonen.

Mirenaspiraal geen optie? Die heeft minder hormonen dan de pil en een groot deel van de gebruikers wordt ook niet meer ongesteld.

Als je echt niets aan hormonen wil doen, moet je er met 't boeken van je reis dan maar beter rekening mee houden. Als je weet dat je bijv. in week 20 ongesteld wordt, dan boek je je vakantie pas in week 21 en dan kun je een aantal weken ongesteldvrij vakantie vieren.
Ik weet pas sinds gisteren dat ik volgende week op vakantie ga, en vorig jaar wist ik pas 2 dagen van te voren dat ik weg ging.

En aangezien ik nu nog een volle week heb, zou ik dus ook nog ongesteld kunnen zijn voordat ik weg ga.

En die pillen vorig jaar vond ik ook niet ideaal! Daarom zoek ik nu een andere oplossing.
Ik heb wel eens Primolut gebruikt, dat beviel goed. Maar ik weet niet of je daar nu nog op tijd voor bent.

edit: Menstruatie uitstellen

Als u norethisteron drie dagen voor de te verwachten menstruatiedatum inneemt, kunt u de menstruatiedatum verschuiven. U kunt dit maximaal veertien dagen innemen en de menstruatie daarmee dus maximaal twee weken uitstellen. Na stoppen van het gebruik treedt de menstruatie na twee tot drie dagen op.
quote:prikker schreef op 29 mei 2011 @ 12:45:

Daarom zoek ik nu een andere oplossing.Heb je mijn tip gelezen?
quote:castorella schreef op 29 mei 2011 @ 12:47:

Ik heb wel eens Primolut gebruikt, dat beviel goed. Maar ik weet niet of je daar nu nog op tijd voor bent.

edit: Menstruatie uitstellen

Als u norethisteron (= werkzame bestanddeel in Primolut) drie dagen voor de te verwachten menstruatiedatum inneemt, kunt u de menstruatiedatum verschuiven. U kunt dit maximaal veertien dagen innemen en de menstruatie daarmee dus maximaal twee weken uitstellen. Na stoppen van het gebruik treedt de menstruatie na twee tot drie dagen op.bron: apotheek.nl
Kijk, het is heel simpel TO, als je de pil niet slikt en geen primolut wil slikken omdat je daar buikpijn van krijgt, is er gewoon geen andere optie dan ongesteld worden. Meer smaakjes zijn er niet.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Primolut halen bij de apotheek
Ja yvon, dankjewel daarvoor, helaas neemt dit voor mij niet de pijn weg. Maar als ik geen oplossing kan vinden ga ik die gebruiken met pijnstillers.

Normaal gebruik ik ook altijd tampons hoor maar met zwemmen ben ik altijd bang dat het touwtje uit m'n broekje hangt Haha
quote:prikker schreef op 29 mei 2011 @ 12:45:

Ik weet pas sinds gisteren dat ik volgende week op vakantie ga, en vorig jaar wist ik pas 2 dagen van te voren dat ik weg ging.

En aangezien ik nu nog een volle week heb, zou ik dus ook nog ongesteld kunnen zijn voordat ik weg ga.

En die pillen vorig jaar vond ik ook niet ideaal! Daarom zoek ik nu een andere oplossing.Dat is toch n beetje dom om gisteren 'n vakantie te boeken exact in de week van je ongesteldheid? Waarom heb je niet gewoon 'n week later geboekt, dan was dit hele probleem niet aan de orde.
Serieus?

Bang dat het touwtje uit je broek hangt?

Waarom?

Ik ben al zo'n 20 jaar ongesteld en dat heb ik nou echt nog nooit gehad.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 29 mei 2011 @ 12:54:

Serieus?

Bang dat het touwtje uit je broek hangt?

Waarom?

Ik ben al zo'n 20 jaar ongesteld en dat heb ik nou echt nog nooit gehad.

En wat als het wél gebeurt? Dan vergaat de wereld?
Ik ben elk jaar in de vakantie ongesteld. Heb er vaak veel last van, maar meer van pillen om menstruatie uit te stellen. Je hele leven de pil slikken, omdat je misschien wel een keertje onverwachts op vakantie gaat vind ik echt een rare gang van zaken. Zo gezond is die pil niet.

Maar goed, ik ga naturistisch en ben ongesteld. Gebruik tampon en niemand ziet het. Frommel het touwtje naar binnen.

Ook mijn dochter van 13 doet dat al op die manier. De kans dat het touwtje uit je bikinibroek gaat hangen, lijkt me daarom ook miniem.

Als je echt bang bent voor dat touwtje, zou je tussen vakanties idd eens caps kunnen gaan proberen ofzo.
Later is nu
EN fijne vakantie
Later is nu
quote:littlemissvixen schreef op 29 mei 2011 @ 12:58:

[...]

En wat als het wél gebeurt? Dan vergaat de wereld?

Ook dat!

Al hoop ik wel dat vriend/vriendin/kennis dan even zegt Sum, er hangt wat uit je broekje...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 29 mei 2011 @ 12:44:

[...]

Nou ja dan zit er niets anders op dan voortaan je vakanties om je ongesteldheid heen te plannen.

En voor de komende vakantie: Tampons en ParacetamolDe zetpillen van 1000 mg werken bij mij altijd erg snel.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Je hoeft die pil toch niet het hele jaar te slikken? Ik begin met het slikken in de maand dat we op vakantie gaan en slik dan 2 strippen door, soms 3. En daarna de volgende vakantie weer, tenzij ik niet ongesteld moet worden natuurlijk in die periode.
Ja, maar TO gaat steeds onverwachts met vakantie. Dus van te voren gaan slikken, lukt dan niet meer.
Later is nu
Je kunt ook deze gebruiken

Maar neem een

mee, want ik heb begrepen van een andere TO dat ze niet altijd even makkelijk te verwijderen zijn.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:prikker schreef op 29 mei 2011 @ 12:29:

Mensen mensen, ik ben een vrouw met toevallig een beetje stomme avatar, ik ben geen man.Béétje stom???
http://www.softcup.nl/Home

Sommige vrouwen zweren bij de softcup.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dankjewel voor de reacties, ik ga er nog even over nadenken.
Wat een ranzige avatar.
Neem ipv paracetamol naproxen (=werkzame stof) werkt zoveel beter!!
Misschien moet je bikini kopen in de kleur van het touwtje?
quote:Tickel schreef op 29 mei 2011 @ 13:14:

Je kunt ook deze gebruiken

[afbeelding]

Maar neem een

[afbeelding]

mee, want ik heb begrepen van een andere TO dat ze niet altijd even makkelijk te verwijderen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven