Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
quote:amphere schreef op 31 mei 2011 @ 21:59:

@ zoeter, volgens mij werkt de redenering die jij hierboven beschrijft niet zo.

Het is PER keer 1 op 6 of het raak ik. Dat wil dus niet zeggen dat je na 6 keer sowieso zwanger zou zijn.

Dus 1 op 2 is geen goede kansberekening.

Wellicht wel goed voor het moraal, maar da's wat anders :-)Hoi Amphere, dat weet ik hoor! Alleen voor jezelf kan het soms prettiger zijn om te denken 1 op de 2. Het is raak of het is niet zo. kJe kans lijkt zo hoger en je hoeft sowieso alleen naar jezelf en het moment te kijken toch?
oh gelukkig :-) !
@ Amphere ik bedoelde het ook niet kwetsend hoor. Ik begrijp dat het voor jou nu al meerdere keren zo lang wachten is geweest die twee weken. De hoop die je dan hebt en omslaat in verdriet lijkt me erg moeilijk. Ik weet ook nog niet hoe ik hier op ga reageren, maar ik hoop even sterk als dat ik dat van jullie lees.
Hallo,

Ook ik zit te denken over het alleen krijgen van een kindje.

Ik ben 32 en de ware komt niet langs en mijn kinderwens is erg groot.

Wel zie ik tegen een aantal dingen op als; wat doe je met je werk als je kind ziek is? Ik heb niet zo heel veel contact met mijn moeder, dus die kan me niet helpen. Mijn vader staat er zeker niet om te springen.

Toch merk ik dat mijn wens zo groot is, dat ik toch naar de mogelijkheden wil kijken.
En ik ben heel benieuwd hoe jullie aan een zaaddonor zijn gekomen. Een jaar geleden heeft iemand aangeboden mijn donor te willen zijn, maar die heeft ondertussen zijn ware gevonden en ik durf er dus niet meer op terug te komen.
@ sannasanna: ik ben volgens mij een van de weinigen die co-ouderschap aan gaat met de vader van mijn toekomstige kind. Ik heb daar goed over nagedacht en dit past het beste bij mij. Komt ook doordat mijn 'donor' (ik noem hem liever daddywannabe) een enorm leuke vent is waar ik veel mee gemeen heb (dat we allebei op mannen vallen bijvoorbeeld, haha), we staan hetzelfde in het leven en ik vind het een geruststellende gedachte dat ik het samen met iemand kan delen. Maar ook het helemaal in je uppie doen promoot ik hoor! Als het niet werkt met Daddywannabe, klop ik aan bij de Deense bank en ga ik voor een Viking! Maar eerst nog 11 dagen op de wachtbank...

@ Amphere en Emmetjebee: het is mijn eerste wachtbank waar ik op zit en ik vind het een bijzondere ervaring tot nu toe, haha. Ik denk de hele tijd dat ik me 'anders' voel, dat ik steken in mijn buik heb, dat ik beter ruik en soms zomaar in ene een afkeer heb van koffie. Ook het laten staan van alcohol gaat me bijzonder goed af, ik heb er niet eens zin in. Maar volgens mij is het 1 grote mindfuck! Ik heb nog 11 dagen wachten voor de boeg, dan zit ik op 16 dagen. Maar mijn cyclus is zo'n zooitje, misschien ben ik allang ongesteld geworden op dag 12 ofzo. Nog even volhouden dames (en ik nog wat langer)!
Superwoman, wat spannend! Ik duim heel erg voor je dat het in 1x raak is, net als bij die vrouw in babyboom. Bizar echt, beide keren in 1x raak, en echt super jong zag ze er niet uit. Nou dat geeft de burger moed! Al ken ik in mijn omgeving veel voorbeelden waarbij het minder makkelijk gaat... Kende jij je donor, daddywannebee haha, al (via via) of heb je hem ook van het internet? Ik vond (vind) dat ook een gerustellende gedachte dat ik niet voor de volle 100% alleen verantwoordelijk ben. En ik had bedacht dat het fijn zou zijn als kind om een vader te hebben. Maar als je dan dingen leest/ hoort dat kinderen zonder vader maar wel in een stabiel gezin vaak de vader niet eens missen, en donors/daddys die zich toch veel meer met alles willen bemoeien dan in eerste instantie was afgesproken dan slaat de twijfel toe. Hebben jullie een donorcontract? Gaat hij ook het kind erkennen? Hoe ver gaat zijn zeggenschap? Wat voor omgangsregeling hebben jullie afgesproken? Sorry als ik vragen aan je stel die je mss al eerder hebt beantwoord, ik heb veel gelezen maar kan me niet meer alles voor de geest halen. Jullie hebben hier al een heel boek volgepend

Colalight, mijn ouders wonen ver weg, af en toe een weekendje hun kleinkind te logeren vinden ze leuk maar ik denk dat ik verder ook niet veel hoef te verwachten. Ze steunen me wel in m'n keuze, dat is erg fijn. Zou het gebrek aan steun van je ouders voor jou een reden zijn om het niet te doen? Heb je andere mensen in je omgeving die je kunnen helpen? Ik ga ook niet dichterbij m'n ouders wonen, zou wel handig zijn maar vind die regio niet leuk en er is daar nauwelijks werk. Ik overweeg zelfs mijn huidige grotestads appartement in te ruilen voor een echt huis met een tuin in een dorp! Super heftig want ik ken daar niemand, dus nulkommanul netwerk, waarvan iedereen zegt dat het zo belangrijk is. Dus daar moet ik dan vanaf dag één heel hard aan gaan bouwen! Ik geloof wel dat dat ook een beetje vanzelf komt als je kind gaat spelen en naar school gaat, en via buren, gastouder (is toch flexibeler dan kinderdagverblijf) en wellicht andere single moeders in de buurt (mss een viva oproepje), dat je elkaar een beetje opvangt e.d. Ik geloof dat als je wilt (en niet totaal geisoleerd woont/ contactgestoord bent) je altijd wel een netwerkje kan regelen. Van kinderloze vrienden verwacht ik overigens niets, ook al beloven ze me van alles en zullen ze vast goede intenties hebben. Hun leven blijft hetzelfde, dat van mij verandert compleet, ik kan niet verwachten dat zij hun leven met mij mee veranderen.

Oh en colalight ik heb mijn homo/daddytobe van internet: meerdangewenst.nl

emmetjebee & amphere, ik duim ook voor jullie!
@sannasanna, jij hebt een beetje hetzelfde traject als ik. word deze zomer 34. Woon ook in A'dam, ga nu de sta uit om ruimer te wonen met tuin, buren en wat meer flexibiliteit. Heb ook mijn donor van mdg.nl alleen geen homo/daddy. Ik ga het alleen doen. Ik heb daarentegen alleen maar vrienden MET kinderen ( en twee die geen kids willen). Ik merkte heel sterk dat die kindergroep ook weer 'in tweeën valt', De mensen die zeggen 'natuurlijk, joh 1 of 2, maakt niet uit' tot 'weet je wel waar je aan begint het is zooooo zwaar en ik kan al nauwelijks op mijn mamadag andere dingen doen'.. Dan weet ik genoeg. Maar gelukkig heb ik veel dames in categorie 1 om me heen. Gelukkig ook een aantal in het (grote) dorp waar ik ga wonen.

Mijn familie woont in Twente dus dat is zeker niet om de hoek... Een netwerkje opzetten is dan toch wel handig.
@zoeter. Ik ben nu nog in het stadium van teleurstelling als het mis gaat. Heb nu ook het voorgevoel dat deze poging morgen over overmorgen in een teleurstelling uitmondt..te veel ongesteldheidssymptomen. Ik denk dat het daarna heftiger gaat worden...omdat ik van deze poging eerlijk kon zeggen dat alle externe factoren goed waren. Juiste timing, goed geïnsemineerd, twee keer, ontspannen, etc etc.

Nu weet ik dus hoe het moet. Als het dan steeds niet lukt, wordt het beroerder.....ben we er wel geestelijk op aan het voorbereiden.

@ SW...haha, het is inderdaad een grote mindfuck! Je verzint er van alles bij. Vorige poging...jezus..ik dacht oprecht dat het raak was, zoveel bizarigheden kwamen voorbij. Nee hoor, gewoon 3 dagen te vroeg ongesteld. Nu voel ik HELEMAAL niets, behalve de weeïge ongesteldheidssymptomen. Dus.....hang in there!!
SNIK SNIK Wat een puinhoop!!! Heb sinds gistermiddag al een smilie... maar m'n donor heeft een soort van familie-uitje... Dus mijn vierde poging gaat niet door, althans deze maand niet. Het is echt een enorme teleurstelling!
Ach Snoezeltje, wat balen! Ik hij er morgen ook niet?
@ Emmetjebee: Ja... inderdaad balen! Helaas zit er niets anders op dan een maand wachten.
Ik heb de site bam-mam gevonden. Is een van jullie daar bekend mee?

Ik zag dat sommigen zich hadden ingeschreven bij geersem. Is dat alleen voor IVF?

Ik ga in de loop van de dagen proberen bij te lezen, zodat ik jullie niet hoef te bestoken met allerlei vragen.

Snoezeltje: Ik ken je nog niet, maar wil je wel een geven. Hopelijk lukt het volgende maand wel.
@ sannasanna: ik mag van het geluk spreken dat ik mijn Daddywannabe's (ik heb er al eerder een versleten, maar die had traag zaad) aangeboden worden door oplettende vriendinnen, via mond tot mond reclame zeg maar, haha. Mijn Daddywannabe kende ik dus niet, maar had wel goede refenties. We zijn bezig met het opstellen van een contract en ja, hij gaat er vol voor, dus ook erkennen, voogdij, zelfs zijn achternaam! We gaan het echt samen doen. Om het weekend is hij daddy en elke week 1 dag + 2 avonden. Geeft mij e ruimte en vrijheid (om bij te slapen, haha) die ik nodig heb.
Hoi meissies,

FF een kort berichtje: van de week 20 weken echo gehad, alles zag er prima uit. Ik zal jullie bij de meet vertellen wat het is! ;)

X voor iedereen op de wachtbank, en met baalmomenten.
Wat fijn Chilles! Gefeliciteerd, nu kan je dus lekker rustig de komende 20wkn uitzitten... En daarna keihard aan het werk

SW; ooh ja, dat heb ik wel gelezen, maar soms een beetje lastig de namen bij verhalen te onthouden (ben een ramp met namen, beter in gezichten). Maar jee, dat het kind zelfs de achternaam van de daddy draagt. Waarom heb je dat besloten?

Ik denk dat ik ook wel wil erkennen (als ik besluit om met hem in zee te gaan) maar wil zelf de naam kiezen en ook mijn achternaam vind ik belangrijk. Onze afspraak is dat het kind een weekend per 14dgn bij de vader is. Dat lijkt me overigens heerlijk, heb je nog 26 weekenden per jaar voor jezelf, om leuke dingen te doen met vriendinnen of idd keihard bijslapen. Dat lijkt me ook zeker een nadeel van 100% alleen, want dan mis je die 'vrije' dagen, tenzij je het regelt. maar ja, da's dan wel eerst weer extra regelwerk.

Amphere, weet jij al of het raak is? Vandaag mocht je testen toch? Ik denk idd dat het ook goed is niet teveel van mensen te verwachten als het gaat om opvang (hooguit als familie iets toezegt). Grappig dat jij ook weggaat uit A'dam naar een durp ;) Wel heel fijn dat je er al mensen kent, ik vind het doodeng dat ik daar straks in m'n uppie zit, maar heb al begrepen dat er heel aardige en behulpzame buren zijn en dat er ook gezinnetjes wonen in de straat, dus da's altijd prettig. Het is bij mij overigens nog niet zeker of de deal doorgaat, kan maar zo dat ik voorlopig in A'dam blijf.

Snoezeltje wat ontzettend jammer!!
@ Sannasanna: mijn daddywannabe heeft gevraagd of het zijn achternaam kan krijgen, omdat hij zich dan nog meer vader voelt. Ik vind dat een mooie gedachte, de wens om nog meer vader te kunnen zijn, dat zegt iets over zijn goede intenties en hoe belangrijk dit voor hem is. En hij heeft een mooiere achternaam dan ik, haha! Ik woon ook in Amsterdam by the way, maar no way dat ik deze heerlijke stad verlaat! Genoeg kindvriendelijke plekken voor my baby. Ieder z'n ding!
Weer een baalmoment hier.... het eerste spoortje bloed heeft zich laten zien.. Poging 6 mislukt. Volgende week ook maar Geertgen bellen over hoe verder.
@ Emmetjebee: wat onzettend balen zeg, tegenvaller, boehoe, leef met je mee...

@ Amphere: bij jou ook een tegenvaller of is er nog hoop?
Hey allemaal,

Ben er even tussenuit geweest. Vanavond oppassen op mijn neefje dus tijd om even bij te lezen. Leuk om te zien dat er steeds meer vrouwen aansluiten. En weer flink wat ontwikkeling.

@Emmetjebee, Snoezeltje & Innova: balen!!!!

@Chilles, goed nieuws zeg. Geniet er van.

@Superwomen: inspirerend verhaal over jouw co-ouderschap-plan. Ben ook in gesprek met een bekende die mij wel wil helpen en zelf ook graag vader wordt. Volledig co-ouderschap zie ik niet zitten. We zien elkaar komende week weer. Voor mij belangrijk om concreter te worden. Wat voelt voor beide partijen goed, wat is voor wie echt belangrijk en welke afspraken maken we dan. Binnen 2 weken ook het intakegesprek bij kliniek. Ook spannend! Vraag me af in hoeverre het een test is waarbij je kunt worden afgewezen. Nou ja, als dat gebeurt kunnen we voor ZI of Geertgen gaan. Genoeg opties dus.

Hebben jullie van de week hollanddoc gezien? Donor unknown, documentaire over de kinderen van donor 150 die meer dan 500 keer gedoneerd heeft en met elkaar in contact blijven komen. Gelukkig kan in Nederland een donor geen 500 keer doneren (zou mijn worst nightmare zijn, zoveel potentiele familie die je niet kent), maar vond het leuk om te zien hoe die jongeren genoten van het contact met elkaar.
helaas... poging 3 down the drain.... vandaag zwelgen......:-(
@ Amphere: Oh nee! Wat k.u.t..... Wanneer ben je ongesteld geworden? Echt zwaar klote. Ik leef met je mee vanaf de wachtbank (nog een hele week, zucht...)!
i know... vrijdag...helaas ken ik mijn lijf redelijk ondertussen. Was ook nog eens in het prachtige Stockholm. Gelukkig was er wel een goed vriendinnetje, maar vandaag kwam ik thuis, en verviel in complete mineur.... wat ongelooflijk kaauutee....hoop zo dat jij meer succes hebt!

Het zit ons met z'n allen nog niet echt mee he?
voor iedereen die het nodig heeft!

SW: hou je taai op dat bankje!!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven