Verliefd op getrouwde man

07-06-2011 03:30 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf in een moeilijke situatie gezet.

Ik heb in juli 2010 via internet een man leren kennen, die mij weer heeft laten geloven wat liefde is. Hij is stapelgek op mij, en we spreken elkaar iedere dag. Alleen nu komt het: Hij is getrouwd.

Na twee maanden zegt hij mij dat hij wil scheiden. Dit traject zou 8 maanden duren. Ondertussen zijn zij uit elkaar gegaan, maar na 3 maanden vertelde hij dat zij weer samen wonen omdat hij anders het huis kwijt raakt als zij NU gaan scheiden.

Hij heeft mij verteld dat zij sinds dat hij mij kent ook geen seks hebben gehad, niet samen slapen en ook niet dingen samen doen. Hij is aan het wachten totdat zij zegt: Ok, laten we er mee kappen.

Vorige week heeft hij haar al verteld dat hij niet meer verliefd is op haar. En hij wou vandaag de scheiding weer te sprake stellen, maar hij kon het niet omdat zij zo verdrietig was.

Het knaagt mij van binnen dat zij weer 4 maanden samenwonen, ook al gebeurt er niks tussen hun. Zij denkt namelijk dat alles weer goedkomt. Ik heb hem gezegd dat hij haar niet zo lang voor de gek moet houden.

Kan ik na 11 maanden van hem eisen om te scheiden, of moet ik hem daar in meer tijd geven ?
Liefdingske,

Het is idd een moeilijke situatie, maar als ik vragen mag hoe oud ben je en je minnaar?

Heeft hij kinderen?

wonen jullie ver van elkaar?
quote:Mexx77 schreef op 07 juni 2011 @ 12:31:

Och meisje toch! Wat een vervelende situatie voor jou!

Ik heb niet alles gelezen maar kan je wel vertellen dat een man nooit bij zijn vrouw weggaat zeker niet als er kinderen zijn. Als een man wel bij zijn vrouw weggaat voor jou dan doet hij dat heeel snel! Binnen een maand is hij weg en zit hij bij jou op de bank. Ik had je liever iets anders verteld maar het is helaas de waarheid.

Hou de eer aan jezelf en nog belangrijker KIES voor jezelf! Door je verliefdheid ben je minder objectief. Toe meisje zet de roze bril af, stel hem desnoods nog 1x voor het blok en kap er dan ook echt mee als hij niet wil. Trap niet in zijn mooie praatjes want het gaat je zooooveeel pijn doen!

En wat zijn vrouw betreft...laat haar erbuiten. Ookal zou je het zelf wel willen weten beslis niet voor haar. Sommige vrouwen weten het wel maar zeggen er niets van, willen het ook niet weten omdat ze anders hun vertrouwde leventje kwijt raken. Bovendien is het ook geen erg chique actie. Hou de eer aan jezelf!!!

Heel veel sterkte!Amen!
quote:liefdingske schreef op 07 juni 2011 @ 12:22:

ok als ik hier uitgemaakt voor dom ding en brutaal nest dan houdt het op.

Hardstikke bedankt voor de advies, vooral voor degene die het op een fatsoenlijke manier kunnen vermelden. Ik hoop dat ik er wat mee kan. Maar ik laat mij niet hier beoordelen door 10 zinnetjes.

Wat reageer jij aangebrand dame. Wat laat jij je kennen! De dames geven niet het advies dat jij wil hebben, dan hoeft het van jou allemaal niet meer.

Dan noemen ze je dom, volkómen terecht want jij slikt al zijn laffe smoesjes zonder enige kritiek. En dan noemen ze je óók nog brutaal, alleen maar omdat jij je wil bemoeien met het huwelijk waar je Grote Internet-Liefde dan toevallig, per ongeluk in zit.

Maar ik hóú zo van hem!!!! Onze liefde is zo UNIEK!!!

Ga toch weg mens.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Dat vroeg ik haar ook al, maar daar geeft ze geen antwoord op, dus dan weet je al genoeg en dat hier OOK kinderen bij betrokken zijn!!!!!!!!!!!!!quote:muzze schreef op 07 juni 2011 @ 12:50:

Liefdingske,

Het is idd een moeilijke situatie, maar als ik vragen mag hoe oud ben je en je minnaar?

Heeft hij kinderen?

wonen jullie ver van elkaar?
Haar het vertellen? Ben je nou gek. Dat doe je helemaal niet omdat je het sneu vindt voor haar... Dat doe je enkel en alleen om de reden dat als JIJ hem niet kan krijgen... ZIJ hem ook niet meer zal krijgen en ook haar wereld aan duigen moet. Daarbij heb je dan de stille (wan)hoop dat dat hem dan ineens in jouw armen drijft. Wake up.. dat is namelijk nog nooit gebeurd na zo'n actie. De enige uitkomst voor jou die er is na die actie is dat hij je uitspuugt en nooit meer wat met je te maken wil hebben. Zij gaan dan samen in therapie waarschijnlijk en komen er sterker uit dan ooit... ofzoiets..

Hou toch op joh. Eerst keihard meewerken aan zijn bedrog en nu ineens medelijden krijgen met haar? Hoe duimendik kun je het er bovenop leggen zeg. Zij heeft met jou geen moer te maken, jij maakt immers geen deel uit van haar relatie met hem. Hoe lullig dat voor jou ook moet klinken. Jij als persoon doet er niet toe hoor.

Face the facts, je bent gewoon gigantisch in de maling genomen en moet nu op de blaren zitten. Maar wees ook reeel, wat moet je met zo'n droeftoeter. Eentje die zelf niet eens beslissingen kan maken, zegt weer samen te wonen omdat hij zijn huis kwijt zou raken (yeah... right... dat doet hij dan ook als zij bij hem weg zou gaan, want wie wie verlaat maakt daarin echt geen drol uit hoor. Als het hun gezamenlijke huis is moet hij of zij hem hoe dan ook uitkomen en als ze dat financieel niet trekken moet het huis gewoon verkocht worden. Ook daarin ben je allejezus naief). En hij hoopt dat zij als hij maar naar genoeg doet zelf weggaat bij hem? Wat een ongelovelijke koekwaus... Wil je zo'n slappe zak stront als jouw partner? Eentje die niet eens knopen kan en durft door te hakken en zijn levenspartner aan het lijntje zou houden? Dat zit gewoon in zijn karakter namelijk en krijg jij ook op je bord als hij wel voor je had gekozen.

Welnee, zo'n figuur ben je liever kwijt dan rijk hoor.

Hij heeft je weer in de liefde laten geloven? Liefde... als man zijnde twee vrouwen volkomen voorliegen en besodemieteren, niet kunnen kiezen en de boel de boel maar een beetje laten.. tja.. liefde is een prachtig iets
Wat zoekt hij als getrouwde vent op een datingsite? Als hij echt een kerel was, dan beeindigt hij eerst zijn relatie voordat hij weer op zoek gaat.

Nee, hij zoekt wat spanning, want hij gaat echt zijn vrouw niet verlaten, dat is (zoals nu al blijkt met dat huis en zo) veel te veel gedoe.
Ik vind dit altijd wel een goed stuk over het onderwerp: http://www.lydiavanderweide.nl/one/artikel.php?pArt=006

Misschien goed om te lezen, Dingske. Jouw situatie is allesbehalve uniek..
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
quote:liefdingske schreef op 07 juni 2011 @ 12:17:

Ik heb hem overigens niet op een datingsite ontmoet, en dat heb ik ook nooit vermeld hier. Het is via een andere weg gegaan.

Verder wil ik het zijn vrouw vertellen omdat ik vind dat zij recht heeft op de waarheid. Ik houd er zelf niet van als mensen mij voor de gek houden en anderen weten dat.

En natuurlijk hebben wij elkaar al een paar keer ontmoet, ik ben niet naief en niet dom.

Ik ben vandaag klaar om hem te zeggen dat hij mag kiezen. Of ze zetten vandaag de scheiding in en verlaat haar, of hij verlaat mij.

Je hebt elkaar in elf maanden een paar keer ontmoet?

Ok, sorry, dat heb ik dan verkeerd geïnterpreteerd.

Je houdt er niet van om voor de gek gehouden te worden en toch werk je daar al elf maanden aan mee. Dan zul je er inderdaad wel een keer klaar mee zijn.

Hem onder druk zetten gaat je hiet helpen ben ik bang, daarmee duw je hem eerder weg dan dat je hem naar je toe haalt.

Doe vooral wat je moet doen meid, een tranendal is het toch al.

Probeer alleen zijn vrouw te ontzien. Jij bent niet de aangewezen persoon om nu ineens de engel der wrake uit te gaan hangen. Als je het allemaal eerlijk had willen spelen dan was je elf maanden geleden niet met deze man begonnen.

Pas op je hart.

Loop gewoon weg van deze man, zonder een bom onder zijn huwelijk te leggen. Echt, dat is niet aan jou.
Je weet niet wat je aanricht als je het zijn vrouw gaat vertellen.

Dat je in zijn verhalen gelooft dat moet je zelf allemaal weten, daar kom je nog wel achter. Maar je gaat geen gezin overhoop halen! Als je dat doelbewust doet ben je een eersteklas bitch.
quote:madelin1970 schreef op 07 juni 2011 @ 08:04:

er word er maar 1 voor de gek gehouden en dat is niet zijn vrouwNou ja zijn vrouw natuurlijk ook, want een getrouwde man die op datingsites contact zoekt met andere vrouwen, houdt natuurlijk ook zijn eigen vrouw voor de gek.
Vind het van TO ook respectloos dat OOK zij die spanning opzoekt.

Date gewoon niet met een getrouwde man, wat heb je daar nu aan? Je krijgt alleen maar gezeik!

Als ik aan het chatten was en die man verteld mij dat hij al getrouwd is laat ik het erbij..

Zucht, vind dit zo erg voor die vrouw die nu bedonderd wordt. Door jou! En nu nog haar man.

Hoe zou jij je voelen in deze situatie? En als er nog kinderen bij zijn is het nog vreselijker!

Beschrijf je nu als een egoist.

Laat dat getrouwd stel varen, en ga zelf door! Er zijn genoeg leuke mannen..

Die niet getrouwd zijn!!!

Ik ben vandaag klaar om hem te zeggen dat hij mag kiezen. Of ze zetten vandaag de scheiding in en verlaat haar, of hij verlaat mij.

Sterkte dan!

en mocht hij bij de 3% horen die wel bij zijn vrouw weggaat, mag je ons hier allemaal komen uitlachen...
Jamaar Bianca, je snapt het niet! Dit is anders! Zijn vrouw en hij doen niks meer samen, hebben niks meer met elkaar en slapen niet eens meer samen. Kijk, vanwege allerlei hele belangrijke dingen moeten ze wel in 1 huis blijven wonen maar zijn hart ligt uiteraard bij TO. Dan is het toch eigenlijk allemaal heel logisch?
Als je vindt dat zijn vrouw het niet verdient om bedrogen te worden, waarom werk je er dan al 11 maanden aan mee?

Wat is er veranderd dat je nu ineens van mening bent dat zij het zou moeten weten?

Hij heeft in die 11 maanden nog niet exclusief voor jou gekozen. Waarom denk je dat hij dat nu wel gaat doen?

Ik ben niet van mening dat je per definitie van een getrouwde man af moet blijven, maar ik vraag me wel af waarom jij denkt dat deze man voor jou gaat. Dat doet hij namelijk niet. Je kan wel boos worden omdat de reacties je niet aanstaan, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:lilalinda schreef op 07 juni 2011 @ 13:19:

[...]

Sterkte dan!

en mocht hij bij de 3% horen die wel bij zijn vrouw weggaat, mag je ons hier allemaal komen uitlachen...Volgens het artikel is het zelfs maar 1,5%!!!
Als man vind ik dat sommigen aardig heftig reageren op TO.

Zij is verliefd en start haar topic met "ik heb mij zelf in een moeilijke situatie gezet". Waarschijnlijk kan zij haar onzekerheden over deze affaire (het is geen relatie) bij niemand anders kwijt dan bij die man. Hij heeft er alle belang bij dat zij alleen zijn "waarheid" hoort en gelooft. Dat ze die graag wil geloven komt door haar verliefdheid welke hij aan blijft wakkeren.

De feiten die uit het geheel voortvloeien hebben haar nu toch aan het twijfelen gezet. Van daaruit zoekt ze hier nu nieuwe inzichten en geen verwijten.Verwijten of haar dom, naief etc. noemen brengen haar alleen maar verder weg van het huidige echte denk(twijfel)proces. Drijven haar waarschijnlijk nog meer in zijn armen waardoor haar wachten op uiteindelijk alleen maar verdriet nog langer gaat duren.

Stel je eens voor dat je zelf geen enkele ervaring met het onderwerp hebt. Dat je ook niemand kent die het mee heeft gemaakt.Dat je niemand hebt om er over te praten. Dat je je verder ook niet ingelezen hebt. Dat je minnaressenverhalen niet gevolgd hebt die uiteindelijk hetzelfde aflopen.

Dan geloof je zo een flapdrol toch gewoon omdat je verliefd bent op hem. Dan is het toch perfect als je op een bepaald moment eens verder gaat snuffelen, zoals hier een topic openen, om je wat meer te orienteren op het onderwerp. Dom, naief etc. noemen heeft alleen maar een tegengesteld effect. Daar heeft zij helemaal niets aan.
Helemaal eens met Ikkezelf.

TO, nu weet je hoe de vork in de steel zit en is het raadzaam om voor jezelf te kiezen, ipv deze 'liefde' met die flapdrol te blijven verdedigen. Echt, hij is het niet waard. Eventuele wraakgevoelens zijn het ook niet waard. Neem de tijd voor jezelf om dit achter je te laten en ga leuke dingen doen.

Verder wil ik het zijn vrouw vertellen omdat ik vind dat zij recht heeft op de waarheid. Ik houd er zelf niet van als mensen mij voor de gek houden en anderen weten dat.

Kom op, je weet best dat deze 'nobele' reden er niet achter zit.

Je wilt het gebruiken als pressiemiddel om hem tot actie aan te zetten en anders als dat niet lukt om het indirect via haar voor elkaar te krijgen. In de hoop dat ze hem de deur uit knikkert en hij dan wel bij jou terecht komt.

quote:En natuurlijk hebben wij elkaar al een paar keer ontmoet, ik ben niet naief en niet dom.

Huh? Wat is er niet naïef en niet dom aan om af te spreken met een getrouwde man voor meer dan vriendschap? Mag je mij uitleggen. Ik had het doordachter gevonden van je als je in september 2010, zodra je hoorde dat hij getrouwd was, eieren voor je geld had gekozen.

quote:Ik ben vandaag klaar om hem te zeggen dat hij mag kiezen. Of ze zetten vandaag de scheiding in en verlaat haar, of hij verlaat mij.

Meid, hij gaat echt niet op commando de scheiding inzetten.

Met een ultimatum stellen, bereik je echt niks hoor.

Als je er klaar voor bent dat de uitkomst van dit ultimatum vermoedelijk negatief uitpakt of dat je weer met smoezen of beloftes aan het lijntje gehouden wordt, ben je ook klaar om er nu zelf een punt achter te zetten.

Had je in september 2010 al beter kunnen doen maar het is nooit te laat om er nu alsnog uit te stappen.

Moet je wel stoppen met denken dat je hem kunt dwingen een relatie met jou te hebben en alléén met jou. Zolang je dat niet inziet, blijf je bezig met die ultimatums.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ikkezelf, hoe diep kan het zitten na twee maanden, want toen wist ze wél dat hij getrouwd was. En ik kan me totaal niet voorstellen dat je níet op de hoogte bent van de minnares verhalen. Die kent iederéén wel in een bepaalde mate.

Dan ben je gewoon tegen beter weten in met iets bezig waarvan je eigenlijk best wel weet dat het geen kans van slagen heeft.

Ik snap daarentegen wel dat als je verliefd bent je geneigd bent alles te geloven of veel van wat diegene zegt maar je denkt toch hoop ik nog wel een béétje kritisch na?

En je blijft zo iemand toch niet geloven als al een paar keer is uitgekomen dat er niks gebeurt met al die beloftes die hij maakt?

Het lijkt soms wel een principe kwestie. Ik heb mijn zinnen op hem gezet dus ik zal hem krijgen ook.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik snap daarentegen wel dat als je verliefd bent je geneigd bent alles te geloven of veel van wat diegene zegt maar je denkt toch hoop ik nog wel een béétje kritisch na?

Shala, dat kritisch nadenken is TO volgens mij toch gaan doen voor of op het moment dat ze een topic ging openen.

Verder weet alleen TO hoe en op welke manier de affaire gestart is. Door een aantal negatieve reacties zou ik zelf ook geen zin meer hebben om eens echt uit gaan te leggen hoe het nu precies allemaal gelopen is. Vanuit haar verhaal en onze antwoorden/reacties in gaan zien dat ze toen al beter anders op de situatie had kunnen anticiperen. Daar kan ze dan iets van leren.

Er wordt al direct vanuit gegaan dat TO de vrouw in wil lichten om wraak te nemen. Ik vind dat een heel kort door de bocht conclusie. Je kunt beter respectvol met elkaar discusieren en samen alle pro's en contra's afwegen waarom zoiets wel of niet te doen.
Van mij hoeft het lelijk doen ook niet zo, echter, in deze tijd met een ton aan dit soort verhalen, in werkelijk álle media en dan nog praten over ultimatums en via facebook vertellen aan de vrouw die je zelf al elf maanden meebedriegt, mwoah, vind ik niet echt fraai.

Zelf pijn gaan hebben maar meteen maar even iemand anders ook meeslepen omdat die daar nú ineens, na zo'n tijd 'recht' op heeft vind ik zelfs ronduit vals.
quote:ikkezelf schreef op 07 juni 2011 @ 14:29:

Er wordt al direct vanuit gegaan dat TO de vrouw in wil lichten om wraak te nemen. Ik vind dat een heel kort door de bocht conclusie. Je kunt beter respectvol met elkaar discusieren en samen alle pro's en contra's afwegen waarom zoiets wel of niet te doen.

Hoe zou je het dan willen noemen?

Na elf maanden verliefd zijn, een affaire hebben en het dán ineens, als je er zelf een beetje klaar mee gaat raken, gaan vertellen?

Is dat dan een daad van barmhartigheid?
Stel je het volgende eens voor. Je ontmoet TO in het echt. Zij wil graag serieus met jou praten over het probleem wat zij schets in haar openingspost. Thee of glaasje wijn er bij. Je ziet dan geen bitch van een wijf (minnares) maar ze is in jou ogen ook gewoon een leuke vrouw die eigenlijk helemaal geen kwaads van plan is maar gewoon even niet meer weet hoe of wat ze nu verder moet met haar situatie en stelt jouw mening zeer op prijs. Zou toch een heel interessant en voldoening gevend gesprek kunnen worden voor beiden.
Is dat dan een daad van barmhartigheid?

Nee Elenora, ik zou het haar in eerste instantie ook afraden na met haar eens alle voors en tegens doorgenomen te hebben. Daarmee hopend dat ze gewoon begrijpt dat ze het beter niet kan doen. Ik zie haar zoiets niet achter de pc schrijven van "YEAHH nu ga ik die forumdames eens vertellen dat ik die vrouw in ga lichten want dat is toch een slim idee van mij". Misschien vind ze het in eerste gedachte slim maar na wat discussie ziet ze in dat het gewoon geen slim idee is. De uitkomst is hetzelfde, de manier waarop is anders.
quote:ikkezelf schreef op 07 juni 2011 @ 14:37:

Stel je het volgende eens voor. Je ontmoet TO in het echt. Zij wil graag serieus met jou praten over het probleem wat zij schets in haar openingspost. Thee of glaasje wijn er bij. Je ziet dan geen bitch van een wijf (minnares) maar ze is in jou ogen ook gewoon een leuke vrouw die eigenlijk helemaal geen kwaads van plan is maar gewoon even niet meer weet hoe of wat ze nu verder moet met haar situatie en stelt jouw mening zeer op prijs. Zou toch een heel interessant en voldoening gevend gesprek kunnen worden voor beiden.dan mag TO blij zijn met zo'n begrijpende vriendin als jij bent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven