Goede dag, slechte dag .. Deel 3
zondag 29 mei 2011 om 17:40
Ook niet mijn bedoeling om jullie veilige haven te verstoren. Probeer nog beetje mijn draai hier te vinden, omdat ik merk dat jullie een bepaald ritme hebben. Hoop dat ik af en toe een positieve bijdrage kan leveren en soms wat steun kan vinden.
Zie in ieder geval dat de zon bijna bij jullie is aangekomen.
Zie in ieder geval dat de zon bijna bij jullie is aangekomen.
zondag 29 mei 2011 om 17:57
Ik vind het helemaal niet erg hoor dat jullie er zijn, volgens mij niemand
Ben er wel achter wat het is. het is gewoon allemaal teveel voor me, en ex vergeten, en kliniek en isoleer achter me laten, en weer normaal meedoen, en studeren, en sociale contacten, en forum, en allemaal mensen die ik moet bellen/mailen/smen/ondersteunen. k kan niet meer. heb rustig nodig
Ben er wel achter wat het is. het is gewoon allemaal teveel voor me, en ex vergeten, en kliniek en isoleer achter me laten, en weer normaal meedoen, en studeren, en sociale contacten, en forum, en allemaal mensen die ik moet bellen/mailen/smen/ondersteunen. k kan niet meer. heb rustig nodig
zondag 29 mei 2011 om 18:11
Yellow, dat kan ik me helemaal voorstellen. Misschien probeer je nu ook wel te veel tegelijkertijd goed te doen. Lijkt me niet de bedoeling dat dit forum als 'moeten' voelt. Je mag af en toe best lekker egoïstisch zijn hoor en alleen doen wat je wilt. Geeft soms meer energie dan alleen maar nuttige dingen doen.
zondag 29 mei 2011 om 21:02
Ik ben er even, internet in hotel werkt weer. Hier weer veel zon gehad vandaag, dus dat helpt wel. Kon het niet laten net ff werkmail te openen, maar kon er maar 15 lezen (das 1 dag), dus geen rampen gezien.
Voor de rest was de vakantie ook bedoelt om aan mijn (onze) relatie te werken en heb daar nog geen conclusie over. Lastig...
Voor de rest was de vakantie ook bedoelt om aan mijn (onze) relatie te werken en heb daar nog geen conclusie over. Lastig...
zondag 29 mei 2011 om 21:06
nee komt niet door jou yellow komt door mezelf. Vanavond een beetje een dip. Werd ook net door een vriendin gebeld dat ze ergens mee in haar maag zit en me wil spreken dus nu heb ik al helemaal buikpijn en ben misselijk van de zenuwen en doordat ik het erg druk heb konden we pas 7 juni afspreken. Probeerde haar net te bellen dat als we vroeg afspreken ik ook morgenochtend kon maar ze neemt niet meer op.
Vanavond met zussen, zwagers, neefjes en nichtje chocoladefundue op:
Vanavond met zussen, zwagers, neefjes en nichtje chocoladefundue op:
zondag 29 mei 2011 om 21:14
Sanne Ik denk dat ibi gelijk heeft, het is jammergenoeg niet zo dat1 actie meteen iets 'oplost' . Dat je eraan werkt (jullie eigenlijk) is natuurlijk heel positief, en meer dan dat kun je niet doen lieverd
Ibi, was het gezellig met de familie? Ik hoop dat het leuk was, kan me ok voorstellen dat je nu dan zit met alle nadingen alleen (of ga ik nu teveel van mezelf uit? )
Heb je enig idee waar vriendin op doelt? Is hetiets uitpraten (als in ruzie)?
Ibi, was het gezellig met de familie? Ik hoop dat het leuk was, kan me ok voorstellen dat je nu dan zit met alle nadingen alleen (of ga ik nu teveel van mezelf uit? )
Heb je enig idee waar vriendin op doelt? Is hetiets uitpraten (als in ruzie)?
zondag 29 mei 2011 om 21:21
nou die vriendin die maakt hier ook betaald schoon en de laatste tijd hebben we daar wat wrijving over. Ik denk dat het daar mee te maken heeft. Ik heb ook zitten denken om daarmee te stoppen maar ik weet dat ze rekend op het geld dus vind het lullig om ermee te stoppen. Maar ja ik kan er echt niet tegen als mensen zoiets tegen me zeggen en ik die hele tijd moet wachten vandaar dat ik terug belde om alsnog morgen af te spreken.
Het punt is dat als het gezellig geweest is (zover dat nu mogelijk is) ik weer helemaal somber ben als ik alleen ben. Ik mis mijn Patrick zo enorm en als we "met zijn allen" zijn is dat gewoon nog duidelijker omdat ik nu moet gaan beseffen dat dit ook echt "met zijn allen" is en ik alleen achter blijf. God ik mis hem zo!
Het punt is dat als het gezellig geweest is (zover dat nu mogelijk is) ik weer helemaal somber ben als ik alleen ben. Ik mis mijn Patrick zo enorm en als we "met zijn allen" zijn is dat gewoon nog duidelijker omdat ik nu moet gaan beseffen dat dit ook echt "met zijn allen" is en ik alleen achter blijf. God ik mis hem zo!
zondag 29 mei 2011 om 21:21
Ibi, wilde ze perse afspreken, dat ze het niet over de telefoon wilde vertellen? Lastig zo iets, dan ga ik me ook vanalles in mijn hoofd halen. Laatste keer was vriendin zwanger. Kan t ook leuk nieuws zijn?
En als ik vragen mag, in welke periode is Patrick overleden? (al is het sowieso rot) Heb geen tips om het beter te maken. Ken alleen de 'er doorheen' methode.
En als ik vragen mag, in welke periode is Patrick overleden? (al is het sowieso rot) Heb geen tips om het beter te maken. Ken alleen de 'er doorheen' methode.
zondag 29 mei 2011 om 21:25
Ik dacht al dat het die vriendin was. (we hebben het over haar gehad op msn)
Ik vind nog steeds dat je vriendschap en geld eigenlijk niet moet mixen. Maar als zij wil werken voor haar geld, is dat prima, maar dan moet ze wel werken. En het feit dat zij allemaal dingen van jou eist vind ik absurd, zij moet bij JOU schoonmaken, en daar krijgt ze BETAALD voor. Niet dat jij alles moet voor zij langskomt?! Dat ze daar nu zo raar over doet vind ik echt raar, en ik vraag me af waarom. Het zou misschien wel fijn zijn als ze zelf wil stoppen, dan heb jij het iig niet 'gedaan' .
Of zie je dat niet zo?
Kan me vorostellen dat het nu eenzaam is Iebs En dat je hem mist Ik weet niet zo goed wat ik kan zeggen.... Ik denk aan je
Ik vind nog steeds dat je vriendschap en geld eigenlijk niet moet mixen. Maar als zij wil werken voor haar geld, is dat prima, maar dan moet ze wel werken. En het feit dat zij allemaal dingen van jou eist vind ik absurd, zij moet bij JOU schoonmaken, en daar krijgt ze BETAALD voor. Niet dat jij alles moet voor zij langskomt?! Dat ze daar nu zo raar over doet vind ik echt raar, en ik vraag me af waarom. Het zou misschien wel fijn zijn als ze zelf wil stoppen, dan heb jij het iig niet 'gedaan' .
Of zie je dat niet zo?
Kan me vorostellen dat het nu eenzaam is Iebs En dat je hem mist Ik weet niet zo goed wat ik kan zeggen.... Ik denk aan je
zondag 29 mei 2011 om 21:43
Sanne, Patrick is afgelopen dec. overleden nog niet zo heel lang dus.
Ja ze wilde echt afspreken en het niet telefonisch vertellen denk niet dat het leuk nieuws is dan zou ze niet zo vreemd doen. Aan de telefoon was ze ook kortaf. Heb haar zojuist gesproken en we hebben voor morgen afgesproken. Zal denk ik een slaaptablet moeten nemen anders kan ik vast niet slapen. Zucht
Nou Moon, ik hoop eigenlijk idd. dat ze ermee wil stoppen of mij vraagt of ik er mee wil stoppen.
Ja ze wilde echt afspreken en het niet telefonisch vertellen denk niet dat het leuk nieuws is dan zou ze niet zo vreemd doen. Aan de telefoon was ze ook kortaf. Heb haar zojuist gesproken en we hebben voor morgen afgesproken. Zal denk ik een slaaptablet moeten nemen anders kan ik vast niet slapen. Zucht
Nou Moon, ik hoop eigenlijk idd. dat ze ermee wil stoppen of mij vraagt of ik er mee wil stoppen.
zondag 29 mei 2011 om 21:46
zondag 29 mei 2011 om 21:49
Dat is inderdaad heel recent. Als ik het vergelijk (hoop dat je dat niet vervelend vindt) met mijn moeder, dan had ik periodes dat ik het me nog niet helemaal realiseerde. En dan kwam er opeens een moment dat het even echt doordrong en dat doet dan zo'n pijn. Als het daarop lijkt, kan ik alleen zeggen dat die heftige pijngolven wel minder zijn geworden en zelfs langzaam verdwijnen.
Van die vriendin vind ik het niet heel meelevend klinken om het zo aan te pakken. Ken de situatie natuurlijk niet, maar heb zelf het afgelopen jaar geleerd nooit zaken te doen met vrienden of familie. Hoop dat je toch kunt slapen.
Van die vriendin vind ik het niet heel meelevend klinken om het zo aan te pakken. Ken de situatie natuurlijk niet, maar heb zelf het afgelopen jaar geleerd nooit zaken te doen met vrienden of familie. Hoop dat je toch kunt slapen.
zondag 29 mei 2011 om 21:57
Sanne, ik denk dat je het daar wel mee kan vergelijken. Met mijn moeder had ik het ook wel maar dan was Patrick er altijd bij en voor me. Nu ben ik voor het eerst alleen. Patrick was bij mijn moeder en mij ingetrokken en toen mijn moeder plotseling overleed woonde ik dus samen. Ik was/ben helemaal niet gewend om alleen te zijn.
Yellow, Dat probeer ik me ook in te denken. Wat is het ergste? En eerlijk gezegd is het ergste wat ik me kan bedenken dat ze mij gaat beschuldigen van dingen waar ik me niet van bewust ben. En dat ik er dan stil bij moet gaan staan dat ik onbewust dingen gedaan heb of gezegd of juist niet gezegd of gedaan. Ik heb het idee dat zij zo iemand is die vind dat ik nu wel over het overlijden van Patrick heen moet zijn. Ik weet niet dit is gewoon een goede vriendin van mij en ik wil haar niet kwijt.
Yellow, Dat probeer ik me ook in te denken. Wat is het ergste? En eerlijk gezegd is het ergste wat ik me kan bedenken dat ze mij gaat beschuldigen van dingen waar ik me niet van bewust ben. En dat ik er dan stil bij moet gaan staan dat ik onbewust dingen gedaan heb of gezegd of juist niet gezegd of gedaan. Ik heb het idee dat zij zo iemand is die vind dat ik nu wel over het overlijden van Patrick heen moet zijn. Ik weet niet dit is gewoon een goede vriendin van mij en ik wil haar niet kwijt.
zondag 29 mei 2011 om 22:03
Dan zijn het nu wel veel heftige veranderingen in een keer. En voor het eerst alleen wonen en je partner missen. En dus ook geen moeder waar je terug op kunt vallen. Pfff... Knuffel!!
Snap dat je liever geen confronterend gesprek met je vriendin wilt. Maar is het wel echt een goede vriendin als ze vindt dat je over patrick's overlijden heen moet zijn?
Of ben ik nu te kritisch?
Snap dat je liever geen confronterend gesprek met je vriendin wilt. Maar is het wel echt een goede vriendin als ze vindt dat je over patrick's overlijden heen moet zijn?
Of ben ik nu te kritisch?
zondag 29 mei 2011 om 22:04
Sanne Ik herken je gevoel heel erg, wat betreft die golven van pijn. Hoe ervaar je dit nu ? "trek' je het een beetje?
Ibi, als ik heel eerlijk ben vind ik iemand die zo uvinden dat jij nu over patrick heen moet zijn, geen goede vriendin. Maar het is lastig te bepalen of dat jouw angst is, of dat dit echt het geval is..
Als zij allemaal dingen zou hebben eventueel morgen die jij 'verkeerd' gedaan hebt onbewust, dan weet je toch dat het onbewust was? Je hebt haar niet expres pijn gedaan dan. Helpt dat een beetje? Je zou wel eventueel als je het zelf ook 'te ver vindt gaan' wat je gezegd zou hebben kunnen bedenken daar voortaan aandacht aan te schenken. Maar ik snap de angst wel, de angst om te horen wat je allemaal verkeerd gedaan hebt . Dat is het toch?
Ibi, als ik heel eerlijk ben vind ik iemand die zo uvinden dat jij nu over patrick heen moet zijn, geen goede vriendin. Maar het is lastig te bepalen of dat jouw angst is, of dat dit echt het geval is..
Als zij allemaal dingen zou hebben eventueel morgen die jij 'verkeerd' gedaan hebt onbewust, dan weet je toch dat het onbewust was? Je hebt haar niet expres pijn gedaan dan. Helpt dat een beetje? Je zou wel eventueel als je het zelf ook 'te ver vindt gaan' wat je gezegd zou hebben kunnen bedenken daar voortaan aandacht aan te schenken. Maar ik snap de angst wel, de angst om te horen wat je allemaal verkeerd gedaan hebt . Dat is het toch?
zondag 29 mei 2011 om 22:09
Ja dat is het precies Yellow. Angst voor wat ik onbewust fout gedaan heb en dan denk ik gelijk: als ik dat bij haar gedaan heb zou ik dat ook bij anderen hebben gedaan? Wat als ik mezelf eigenlijk niet eens ken of kan vertrouwen.
Ik ben blij dat het morgen al is en niet pas volgende week want dan had ik denk ik haar opgebeld en gezegd dat ik het moest weten omdat ik het niet uithield.
Ik ben blij dat het morgen al is en niet pas volgende week want dan had ik denk ik haar opgebeld en gezegd dat ik het moest weten omdat ik het niet uithield.
zondag 29 mei 2011 om 22:12
@yellow De golven zijn bijna helemaal weg en overstemd geraakt door mijn nieuwe dagelijkse problemen. Dat vind ik wel eens eng. Door die heftige pijn voelde ik me nog wel verbonden met mijn moeder, nu lijkt het soms alsof ze nooit bestaan heeft. Als ik verdriet voel opkomen stop ik het nu ook vaker weg, alsof ik het nu moeilijker vind om er mee om te gaan dan de eerste jaren na haar dood.
zondag 29 mei 2011 om 22:17
Ibi, ik denk niet dat je het als 'fouten' moet zien. Zoals yellow zei, al heeft ze kritiek, je hebt dingen niet bewust gedaan. Vooral in deze periode moet je niet te streng voor jezelf zijn. Natuurlijk moet je niet over mensen en hun gevoelens heen walsen, maar je hebt alle recht om even egoïstisch te zijn en wat 'foutjes' te maken.
Ik leefde het eerste jaar nog echt in een roes, dus kan best dat je dingen gedaan of gezegd hebt die je vriendin niet fijn vond. So be it. Tuurlijk mag ze dat aangeven, maar ik zou me niet al te schuldig voelen als ik jou was. (er vanuit gaand dat je geen vreselijke dingen hebt gedaan )
Ik leefde het eerste jaar nog echt in een roes, dus kan best dat je dingen gedaan of gezegd hebt die je vriendin niet fijn vond. So be it. Tuurlijk mag ze dat aangeven, maar ik zou me niet al te schuldig voelen als ik jou was. (er vanuit gaand dat je geen vreselijke dingen hebt gedaan )
zondag 29 mei 2011 om 22:19
Ik herken je gevoel helemaal Sanne... Die heftige pijn gaf verbondenheid, en soms voel ik me zo schuldig dat ik die heftige pijn nu niet meer heb .
Maar dat is denk ik ook hoe het leven in elkaar steekt ... Het is goed... En ik snap wel dat je problemen nu je aandacht vragen. tenslotte leef je ook in het nu...
Ibi, ik hoop dat het morgen niet al te erg is lieverd...
Maar dat is denk ik ook hoe het leven in elkaar steekt ... Het is goed... En ik snap wel dat je problemen nu je aandacht vragen. tenslotte leef je ook in het nu...
Ibi, ik hoop dat het morgen niet al te erg is lieverd...