Aanspreken.

30-05-2011 09:53 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag beste Viva leden.

Ik zit met een probleempje.

Ik wil graag iemand beter leren kennen, maar durf hem absoluut niet aan te spreken. Oftuel ik ben erg verlegen.

Hij loopt zo af en toe langs me heen op de sportschool maar verder dan een 'hallo' en een 'glimlach' komt er niet.

Hoe zouden jullie het oplossen of wat is de beste oplossing?

M.v.g,

Motormouse89
Oftuel? Is dat een nieuw soort brandstof ofzo?
Hulp vragen bij een apparaat/oefening! Mannen willen zich graag belangrijk voelen
This is not kosher!
Perseph0ne: Oftuel betekent 'of ook wel'.

Wellhello: Oke! Dat is zeker een goed idee, maar eng blijft het altijd. Hoe verander ik deze spanning bij mezelf?
@perseph0ne: blij dat je een taalfoutje hebt ontdekt??? Knap hoor .....
quote:motormouse89 schreef op 30 mei 2011 @ 10:03:

Perseph0ne: Oftuel betekent 'of ook wel'. Nope. Oftewel betekent 'of ook wel'.

Oftuel is gewoon verkeerde spelling.
En dan is het niet eens een taalfoutje!!! Hahaha (weer wat geleerd!!!)
Ah, de taalpolitie is ook gearriveerd!

Gewoon doen TO!
This is not kosher!
Wat een gezeur zeg!!!

Denk ook dat hulp vragen een goeie is!!! En dan knoop je er gewoon een praatje aan vast... Kunnen jullie elkaar beter leren kennen.
Makkelijker gezegt dan gedaan!
Met dat gezeur bedoelde ik over het 'taalfoutje' hè... Don't get me wrong
Ik zou zeggen als ik langsloop (nadat je even flink op de harloopband gerend hebt).. ik ga wat drinken, heb jij nog geen dorst? ;)
Ja das waar.... Maar idd gewoon doen... Anders kom je er nooit achter of hij misschien ook wel geintereseerd is...
Misschien durft hij ook niet verder dan 'hallo'. Je kunt 'm misschien van een afstandje al spotten, en als jullie bijv beiden lopen en elkaar tegenkomen, met een open houding en hand in een 'groet'gebaar naar hem toe draaien. Zodat je het contact al verlengt voor er alleen hoi gezegd wordt en doorgelopen door beiden.

Dan bijv zeg je 'hoi, heb je nu al een tijdje zien rondlopen hier, lijkt me leuk om eens na het sporten wat te drinken!' afh van zijn reactie op jouw 'open houding' (dit kun je aann hem merken: draait hij ook jouw kant op, vertraagt hij zijn pas, lacht hij naar je, etc)

Gewoon brutaal zijn, wat is het ergste wat kan gebeuren? Een keer een rood hoofd, nog een paar keer als je hem erna ziet, en klaar.

Het leukste wat kan gebeuren? Hem beter leren kennen en wie weet wat nog meer!
Of idd wat momo zegt!!! Drink samen wat, en dan komt het vanzelf wel tot een gesprek!!!
Nou uit horen en zeggen is het pas uit met zijn vriendin. Dan weet ik niet zeker of hij hier trek in heeft!!

Maar in andere woorden moet ik hem gewoon echt aanspreken. Hoe dan ook. Dat wordt me wat.
Zelf fantaseer ik om te vragen hoe het met hem is, en hoe het met zijn 'huisje' gaat. Ik ben zelf ook pas verhuisd en misschien of hij me huis wou bekijken en wat zou willen drinken / kletsen. Oftewel ( ) beter leren kennen.

Maar dan blijft het probleem, heel vaak is hij niet in de buurt, hij is vaak druk en wanneer hij langs loopt is het heel vlug..
Je hoeft hem niet gelijk te trouwen te vragen hoor.
Ja, maar bang om te stotteren, of waar ik veel last van heb, iets te vertellen en achteraf te denken. "JEETJE! WAAROM ZEI (of) DEED JE DAT?!" waar ik veel spijt van krijg.
Nou als je een leuke meid bent dan wil hij vast wel wat met je drinken na het sporten. Ik zou hem niet gelijk uitnodigen in je huis of iets want dat vind hij dan misschien wel 'eng' of te snel gaan.

Sportschool is wat dat betreft neutraal gebied hé. En als jullie aan de bar wat zitten te drinken komt het gesprek vast op de rest.

Vergeet vooral niet te vragen wanneer hij weer gaat sporten hé ;) En als hij de drankjes betaald.. dan moet hij natuurlijk de volgende keer wat van jou drinken.

Kom op meid, lekker flirten! In principe heb je niks te verliezen..
Gewoon aanspreken, rooie kop krijgen, maar dan merkt hij wel dat je hem wel ziet zitten! Hij bijt niet, krijgt misschien zelf ook wel een rooie kop!!!
Nou Fourss.. Ik vind jou een grotere zeur met jouw 3 posts over mijn opmerking ..

@TO: Wat wellhello zegt lijkt me een goeie .
quote:motormouse89 schreef op 30 mei 2011 @ 10:13:

Nou uit horen en zeggen is het pas uit met zijn vriendin. Dan weet ik niet zeker of hij hier trek in heeft!!

Maar in andere woorden moet ik hem gewoon echt aanspreken. Hoe dan ook. Dat wordt me wat.

Tja, als je dat al niet durft heb je verder aan de tips hier ook niet veel.

Toch nog maar een: oefen thuis al wat je wilt zeggen. Bedenk wát je wilt/kunt zeggen. Dus 'zo, die oefening ziet er zwaar uit' of 'kun je me vertellen hoe ik dit apparaat goed in stel' oftuel 'zit je met dit weer ook liever op een terrasje dan in de sportschool?'
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En jongens vinden het juist leuk als een meid naar hem toekomt. Die houden er wel van als je initiatief neemt.

Gewoon even achter hem aanlopen, dan zeg je bijv. Zo jij gaat wat drinken denk ik, dan drink ik even wat mee want ik heb zo'n dorst bladiebla.. Voor je het weer worden jullie de deur uitgeschopt omdat het al sluitingstijd is!
Pff, in principe blijft het antwoord gewoon bij 'aanspreken'. Jeetje bij de gedachte al krijg ik hartkloppingen. Maar ik ga zo naar de sportschool, kans is 50 van de 100% dat hij er is. Hij werkt namelijk bij de sportschool naast nog een andere. Ik ga er zo heen, wil zowiezo eventjes lekker sporten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven